Bancile dau drumul tavalugului executarilor silite. Imobiliarele si constructiile au o pondere de 20%-30% in totalul dosarelor de insolventa, care se estimeaza ca vor atinge pana la sfarsitul anului cifra de 21.000. Cele doua sectoare sunt urmate de comert, care detine o cota de 50% din totalul insolventelor declansate in Romania. Potrivit Coldwell Banker Affiliates of Romania, anul viitor vor intra in procedurile de insolventa sau faliment proiecte imobiliare locale cu o valoare totala de aproximativ 500 de milioane de euro, scrie Capital.

Business reportFoto: Colaj foto

3.000 de euro, salariu de muncitor roman. Sudorii in argon care lucreaza la fabrica Vulcan din Bucuresti sunt o categorie de muncitori platiti regeste, salariile lor ajungand si la 3.000 euro pe luna. Acestia executa echipamente energetice de milioane de euro bucata pentru firme precum Hitachi, Mitsubishi si General Electric. Inginerii, cu salarii incepand de la 1.500 lei/luna, stau laolalta in jurul unei mese si citesc tabloide ieftine. La cealalta masa, sudorii, cu salarii de 5000-12.000 lei, rasfoiesc revista Luxury. In contractul de munca, salariul de baza al "sudorilor argonisti" e un pic peste 6000 lei brut, insa de cele mai multe ori angajatorul nu-l respecta, depasindu-l sau chiar dublandu-l, scrie Romania libera.

Investitiile straine directe s-au prabusit in acest an. Romania nu a fost foarte atractiva pentru nerezidenti in acest an, investitiile straine directe scazand cu aproximativ 25% fata de 2009, iar semnalele pentru 2011 nu sunt favorabile, avand in vedere si amanarea aderarii la Schengen. Totodata, capacitatea regiunii de a atrage investitii ar putea fi afectata de criza datoriilor suverane din zona euro, dupa cum a avertizat Erik Berglof, economistul- sef al Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare. Investitiile straine directe in Romania au coborat in 2010 la un sfert fata de anul de varf 2008, desi pentru acest an nu se previziona continuarea scaderii, ci un nivel comparabil cu cel din 2009, scrie Ziarul Financiar.

Cum a ajuns Adrian Porumboiu unul dintre cei mai mari latifundiari ai Romaniei. Grupul de firme pe care il conduce acum exploateaza 43.000 de hectare de teren agricol in judetele Vaslui, Iasi, Galati si Neamt. Conform ultimelor date disponibile, din toate aceste afaceri, numai businessul agricol genereaza rezultate financiare de peste 40 de milioane de euro in fiecare an. La sfarsitul anului trecut, omul de afaceri declara ca are in desfasurare doua proiecte de investitii in domeniul energiei electrice si termice si al ingrasamintelor. Valoarea proiectelor este, conform declaratiilor sale, de peste 30 de milioane de euro, scrie Business Magazin.

Francizele ieftine, cele mai cautate pe timp de criza. Oamenii de afaceri romani s-au orientat in special catre idei de business care sa coste mai putin de 10.000 de euro. Cele mai multe cereri au fost pentru francize de fast-food, urmate de cele din zona serviciilor, pe locul al treilea situandu-se francizele de retail, a declarat Constantin Anton, pentru Evenimentul Zilei. Printre cele mai cautate si dezvoltate francize romanesti pe parcursul anului 2010 se numara franciza de vanzare a echipamentelor si instalatiilor Romstal, cea in domeniul asigurarilor Millenium Insurance Broker, centrul de reincarcari a cartuselor pentru imprimante Eco Refill si pariurile sportive GS BET.

Bulgaria, pe locul 9 in topul destinatiilor turistice globale in 2011. Pe baza recomandarilor a trei experti in calatorii, Robert Reid, de la Lonely Planet, Pauline Frommer, creatoarea ghidurilor cu acelasi nume, si Martin Rapp, de la agentia Altour, CNN plaseaza Bulgaria pe locul 9 in topul destinatiilor turistice globale in 2011, dupa New York, Noua Zeelanda, fluviul Amazon din Peru, Barcelona, Norvegia, Albania, Japonia si Guatemala. Bulgaria a fost recomandata de Robert Reid, care a scos in evidenta litoralul bulgaresc al Marii Negre, pentru pasionatii de plaja din timpul verii si cei de schi, iarna, scrie Capital.

Ultimele oferte externe de Revelion sub 250 de euro. Cele mai ieftine oferte de Revelion in strainatate cu plecare pe 30 decembrie sau 31 decembrie te costa acum intre aproximativ 200 de euro si 240 de euro, cu toate cheltuielile incluse. Cele mai avantajoase destinatii pentru Revelion sunt Nisipurile de Aur, Halkidiki, Napoli sau Venetia. Un sejur de Revelion la Istanbul te costa in aceasta perioada 207 euro. Tariful a fost redus de la 315 euro si acopera trei nopti cazare cu demipensiune la un hotel de trei stele din Istanbul, transportul cu autocarul pe ruta Bucuresti-Istanbul si retur, precum si ghidul insotitor, scrie Money.ro.

Interviu cu Alexandra Copos: Despre viata de masterand la Harvard si preluarea imperiului ANA. Si-a facut lucrarea de licenta pe Rusia, despre "cum afecteaza investitiile din strainatate ale Rusiei, nivelul de trai al populatiei sarace", unul dintre profesorii care i-au corectat lucrarea de licenta fiind chiar Paul Krugman, laureat al Premiului Nobel pentru economie in 2008. "Am incercat sa imi fac lucrarea de licenta cu un studiu pe Romania, insa aveam nevoie de o baza de date foarte complexa care nu a putut sa imi fie pusa la dispozitie, asa cum a fost cazul Rusiei", mai spune singura mostenitoare a holdingului ANA. De curand, Alexandra (27 de ani) a inceput un dublu master, cu o durata de trei ani: jumatate la Harvard Kennedy School - unde studiaza despre dezvoltare urbana si reforma in educatie, in timp ce cealalta jumatate a masterului este un MBA (Master in Business Administration), la universitatea Kellogg. "Masterul costa 60.000 de dolari pe an, iar MBA-ul peste 100.000 de dolari anual, scrie Romania libera.

ACN SA a avut cel mai bun an din istoria canalelor navigabile romanesti la traficul extern. In data de 3 decembrie 2010, compania nationala "Administratia Canalelor Navigabile" SA Constanta a realizat programul de trafic estimat pentru intreg anul 2010, respectiv 24.004.373 tone capacitate, a anuntat directorul general al companiei, Valentin Zeicu. Acesta a adaugat ca ACN SA a mai inregistrat in perioada 1 ianuarie - 3 decembrie 2010 inca un record istoric. Este vorba despre nivelul de trafic extern, care a atins 10.468.515 tone capacitate, reprezentand cel mai intens tranzit extern realizat in istoria de 26 ani de activitate a canalelor navigabile romanesti, ultimul record fiind inregistrat la sfarsitul anului 2009, scrie Bursa.

Ati auzit de ei? Cei mai discreti manageri din Romania. Obiectivul oricarui jurnalist de business este obtinerea unui interviu cu unul dintre cei mai discreti manageri, cei care prefera sa stea deoparte de ochii presei, dar care ar avea atat de multe de spus despre modul cum au reusit sa dezvolte afaceri de succes. Este cazul lui Alexandru Oprea, cel care conduce RCS&RDS, compania fondata de oradeanul Zoltan Teszari, care evita sa iasa in presa, desi a construit o companie care domina piata telecom romaneasca, si care a avut curajul sa iasa cu businessul in strainatate. Daca Oprea a fost nevoit sa se afiseze in fata presei macar de cateva ori, cu ocazia cumpararii, pentru o suma uriasa, a drepturilor de televiziune ale meciurilor din Liga 1 de fotbal, cu actionarul principal al RCS&RDS, Zoltan Teszari, nu exista nicio poza, cu exceptia uneia din tinerete, scrie Business Magazin.

Facebook depaseste Yahoo! si devine al treilea cel mai vizitat site din lume. Facebook a depasit in luna noiembrie cel mai mare portal web din SUA, Yahoo!. Facebook a inregistrat luna trecuta 648 de milioane de vizitatori, in timp ce Yahoo! a avut 630 de milioane, conform datelor companiei comScore. In luna octombrie cele doua site-uri au fost la egalitate, fiecare inregistrand 633 de milioane de vizitatori unici. Primele doua locuri in topul celor mai accesate site-uri din lume sunt ocupate in continuare de Google si Microsoft, cu 970 milioane, respectiv 869 de milioane de vizitatori, scrie Capital.

Cum arata masina cu motor de 42 de litri. Motorul masinii din imaginile de mai jos a fost construit in 7 ani de catre Chris Williams. Are nu mai putin de 1.500 de cai putere si cutie in patru trepte. Masina are un motor V12 de 42 de litri, cu cate doua valve de evacuare pe fiecare cilindru (twin-port design). Motorul este compus din parti dintr-un motor de avion militar folosit in Al Doilea Razboi Mondial si este construit pe un sasiu modificat de Bentley din 1930, scrie Capital.