VASILE TURCU: “Vor fi preturi de cumparare de 500-600 de euro/mp”. „Acum am fost in Israel, vreau sa aduc o fabrica de case ieftine, pentru locuinte sociale, unde am inteles ca vor fi alocati bani de la buget. Vor fi preturi de cumparare de 500-600 de euro/mp. Primariile sunt potentiali cumparatori, ele le vor da mai departe catre cei nevoiasi", declara Vasile Turcu intr-un interviu acordat Imopedia.ro.

Cum iti finantezi un MBA atunci cand banii sunt tot mai rari. Pentru tinerii romani care doresc sa urmeze un MBA la o universitate de prestigiu exista surse consistente de finantare a studiilor chiar si in vreme de criza. „Eu imi finantez programul din doua surse: bursa partiala oferita de Tuck, bursa care se acorda pe baza de aplicatie, in functie de o combinatie intre merite si nevoi, plus un imprumut, aranjat tot de Tuck, special pentru studentii straini“, spune Razvan Dumitru citat de Capital.

Pachetele compensatorii pentru top manageri, 150.000 de euro. Chiar daca nu-si mai negocieza in perioada de criza exit-bonusuri de valoarea celor din anii trecuti, managerii de top se asigura totusi ca vor primi sume consistente de la companie in cazul in care vor fi demisi, care se situeaza in medie in jurul a 150.000 euro, spun specialistii in resurse umane, scrie Business Standard.

Hemoragie la varf de RCS&RDS. Teszari pierde oameni cheie. Ovidiu Ghiman, 31 de ani, omul care a condus in ultimii cinci ani ofensiva comerciala agresiva a RCS&RDS pentru achizitia de clienti, a plecat din companie pe o functie de top-management la compania rivala Romtelecom, unde va lucra in subordinea directorului general Yorgos Ioannidis, scrie Ziarul Financiar.

Duel franco-austriac pe autostrada Comarnic-Brasov. Indiferent de castigator, taxa va fi de cinci lei. CNADNR a deschis ofertele primite din partea consortiilor Vinci-Aktor, Strabag-Eurovia si Bilfinger Berger-Porr pentru construirea autostrazii Comarnic-Brasov. Oferta celor doi competitori, austriecii de la Strabag si francezii de la Vinci, este cuprinsa intre 1,3 si 1,5 miliarde de euro. In primii doi ani, taxa de autostrada va fi de 5 lei, scrie Cotidianul.

C. Tantareanu: "O sa incep sa scad. Fac un discount de 20.000 – 30.000 de euro ca sa atrag clientii". „Am fost şi eu afectat. Nu mai e bătaia care a fost. Am sistat pentru următorul an vânzările. Aveam 200 de case în lucru şi era destul de inconfortabil cu atâţia muncitori. Am făcut o greşeală, mai bine stăteam.... Eu mai am vreo 50 de case în lucru, deci mai am ce face. Lumea vine, dar vine mai greu. Nu mai e înghesuiala care era", declara Cristian Tantareanu intr-un interviu acordat Imopedia.ro.

Bancile se inghesuie la licitatiile Ministerului Finantelor Publice. Ministerul Finantelor Publice se imprumuta tot mai des de la banci pentru a putea finanta datoria publica a tarii noastre, prin vanzarea de certificate de trezorerie cu discount si obligatiuni de stat de tip benchmark. Pentru sumele imprumutate, Finantele ofera un randament mediu anual de aproximativ 11 - 12%, iar bancile se pare ca "se inghesuie la usa ministerului" pentru a castiga licitatiile, scrie Bursa.

Cum sa ai o companie “verde”. Firmele incep sa adopte tendintele eco, pentru ca “verde” este unul dintre cuvintele momentului. Companiile isi schimba strategia in functie de principiile ecologice si pentru a reduce din cheltuieli, mai ales in aceasta perioada. Economisirea consumului de energie electrica este doar una din etapele transformarii intr-o afacere eco, scrie Startups.ro.

Vasile Blaga: Romania este campioana la constructia de blocuri prefabricate. "Suntem campioni mondiali la constructia de blocuri prefabricate. In Romania sunt 84.000 de blocuri, 3 milioane de apartamente, toate in clasa D si discutam aici de blocurile construite inainte de 1990", a declarat ministrul Dezvoltarii, Vasile Blaga, la evenimentul "Agenda de Business a Romaniei pe 2009",scrie NewsChannel.ro. El a adaugat ca programul de reabilitare termica a blocurilor vizeaza ca blocurile sa intre in clasa A, cel mult B.

O replica a celui mai puternic Golf din toate timpurile. In 2007, Volkswagen prezenta cel mai nebunesc Golf produs vreodata: un GTI cu motor W12. Olandezii de la Exclusive Tuning Worldwide au creat chiar o replica a conceptului W12, un bodykit disponibil pentru orice versiune in 3 usi a Golfului V. Transformarea (inclusiv manopera) costa peste 13.000 de euro, scrie 24auto.ro.

Taxe mai mari pentru permise si inmatriculari. Taxele de emitere a permiselor de conducere si a certificatelor de inmatriculare se majoreaza, incepand de vineri, 20 martie. Astfel, taxa pentru emiterea unui permis de conducere se modifica de la 50 de lei la 68 de lei, iar cea pentru un certificat de de inmatriculare va fi de 37 de lei, de la 30 de lei, anunta StiriAuto.ro.

Criza schimba relieful pietei serviciilor profesionale. Criza va continua si in 2010! Este convingerea majoritatii directorilor participanti la studiul Compass Consulting, referitor la impactul acesteia asupra mediului de afaceri. 2009 si 2010 vor fi ani de testare dura a abilitatilor managerilor in luarea si implementarea deciziilor, fara „plasa de siguranta“, scrie Capital.

Casele de lux aduc un euro din zece incasati de piata rezidentiala. Piata locuintelor de lux isi va injumatati, in acest an, volumul de vanzari la circa 100 mil. euro, adica 10% din volumul intregii piete rezidentiale, din cauza numarului mic de livrari ce se asteapta pentru aceasta perioada, adica in jur de 100 de unitati, scrie Business Standard.

2.300 de euro, salariul mediu al absolventilor de MBA. Salariul mediu lunar net al absolventilor de programe de MBA si Executive MBA de pe piata locala a fost anul trecut de 2.650 de euro, potrivit celei de-a doua editii a TOP MBA, editat de Ziarul Financiar, care va aparea pe piata marti, 24 martie.

Abonatii vechi prind greu avantajele ofertelor noi. Ultimele oferte lansate pe piata de companiile de telefonie mobila, exclusiv pentru clientii noi, sunt din ce in ce mai avantajoase in comparatie cu cele vechi, atat in privinta preturilor, cat si in ceea ce priveste numarul minutelor incluse. Acest lucru i-a determinat pe foarte multi dintre abonatii existenti sa se intrebe de ce nu ar putea avea si ei acces la noile planuri tarifare, scrie Romania libera.