Mentorul face diferenta dintre mediocritate si profesionalism, iar educatia universitara, in continuare mult prea ancorata in teorie, trebuie completata cu activitati practice, aplicate la nevoile pietei, acestea sunt cateva dintre mesajele angajatorilor catre studenti si mediul academic, transmise astazi, cu ocazia conferintei „Lider Ovidiu”, organizata de Asociatia „Community Links”.

Cei 3 speakeriFoto: Community Links

Orlando Szasz, fondatorul Renania, lider de piata in domeniul distributiei de echipamente de protectie, sustine programele de tip internship care ii ajuta pe studenti sa-si completeze in mod practic studiile. „O experienta de tip internship vine sa adauge o dimensiune practica, concreta la acumularile noastre teoretice si ne ajuta sa observam ca in viata reala exista o diversitate de variabile si particularitati care nu sunt adresate in teorie. Succesul in activitatea practica depinde de abilitatea noastra de a media intre conceptele teoretice si parametrii realitatii”, a declarat Szasz la conferinta. Omul de afaceri le-a povestit studentilor cum a cladit, alaturi de fratele sau, o companie a carei cifra de afaceri a depasit 21 de milioane de euro. Szasz considera definitorie prezenta unui mentor in educatia unui tanar pentru ca acesta poate face diferenta dintre mediocritate si profesionalism si il ajuta, prin propria experienta, sa-si largeasca orizonturile gandirii. „Limitele sunt impuse, de celele mai multe ori, iar rolul mentorului este acela de a te ajuta sa le intelegi si sa le dizolvi”, a aratat Szasz.

Gina Cruceru, Manager Resurse Umane la Rompetrol Group, a comentat faptul ca scoala in sine nu este suficienta atunci cand vrei sa faci performanta. „Experienta practica este reprezentata semnificativ in cadrul proceselor de selectie si ulterior in organizatie este vizibila diferenta dintre cei care stiu ce trebuie facut si cei care au mai facut lucrul respectiv”, a spus Cruceru. Specialista in HR a mai remarcat ca se impune introducerea in curricula a unor discipline noi, care sa vizeze dezvoltarea creativitatii si a inteligentei emotionale.

Corina Vintan, presedinte si fondator al Asociatiei „Community Links”, a anuntat extinderea programului „Lider Ovidiu”, care va oferi studentilor si training in comunicare. „Facultatile de Economie, Marketing, Relatii Economice Internationale au o componenta importanta de comunicare, iar noi dorim sa ii ajutam pe tineri sa depaseasca limitele teoriei si sa invete de la profesionisti cum functioneaza acest domeniu”, a spus Corina Vintan.

Ionut Stanimir, Directorul de Comunicare al BCR, a pariat pe generatia tanara care are puterea sa schimbe Romania, o generatie care se va forma intre scoala si internship. “Vorbim despre generatia celor capabili sa ramana in joc, adica sa vaneze cu sete cunostintele, si care au abilitati practice pentru a fi competitivi. Pe de alta parte, vorbim si de constiinta unei generatii transformationale care poate esua in mize mici, individuale sau poate reusi ca si grup intr-o miza mare, comuna”, a mai spus Stanimir.

“Lider Ovidiu”, proiect derulat de Asociatia “Community Links” n parteneriat cu Academia de Studii Economice din Bucuresti, AIESEC si ASER, a fost lansat in luna mai 2012 cu scopul de a le oferi tinerilor o sansa reala de a-si completa in mod practic cunostintele dobândite in facultate. Studentii au parte de internshipuri in mari companii, unde isi pot intalni mentorii, precum si de conferinte lunare cu participarea unor lideri din mediul de business.

Companiile partenere in programul “Lider Ovidiu” sunt: CitiBank, Christian Dior, DSV Solutions, Ecovis, Eurolines România, Grup Sapte, Honeywell International Services, KIWI Finance Links Associates, Marionnaud, OBI, Optiblu, Opticris, Romcontrol, Rompetrol Group, URB Rulmenti Bârlad, Walmark, Yves Rocher.

Pentru inscrieri si detalii despre programul “Lider Ovidiu”, studentii pot accesa pagina de web a Asociatiei “Community Links”, www.communitylinks.ro.