RBS avertizeaza ca urmeaza un "an cataclismic": Vindeti tot / Bursele ar putea cadea cu 20%, petrolul ar putea ajunge la 16$/baril

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 12 ianuarie 2016, 17:12 Economie | Burse

Economia lumii ramane fragila
Foto: Flickr
Investitorii se vor confrunta cu un "an cataclismic" in care pietele de actiuni ar putea cadea cu pana la 20% iar pretul petrolului ar putea sa se prabuseasca la 16 dolari pentru un baril, avertizeaza economistii de la Royal Bank of Scotland, citati de The Guardian

"Vindeti tot in afara de obligatiunile de foarte buna calitate. Este vorba despre retragerea investitiilor, nu despre randamentele pe capitalul investit. Intr-o sala aglomerata, usile de iesire sunt mici", se scrie intr-o nota a bancilor catre clientii.  

In document se spune ca situatia din acest moment aminteste de anul 2008, cand prabusirea Lehman Brothers a dus la criza financiara globala. Iar de data aceasta. China ar putea fi punctul central al crizei.  

Bursele deja au fost puse sub o presiune mare in 2016, iar indicele britanic FTSE 100 a scazut cu 5%, cel mai prost debut de an din 2000 si pana acum. In Statele Unite, indicatorul Dow Jones a consemnat cel mai negativ inceput de an din istorie. 

Preturile petrolului au scazut de asemenea abrupt, din cauza temerilor privind slabirea in continuare a cererii si privind suprasaturarea pietei, in special pentru ca Iranul va incepe sa exporte titei dupa ce sanctiunile ii vor fi ridicate. 

Tensiunile dintre Iran si Arabia Saudita se traduc printr-o posibilitate si mai redusa ca tarile Opec sa ajunga la o intelegere privind reducerea productiei, pentru a opri scaderea cotatiilor. 

Marti, sortimentul Brent crude s-a ieftinit cu inca 1% si a ajuns la putin peste 31 de dolari barilul.  

Investitorii s-au speriat de posibilitatea unei incetiniri severe a economiei chinezesti si de o scadere majora a valorii yuanului. Nu a ajutat nici prabusirea bursiera, care a sfidat incercarile Beijingului de a stopa valurile de vanzari.  

Andrew Roberts, seful departamentului de credite al Royal Bank of Scotland a spus ca "China a declansat o corectie majora si va creste ca un bulgare de zapada". 

"Titlurile de valoare si creditarea au devenit foarte periculoase", a spus reprezentantul RBS, explicand abia a inceput, in ultimii doi ani, o reasezare spre nivelurile normale din aceste domenii.  

Bursele au fost sprijinite pentru o perioada destul de lunga de dobanzile scazute si de masurile de stimulare ale bancilor centrale - inclusiv prin relaxare cantitativa- si de sperantele puse intr-o revenire economica.  

Dar, in conditiile in care Rezerva Federala americana a majorat dobanzile iar Banca Angliei ar putea face acelasi lucru, "carja" aceasta ar putea sa dispara.  

Roberts spune ca pietele europene si din SUA ar putea scadea cu 10-20%, mai ales FTSE 100, vulnerabil din cauza ca in componenta sa sunt multe companii din sectorul materiilor prime.  

"Londra este vulnerabila unui soc negativ. Toti acesti oameni care sunt de mult cumparatori pe companii miniere si din petrol, gandind ca dividentele sunt sigure, vor descoperi ca nu sunt deloc sigure", a explicat acesta.  

"Suspectam ca 2016 va fi caracterizat de o mai mare concentrare pe modul in care au loc iesirile de capital din cele trei clase de detineri ce au beneficiat de relaxarea cantitativa: 1) piete emergente, 2) creditare, 3) titluri de valoare… Riscurile sunt mari”, avertizeaza Roberts.  

RBS nu este singura voce negativa din acest momemt. 

Analistii de la JP Morgan si-au sfatuit clientii sa vanda actiuni la orice revenire a pietei.

Morgan Stanley a spus ca petrolul ar putea scadea la 20 de dolari barilul, iar Standard Chartered a prezis chiar si o mai mare prabusire, chiar si pana la nivelul de 10 dolari.  

"Tinand cont ca nicio relatie fundamentala nu conduce in acest moment piata petrolului spre vreun punct de echilibru, preturile sunt influentate aproape integral de fluxurile financiare cauzate de fluctuatiile preturilor altor clase de active, inclusiv dolarul american", afirma Chartered. 

"Credem ca preturile ar putea cobora pana la 10$ barilul inainte ca toti managerii din piata sa recunoasca faptul ca lucrurile au mers prea departe", a mai prognozat Standard Chartered.


Citeste mai multe despre   











VIDEO Reactia cercetatorilor din Buzau atunci cand au gustat "legumele viitorului": rosia-banana si rosia-ananas

Ce ati spune despre o bucata de branza noua cu o rosie ca o banana langa? Sau de niste slanina cu o rosie... ananas. In acest moment suna mai degraba ciudat decat tentant, insa acestea sunt legumele viitorului.
19790 vizualizari
  • +7 (19 voturi)    
    ... (Marţi, 12 ianuarie 2016, 17:22)

    pathfinder [utilizator]

    Carevasazica scaderea pretului petrolului care-i buna pentru orice om normal de pe planeta asta si pentru aproape orice industrie e o catastofa pentru aia de invart actiunile pe bursa.

    Pe cale de consecinta si intrebarile:
    1. cat sunt de relevante bursele?
    2. speriatii astia conduc economia globalizata?
    • +7 (13 voturi)    
      Re: care-i buna pentru orice om (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 1:46)

      vladdro [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

      >> care-i buna pentru orice om normal de pe planeta

      Scaderea pretului petrolului e buna pentru cei care-l cumpara si rea pentru cei care-l vand.

      In cazul petrolului e adevarat ca cei care-l produc sunt relativ putini si majoritatea populatiei sunt cumparatori, dar e incorect generalizat la "orice om" (nu putem fi cu totii cumparatori, n-ar mai fi cine sa investeasca capital in activitati de productie).

      Motivul pentru care o scadere accentuata e periculoasa nu e trivial de observat. Orice nou put care se foreaza cere initial investitii de zeci de milioane de dolari. Daca acest capital nu va mai putea fi recuperat pe durata de viata a putului, dumpingul pretului va alunga capitalul respectiv iar in 2-3 ani vom avea din nou supra-preturi.

      In plus, scaderea pretului mai e periculoasa pentru guvernele din anumite tari, care isi balansau deficitul bugetar prin taxele petroliere. Aceasta instabilitate poate duce la detronarea guvernelor sau la dorinta lui Putin de exemplu de a isi mentine popularitatea in vremuri de criza economica prin manevre geo-politice (vezi Ucraina) care sa compenseze fundamentele economice ale unui buget dependent in mod masiv de cotatii petroliere ridicate.
      • -2 (8 voturi)    
        Ha! Ha! Ha! Ha! Ha! (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 10:28)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui vladdro

        In concluzie, ieftinirea titeiului e un lucru rau.
        Nu puteai sa spui asa din prima?
        Mai sunteti multi?!?
    • 0 (0 voturi)    
      intrebare intrebatoare (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 17:20)

      intrebatoare [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

      Daca toti trebuie sa vindem tot, intrebarea este cine cumpara?
      • 0 (0 voturi)    
        hehe (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 20:45)

        jack sparrow [anonim] i-a raspuns lui intrebatoare

        ce banca normala la cap spune asa ceva?
        ai mai auzit vreodata prohod cantat de o banca?

        eu cred ca aia bausera prea mult whisky scotian.
    • 0 (0 voturi)    
      lichidarea rezervelor de petrol..musai.. (Joi, 14 ianuarie 2016, 16:42)

      mandarnul kopt [anonim] i-a raspuns lui pathfinder

      -gigantele rezerve de petrol -ptr 40 de ani zic statisticele UE- SUNT ATACATE DE PESTE 10 ANI... DE BACTERIA UCIGASA- MANCATOARE DE PETROL...! prelucrarea in derivati devine imposibila...si contagioasa.!--nici de frectie nu-i bun...-poate nici nu mai arde..!..sTrontiu si cesiu fac combinatii cu carbonul in gr IV -tb Mendeleev.......
  • +7 (17 voturi)    
    "prea departe" (Marţi, 12 ianuarie 2016, 17:23)

    Bazil.the.3rd [utilizator]

    ..my arse...prea departe era cand se mentinea artificial barilul la peste 40 dolari ,dar cetatenii priveau bovin la teve si erau completi.
    Ce va fi e pur si simplu normalizare care va fi transformata intr-un dezastru ( cu ceva nume pompos ,gen criza mondiala a surselor energetice ca sa dea bine la mase) de catre onor corporatiile.
    Acum platesc 1,40 euro litrul de benzina cand ar trebui sa fie cam 1,50 gallonul.
  • +16 (18 voturi)    
    Mda, diferenta fata de 2008 e ca atunci (Marţi, 12 ianuarie 2016, 17:30)

    gigel [anonim]

    n-a prevazut-o nimeni, cu exceptia profetilor apocaliptici de serviciu, toti erau intr-o veselie maxima.

    Acum se tot vorbeste ca anul acesta va fi mai rau ca in 2008. Vindeti tot, ca noi vrem sa cumparam. Cam asa se intampla in economie, in realitate.
    • +4 (4 voturi)    
      corect (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 11:38)

      Altmatei [anonim] i-a raspuns lui gigel

      Buna observatie. Nu-i credeti pe astia nici daca va zic ceva banal gen: nu treceti strada pe rosu!
  • -6 (24 voturi)    
    Tot??? (Marţi, 12 ianuarie 2016, 17:49)

    echidistantul_ [utilizator]

    Pai se spunea ca doar RUsia are probleme... si SUA duduie de bunastare :P
    • +12 (14 voturi)    
      5% somaj....si dolarul strong (Marţi, 12 ianuarie 2016, 18:36)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui echidistantul_

      Asta e si unul din motivele barilului atat de scazut la pret, dolarul este extrem de puternic.
  • +14 (16 voturi)    
    Caracteristica unei crize (Marţi, 12 ianuarie 2016, 17:54)

    Con_stan_tin [utilizator]

    este că nimeni nu se așteaptă la ea. Deci după previziunile celor de la RBS anul ăsta nu va fi nici criză financiară, nici economică.
  • +20 (24 voturi)    
    vindeti tot! (Marţi, 12 ianuarie 2016, 17:55)

    si eu [anonim]

    Eu nu inteleg.... cand bursele au crescut cu 20% intr-un an ce a fost? anticataclism? Si ce problema avem noi daca pretul petrolului scade la 16 dolari per baril? Probleme am avut cand a cresut la 120.
    • +11 (13 voturi)    
      ... (Marţi, 12 ianuarie 2016, 18:24)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui si eu

      Buna asta cu "anticataclismul".
      +
    • +3 (15 voturi)    
      Energia e baza economiei mondiale (Marţi, 12 ianuarie 2016, 18:40)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui si eu

      iar petrolul este inima. Nu te gandi doar la pretul la pompa, gandeste-te la sutele de miliarde neinvestite si miile de miliarde pierdute la bursa. E un domino care afecteaza pe toti.
      ps: Mai putin Mujicia, ca aia is de 100 de ani in buda, oricum.
      • +5 (9 voturi)    
        ... (Marţi, 12 ianuarie 2016, 19:28)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Banii obtinuti prin vanzarea activelor companiilor petroliere pot fi investiti in alte companii.
        In tehnologie, de exemplu.
        Asta daca esti investitor serios.
        Daca esti doar "jucator" sau "parerist" altfel sta treaba...
        -

        P.S. E doar o reasezare a pietei.
        • +2 (4 voturi)    
          Tot ce e tehnologie are la baza ENERGIA (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 1:14)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui pathfinder

          Daca te uiti atent, bursele se duc in cap nu de la caderile Apple sau Microsoft, e invers, cand petrolul scade...o ia la vale tot restul.
          • +2 (2 voturi)    
            ... (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 10:34)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

            Pai si io ce spuneam?
            "Daca esti doar "jucator" sau "parerist" altfel sta treaba..."
    • 0 (4 voturi)    
      nu intelgi nimic (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 9:38)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui si eu

      economia are niste mecanisme mai complicate decat crezi tu.
      • +3 (3 voturi)    
        ... (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 12:29)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        Asa-i.
        Cand nu-ntelegi ceva e tare complicat.
  • +3 (19 voturi)    
    déjà-vu (Marţi, 12 ianuarie 2016, 18:06)

    un anonim [utilizator]

    Rusia in expansiune, bursele cad si in Germania extrema dreapta revine la putere
  • +9 (17 voturi)    
    vindeti! (Marţi, 12 ianuarie 2016, 18:42)

    amycus [utilizator]

    vindeti cai, caruta, boi, si trimiteti bani la noi!
    aoleu si vai de voi!

    adevarul e ca ma cam ingrijoreaza scaderea asta a pretului carburantilor... cu 10-15% in timp ce pretul materiei prime a scazut cu 70%.

    cum s-or mai descurca saracele companii petroliere?
    • +6 (8 voturi)    
      ... (Marţi, 12 ianuarie 2016, 19:28)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui amycus

      Investesc in energie verde.
      hi hi hi hi hi
  • +8 (8 voturi)    
    din 2008 (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 3:11)

    sfa [anonim]

    tot prezic astia anual "noua criza"... poate poate nimeresc
  • +4 (6 voturi)    
    Asta nu e stire (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 3:54)

    Catalin [anonim]

    Adica, pe romaneste: daca vrea cineva sa creeze o noua "criza" mondiala, asa o creaza.
    Tot pe romaneste: daca "vindeti tot", pretul a ceea ce vindeti va scadea, si asa un nou colaps.
    Ce sa zic... vindeti, ca or sa cumpere ei.
  • +3 (3 voturi)    
    Stati linistiti (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 5:06)

    KostasP [utilizator]

    Banii nu se pierd, isi schimba doar stapanul. Pierde X si castiga Y. Iar cu Y incepe un nou ciclu de investitii.
    • -1 (3 voturi)    
      Pe bursa se pot pierde efectiv bani (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 9:03)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Afirmatia ta e valabila doar pentru cash. Pe bursa cotatiile sunt o evaluare de moment ce poate creste sau scade. Deci se pot crea sau pierde bani.
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 12:37)

        pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Cum, mai exact, se creeaza bani pe bursa?

        Da, se pot pierde bani, daca cineva cumpara aciuni la XYZ cu 10$ si le vinde cu 5$. Ala a pierdut bani.
        Cineva tot a castigat din toata afacerea. Ala de i-a vandut actiunile individului cu 10$...

        La fel, individul poate castiga daca vinde actiunile cu 20$. Dar ia bani de la alt individ care le cumpara.

        Evaluarea de moment e exact pretul la care se vand actiunile alea ale firmei XYZ. E vorba de cerere si ofetra.

        Complicat, n-asa?
        hi hi hi hi hi
  • +4 (4 voturi)    
    Cine-i inteligent, (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 9:39)

    mircea [anonim]

    Acum este timpul să se investească în viitor,în tehnologie.Dacă petrolul nu mai este tentant,cei inteligenți au început să investească în tehnologii noi.Normal că este derută.Nu toți pricep cum este cu noile tehnologii,majoritatea fiind obișnuiți cu speculațiile zilnice,iar noile tehnologii nu promit creșteri de la o zi la alta.De când se spune că petrol nu va mai fi,plus multitudinea de probleme create de folosirea acestuia,este clar că viitorul aparține celor deștepți,economi,curați și civilizați.Din petrol mai ieftin,mai puțin,folosit inteligent se poate câștiga mai mult.Și a trecut timpul când cineva se îmbogățea și ceilalți priveau siderați de pe margine.Acum,dacă vrei să câștigi,trebuie să faci să câștige și ceilalți.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 12:41)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Corect.
      Cam asta spuneam si eu mai sus.
      Dar daca esti "brocher" cu scoala facuta doar in sesiune si spui/gandesti platitudini e greu...
  • +5 (5 voturi)    
    Ne flutura urechile de emotie citind stirea voastr (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 10:23)

    Cote [anonim]

    Greu de crezut, daca nu chiar hilar, ca RBS isi permite sa iasa cu asemenea declaratie transanta si panicarda, greu de crezut ca JP Morgan isi foloseste analistii ca sa panicheze piata.

    Dar ma rog. Daca scrie in THE GUARDIAN, asa scrie, asa citim.
  • -3 (5 voturi)    
    Pai (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 12:46)

    shlomo_bernstein [utilizator]

    teoretic, cand e criza, pretul petrolului creste, pt. ca toata lumea se ingramadeste sa cumpere, ca sa-si faca resurse, deci cerere mare+oferta mica (acum e mare, intr-adevar petrolierele stau pe mare, dar e masura ce se v cere, va scdea si oferta, deci va creste pretul) =pret crescut. Nu uitati ca si in timpul crizei din 2008 pretul tot asa, a crescut! In perioade de criza pretul creste oricum, pt. ca producatorii din industria petroliera nu-s prosti sa piarda o asemenea ocazie, de a trage tunul! Abia asteptau un moment ca asta pt. a se imbogati din nou si mai mult (ca inainte)!
    Credeti ca arabii sunt prosti sa stea cu pretul mic la infinit doar pt. a sugruma Rusia sau gazele de sist ale americanilor? Pai trebuie sa manance si gura lor ceva! Marile corporatii Chevron, BP, OMV, la fel, cat credeti ca vor mai rabda?
    Oricum ei detin piata si sunt toti intelesi intre ei la pret, deci n-ai de unde sa cumperi din alta parte, tu ca si consumator final, deci esti la mana lor, indiferent ca scade acum pretul barilului sau ca va creste peste un timp!
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 14:29)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui shlomo_bernstein

      Bai Shlomi, complicate-s caile in mintea ta.
      Pana la urma, ce-ai vrut sa spui?
      hi hi hi hi hi
  • 0 (0 voturi)    
    vinde-ti tot ca barilul scade (Miercuri, 13 ianuarie 2016, 15:57)

    neurino [utilizator]

    mai mie unul imi da cu virgula la logica...daca barilul scade la "apocalipticul pret" de 16 dolari pe baril....de ce sa vand tot, nu de alta dar imi trebuiesc bani mult mai putini sa cumpar "cat mai neoive", ba mai fac si stoc pentru vremuri naprasnice".
  • 0 (0 voturi)    
    Hmm.. (Sâmbătă, 16 ianuarie 2016, 3:06)

    VictorasTractoras [utilizator]

    Auzi boss, ăștia nu-s ăia de le-a facut statul bailout?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă