Sectorul bunurilor de consum (S&P Consumer Discretionary: +5,19%) a crescut simtitor dupa ce McDonald's a raportat vanzari peste estimari, iar lanturile de magazine de bricolaj, Home Depot si Lowe's, au fost avantajate de scaderea pretului petrolului.

Companiile din acest sector au raportat in trimestrul doi al anului 2008 profituri cu 80% mai mici decat in aceeasi perioada a anului 2007, principala cauza a acestei scaderi de performanta fiind costul ridicat al energiei care a dus la reorientarea consumului din SUA catre bunuri de stricta necesitate.

Din indicele Dow Jones, companiile ale caror actiuni s-au apreciat in 2008 sunt cele care se comporta bine in mod uzual in perioadele cu crestere economica redusa, fie prin produse la pret redus (WalMart, McDonald's), fie datorita caracterului indispensabil al produselor ( Johnson & Johnson).

Sa retinem totusi ca saltul de 2,5% al indicilor bursieri are la baza scaderea costurilor indusa de estimari pesimiste cu privire la cresterea economica globala, si nu asteptarea unei perioade de dezvoltare durabila.

Citeste mai mult in documentul atasat.