Speriati de situatia economiei globale, investitorii fug de materiile prime. Aurul, argintul si cuprul au ajuns la minimele ultimilor 5-6 ani

de Red. Stiri     HotNews.ro
Sâmbătă, 25 iulie 2015, 16:39 Economie | Burse

Lingouri de aur
Foto: Agerpres
Noile date ce arata ca activitatea fabricilor din China a ajuns la minimul ultimelor 15 luni si un document al Rezervei Federale americane „scapat” in presa, ce exprima ingrijorarea ca economia SUA creste prea incet au accelerat saptamana aceasta – in special vineri -  vanzarile din sectorul materiilor prime, de la petrol si aur la cupru.

Marile fonduri de investitii si-au redus miza pe preturi mai mari ale petrolului la cel mai mic nivel din ultimii doi ani si jumatate iar pariurile pe scaderea cotatiilor cuprului sunt la maximul ultimilor doi ani.

Cei care mizeaza pe pe pietele de derivate pe scaderea pretului aurului au devenit si ei majoritari saptamana aceasta, pentru prima oara dupa anul 2006.

Vineri, cuprul si argintul, ambele folosite in fabricarea elecronicelor, au coborat la minimele ultimilor sase ani. Aurul este la cel mai mic nivel din ultimii cinci ani, iar cotatia petrolului in SUA a scazut sub 50 de dolari pe baril.

S&P GSCI, un indice constituit dintr-un cos extins de materii prime, a ajuns la cel mai mic nivel din luna ianuarie si pana acum.

„Exista o confluenta de factori negativi ce au creat un nor de incertitudini si dubii. Investitorii considera ca nu e un moment bun pentru a activa pe piata materiilor prime”, a explicat Michael Turek, analist in sectorul metalelor la BGC Partners, pentru Wall Street Journal.

„Companiile raporteaza cresteri dezamagitoare siin plus, sunt ingrijorari privind incetinirea economiei globale, aceasta devine o profetie ce se auto-indeplineste”, a spus si Art Hogan, strateg sef al Wunderlich Securities, pentru Reuters.

Scaderile din piata comoditatilor reflecta ingrijorarea - aproape generalizata - ca oferta depaseste cererea in cazul multor materii prime.

China este cel mai mare consumator de metale industriale, iar SUA domina topul mondial al utilizatorilor de petrol.

Avansul economic din tarile dezvoltate continua sa fie in urma estimarilor, iar aceste state inca se straduiesc sa-si revina dupa criza financiara din 2008. La asta se adauga si faptul ca expansiunea economica a tarilor emergente incetineste, ceea ce ii face pe investitori sa se intrebe cine va sustine cerea.

Cresterea globala a fost, in medie, de 3,3% pe an dupa criza financiara, comparativ cu 4,7% in cei sase ani de dinainte de 2008, arata datele Fondului Monetar International. 

FMI prognozeaza o crestere de 3,3% anul acesta.

„Impulsul acum este impotriva materiilor prime, calea cea mai usoara este cea a scaderilor”, a spus pentru Wall Street Journal Jack Ablin, director peste investitiile de 68 de miliarde de dolari ale BMO Private Bank.
 
Ablin a redus la zero investitiile in materii prime din portofoliu.

Preturile americane ale petrolului au cazut cu 6% in ultima saptamana, pana la 48,14 dolari pe baril, minimul ultimelor patru luni, iar cotatiile cuprului au pierdut 4,9% si au ajuns la cel mai mic nivel din iulie 2009 si pana astazi.

Aurul a sfarsit saptamana la 1.085,6 dolari pentru o uncie, cea mai scazuta cotatie in mai mult de cinci ani, dupa ce in 2015 a pierdut deja 8,3% din valoare.

Desi multi investitori au cumparat aur pentru a se feri de turbulentele economice globale ale crizei financiare, apoi au inceput sa schimbe metalul pretios pe titluri bursiere pe masura ce colapsul economic mondial a inceput sa se indeparteze.

Cel mai mare producator de aur din lume, Barrick Gold Corp., a pierdut 2,2 mld dolari – 17% din valoarea de de piata – in ultima saptamana.

Freeport-McMoRan, companie americana miniera din domeniul cuprului a consemnat o scadere de 23% a capitalizarii (3,7 mld. dolari), iar valoarea de piata a Exxon Mobil a coborat cu 11 mld. dolari.













[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
5283 vizualizari
  • +8 (8 voturi)    
    sa fim mai expliciti (Sâmbătă, 25 iulie 2015, 17:58)

    AliKimiku [utilizator]

    economiile "emergente" si in primul rand China sunt in pierdere de viteza si nu economia mondiala. Sunt de acord ca US nu are ritmul de crestere prognozat dar nu aici e buba.
    Buba e ca economia Chinei se apropie de capatul unui ciclu de dezvoltare si ca odata cu ea toate celelalte economii bazate pe materii prime(in esenta faimoasele BRICS) dar nu numai ele vor pierde din viteza.
    Nu era greu de prevazut ca miracolul economic chinez preamarit de unii sau altii, o va lua la vale! Asta nu inseamna ca economiile bine asezate din vest vor cadea automat din cauza asta.
  • +4 (8 voturi)    
    Nu CHINA! (Sâmbătă, 25 iulie 2015, 20:33)

    Stef_and [utilizator]

    China a adus si va aduce stagnare. Eu cred ca s-au apucat de tiparit dolari!
    Marii consumatori pe piata invep sa fie niste degenerati si automultumiti, nu exista nici un interes de dezvoltare, economiile sunt in stagnare caci o mare parte a consumatorilor sunt imbatraniti si nu exista dorinta de intinerire. Se lucreaza cu saptamina redusa de numai 3-3.5 zile, deja de joi americanii si nemtii isi iau weekend. Marile industrii consumatoare, constructii si constructii de masini sunt intr-o reducere continua a turatiei. Industria de consum curent scade sub impulsul acelorasi efecte.
    Este nevoie de un impuls major pentru planeta ca sa treaca in faza de dezvoltare, insa aceasta nu va veni degraba- in concluzie : LUMEA S-A LENEVIT!!
    • +2 (2 voturi)    
      Impulsul (Sâmbătă, 25 iulie 2015, 23:11)

      KostasP [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      Este un nou conflict mondial.
    • 0 (4 voturi)    
      Vorbesti de pe pereti (Duminică, 26 iulie 2015, 0:28)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

      N-ai idee cat se munceste in North America, Germania sau Japonia. Si stai prost si cu recensamantul Imbatranita e populatia in Europa din cauza socialismului larg dezvoltat....in America si Canada e echilibrata situatia.
      • +2 (2 voturi)    
        Canada si America (Duminică, 26 iulie 2015, 14:20)

        Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Poate USA nu America. Canada pute de chinezi. In anumite cartiere din Toronto si Vancouver nici nu mai sunt scrise denumirile decat in mandarina.
        Indienii sunt arhiprezenti de asemenea!
        Astia echilibreaza populatia!
        Caci in rest nici ei nu sunt campioni la reproductie!
        In Canada vhinezul isi cumoara casa inca inainte de a fi plecat din China!
        De aceea am zis
        NU CHINA!! NU INDIA!
        Sa stii ca nu se munceste nici in Canada nici in USA, orele de lucru putine, in unele companii medie de sub 6 ore pe zi, managerii si mai putin!
        Pretul la materii prime are legatura directa cu faptul ca nu se munceste, asa cum am relatat, lumea nu are nevoie de case, nu are nevoie de o masina noua. De ce transportul unui container din China in Romania costa doar 600$, iar in 2008 era si 5000$.
        Lumea in general este automultumita de situatia proprie, inclusiv investitorii, fondurile de investitii, managerii lor-se complac in situatia de a-si admira singuri propriile rezultate, umflate artificial. De ce sa mai munceasca un manager de fond cand ia un salar de 1-2-3 milioane de $? Ii ajung banii pe viata daca e grijuliu! Si-a platit studiile de la Harvard in 2 ani de munca si inca 2 pentru sine-- La revedere munca!
        • +1 (1 vot)    
          Eu muncesc in Canada si USA (Duminică, 26 iulie 2015, 16:24)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

          Legat de populatie, cu toate ca e stat de imigranti, 77% is albi. E o iluzie ca ar fi plin de chineji si indieni din cauza faptului ca is gregari, au cartierele lor. Iar de muncit se munceste pe rupte. N-ai sa vezi tu in capitalismul salbatec 6 ore pe zi, e impotriva firii. Si lumea nu e automultumita. Tot timpul vrea mai mult. Eu de exemplu pe timpul verii imi iau un extra job, part time din care imi fac bani pt hobby-uri si vacante. Cartile, instrumentele muzicale, accesoriile pt sporturi si vacantele is platite din acest extra job. Casa si masinile din job-ul principal.
          • +2 (2 voturi)    
            Da.Si tu ai dreptate. (Duminică, 26 iulie 2015, 16:57)

            Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            Eu am o companie in Canada, cu legaturi in SUA, dar iti spun ca tu esti poate exceptia, regula pe care ti-o spun eu este cea care duce la lipsa cererii si implicit a dezvoltarii.
            Am angajati chinezi care in prima faza muncesc pe rupte, iar dupa aceea 1-2ani asteapta sa vina ora de plecat acasa.
            • +1 (1 vot)    
              La stat (guvern) si pe la primarii (Duminică, 26 iulie 2015, 17:51)

              Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

              se munceste mai putin, asa e pe oriunde, fripturistii sistemului. Chinejii pot sa-si vada linistiti de spalatoriile lor, benzinarii, convenience store-uri etc...nu-s pt munca. N-au viziune, is chiulangii si iti scot peri albi in cap.
              Dar sunt si destui care muncesc. Cand ai de platit mortgage la o casa de 500k, asigurare si property tax, masini si asigurarile aferente, 2-3 copii in scoala, etc etc....nu prea ai de ales altceva in afara de munca. Totusi in N America eu consider ca exista un work ethic destul de puternic. Dezvoltarea e limitata pt ca s-a ajuns deja in apropierea limitelor societatii in contextul global actual. Nu-mi fac griji in privinta N Americii insa, tot timpul s-a autoinventat societatea, aici. Restul lumii o sa fie in turbulente majore urmatoarele decade. Stagnare e in Europa, Africa e intr-un tribalism continuu, tarile arabe is ancorate in evul mediu, 500 de ani in urma Western Society....iar Asia este suprapopulata cu o politica de dezvoltare cam incoerenta.
              • 0 (0 voturi)    
                Acum (Luni, 27 iulie 2015, 16:10)

                Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

                Am compania din 1984. Tot ce iti spun este din experienta de 30 de ani, oamenii nu mai au chef, lefurile le ajung pentru un trai lejer, 2-3 concedii anuale, weekend-uri prelungite.
                Problema scaderii preturilor materiilor prime provine din caderea pietei nord americane si a celei europene, chinezii daca nu iau masuri incep un regres generat de cultul copierii si imitatiei, unde au devenit artisti.
                Scaderea consumului genereaza interes scazut din partea investitorilor.
                Trebuie cautate cauzele intr-o analiza, nu trebuie doar unilateraliza problema.
                Nu poate fi privit procesul decat in ansamblu si numai statisticile pot arata si sugera realitatea.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă