Criza financiara a atins paroxismul, Wall Street in picaj

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 15 septembrie 2008, 17:25 Economie | Burse

Bursele din intreaga lume au simtit, luni, socul produs de anuntul potrivit caruia banca Lehman Brothers a fost plasata sub protectia legii falimentului si de cel privind preluarea Merrill Lynch de catre Bank of America, insotite de vesti nefaste si din partea AIG. Principalii indici de pe Wall Street au scazut accentuat pana la inchidere, recordul apartinand Dow Jones, care a pierdut peste 500 de puncte (-4,42%) - cea mai abrupta pierdere suferita de la 11 septembrie 2001 incoace. 

Nasdaq a pierdut 81,36 de puncte (3,6%), in timp ce indicele S&P's 500 a scazut cu 59 de puncte (4,71%), ajungand la 1.192,7 de puncte, sub pragul minim de 1.200,44 inregistrat la mijlocul lunii iulie, potrivit Reuters.

Bursa din New York dechisese sedinta de tranzactionare de luni in scadere puternica, dupa anunturile privind Lehman Brothers si Merrill Lynch. Dow Jones a pierdut rapid 2,34% iar Nasdaq 2,65%. In jurul orei 17,45 GMT, Wall Street reusise insa sa limiteze oarecum pierderile, indicele principal pierzand doar 2,5%.

Actiunile companiilor de servicii financiare au fost afectate cel mai grav, AIG pierzand 60,8%, iar Bank of America 21,3%, conform Reuters.

Bancile centrale din intreaga lume s-au mobilizat luni pentru a linisti investitorii de pe pietele financiare, ingrijorati de efectele pe care le-ar putea avea falimentul Lehman Brothers si preluarea Merrill Lynch, institutii financiare considerate anterior prea mari pentru a da faliment. Principalele burse europene au deschis in scadere puternica sedinta de tranzactionare de luni, pentru ca pana la jumatatea sedintei pierderile sa se adanceasca. Bursele asiatice nu au scapat nici ele de soc, iar bursa de la Moscova a scazut pana la inchiderea sedintei de luni cu 4,78%.

La Bucuresti, Bursa de Valori a scazut puternic in sedinta de luni, indicele compozit scazand cu 3,67%, pana la minimul ultimilor trei ani.

Zi neagra la New York

In jurul orei 13:40 GMT, indicele Dow Jones Industrial Average (DJIA) pierduse 267,79 puncte, pana la nivelul de 11.154,20 puncte, in timp ce indicele Nasdaq pierduse 59,91 puncte, pana la 2.201,36 puncte.

Indicele Standard&Poor's 500 a scazut cu 2,95%, pana la 1.214,82 puncte.

Actiunile Merrill Lynch au crescut, tot in prima parte a zilei, cu +24,34%, la 21,20 dolari, dupa anuntul privind preluarea sa de catre Bank of America (-16,18%, 28,28 dolari) pentru 50 de miliarde de dolari.

"Ingrijorarile din piata vor atrage atentia, probabil, asupra dificultatilor pe care le intampina alte institutii financiare aflate in dificultate si, ulterior, asupra impactului asupra economiei in general, pentru ca aceste probleme vor afecta cu siguranta disponibilitatea de creditare si consumatorii", a declarat Al Goldman, de la Wachovia Securities.

Recul puternic al burselor europene

Principalele burse europene au inregistrat un puternic recul luni, dupa anuntul privind falimentul bancii americane Lehman Brothers. Bursa de la Frankfurt afisa, aproape de inchidere, un recul de 2,74%, cea de Londra o scadere de 3,92% si cea de la Paris 3,78%.

Indicele european Eurostoxx 50 a pierdut 4,10%, in timp ce bursa de la Madrid a scazut cu 4,75%, Milan  - 3,28%, Amsterdam - 3,64%, Zurich  -3,83% si Stockholm  - 2,97%.

Bursa moscovita, supusa unor presiuni puternice de mai multe saptamani din cauza iesirilor de capital strain, a cazut cu 4,78%.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

6144 vizualizari

  • +4 (8 voturi)    
    Hoitarii democrati (Luni, 15 septembrie 2008, 17:49)

    Kapital [anonim]

    E amuzant sa vezi cate personalitati din partidul democrat apar pe la tv si, cu mult "curaj" politic, bat mortul (fie el banca falita, fie G. Bush, care nu se mai prezinta la nici un fel de alegeri:)).
    Sa vezi politicieni care pana acum 2-3 luni se hlizeau pe la banchete cu bancherii pe care azi ii "condamna "cu indignare civica spune multe despre mentalitatea de prostituata pe care trebuie sa o ai pentru a avea "succesuri" in politica :))
    Creditarea nu o facea nici Bush, nici guvernul american, nici guvernatorii de state, nici senatorii sau deputatii. Era o operatiune tehnica strict bancara, pe care nu o putea controla decat o inspectie financiara. In cel mai rau caz pot fi controlati si eventual dati afara cei care erau pusi sa controleze la ce nivel si cui acorda o banca credite.

    E totusi extraordinar sa vezi incompetenta si coruptia din banci (elvetiana UBS, americana Lehman) care pana nu demult aveau ratinguri excelente de la marii "esperti" (alte prostituate, cele din agentiile de rating, acum ar trebui sa explice pe ce baze au acordat A+ lui Lehman Brothers chiar la inceput de an!:))
    • +4 (4 voturi)    
      RATING AGENCIES (Luni, 15 septembrie 2008, 23:11)

      RON [anonim] i-a raspuns lui Kapital

      Criza asta nu va fi terminata pina cind agentiile de rating nu vor fi dezmembrate si conducatorii acestora plasati dupa gratii groase!!!

      Nu sunt de acord cu politizarea crizei, democrati si republicanii sunt in egala masura vinovati... cine naiba a votat mina in mina dupa ce au primt golgani verzi de la lobyiisty.. ca sa acepte diferitele legi ce au permis acest dezastru? Cine controleaza FEDul .. cu bascalia lor de dobinda sub rata inflatiei.? cine controleaza SECul.. care a inchis ochii la nenumarate faradelegi..? Asa ca lasa politica... e mai curva de cit bancile!
      • 0 (0 voturi)    
        agentiile de rating.... (Marţi, 16 septembrie 2008, 11:52)

        SIC [anonim] i-a raspuns lui RON

        sunt ca unii care fac sondaje la noi...stii, de-alea masluite care favorizeaza pe hoti si pe corupti. Cum se arata mai sus, ar trebui cataiva bagati pe la puscarie...si sa vedi cum se potolesc. Ca si la noi, de altfel.
    • +2 (2 voturi)    
      :D (Luni, 15 septembrie 2008, 23:57)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui Kapital

      Daca-ti spun ca rapoartele interne semipublice ale UBS, Credit Suisse si alte cateva banci mari europene avertizau acum 3 ani ca piata de credite subprime e o bomba cu efect intarziat, dar domnu Ospel (presedintele UBS) a cumparat tot ce s-a putut de pe piata de subprime, ca a avut el o viziune cum o sa ajunga UBS cea mai mare banca pe piata de investitii (desi eu tot n-am inteles logica lui, imi dau cateva zecimale la socoteala chiar si in cazul in care ar fi avut dreptate), ce zici ?
    • 0 (0 voturi)    
      Cine latra la cine (Marţi, 16 septembrie 2008, 9:03)

      Nautilus [anonim] i-a raspuns lui Kapital

      Negrul de Obama demonstreaza ca e mai alb decat albii in discursul sau - incearca strategia lui F.D. Roosevelt din 1933, prin care acela cu democratii lui cu tot s-a facut ales de 4 ori in sir :) si atunci a pretins ca mediul de afaceri era vinovat de criza, ca el e salvatorul populatiei si al statului etc etc

      ~Nautilus
  • +2 (4 voturi)    
    Impozite (Luni, 15 septembrie 2008, 20:13)

    Gelu [anonim]

    Ai dreptate creditarea nu o face Bush si compania, el decide doar sa platesca ulcelele sparte din banii contribuabililor.
  • -1 (1 vot)    
    FOARTE UTIL PENTRU SOFERI ! (Marţi, 16 septembrie 2008, 2:45)

    Cristi [anonim]

    Vand alcooltestere , etiloteste digitale performante de ultima generatie , la pretul de 58 de lei. Transportul GRATUIT oriunde in tara. Pentru comenzi : //// sau la tel : ///
  • +1 (1 vot)    
    criza financiara (Marţi, 16 septembrie 2008, 5:34)

    francezu' Nostr@damus [anonim]

    Ceva imi spune ca adevarata criza financiara
    este programata pentru anul viitor 2009 !

    Pina ce doar mai mult alerte.

    Speculatiile bursiere si financiere demonstreaza
    partea imorala a capitalismului .

    Dupa caderea comunismului vine si caderea capitalismului ?

    Certainement.
    • 0 (0 voturi)    
      Din pacate nu (Marţi, 16 septembrie 2008, 9:52)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui francezu' Nostr@damus

      Din pacate capitalismul are picioare solide si nu va cadea. Se sprijina pe picioarele groase ale lacomiei si egoismului. Cat timp aceste "calitati" atat de profitabile in era capitalista nu vor disparea din fiecare din noi, fii pe pace.

      Vor gasi metode sa cada in picioare.
  • +1 (1 vot)    
    /// (Marţi, 16 septembrie 2008, 5:46)

    andix [anonim]

    cum va pricepeti voi sa faceti panica din rahat... si inca nu ati aflat totul: pe wall street lumea a inceput sa vandalizeze sediul bursei, s'a lasat deja cu 500 de morti iar politia nu mai face fata. in restul Statelor Unite sunt manifestatii ample de protest, albii ii bat pe negri si negrii pe albi, undeva pe la Chicago se trage cu arma iar asiaticii cu cetatenie americana au scos cutitele si injunghie pe cine apuca.

    barem daca va documentati, sa va documentati serios. nu?
    • 0 (0 voturi)    
      :)) (Marţi, 16 septembrie 2008, 10:12)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui andix

      asa asa, exact, vroiam mai mult de la articolul asta, /// ne pacaliti cu un titlu si nici un pic de violentza, sex, astea...
  • 0 (0 voturi)    
    paroxismul?? ha-ha-ha (Marţi, 16 septembrie 2008, 7:16)

    Dandy [anonim]

    Ce titlu gratuit! Pai de unde stii tu, autorule, ca acesta e paroxismul? Ai cumva vreo premonitie, ai citit viitorul? Sau ai crezut tu ca "da bine" cuvantul paroxism acolo, in titlu?

    Paroxismul iti spun eu cand va fi : atunci cand guvernul, care i-a luat in brate pe Fannie si Freddie, nu le va mai putea tine. Sa vezi tu atunci criza! Asta e doar "a joke". Apropo de expresia "bomba cu efect intarziat", folosita de cineva mai sus, aceasta e adevarata bomba cu "delay".
  • 0 (0 voturi)    
    noi de ce nu..... (Marţi, 16 septembrie 2008, 9:55)

    paraipan [anonim]

    La fel si cu bursa noastra :) daca celelalte scad..... hai ca scade si la noi...dar ce se intampla cand urca.....la noi ori scade ori ramane pe pozitia scazuta.......
    in ultima vreme chiar am urmarit si singura concluzie pe care am putut sa o trag e ca ......la noi si bursa e o manareala .......
    • -1 (1 vot)    
      iti inchipuiai cumva ca poate fi altfel? (Marţi, 16 septembrie 2008, 11:55)

      SIC [anonim] i-a raspuns lui paraipan

      Este la noi ceva normal? Pai, ca sa fie ceva normal trebuie facut de oameni normali. Ai vazut vreunul normal prin functie de decizie pe la noi?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică