FED a salvat AIG de la faliment: imprumut de pina la 85 de miliarde de dolari

de D.M.     HotNews.ro
Miercuri, 17 septembrie 2008, 8:14 Economie | Burse

FED (sistemul bancilor centrale din SUA) a intervenit pentru a preveni colapsul celei mai mari companii de asigurari americane, AIG. Astfel, FED va acorda un imprumut de pana la 85 de miliarde de dolari, in schimbul a 80% din pachetul de actiuni ale firmei. Si tot pentru a tempera turbulentele de pe pietele internationale, institutia condusa de Ben Bernanke a decis sa mentina neschimbata rata dobanzii-cheie.

Potrivit comunicatului oficial al FED, salvarea AIG era necesara pentru ca falimentul companiei "ar fi crescut fragilitatea pietelor financiare si ar fi putut provoca o crestere substantiala ale costurilor creditului".

AIG are active de peste 1.000 de miliarde de dolari in intreaga lume. Salvarea vine dupa ce, luni, a patra banca de investitii din America, Lehman Brothers, si-a anuntat falimentul, fapt care a determinat o scadere dramatica a burselor din intreaga lume.

De asemenea, FED a decis sa mentina neschimbata rata dobanzii-cheie, la 2%. Intr-un comunicat dat publicitatii, FED atrage atentia ca tensiunile de pe piata financiara au crescut semnificativ, iar piata muncii continua sa devina din ce in ce mai slaba.

Planul de salvare a AIG a fost salutat si de presedintele George Bush. Intr-un comunicat dat publicitatii, liderul de la Casa Alba, subliniaza ca aceasta decizie are ca scop stabilizarea pietelor si protectia economiei americane.

Dupa anuntul privind acordarea ajutorului, dolarul s-a depreciat cu 0,6% in fata yenului. 























5681 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    falimentul capitalismului (Miercuri, 17 septembrie 2008, 8:34)

    oilism [anonim]

    de fapt in 1989 trebuia sa fi intrat capitalismul in faliment DAR au fost mai istezit si au distrus o parte din comunism.
    • -2 (4 voturi)    
      buna asta (Miercuri, 17 septembrie 2008, 9:16)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui oilism

      subscriu :D
    • +5 (5 voturi)    
      Huh? (Miercuri, 17 septembrie 2008, 9:21)

      Anton [anonim] i-a raspuns lui oilism

      Ar trebui sa cunoasteti o regula de baza atunci cand deschideti gura: trebuie sa vorbiti argumentat. De spus, poate toata lumea sa spuna ceva, ca dovada ca ati postat pe hotnews, dar numai cel care aduce argumente se poate face inteles. Sau poate faceti o aluzie subtila la ceva bine stiut si eu nu m-am prins?
    • +3 (5 voturi)    
      Hai la lupta cea mare! (Miercuri, 17 septembrie 2008, 9:27)

      OZ [anonim] i-a raspuns lui oilism

      Tovarasi, capitalismul era deja in faliment inca din 1989, dar ai naibii isteti si-au revenit si ne-au luat si secerile si ciocanele si creierele si ne-au lasat doar cu cozile de topor! Uniti in lupta, sa facem totul pentru propasirea si inaintarea Coreii da Nord si... care mai sunteti ma, pe-acolo? spre comunism in zbor chiar daca istetilor de capitalisti falimentari li sa falfaie! (aplauze puternice, urale, chiorait de matze)
  • +2 (2 voturi)    
    dolarul obosit (Miercuri, 17 septembrie 2008, 10:01)

    dolarul obosit [anonim]

    cum stam cu interventia statului? parca predica dolarului de pe well streed spunea ca "piata rezolva totul"... se pare ca nu e chiar asa... mai ales ca foamea de bani e mare...
  • +1 (1 vot)    
    Ingrijorat (Miercuri, 17 septembrie 2008, 10:03)

    bosonel [anonim]

    Sunt curios daca AIG va reusi sa faca fata chiar si cu acest credit obtinut in extremis.

    Din pacate eu cred ca bulgarele a inceput sa se rostogoleasca si nimeni nu-l va putea opri.

    Numai un idiot poate sa se bucure ca America traverseaza o criza de asemenea proportii.

    Cu toti vom fi loviti de tsunami-ul financiar american.
    • 0 (0 voturi)    
      USA nu este doar Wall Street (Miercuri, 17 septembrie 2008, 14:05)

      Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui bosonel

      Indraznesc sa spun ca este bine sa te intinzi atit cit iti permite plapuma.
      Acest proverb este cit se poate pertinent in aceste zile si una din marile probleme financiare ale Americii este nivelul extraordinar de mare de indatorare atit al statutului cit si al americanului obisnuit.
  • +3 (3 voturi)    
    Capitalism is dying (Miercuri, 17 septembrie 2008, 10:08)

    Rothschild [anonim]

    1. Freddie Mac si Fannie Mae au fost, daca nu oficial, atunci cel putin de facto, nationalizate.
    2. Bear Stearns a fost preluata de JPMorgan cu sprijin activ de la Fed.
    3. Merrill Lynch a fost preluata de o mare banca comerciala, Bank of America.
    4. American International Group (AIG) gigantul asigurarilor a fost si el, azi noapte, nationalizat (80% din actiuni la Fed contra 85 miliarde dolari... confetti)
    5. In M.Britanie, banca Northern Rock a fost, de asemenea, nationalizata acum cateva luni.

    Ce inseamna asta? Alo, apologeti libidinosi ai capitalismului multilateral dezvoltat! Aud?
    • +2 (2 voturi)    
      Ce inseamna? (Miercuri, 17 septembrie 2008, 11:59)

      Anton [anonim] i-a raspuns lui Rothschild

      Asaa... ce inseamna? Asta presupunand ca insiruirea de date ar "insemna" ceva.

      Exista o diferenta intre nationalizare si cumparare de actiuni de catre stat. Sau intre nationalizare cu acceptul (sau chiar dorinta) proprietarului si nationalizare fortata.

      De altfel, si exproprierea este diferita de deposedare...

      In plus, si pe mine ma ingrijoreaza cumpararea unui pachet majoritar la AIG pe fondul unei crize care putea foarte bine sa fie provocata de FED (desi probabil ca nu se poate demonstra). Insa FED NU este proprietatea statului american in niciun caz.

      Nu in ultimul rand, tin sa va amintesc ca sistemele economice nu sunt numai doua, asadar ca si daca am presupune capitalismul prost, nu comunismul este singura alternativa, cum vad ca se sugereaza...
    • 0 (0 voturi)    
      interesant (Miercuri, 17 septembrie 2008, 12:14)

      dan[dana] [anonim] i-a raspuns lui Rothschild

      Uite un punct de vedere interesant. Tata, tu esti?

      Este un 1+1 demn de luat in consideratie. M.Britanie poate e doar o simpla coincidenta. Dar restul? Aflam noi peste 50 de ani...
    • 0 (0 voturi)    
      socialismul cast si infailibil (Miercuri, 17 septembrie 2008, 12:39)

      vive la gauche [anonim] i-a raspuns lui Rothschild

      ok, si ce model/ideologie propui?
    • 0 (0 voturi)    
      moarte capitalizmului, ca tot ie pe buza prapastie (Miercuri, 17 septembrie 2008, 13:20)

      jorj, kapitalistu [anonim] i-a raspuns lui Rothschild

      iar voi c'un pas inainte...

      deci...

      freddiy si fanny erau oricum semiguvernamentale, operau mortgage-urile garantate de guvern si scoteau pe piatza casele hud.

      jp morgan a preluat, cu mai putzina valva, pe chase manhattan, cea care inghitzise la rand banci ca manufacturer hanover si chemical.
      de unde moda alipirii bancilor de investitii cu cele comerciale...

      fed a mai ajutat si chrysler sa iasa din impas cum si gubernul majestatzi sale a scos rolls royce din doodoo.
      cand treburile vor reveni la normal, guvernul va revinde publicului actziunile aig.


      in amerika, statul are rol activ in reglarea economica si in redistribuirea echitabila a bogatziei natzionale.
      impozitele si taxele sunt mult mai echitabile decat in multe alte partzi ale lumii.
      la un venit de 4oooo de dolari, o familie de doi, nu plateste mai mult de 12 % din venitul anual, iar taxele comerciale (tva la voi) sunt sub zece procente, variind de la stat la stat.
      nu se platesc taxe comerciale(tva) la mancare si medicamente...

      intradevar, capitalizmul e pe moarte !

      norocul vostru cu tarliceanul-peugeut !
      • 0 (0 voturi)    
        Bai Rothchilde traiesti intr-o alta america ... (Miercuri, 17 septembrie 2008, 15:51)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui jorj, kapitalistu

        Unde ai vazut tu ca o familie cu 40K pe luna plateste doar 12% taxe si ca nu exista sale tax in America? Tu traiesti intr-o alta America decat cea in care traiesc eu?
        Sistemul de taxare este foarte nedrept pt ca sunt corporatii care platesc 34% si in acelasi timp persoane care platesc peste 40%. Sa nu mai vorbim ca sunt putine statele in US unde nu ai Sale Tax..si sunt si ele pe cale de disparitie. Florida era unul dintre ele.
        • 0 (0 voturi)    
          Mirciulica draga (Miercuri, 17 septembrie 2008, 19:14)

          Gigel [anonim] i-a raspuns lui Mircea

          1. America aia despre care e vorba se prescurteaza USA (SUA) si nu SU (Soviet Union) asa cum crezi tu. In SUA cand se vorbeste de venit se vorbeste de venitul ANUAL. Da' tu vorbesti pe luna, asa ca la Romania, SU...

          2. M-am uitat pe situ' Fed-ului si daca ai sa citesti mai bine, si nu cu engleza de colhoz, ai sa vezi ca NU este nici banca privata si nici banca semi-privata, este un organism guvernamental (chiar daca bancile si alte institutii financiale fac parte din diversele comisii ale Fed-ului)
        • 0 (0 voturi)    
          impozite si taxe la unchiul sam (Miercuri, 17 septembrie 2008, 22:36)

          jorj [anonim] i-a raspuns lui Mircea

          ref. impozite, pardon, 15 % pana la 63 de mii ...o familie de doi
          http://en.wikipedia.org/wiki/Income_tax_in_the_United_States#Year_2008_income_brackets_and_tax_rates
          este vorba de taxe federale. in texas, unde locuiesc, in florida, in wyoming si inca vreo doua state nu se plateste state income tax.
          daca cumva locuiesti in nyc, itzi plang de mila..pe cuvant.

          cat despre taxa comerciala, la vanzare, (a nu se confunda cu income tax sau impozit !)citeste mai bine. scriam ca este pana la max. zece protzenturi, depinzand dela stat la stat, nu se percepe la alimente si medicamente.
          in spatiul mioritc tarlicesc tva este de nousprezece protzenturi si se aplica inclusiv la alimente.
  • +1 (1 vot)    
    lol (Miercuri, 17 septembrie 2008, 10:18)

    lol [anonim]

    deci daca inteleg eu bine cu 0 dolari (ca cei 85 de miliarde sunt imprumut) fed-ul (banca privata) au pus mana pe 1000.000.000.000 de dolari =))

    asa afaceri sa tot faci :)
    • -1 (1 vot)    
      FED (Miercuri, 17 septembrie 2008, 12:17)

      blah [anonim] i-a raspuns lui lol

      de cand e FED banca privata?

      "The Federal Reserve System (also the Federal Reserve; informally The Fed) is the central banking system of the United States. Created in 1913 by the enactment of the Federal Reserve Act, it is a quasi-public (government entity with private components) banking system..."
    • -1 (1 vot)    
      Ce-i tot dati cu Fedu' banca privata (Miercuri, 17 septembrie 2008, 12:23)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui lol

      Fedu' (The Fed) este Federal Reserve System si NU este banca privata ! Este banca centrala a SUA.
      A scris unu' acu' ceva timp ca Fedu' e banca privata si de atunci toata lumea o tine asa.
      Un idiot arunca o piatra-n balta ...
      • 0 (0 voturi)    
        E un sistem semi-privat (Miercuri, 17 septembrie 2008, 15:54)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui Gigel

        E o Banca Semi Privata. Inra pe site-ul lor si o sa te documentezi.
    • -1 (1 vot)    
      fed (Miercuri, 17 septembrie 2008, 12:27)

      Joe [anonim] i-a raspuns lui lol

      FED-ul este BNR-ul lor. Deci statul a pus mana pe AIG. Cred ca asistam la o sfarsitul capitalismului pur neliberal. Iddea a dat chix iar pe viitor neoliberalii vor avea argumente destul de slabe in asi prpaga ideile.
      • -1 (1 vot)    
        E grele economia (Miercuri, 17 septembrie 2008, 15:09)

        marinelu turmentat [utilizator] i-a raspuns lui Joe

        FED-ul este un consortiu de banci private, din care majoritatea europene. Nu va mai bagati in discutii daca habar nu aveti despre ce vorbiti. Dati pe gugal, informati-va si reveniti cand v-ati facut temele.
  • +1 (1 vot)    
    asta se numeste... (Miercuri, 17 septembrie 2008, 10:22)

    stefan [anonim]

    ... NATIONALIZARE !

    Bani de la bugetul de stat pt. a salva o firma privata (de asigurari). Cum ramane cu economia de piata?!...
    • 0 (0 voturi)    
      ce e greu de inteles? (Miercuri, 17 septembrie 2008, 11:34)

      anonimus [anonim] i-a raspuns lui stefan

      acolo sunt banii de pensii si asigurari si investitii a multor milioane de americani. plus ca fondurile firmelor de asigurari finanteaza economia.
      • 0 (0 voturi)    
        Serios? Finanteaza economia? (Miercuri, 17 septembrie 2008, 15:45)

        Tantza si Costel [anonim] i-a raspuns lui anonimus

        Serios?
        Dragule, daca crezi ca fondurile de pensii sint un factor de progres economic prin sumele de banii pe care le investesc s-ar putea sa te inseli.
        Sint destule companii care au devenit proprietatea acestor fonduri de pensii.
        Prima masura luata: o multime de oameni concediatzi.
    • -1 (1 vot)    
      raspuns lui stefan (Miercuri, 17 septembrie 2008, 13:10)

      Mahomed [anonim] i-a raspuns lui stefan

      Si uite asa s-au format armatele de imbecili agresivi ale comunistilor. Ignoranti, indoctrinati de cativa baieti destepti.
      Bai stefane FED nu este nici pe de parte bugetul american si nici statul american. FED este o organizatie asa mai pe intelesu' tau privata formata din actori principali ai finantelor.
      Prin urmare, spre deosebire de comunism care, cand a intrat in colaps economic, a si murit, capitalismul, in ciuda turbuletelor lui si-a format mecanisme de reglare care si functioneaza. altfel, astazi ne-am fi spus cu totii "tovarase" de la Los Angeles pana la Cape Town.
      • 0 (0 voturi)    
        vine muntele la Mahomed (Miercuri, 17 septembrie 2008, 16:55)

        Stefan [anonim] i-a raspuns lui Mahomed

        Maho, daca te-ai opri un pic din racnit poate ai avea sansa sa reflectezi mai bine asupra situatiei.
        Asa zisul "imprumut" de 85 de miliarde (asa zis, intrucat nu cred ca exista om care intelege lumea financiara care sa creada ca va fi vreodata rambursat) trebuie sa aiba o sursa. O fi oare din conturile private ale "actorilor principali ai finantelor" sau vor veni din:
        a. tiparnita
        b. obligatiuni de trezorerie US cumparate de straini (si de fapt pana cand, ma intreb...)
        c. taxe
        d. in oricare combinatie de mai sus

        Daca te-ai uitat pe comunicatul oficial FED, decizia a fost luata cu ACORDUL Trezoreriei.
  • 0 (0 voturi)    
    reactii bizare (Miercuri, 17 septembrie 2008, 10:44)

    alex.dumitrascu [anonim]

    Reactiile comentatorilor gen "jos capitalismul" sunt bizare si total in afara bunului simt si a intelegerii evenimentului.
    Pe mine ma surprinde reactia prea optimista a burselor. E mult prea mult "sentiment" pe piata.
  • -1 (1 vot)    
    /// (Miercuri, 17 septembrie 2008, 11:16)

    ipsze [anonim]

    ptr. istetzul Tov. capitalist: matalutza se pare ca nu prea aveai ce sa-ti ia, dar, noi ceilatzi itzi dorim numai bine, adica, sa "aplauzi sanatos" in timp ce ai sa ramai pe drumuri (fara servici), fara bani si probabil ( e aproape o certitudine..) si fara pensie (e vorba de aia privata...); in rest s'auzim de bine....
  • +1 (1 vot)    
    Capitalismul bata-l vina (Miercuri, 17 septembrie 2008, 12:45)

    marinelu turmentat [utilizator]

    Parca in capitalism piata rezolva tot, nu asa urlau americanii pe la tv. Statul nu are ce sa se bage, lasati piata sa actioneze. Vad ca tehnica a fost buna dor pentru fraierii care au crezut, gen Romania, care a vandut pe nimic active valoroase.Incep sa devina de-a dreptul patetici si se mai mira de ce nu-i mai baga nimeni in seama.Saracul Cheney s-a intors cu coada intre picioare dupa vizitele din Caucaz unde a fost refuzat politicos de toata lumea.
  • 0 (0 voturi)    
    re: AIG (Miercuri, 17 septembrie 2008, 13:14)

    roman [anonim]

    Prabusirea capitalismului sau concentrarea afacerilor in cateva maini ? Greu de spus.
    • 0 (0 voturi)    
      29 (Miercuri, 17 septembrie 2008, 15:59)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui roman

      Daca ne uitam la criza din 29 si ce s-a intamplat cu titlurile atunci, tind sa cred "concentrarea afacerilor in cateva maini"
  • +1 (1 vot)    
    de ce nu apar comentarii (Miercuri, 17 septembrie 2008, 14:22)

    Joe [anonim]

    Care este tipu care nu da drumul unor comentarii pe site? Iar avem cenzura tovarasi?
    Siteul ar trebui sa fie cat mai bucuros ca oamenii comenteaza!
    Am scris doua pana acum la articolul acesta si nu a aparut.
  • 0 (0 voturi)    
    Cine este FED-ul (Miercuri, 17 septembrie 2008, 15:12)

    marinelu turmentat [utilizator]

    http://www.masternewmedia.org/news/2005/09/09/who_owns_the_federal_reserve.htm
  • 0 (0 voturi)    
    FED (Miercuri, 17 septembrie 2008, 16:16)

    stevo [anonim]

    FED sunt cei care controleaza masa monetara in USA, mai simplu spus tiparesc Dolarii americani. Restul concluziei o trageti voi....
  • +2 (2 voturi)    
    FED si Crizele Financiare (Miercuri, 17 septembrie 2008, 17:36)

    Anubis RA [anonim]

    Federal Reserve System - the FED

    1. Am citit ca FED-ul e privat?!...nu mai scrieti teorii proprii...este "Banca Centrala a SUA" si conform definitiei: " The Federal Reserve System (also the Federal Reserve; informally The Fed) is the central banking system of the United States. Created in 1913 by the enactment of the Federal Reserve Act, it is a quasi-public (government entity with private components) banking system"...retineti ARE si elemente private. Rog ca acei colegi cvasi-amatori in d-ale Economiei macar sa se abtina de la posturi. Asta nu e literatura sa comentam aiurea sau povesti de amor de alcov....
    2. Principalul ei rol este...daca nu ghiciti..." To address the problem of banking panics" PRIMUL...
    3. Deci, conform legii americane FED-ul este DATOR sa intervina; tocmai d-aia a fost creat;
    4. Cineva a scris bine ca prin 85 md USD s-au achizitionat active de 1 trilion USD dar uita de datoriile de 441 md care le are AIG-ul din cauza caderii creditelor subprime si de cele 40 milioane de americani care au pensii la AIG - trebuie sa vezi the big picture si nu strict niste sume...ca tocmai d-aia sistemul de investitii independente a dat faliment; nu Lehman si nu Maryll..ci un sistem intreg supranumit "the shadow banking".

    PS. Rog sa nu mai postati prostii crase de genul FED-ul e privat. Multumesc anticipat!
    • 0 (2 voturi)    
      Nu zau, chiar asa. (Miercuri, 17 septembrie 2008, 18:05)

      marinelu turmentat [utilizator] i-a raspuns lui Anubis RA

      Eu cred ca cineva minte. Sa fie oare FED-ul pe site-ul lor. E banca privata toata ziua, are si guvernul american un 5-10% daca are. Poate lucrezi si tu la THMC si incerci sa ne explici cum creste economia cand de fapt scade.Mai citeste ce spunea si Jrfferson despre posibilitatea ca americanii sa-si dea moneda pe mana unor bancheri privati. Povestea cu FED-ul banca de stat e atat de rasuflata incat trebuie sa traiesti pe alta planeta ca sa mai crezi asa ceva.
      Acum despre criza, cred ca a inceput cumpararea lumii (USA sunt primii) de catre o mana de oameni.S-a mai intamplat si in 1929, filmul a fost cam la fel.

      PS: Rog sa mergi la THMC si sa-ti faci emisiune, ia-l si pe Sima cu tine. Merci
      • 0 (0 voturi)    
        culmea (Joi, 18 septembrie 2008, 0:07)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui marinelu turmentat

        Mai omule, da' chiar nu intelegi? Stii vorba aia, cand mai multi iti zic ca esti beat, du-te si te culca. FED NU este o institutie privata. Daca tu ai gasit asa ceva pe site-ul lor, pune-ne si noua link-ul sa vedem, sa nu ramanem prosti. Pana una alta, probabil ca mai ai nevoie si de ceva cursuri de engleza, poate cine stie, apoi iti dai seama singur ca esti pe langa.
        • 0 (0 voturi)    
          FED_ PRIVAT ! (Marţi, 30 septembrie 2008, 15:34)

          yahoo.com [anonim] i-a raspuns lui gigi

          bai Gigi, la cursurile de MBA pe care le-am facut profesorul universitar spunea asa : FED ESTE BANCA PRIVATA !!!! Are rolul de a tipari banii !!!! ce, vrei sa vezi asta pe site-ul lor ?! o sa-ti iasa ochii din cap si no sa vezi !
          Deci, retine : Banii sint tipariti dupa cum vor muschii citorva !!!!

          Hai, pa !
      • 0 (0 voturi)    
        Cate ceva de crize... (Joi, 18 septembrie 2008, 12:14)

        Anubis RA [anonim] i-a raspuns lui marinelu turmentat

        Stimate domn,

        1. Cred ca am lamurit odata pentru totdeauna ca FED-ul NU e privat ci detinut de guvernul SUA si agent al Trezoreriei SUA...mai repet o data...are si elemente PRIVATE in structura. Eu cred ca tu confunzi cele 12 banci regionale FED cu bancile comerciale membre. Se mai intalneste aceasta confuzie. Te rog sa te mai documentezi pentru a elimina confuzia.
        2. NU lucrez la THMC..:)
        3. Crizele unei economii capitaliste reprezinta sfarsitul unui ciclu si inceputul altuia; d-asta am spus ca falimentele institutiilor de talia LB reprezinta falimentul unui sistem intreg (cel de investitii independente de bancile "clasice")
        4. Evident acum se cumpara active pe nimic; nu e nimic anormal in asta atata vreme cat ai suficienta lichiditate ca sa poti redresa activitatea, cat ai un plan foarte bine pus la punct.
        5. Chestia asta cu "cumparatul lumii" este ceva de genul Romania 89 cu "nu ne vindem tara"; stimate domn, problema reala este de fapt CINE cumpara si LA CE pret? Activele tangibile (cladiri, terenuri, etc...) unei companii NU reprezinta nimic pentru un investitor sau companie care vrea sa faca bani. Cash-flow-ul sau, proiectiile de vanzari pe termen mediu, cotele de piata detinute, fluctuatia actiunilor sale in raport cu fluctuatia pietei pe care activeaza astea SUNT de baza.
        6.. Interventiile FED-ului, ale BCE, Bancii Japoniei reprezinta parghii de control ale statului intr-o situatie de criza. Citeste in ABC-ul economiei de piata despre rolul statului si parghiile pe care le are pentru a regla si echilibra anumite crize.
        7. Economia este intr-o criza datorata unei supraincalzirii unor sectoare economice (la nivel global); in acest moment economia este intr-o perioada de criza si reasezare - este o transformare dureroasa care pe termen scurt va scadea randamentele activelor din multe sectoare economice; poate vom mai vedea falimente rasunatoare dar personal cred ca vom vedea mult mai multe preluari (vezi ultima a lui HBOS de catre Lloyds TSB)
        • 0 (0 voturi)    
          FED = Banca PRIVATA ! (Marţi, 30 septembrie 2008, 15:41)

          yahoo.com [anonim] i-a raspuns lui Anubis RA

          Anubis, fii atent aici :

          The Federal Reserve System (also the Federal Reserve; informally The Fed) is the central banking system of the United States. Created in 1913 by the enactment of the Federal Reserve Act, it is a quasi-public (government entity with private components) banking system[1] composed of (1) the presidentially appointed Board of Governors of the Federal Reserve System in Washington, D.C.; (2) the Federal Open Market Committee; (3) twelve regional Federal Reserve Banks located in major cities throughout the nation acting as fiscal agents for the U.S. Treasury, each with its own nine-member board of directors; (4) numerous private U.S. member banks, which subscribe to required amounts of non-transferable stock in their regional Federal Reserve Banks; and (5) various advisory councils.

          acu intrebarea mea este : TU POTI SA CITESTI PRINTRE ACESTE RINDURI !????

          Mai mult nu iti mai zic !!!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi