Teambuilding corporatist: cum te distrezi respectand fisa postului

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Vineri, 18 iulie 2008, 14:28 Economie | Cariere

Teambuilding de petrolisti
Foto: Hotnews
Intr-un teambuilding care s-a tinut recent aproape de statiunea Moeciu, mai multi angajati ai unei companii petroliere s-au catarat pe scara de sfoara, au stat legati la ochi, au zburdat pe ATV-uri si au invatat cum se foloseste busola. O scurta incursiune in lumea lor arata ca la distractie e ca la birou: unii fura startul, altii spioneaza, altii se tin de fisa postului, care trebuie urmarita "oriunde, chiar si acasa, cu sotia".

Spionaj

Angajat: 2, 64 de minute. Am sarit scara toti opt. O mai sarim o data?
Instructor: Nu, nu e necesar. Aveti si un timp bun.
Angajat: Aia din fata cat au scos?
Instructor: Nu cred ca pot sa va spun.

Angajatul tace, se apropie de instructor si baga capul in clipboardul de punctaje:  Baa,  astia de la echipa din fata au scos 6 minute!

Start furat

Angajat: Stiti, avem nevoie de cateva minute sa ne obisnuim cu proba, pare grea. E inalta scara asta, ca are 2 metri.
Instructor: Sigur ca va puteti antrena. Numai sa imi spuneti cand sunteti pregatiti sa dam startul.

Echipa - opt persoane - intinde bine de scara de sfoara. Seful echipei, un barbat mai batran, tipa la colegii sai sa tina bine plasa intinsa. Intr-un minut trei petrolisti sarisera deja.

Angajatul revine: Aaaa, sa stiti ca se pune. Adica, ati inceput sa cronometrati, da?

"Varianta noastra e mai buna"

"Negocierea e, probabil, cel mai adanc infipt pilon care sustine o afacere", spune cineva, prin multimea de corporatisti. Acolo unde nu s-a descurcat, una din cele opt echipe care se intreceau in competia de catarat/sarit scara de plasa a venit cu o oferta, cel putin discutabila.

Angajat: Stiti, avem un coleg care nu poate sa sara, dar o sa sara un alt coleg de-al nostru, peste plasa, de doua ori. Sare si pentru el.

Instructor: Nu cred ca se poate.

In ciuda raspunsului primit, seful de echipa a pus un subordonat sa sara plasa de doua ori.


Ce cred angajatii despre teambuilding

Cei mai multi s-au sfiit sa vorbeasca de experienta lor. Cum e la team-building? "E foarte bine, e minunat", au spus cei mai multi. Unul dintre participanti ne-a acordat un scurt interviu, fara stirea firmei, dar si fara sa isi spuna numele.


Reporter: Ce job aveti, in companie?

Participant: Nu vedeti aici oameni de la sonda, deci va dati seama ca suntem toti cu functii importante. Majoritatea suntem directori, avem functii de decizie, coordonare...  Dar mai mult nu pot sa va spun ca sunt destul de cunoscut.

Reporter: Cum sunt colegii dumneavoastra la teambuilding?

Participant: Multi colegi de-ai mei se poarta cum cred ei ca trebuie sa se poarte. Din aceasta cauza sunt putini care invata dintr-o astfel de experienta ce trebuie sa faca sa aduca mai mult profit angajatorului.

Reporter: Deci scopul acestor excursii este profitul si ati plecat la munte sa invatati sa va urmariti cat mai bine fisa postului.

Participant: Normal. Sa ma fac ca nu stiu? Ma distrez, dar trebuie sa fac si niste sarcini incat colegii si superiorii sa vada ca se pot baza pe mine, ca sunt creativ, sociabil si ca imi cunosc rolul. Puteam sa stau la birou, dar e mai bine aici. Eu ma distrez oriunde. Si la birou, si acasa, si in vacanta cu sotia, si la team building. De urmarit fisa postului... pai trebuie s-o urmaresc oriunde. Si cand sunt acasa cu sotia.

Reporter: Munciti mult?

Participant: Destul de mult. Dar cateva saptamani pe an imi iau concediu sa nu stie nimeni de mine. In rest  muncesc enorm.

Reporter: Ce va motiveaza sa munciti mult?

Participant: Am doi copii. Sunt mici, nu sunt inca la liceu dar or sa se faca mari si or sa vrea bani, facultate, excursii.

Reporter: Pentru dumneavoastra si pentru sotie nu munciti?

Participant: Si pentru noi, dar ce avem noi o sa le ramana lor.

Reporter: In acest team building ati gasit ceva nou, care sa va ia ochii? Sau daca ati invatat, realizat un lucru care ar putea sa schimbe total conduita dumneavoastra de acum inainte...  

Participant (cu mana in cap, sare): Ah, am zis ca imi cumpar neaparat un ATV. E foarte misto!

Alti camarazi de teambuilding:
  • "Am apucat sa ii cunosc mai bine pe unii colegi si am ramas uimita ca unii sunt chiar foarte de treaba si relaxati".
  • "Teambuildingul sudeaza echipa, dar depinde si de oameni, ca unii sunt mai mincinosi, mai prefacuti. Toata lumea stie ca cine nu munceste cum trebuie, zboara din barca noastra. Dar e datoria companiei sa aiba grija de resursele ei sa ii fidelizeze, sa ii aduca mai aproape unii de altii"
  • "Eu m-am distrat si am si muncit. Parca fiecare portie de munca a fost echilibrata de o portie de ras. Am fost serioasa doua zile pana am baut palinca si am luat-o putin pe ulei. Ah, si bere!"























11362 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Exercitiu de imaginatie (Vineri, 18 iulie 2008, 18:45)

    v [anonim]

    Inlocuiti in articol cuvintul "start" cu "stat". Interesant, nu?
    • 0 (0 voturi)    
      NU (Vineri, 18 iulie 2008, 19:35)

      dan [anonim] i-a raspuns lui v

      NU
      • 0 (0 voturi)    
        DA (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 11:36)

        nad [anonim] i-a raspuns lui dan

        DA
      • 0 (0 voturi)    
        Sigur DA (Duminică, 20 iulie 2008, 10:21)

        Claude [anonim] i-a raspuns lui dan

        Sigur DA
  • +1 (3 voturi)    
    ce sinistru... (Vineri, 18 iulie 2008, 19:29)

    guardia [anonim]

    astia sunt spalati pe creier;:carne de tun;ma ia cu fiori.
    • +4 (4 voturi)    
      brainwash and go (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 1:13)

      cladim echipa [anonim] i-a raspuns lui guardia

      subscriu, in ciuda la trend
      odata intrata cultura corporatista in tine, aproape ca numai un teambuilding iti arata ca there's blue in the skies, there's gold in the moon... vorba lu gershwin care este.

      de ce e nevoie de teambuilding: pentru slabe abilitati manageriale care nu reusesc sa lege/motiveze echipa in mediul de lucru - parerea mea. scoate turma la pascut ca sa-si revina dupa trasul la jug.

      din punctul meu de vedere iesirea la padure si datul pe franghie e o activitate 100% personala in care eu aleg cu cine si cand sa ies, nu imi impune cineva.

      jobul e job, las seara in urma echipa acolo, o regasesc a doua zi.

      a, ca imi fac la servici prieteni cu care ma dau pe coarde in natura ca sa zic asa, e altceva.

      trebuie sa recunosc ca in mediul in care lucrez sunt destui care se bucura de acest fenomen in general si de iesiri in natura cu paintball sau altceva in special, nu sunt multi care impartsesc parerea mea sau altfel spus sunt mai vocali aia care vor teambuildin fata de aia care ar prefera sa petreaca acel timp altfel.
      • +2 (2 voturi)    
        corect (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 11:50)

        mihaela [anonim] i-a raspuns lui cladim echipa

        ...doar ca majoritatea companiilor cat de cat marisoare din Romania incep sa practice acest sport fara sa aiba habar ce fac defapt, sau fara sa le pese ca multi angajati muncesc ca sa traiasca si nu invers.
        Personal consider acest tip de practica la limita abuzului, mai ales ca sunt obligatorii si fara a avea dreptul de a-ti afuce partenerul cu tine.
        Incompetenta echipei manageriale in a inchega o echipa competenta in cele peste 50 de ore de program obligatoriu saptamanal nu se poate compensa prin obligativitatea de a-ti petrece timpul liber alaturi de niste oameni cu care ai, de cele mai multe ori, doar legaturi profesionale.
        Petrecem oricum prea mult timp la serviciu in detrimentul familiei, ca sa mei avem chef sa ni se strice si weekend-urile.
        Am trecut la randul meu prin astfel de experiente si stiu ca doua zile nu pot repara ani intregi de greseli de management.
        In schimb te poti trezi cu "sansa" nesperata de a-ti vedea colegii in ipostaze complet nedorite, cum ar fi aceea de betie "expansiva" sau mai rau.
        • -3 (3 voturi)    
          Sunteti dusi cu totii? (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 12:31)

          sile [anonim] i-a raspuns lui mihaela

          Ce e rau in faptul ca o firma plateste o data sau de doua ori pe an o iesire la munte/mare?

          Cu ce te spala pe creier faptul ca ai ocazia sa intalnesti oameni care poate lucreaza intr-un departament cu care nu prea ai tangenta?

          Si de ce e spalat pe creier un om care munceste pentru o firma? Ar trebui sa o saboteze din interior ca sa fie considerat "open minded"?
          • 0 (0 voturi)    
            nu suntem dusi (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 15:35)

            goe [anonim] i-a raspuns lui sile

            Problema e ca e obligatoriu. Si da, e spalare e creier.
            • 0 (0 voturi)    
              Nu zau? (Duminică, 20 iulie 2008, 13:13)

              sile [anonim] i-a raspuns lui goe

              Da' cine te obliga sa lucrezi la firma aia, daca te chinuie in halul asta?
              • 0 (0 voturi)    
                Bau (Duminică, 20 iulie 2008, 22:34)

                T [anonim] i-a raspuns lui sile

                Sile, n-o mai da atata in tufisuri, ca in unele domenii nu iti poti schimba firma din 2 in 2 luni. Nu mai spun ca la o anumita varsta, cand ai si copii si alte probleme, nu poti sa schimbi firmele ca la 23 de ani, pentru ca nu iti convine team building sau mai stiu eu ce.

                Team build-ingul asta e o mizerie, intelegi? O mizerie. Lucrez intr-o corporatie de mai bine de 3 ani si am participat la mai bine de 15 Project Event-uri si Team Build-inguri, NU AM VAZUT in 3 ani de zile vreun coleg sa vina de luni la serviciu schimbat in bine de aceste iesiri. Tot ipocriti, tot invidiosi, tot parsivi, tot nesociabili, tot anti-talent in ceea ce fac, tot ce vrei.

                Ba mai mult decat atat, am vazut carentele pe care le au la serviciu, extrapolate in viata de zi cu zi. Am vazut oamenii disperati dupa promovare si bonusuri in companie, i-am vazut disperati si la jocurile de la "team-building", egisti si jucand numai ca sa castige. Cat de distrus sa fii sa trisezi la un simplu joc cu colegii? Iti dai seama cum vor fi la locul de munca daca fac asa cand "se distreaza", teoretic fara un interes.

                Si inca ceva: asta mi se intampla in occident, unde e cat de cat bine. Cand am fost in Romania si am participat la asa ceva, mai interveneau si toti avortatii care veneau sa si-o traga cu colegele fara sa stie sotiile / sotii lor si multe alte jeg-uri de acest gen.

                Dar una peste alta, mi se pare fortat sa consideri ca trebuie sa schimbi compania din cauza asta.

                La mine a fost simplu: de cate ori nu mi-a placut locatia aleasa, nu m-am dus. Cand mi-a placut locatia, m-am dus SI cu familia si am refuzat sa ma joc, motivad ca nu face parte din cultura mea si din nivelul meu emotional/intelectual. De asta nu au mai putut ei, si-au vazut de jocurile lor si eu de viata mea. Abia daca m-ar da ei afara pentru ca nu ma joc aceste chestii absurde, as accepta sa fiu dat afara si mi-as cauta alt loc de munca ...
                • 0 (0 voturi)    
                  dar... (Luni, 21 iulie 2008, 2:00)

                  mihnea [anonim] i-a raspuns lui T

                  problemea este ca in RO multe firme nu te lasa sa vi cu familia sau cu partenerul, sau ma rog, nu te "incurajeaza". Iar aceste team-buildinguri sunt oarecum "obligatorii" ...
                  Acum sunt firme si firme, pentru unele un teambuilding inseamna si un fotbal joi seara cu colegii intr-o sala .... ceea ce nu e rau. Ideea ca totul tine si de alegere, de alegerea ta. Daca esti bun, daca esti om "de echipa" nu ai nevoie de team-building excesiv, iar o firma serioasa cu un management decent stie asta.
            • 0 (0 voturi)    
              carcotasi (Joi, 4 septembrie 2008, 9:24)

              corporatistu [anonim] i-a raspuns lui goe

              Daca firma face ceva bun pentru angajat, o face ca sa ii spele creierul ... neaparat
        • 0 (0 voturi)    
          Corect (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 14:22)

          Cony [anonim] i-a raspuns lui mihaela

          Subscriu la punctul de vedera al tau.
      • 0 (0 voturi)    
        perfect de acord (Luni, 11 august 2008, 15:38)

        D [anonim] i-a raspuns lui cladim echipa

        nici mie nu-mi plac iesirile de acest fel, nu e suficient ca petrec cu colegii mai mult timp decat cu familia? sa mai petrec si weekendurile cu ei, in team building? nu, multumesc,
  • +1 (1 vot)    
    despre ce companie e vorba ? (Vineri, 18 iulie 2008, 20:32)

    Un Om [anonim]

    Despre ce companie sa fie vorba ? Sa fie OMV-Petrom ?
  • 0 (0 voturi)    
    sunt Orange (Vineri, 18 iulie 2008, 23:05)

    altzii [anonim]

    pun pariu
    • 0 (0 voturi)    
      citeste printre randuri ;) (Luni, 21 iulie 2008, 2:01)

      mihnea [anonim] i-a raspuns lui altzii

      ma indoiesc ca Orange are petrolisti :))
  • 0 (2 voturi)    
    Sunt confuz (Vineri, 18 iulie 2008, 23:58)

    sile [anonim]

    Care-i stirea in articolul asta?

    PS Logica lui "guardia" e imbatabila. Ceva rar.
  • +1 (3 voturi)    
    Teambuilding.. (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 1:34)

    Andrei [anonim]

    ...ce frumoasa e viata la OMV-Petrom.. :))) Ha! Nu vrei tanti sa scoti articolul asta de toata jena? Daca nu stii sa scrii lucruri interesante - lasa-te...
    • +2 (2 voturi)    
      Ha ha ha (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 10:12)

      RealDeeDee [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      Exact asta vroiam si eu sa spun. Pot sa scriu si eu o aberatie de asta de articol, despre o alta mare companie si cum fac ei teambulding. Dar oare chiar intereseaza pe cineva? By the way, chiar nu am citit articolul, am vazut inceputul si mi-a crapat un dinte. Scoateti-l fratilor, va compromiteti imaginea! Chiar aveam o parere buna despre hotnews.ro. Sau macar mutati-l in categoria Life undeva la Horoscop, sau, hai fie, in categoria La birou. Macar daca era reclama platita, dar din moment ce nu se specifica numele companiei seamana a pupincurism....
    • 0 (0 voturi)    
      V-ati trezit? (Duminică, 20 iulie 2008, 10:23)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui Andrei

      Inseamna ca procesul asta de spalare a creierelor nu e ireversibil! Bine ati revenit printre muritori. Si mai lasati ptivirea aia de dispret cind va uitati la noi palmasii, da?
  • 0 (0 voturi)    
    jalnic! (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 8:58)

    Nicky [anonim]

    Jalnic! Uneori pretul banilor e prea mare!
  • +1 (1 vot)    
    Nu va lasati spalati pe creier (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 9:10)

    multinationala.bala.portocala [anonim]

    Pe cat puteti, evitati participarea la astfel de "actiuni recreative" care au scopul declarat de a "consolida echipa" si de a ajuta "angajatii sa se cunoasca mai bine intre ei". Nu cred ca e nevoie sa descoperi "fata umana" si "cat de fain stie sa se distreze" un jeg de sef sau de coleg care iti fac viata un iad zi de zi, dar care acum incearca sa arate ca ei nu sunt de fapt exact asa cum ii stie toata lumea.
    Rolul real al acestor aiureli este acela de a-ti controla nu doar viata profesionala, ci si pe cea privata. Ar fi minunat pt orice companie daca ti-ar putea reduce grupul de prieteni si cunostinte la restul angajatilor. In felul acesta, ti-ai incepe saptamana in cadrul "marii familii" care este compania in care lucrezi si ti-ai termina-o iesind la baute (sau de ce nu, la teatru, la un gratar sau poate la alte jocuri "distractive", gasite de mintea "bossului") in weekend, tot cu membrii acestei "familii", deveniti intre timp cei mai buni prieteni si confidenti ai tai.
    Astfel, vei descoperi plin de incantare ca scopul vietii tale este atingerea unui "target" imbecil sau distrugerea "concurentei", iar problemele companiei ajung sa fie marile tale probleme existentiale.

    Eu sunt un om care a lucrat in doua trei multinationale din astea (asa ca sunt vaccinat impotriva unor astfel de "teambuilding"-uri) iar momentan am in subordine vreo 20 de oameni. Insa ceea ce respect cu strictete este viata personala a fiecaruia. Nu incerc sub nici o forma sa organizez "iesiri impreuna" cu subordonatii in timpul lor liber, nici nu caut metode de a ne "cunoaste mai bine". Sunt seful subordonatilor mei pe timpul cat acestia sunt la lucru, atat. In rest sunt un oarecare de pe strada la care ei nu trebuie sa-i descopere "fata umana" si "ce baiat fain e de fapt".
    Personal nu cred ca e cazul ca intre angajatii unei companii sa se stabileasca mari relatii de prietenie sau ca acestia trebuie sa se simpatizeze si sa se iubeasca nebuneste unii pe altii pentru a obtine rezultate bune.
  • +1 (1 vot)    
    Teambuilding (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 10:20)

    GPL pe Audi [anonim]

    Am facut si noi teamshit. Eu n-am participat la activitatiile de "recreatie". Mai multi am preferat sa ne facem propriul TB. Am baut ca porcii, am facut echipe Steaua-dinamo la fotbal si polo. BIne, dupa ce eram deja rupti de bautura. Daca nu respecti sarcinile trasate, iese chiar misto.
  • +1 (1 vot)    
    team-building (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 10:30)

    petrom [anonim]

    intr-adevar seamana foarte mult cu ce se face in Petrom si pot sa va spun ca aceste actiuni sunt de toata jena: oamenii merg ptr ca este sarcina de serviciu dar sunt doua categorii de oameni: 1. cei care au trecut de 35-40 ani si care spun cu voce tare sau in gand (fiecare cat curaj are) ca este destul cat stau la servici cu colegii si ca la sfarsit de saptamana vor sa stea cu familia si cu copiii lor nemaivorbind de toate jocurile idioate care pot sa placa doar celor foarte tineri; 2. sunt cei tineri care zic ca daca s-au angajat intr-o multinationala sunt deja superiori fata de toti prietenii lor; ptr ei orice joc oricat de idiot si nepotrivit ar fi li se pare ceva super - extraordinar care este rezervat numai alesilor ca ei; ei nu-si dau seama ca de fapt strainii astia isi bat joc de ei cat pot, si fizic si psihologic. Cine are putina cultura manageriala stie ca sudezi echipa la servici prin obiective comune, prin implicarea tuturor la realizarea obiectivelor, prin stimularea materiala si morala. Ca sa ajunga niste colegi sa iasa impreuna la o bere trebuie sa treaca timp, sa se creeze o relatie buna la servici apoi vor ajunge sa vorbeasca despre lucruri personale si sa-si petreaca timpul liber impreuna. Daca firma vrea sa-si recompenseze oamenii, atunci sa-i duca la plimbare cu familiile si sa nu le faca program, sa se intalneasca doar la masa, atunci actiunea va avea mai mult succes. Dar sa nu ne iluzionam ca strainii se gandesc la binele salariatului roman
  • 0 (2 voturi)    
    Doamne feri! (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 12:19)

    Ardeleanu [anonim]

    Apoi de n-avetzi de lucru in orashele alea mari, haidatzi aci sa va dau sapa in mana, sa veizi ce teambuilding om face! Corporatishtii trebe-mpushcatzi, tatzi!
    • +1 (1 vot)    
      iar te bagi in seama (Duminică, 20 iulie 2008, 16:48)

      Un Trecator Grabit [anonim] i-a raspuns lui Ardeleanu

      "Apoi de n-avetzi de lucru in orashele alea mari".
      Tataie, matale traiesti in pestera?
      Te bagi singur in seama, doar doar te-o injura cineva.
    • 0 (0 voturi)    
      mai sunt si din astia ca tine (Duminică, 30 noiembrie 2008, 11:25)

      black [utilizator] i-a raspuns lui Ardeleanu

      deci matale esti complexat (vezi in dex).
  • +2 (2 voturi)    
    Munca Patriotica (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 12:34)

    Toto [anonim]

    Va mai amintiti cum ne puneau comunistii sa facem curat in curtea scolii duminica ? Eu am acelasi sentiment....
    • 0 (0 voturi)    
      subscriu (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 13:59)

      guardia [anonim] i-a raspuns lui Toto

      exact: aceeasi marie cu alta palarie; cu timpul com vedea ca in materie de "programare" a mintii oamenilor -si de reducere a lor la stadiul de turma care nu e nevoie sa gandeasca prea mult- nu e nici o deosebire intre comunism si fascism ori neo-capitalism corporatism; scopul tot ala e: reducere pe cat posibil a libertatii de gandire a oamenilor, spalrea pe creier, etc, pt realizarea "societatii multilateral dezvoltate "; nu va mai faceti iluzii, dragilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Acolo macar raminea curata curtea scolii (Duminică, 20 iulie 2008, 10:24)

      Claude [anonim] i-a raspuns lui Toto

      Aici iti murdaresc creierul de-a dreptul!!
  • 0 (0 voturi)    
    Girneatza... n-a murit! (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 14:30)

    OZ [anonim]

    Raposatul Toma Caragiu avea o sceneta antologica despre "cum a organizat revelionul la o intreprindere Girneatza", acest Girneatza fiind prototipul sefului cretin. Din cate vad, Girneatza nu numai ca n-a murit dar nici macar n-a iesit la pensie, pentru ca organizarea teambuildingului descrisa in articol e tipica pentru un Girneatza.

    Am participat si eu cat am fost intr-o multinationala la o (una) asemenea actiune si dupa ce Girneatza noastra (da, era femeie) a dat-o pe tequila, s-a facut manga si a inceput sa plinga si sa-si aduca aminte de tineretea pierduta, respectul fata de ea s-a evaporat mai repede decat o pata de benzina pe asfaltul incins iar filiala din Romania a luat-o razna.

    Una peste alta, sa-mi spuna seful cum sa ma distrez deja e prea mult pentru mine...
  • +2 (2 voturi)    
    Invidiosilor :) (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 15:06)

    Jon [anonim]

    Lucrez intr-o firma care are intre 100 si 120 angajati, firma romaneasca dar cu filiale in mai multe tari.

    Am participat la cateva TB si nu este ceva rau cu cateva conditii:
    - se face pentru maxim 3 zile, plecare de joi intoarcere sambata seara, duminica toate lumea are timp sa se refaca :)
    - prezenta nu este obligatorie, frate daca NU VREI SA VII NU VENI ! ... stai si lucreaza joi si vineri in timp ce eu beau o bere cu colegii si joc tenis, inot, etc ... nu esti fortat de nimeni, ... poate e un plus pentru firma, nu se irosesc bani si e si cineva la firma care sa supravegheze situatia.
    - nu sunt impuse tot felul de jocuri idioate, ci totul este organizat de angajati, cum a fost in cazul nostru, ... ordin de sus: "daca vreti facem TB", DACA vreti ... noi bineinteles am fost incantati, ... cine nu vrea 3 zile de "vacanta" la o pensiune in Brasov, sau Apuseni ?! ...

    Este o activitate care consolideaza relatiile intre angajati, intre angajati si sefi, si o oarecare fidelitate a angajatilor, ... lucrez intr-un domeniu in care nu poti sta la o firma mai mult de 1 an pentru ca esti asaltat cu tot felul de oferte :) ... iar asemenea activitati conteaza uneori, ... apropo, lucrez in IT.

    ... parerea mea ;)
    • 0 (0 voturi)    
      perfect de acord (Luni, 4 august 2008, 15:28)

      anca [anonim] i-a raspuns lui Jon

      ca in orice, in romania, mentalitatea este bolnavicioasa.... e mult mai usor sa spui ca e o porcarie, ca angajatorul e de toata jena si asa mai departe... eu am lucrat si in multinationala, unde am fost la tb cu prezenta obligatorie si in companie mica unde am facut ce am vrut noi... si am facut tot posibilul sa ma simt bine de fiecare data.
      de acord, e vina angajatorului si la multi actiunea e de genul "hai sa dregem busuiocul" dar chiar si cei care au copii si case de intretinut au o alternativa.. nu va convine, mergeti mai departe...

      in ceea ce priveste prezenta partenerului de viata la un astfel de eveniment, e f simplu de ce nu sunt accepati. sunt 2 motive clare:
      1. al angajatorului: nu poti uni echipa cu purcelul, catelul, copilul, nevasta fiecaruia. daca scopul declarat e consolidarea echilei... atunci macar mebrii sa incerce sa se cunoasca
      2. al angajatului: nu poti sa te imbeti ca porcul/vaca de fata cu partenerul de viata si nici nu poti flirta cu bunaciunea de la secretariat, ori de la conta.....
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Joi, 7 august 2008, 11:51)

      joanna [anonim] i-a raspuns lui Jon

      Subscriu.
      Si eu lucrez la o companie pentru care prezenta la TB nu e obligatorie. Nu am avut jocuri tampite si niciun fel de program fixat de-aiurea.
  • 0 (0 voturi)    
    nu bateti campii (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 16:30)

    inlocsadorm [anonim]

    fiti seriosi tovarasi ! excursiile astea sunt niste chestii placute pana la urma. nu te obliga nimeni sa faci nu stiu ce daca nu vrei sau nu poti.nu strica nitzica socializare , chiar asa fortata, suntem o populatie de autisti , suferim de handicapuri grele in materie de interactiune sociala.

    in alta ordine de idei, imi pare rau de domnul acela care din toata excursia a invatat ca ce misto e cu atv-ul. e o barbarie sinistra ce se intampla cu rahaturile alea de motoare peste tot la munte in romania.
    mie interviul cu acel domn mi-a aratat ca, da, suntem autisti, incompetenti social, fara proiecte, pasiuni si teluri proprii, altele decat cele imediate, legate de familie.
    de ce s-ar indragosti domnul tata de niste motorase imputite pe patru roti ? de ce nu de o natura curata in care sa-si duca copii, pe jos, cu rucsacul in spate si cu un mic binoclu ?
  • 0 (0 voturi)    
    Oare de ce in tb astea... se rezolva si "problema" (Sâmbătă, 19 iulie 2008, 18:27)

    Alexia [anonim]

    ... care cu cine si-o trage???
    Ia povestiti, voi, corporatistii specializati in TB... ce se intampla dupa ora 24? Nu-i asa ca se schimba si aranjamentul pe camere??? Asta sa fie unul din scopurile ptr care unii se dau in vant dupa tb?
    • 0 (0 voturi)    
      schimba si aranjamentul pe camere (Miercuri, 23 iulie 2008, 19:33)

      A.N.0.N.i.M [anonim] i-a raspuns lui Alexia

      Pana la urma totul se reduce la sex si alcool, ca viatza ce ne inconjoara de zi cu zi!
  • 0 (0 voturi)    
    Citisem mai demult (Duminică, 20 iulie 2008, 10:19)

    Claude [anonim]

    un interviu in Catavencu cu un organizator de astfel de team-building-uri. Participantii deveneau niste catelusi gata sa faca orice li se cere (aruncari in noroi si alte astfel de activitati stupide) si se mai si minunanu cit de placut este.
  • 0 (0 voturi)    
    Teambuilding=chiolhan si alcool fara masura (Joi, 14 mai 2009, 16:57)

    Gelu [anonim]

    He he! Tare articolul. De Petrom e vorba, banuiesc, ca numai ei ar avea "sonde".


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi