CNADNR: Astaldi va construi in 15 luni tronsonul Cernavoda-Medgidia pentru 498,8 milioane de lei, fara TVA ​

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 5 septembrie 2011, 12:43 Economie | Companii

Autostrada Cernavoda-Constanta
Foto: AGERPRES
Oferta asocierii Astaldi- Max Boegl a fost desemnata castigatoare in cadrul noii licitatii organizate pentru executia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit acesteia, valoarea ofertei castigatoare este de 498,8 milioane de lei fara TVA, in vreme ce valoarea estimata a contractului a fost de 726,2 milioane de lei fara TVA. De asemenea, asocierea castigatoare se angajeaza sa realizeze proiectarea şi execuţia tronsonului  in 15 luni in loc de 24 de luni cat a estimat CNADNR.

Proiectul are ca scop realizarea a 20,49 km de autostradă. Proiectarea va dura 3 luni, execuţia 12 luni, la care se adaugă 48 de luni perioada de garanţie. Finanţarea va fi asigurată de la Banca Europeană de Investiţii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat.

"Faţă de valoarea contractului de proiectare şi execuţie reziliat cu Antreprenorul Colas în valoare de 634.398.435,78 lei fără TVA, noul contract atribuit în urma desfăşurării procedurii de achiziţie publică va costa cu peste 135 milioane lei mai puţin. Totodată, termenul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă - Medgidia a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibilă în cursul anului 2012. Lucrările executate de către noul Antreprenor vor avea 4 ani de garanţie, faţă de 2 ani cât prevedea contractul anterior", sustine CNADNR.

In cadrul licitatiei, au fost depuse opt oferte:

  • Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL
  • Asocierea Vega 93 SRL – Selina SRL – Arcada Company SA – Consitrans SRL
  • Asocierea Astaldi – Max Boegl Cernavoda
  • Asocierea Tehnologica Radion SRL – Lena Engenharia e Construcoes SA – Pro Cons XXI SRL – Via Design SRL
  • Monteadriano Engenharia e Construcao SA
  • Asocierea FCC Construccion – Delta ACM
  • Aktor SA
  • Asocierea OHL ZS AS – Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA
Astaldi (Italia) a castigat recent o licitatie pentru tronsonul Orastie-Sibiu, valoarea contractului fiind de 484.839.529,89 lei. Compania se mai ocupa si de constructia tronsonului Timisoara-Arad. De asemenea se ocupa de lucrarile de pe tronsonul Medgidia-Constanta.

CNADNR cauta un nou constructor pentru acest tronson in conditiile in care a reziliat contractul cu firma franceza Colas, estimat la 634,3 milioane de lei. De aceea, la inceputul lunii iunie, CNADNR a lansat o noua licitatie pentru contractul de constructie a tronsonului.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

12505 vizualizari

  • +32 (36 voturi)    
    felicitari (Luni, 5 septembrie 2011, 12:47)

    Ghita [anonim]

    mai semnam si noi contracte bune. O diferenta insa de 25% la pret si de 40% la timp atrage mari semne de intrebare pentru cei ce au acceptat restul contractelor (vezi bechtelul)
    • +28 (36 voturi)    
      Constructorii se tem sa nu piarda (Luni, 5 septembrie 2011, 13:32)

      Romania merge mai bine [anonim] i-a raspuns lui Ghita

      Boagiu, o ministra foarte buna, cum n-a avut inca Romania de dupa 1989, a bagat spaima in companiile astea dupa ce a reusit 'imposibilul', adica sa-i expulzeze pe nesimtitii aroganti de la Colas (multinationala franceza obisnuita cu Africa nu cu Europa) si sa renegocieze in avantajul clar al Romaniei contractul cu Bechtel (multinationala americana).

      Asa ca 'piticii' asfaltatori romani, italieni sau spanioli nu mai indraznesc sa umfle preturile cu nerusinare, se tem sa nu pateasca ce au patit altii mai mari si mai tari ca ei.

      In plus, ei stiu ca Basescu s-a pus pe capul lor, cu tot cu DNA si servicii, asa ca e doar o chestie de timp ca unul dintre ei sa ajunga cu catuse in arestul DNA, daca o fac pe-a smecherii ca pe vreme alui Nastase-7 case !
      • -13 (19 voturi)    
        constructorii se tem.... (Luni, 5 septembrie 2011, 18:05)

        Nastase [anonim] i-a raspuns lui Romania merge mai bine

        Hai nu serios???
        Cati ani ai de mai crezi in povesti cu basescu si DNA-ul?
        Chiar nu vezi ca totul e propaganda pdlista de 2 lei?
        Sau poate esti doar un lingau portocaliu????
        • +7 (9 voturi)    
          mizerable (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:47)

          ady [anonim] i-a raspuns lui Nastase

          faptele vb de la sine amice..jegu se vede ca a fost intretinut de altii
      • -8 (8 voturi)    
        abureli (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:29)

        sargo [anonim] i-a raspuns lui Romania merge mai bine

        asta cu bechtelul e un pic ciudata.
        ca din 2005 tot alde basescu a dirijat.
        si cum a ajuns pretul la 20 mil pe km e opera guvernarii portocalii - aurii.
        poate daca ramane nastase se faceau aia 470 km in pretul de contract (5 mil km). nu avem de unde stii.
        acum ne umflam in pene ca am redus pretul de la 20 mil la 6,5mil /km.
        eu nu inteleg unde e castigul.
        pana la urma nu nastase a gestionat contractul din 2004. ci oamenii basescieni.
        deci terminati cu propaganda asta ieftina .
        poate ca daca nu se vanturau alde berceanu si orban se facea autostrada in pretul initial.
        Si de dovedit ca nu e asa nu prea se poate cum.
        dar in schimb ce s-a realizat sub basesecu se vede. nimic dar s-a platit mult mai mult decat era in contract. rezultatul primei negocieri a lu berceanu. care parca era pdlist si omu lu basescu. daca era asa buna madam boangiu, de ce nu a pus-o pe ea din prima?castigam niste ani buni.
  • -26 (32 voturi)    
    deci 20 km fac... (Luni, 5 septembrie 2011, 12:50)

    gah'lorak [anonim]

    approx 140 mil eur. fara tva. si nici la anu n o sa ajungem cu masina direct in constanta... e o fatalitate.. cred ca n o sa avem niciodata conditii civilizate de mers la mare si o sa trebuiasca sa cautam drumuri laturalnice. asta ptr ca o sleahta de retarzi nu sunt in stare sa termine cei approx 40 (patruzeci!!!!) de km ramasi de la cernavoda la constanta. nu ne mai facem bine niciodata... e clar...
    • +7 (7 voturi)    
      tren (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:20)

      masteryodda [utilizator] i-a raspuns lui gah'lorak

      mergi cu trenul
      • -6 (6 voturi)    
        am fost.. (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:20)

        gah'lorak [anonim] i-a raspuns lui masteryodda

        si cu trenul, si a fost ok, 2 ore jumate.
        dar prefer sa merg cu masina ca nu stau ca pensionarii incremenit intr un hotel.

        oricum constat cu emotie ca orice comentariu "contra" e taxat cu minusuri din belsug. ma rog nu ca m ar interesa, mi e total indiferent, dar mi se pare complet idiot sa dai minusuri atunci cand cineva critica o situatie care persista de zeci de ani.
        ok, am vazut dupa aceea ca e contractata si jumatatea cealalta de drum, am gresit eu, dar cred ca inteligentii care au taxat raspunsul mai bine ofereau informatia asta si ma gratulau cu un "epitet", decat sa dea un minus care nu duce la niciun progres.
  • -17 (25 voturi)    
    Garantii (Luni, 5 septembrie 2011, 12:55)

    Vizitiul [utilizator]

    Si cu 10 linii de garantii, noi populatia, stim ca nu vor termina la timp. Auzi 15 luni, pai astea-s termene din Vest nu din Romania.
    • +11 (13 voturi)    
      Minusoilor! (Luni, 5 septembrie 2011, 13:59)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

      Am sa va bag stirea asta sub nas in 2012 :)
    • +8 (8 voturi)    
      o gata asa repede (Luni, 5 septembrie 2011, 15:49)

      dude [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      pentru ei fac acum autostrada in continoare de acea scutesc foarte mult timp cu organizare de santier.
      • +2 (4 voturi)    
        Domne (Luni, 5 septembrie 2011, 18:44)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui dude

        Io nu zic ca nu vreau sa se faca asa repede, doar ca ne-am increzut de multe ori in promisiuni; sa vedem ca o fac si ii vom felicita prin utilizarea acesteia! :)
  • -18 (22 voturi)    
    4 ani (Luni, 5 septembrie 2011, 13:00)

    florin [anonim]

    Doar 4 ani garantie ? Sunt electrocasnice care ofera garantie mai mare !
    • +16 (16 voturi)    
      asa e, dar... (Luni, 5 septembrie 2011, 14:26)

      Io [anonim] i-a raspuns lui florin

      La electrocasnice pierzi garantia cand treci cu camionul de 40t peste el; in cazul de fata garantia ramane.
  • +22 (24 voturi)    
    deci, se poate ... (Luni, 5 septembrie 2011, 13:08)

    catalin [anonim]

    In sfarsit se va finaliza autostrada Bucuresti-Constanta ...
    Cat despre Astaldi, par cei mai seriosi. Probabil au facut o ferta buna deoarece au deja aici toate utilajele si infrastructura pentru ca lucreaza la portiunea Constanta-Medgidia...
    • +15 (17 voturi)    
      subscriu (Luni, 5 septembrie 2011, 13:18)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui catalin

      si mie mi se pare ca acest consortiu Astaldi Max Boegl e de departe cel mai serios care lucreaza pe plaiurile mioritice.
      • -1 (5 voturi)    
        ~ (Luni, 5 septembrie 2011, 16:26)

        ~ [anonim] i-a raspuns lui mihai

        Astaldi lucreaza de doi ani la drumul Arad-Oradea (100km)si cred ca va mai dura doi. Iar asfaltul nou pe langa ca e foarte denivelat, a inceput sa se crape.
        Sunt sigur ca pretul pt Cernavoda-Medgidia va fi "corectat" de mai multe ori pana la predarea lucrarii.
    • +8 (14 voturi)    
      asa cred si eu (Luni, 5 septembrie 2011, 13:24)

      bh [anonim] i-a raspuns lui catalin

      Cred ca au licitat mai ieftin si cu termen de finalizare mai mic pt ca au toate utilajele acolo. Ma asteptam ca ei sa castige.
  • -22 (26 voturi)    
    mda (Luni, 5 septembrie 2011, 13:25)

    eu [anonim]

    1. va dati seama ce buleala de autostrada iese, daca ei vor sa o termine in 15 luni.... va costa mai mult reconditionarea ei cand va incepe sa se crape peste tot

    2. autostrada care se face cu bani de la stat (din buzunarul meu) si care apoi este taxabila, cine naiba o sa se plimbe pe ea, o sa se inghesuiasca toti pe DN-uri, ca doar n-ai toata ziua 5-10 euro taxa de autostrada....

    avem atatea exemple de la unguri sau slovaci care prin parteneriate publice au facut autostrazi, le-au taxat, dar transportatorii si cei care nu aveau bani, tot pe DN-uri mergeau de le aglomerau.. si autostrada era aproape goala, numai cei plini de bani plateau taxa de autostrada
    • +20 (22 voturi)    
      Ipocrit!!! (Luni, 5 septembrie 2011, 14:25)

      Viorel Neculae [anonim] i-a raspuns lui eu

      Ahhh, ce nu va suport. Cand nu se lucra la autostrazi, ca de ce nu se fac , ca sunt incompetenti, ca jos guvernul, ca eu cand mai ajung la mare sa sparg seminte pe plaja in 2 ore. Acum, cand se pune usor usor osul la treaba, ca cine o sa isi permita sa mearga pe autostrazi, ca degeaba le fac, ca ma bag pe DN, ca folosesc din buzunarul meu.... . Sincer, nu cred ca stii tu ca la unguri sau slovaci sunt autostrazile goale... asta pentru ca nu iti permiti, ca te bagi pe DN-uri ca n-ai bani, si asta te oftica Mai frustratilor, va hotarati o data ce vreti? Daca nu stiti, macar stati linistiti in banca voastra si nu comentati!!
    • +5 (5 voturi)    
      de (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:32)

      de [anonim] i-a raspuns lui eu

      de ce nu renunti dumneata complet la masina, bicicleta etc. si sa incepi sa mergi doar pe jos? e sanatos, te mentine in forma, ai ocazia sa vezi peisajele pe indelete, te opresti cand iti convine, faci dus odata cu ploaia si altele...

      nu e mai practic asa? atunci nu o sa ai nevoie nici macar de DN, poti foarte bine merge pe poteci si chiar de-a dreptul, o iei pe aratura.
      • -1 (1 vot)    
        si... (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:09)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui de

        ...copii la mare ii duci tot cu bicicleta?
        Containerele de marfa tot cu bicicleta le transporti?
  • +24 (28 voturi)    
    daca lucreaza... (Luni, 5 septembrie 2011, 13:33)

    Nicky [anonim]

    Daca lucreaza in ritmul in care au lucrat portiunea de la Agigea la Navodari o termina si mai repede! Imi venea sa opresc sa verific daca muncitorii stiu romaneste..parca erau roboti!
  • +5 (9 voturi)    
    firma Astaldi (Luni, 5 septembrie 2011, 14:18)

    un cetatean [anonim]

    Aceasta firma, Astaldi, reabiliteaza drumul Oradea-Arad. Aici au dat dovada de neseriozitate maxima, lucrand la acest drum de vreo 3 ani si in ritmul in care lucreaza, nu va fi gata nici peste alti 3 ani. Drumul este plin de semafoare(aprox. 30), facand viata soferilor un chin.
  • -17 (21 voturi)    
    NU INTELEG CEVA.... (Luni, 5 septembrie 2011, 14:21)

    FLORIN [anonim]

    1. Construieste autostrada sau drum expres (cum e pana la Fetesti);
    2. Daca Sibiu Orastie (cca 80 km) costa 484 mil RON, cum se poate ca 20,49 km sa coste mai mult, adica 498 mil RON? O fi prin Alpi portiunea asta? O fi pe sub Dunare?
    Doamna ministru B(ul)oangiu puteti sa explicati?
    • +20 (22 voturi)    
      esti neatent, neinformat si necioplit (Luni, 5 septembrie 2011, 14:41)

      t [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

      1. A2 este autostrada, nu drum expres

      2. Sibiu Orastie are 80 km, dar nu costa 484 mil RON, ci 2018 milioane RON (adica 2 miliarde 18 milioane RON) fara TVA. cum tronsonul asta era prea mare pentru un singur consortiu de firme constructoare, a fost impartit in 4 loturi a aproximativ 20 km fiecare. cel mai ieftin dintre aceste loturi, lung de 19,7 km, costa 377,78 milioane RON fara TVA, iar cel mai scump dintre acestea, lung de 22,11 km, costa 604,79 milioane RON.

      toate informatiile astea le gasesti aici:

      http://www.cnadnr.ro/pagina.php?idg=135

      ne poti explica civilizat cine este "B(ul)oangiu" din povestea incursiunii tale pe acest forum?
      • -15 (21 voturi)    
        INAINTE DE A JIGNI... (Luni, 5 septembrie 2011, 15:00)

        FLORIN [anonim] i-a raspuns lui t

        CASCA OCHII SI CITESTE, ca n-am scris eu!
        "Astaldi (Italia) a castigat recent licitatia pentru tronsonul Orastie-Sibiu, valoarea contractului fiind de 484.839.529,89 lei." Nu se mentioneaza nicun tronson mai mic decat cel enuntat!!!!!
        Bucuresti - Fetesti este drum expres! Nu are calitatile necesare pentru a fi declarat autostrada!
        Necioplit esti matale fiindca jignesti la simpla cerere a partidului!
        Da, Bulangiu fiindca a mai fost odata ministereasa si a facut Bucuresti - Pitesti pilaf si nu a dat socoteala nimanui si este absolut straniu cum aceasta firma italiana, care nu construieste nimic in Occident sau cel putin in Italia, face in Romania de toate: aeroporturi, autostrazi, metrouri, stadioane, etc.! Am inteles ca sunt foarte buni la sortat si distribuit banii!
        • +7 (7 voturi)    
          sunt curios (Luni, 5 septembrie 2011, 22:09)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui FLORIN

          dupa parerea ta de mare cunoscator ce calitati nu are Bucuresti-Pitesti ptr a fi autostrada.
          As mai avea de adaugat cateva epitete la cele spuse de amicul de mai sus, dar in fine....
      • -14 (20 voturi)    
        AM UITAT UN LUCRU! (Luni, 5 septembrie 2011, 15:04)

        FLORIN [anonim] i-a raspuns lui t

        Cine investeste in autostrazi cu 2 benzi pe sens, este un infantil!
        Uita-te in Europa si ai sa intelegi ca in cel mai scurt timp asa zisele autostrazi din Ro nu sa faca fata! Deja sunt tronsoane de drum cu 40-50.000 de autovehicul pe zi pentru care 2 benzi pe sens sunt absolut insuficiente!
        Poate va recicleaza si pe voi pe la partid, desteptilor!
        • +16 (18 voturi)    
          Stii cum e cu fudulia? (Luni, 5 septembrie 2011, 15:19)

          Adrian [anonim] i-a raspuns lui FLORIN

          Singurul tronson din Romania care spera la peste 20,000 AADT este autostrada Bucuresti-Ploiesti (care pe o sectiune va fi 2x3 + banda de urgenta). In rest, nu se justifica autostrazi mai mari de 2x2 in Romania, poate cu exceptia largirii A1 intre Bucuresti si Pitesti, atunci cand A1 va fi gata integral de la Bucuresti la Nadlac.

          Nu poti compara traficul din occident cu cel din Romania decat daca traiesti cu capul in nori sau daca, bineinteles, nu ai habar de cerintele pentru constructia autostrazilor, lucru care se observa cu ochiul liber.

          O sa avem un AADT de 40,000 peste 20 ani , POATE.
  • +18 (20 voturi)    
    Sa terminat joaca in autostrazi. (Luni, 5 septembrie 2011, 14:23)

    mircea [anonim]

    Pana acum ,pentru constructia autostrazilor din Romania lucrau(chipurile) societati de specialitate straine,cele romanesti neputand indeplini"conditiile".De fapt lucrau romanii si strainii luau ciubucul pe care-l imparte-au cu unii dintre guvernanti.Asa ajungeau autostrazile romanesti foarte scumpe si aproape imposibil de finalizat.Si finalizarile realizate sunt de proasta calitate.Luati ca exemplu A2 unde toata autostrada este numai denivelari si-ti uruie cauciucurile in cap de esti terminat dupa 150 km.Basescu a inteles asta si a incurajat firmele romanesti sa devina compatibile la licitatii,fapt care a nemultumit multi intermadiari si firme straine,facand o campanie media defavorabila.Se pare ca totusi romanii au inteles cine minte si de ce si pana la urma adevarul va iesi victorios.(nu-mi place cum suna ,dar asta mi-a venit in minte).
  • -10 (14 voturi)    
    1Km = 5.882.075euro (Luni, 5 septembrie 2011, 15:27)

    evoque [utilizator]

    La un calcul elementar, avand in vedere cursul de schimb din ziua de azi, rezulta 1KM=5.882.075euro.
    Intrebare pentru doamna ministru:
    Considerati ca acesta este un pret corect pe km de autostrada in zona de campie?
    Eu unul cred ca este exagerat.
    Astaldi este recunoscuta in piata drept unul din primii spagarii ai autostrazilor. Daca urmarim istoria lor vedem ca au fost bagati in paine de psd iar dupa ce au incetat sa mai cotizeze nu au mai pupat ca antrepenor general nici o lucrare in romanica. Acum sau reinventat si uite cum castiga lucrare dupa lucrare, cel putin suspect.
    Daca executa la pretul acesta autostrada la fel cum au facut si pe tronsonul Bucuresti-Fetesti atunci pretul nu se justifica.
    Deci nu cred nici o secunda ca oferta italienilor ar sta in picioare la cea mai mica analiza.
    Iar doamna minunata doamna ministru are grija sa spuna ca face economii, unde naiba ca in acest caz nu se vede.
    1Km = 5.882.075euro
    • -9 (15 voturi)    
      AI GRIJA! (Luni, 5 septembrie 2011, 15:47)

      FLORIN [anonim] i-a raspuns lui evoque

      Te-ai luat de doamna ministrul?! O sa te spurce toti semidoctii (vezi ce de minusuri am luat ca am indraznit!)?
      Ia uite ce am scris despre ANSTALDI! Vezi ce de minusuri au aparut? Dar, daca mai scriu ca Max Boegl (care o cam freaca prin Germania) s-a asociat cu Bog'Art (alta firma premianta la dat spagi, nici nu ma mai gandesc ce va urma!
      Lasa-i in nemernicia lor!
      • -9 (13 voturi)    
        @Florin (Luni, 5 septembrie 2011, 15:52)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui FLORIN

        Sunt obisnuit. De foarte multe ori am fost "injurat" pe aici pentru comentariile mele.
        Problema este ca nu am sa incetez.
        Convine nu convine sunt realitati, iar daca anumiti indivizii au ochelari de cal nu este vina mea.
        Ce este mai grav este ca daca ai atitudini mai dure la adresa unor reprezentanti ai puterii nu ti se publica comentariile, in schimb daca postacii lor de fac cu ou si cu otet este OK.
        • +8 (10 voturi)    
          Pai poate din cauza ca nu stii sa discuti (Luni, 5 septembrie 2011, 17:31)

          duda [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          Pai daca singurul lucru pe care-l stii e sa arunci cu cacat (scuze pentru expresie, dar asta ilustreaza perfect situatia), atunci o sa primesti minusuri.
          Si eu am primit si o sa mai primesc minusurui (inclusiv la comentariul asta), dar nu scriu comentarii pentru puncte (nu mi le plateste nimeni).
          Observ ca multa lume (inclusiv tu) comenteaza ca Gica Contra. Ca asta nu e bine, ca va spun eu ca stiu mai bine, etc...
          In principiu, intr-o discutie, trebuie sa ataci argumentele unei persoane, nu persoana respectiva (regula asta o incalc chiar si eu pe masura ce scriu, dar m-am saturat de comentarii nihiliste).
          Acum cu privire la subiect: cred ca TOTI asfaltatorii isi fac rost de contracte cotizand pe unde trebuie. Dar daca ar fi sa asteptam dupa Alba ca Zapada sa vina sa ne faca autostrazi, atunci eu nu o sa le mai prind in viata asta (poate intr-una viitoare).

          PS1. Si mie mi se pare putred contractul cu Astaldi, pentru ca ei au castigat licitatia, desi au avut a sasea oferta financiara. Si mi se pare foarte curios sa autorul articolului compara oferta depusa de Astaldi cu contractul cu Colas (care a fost reziliat), nu cu ceilalti participanti la licitatie.
          PS2. Ti-as fi dat un plus (daca asta cauti) daca veneai cu niste argumente, nu numai cu critica.
          • -2 (4 voturi)    
            @ Duda (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:59)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui duda

            Daca esti putin atent si daca tot ma urmaresti pe aici ai fi observat ca nu sunt doar gigi contra.
            Consider ca este un spatiu (oarecum liber) si fiecare poate sa isi exprime opinia.
            Foarte multi considera ca as fi de al psd-ului sau ca as avea nu stiu ce culori. Dezamagire nu am nici o apartenenta politica si nici nu o sa am deoarece consider ca trebuie sa fii cel putin dobitoc sa dai crezare politicienilor romani indiferent de partid.
            Dar imi rezerv dreptul de spune ce am de spus, chiar daca acest lucru deranjeaza.
            Prin urmare nu ma intereseaza plusurile sau minusurile de pe aici pentru ca vad zilnic care este orientarea.
            Argumentarea se gaseste usor, am facut referire la standardul de cost, care la un moment dat era pentru autostrazi in zona colina-muntoasa de 6500000 euro/Km, nu eu am enuntat aceste cifre ci eminenta conducatoare. Deci avand in vedere pretul (oarecum brut) raportat la acest propagndist standard de cost rezulta ce rezulta.
            Asta fara se ne uitam la conditiile din teren care pe traseul la care facem referire este chiar lejer, termene de garantie si multe altele. Iar calitatea serviciilor prestate de astaldi se vede tot pe A2.
            Pastreaza plusurile si minusurile pentru cine vrei, eu imi doresc o tara in care banii pe care ii platesc sa fie utilizati corect.
    • +6 (8 voturi)    
      nu poti sa calculezi asa pretul pe km (Luni, 5 septembrie 2011, 15:57)

      dude [anonim] i-a raspuns lui evoque

      este o aberatie sa calculezi pausal km de autostrada. pretul constructiei depinde foarte mult de cate poduri/Podete/traversari de autostrada/iesiri/noduri se fac. dupa cate stiu pe bucata asta sunt 2 poduri destul de mari de construit.
      • -11 (13 voturi)    
        CE VORBESTI... (Luni, 5 septembrie 2011, 17:47)

        FLORIN [anonim] i-a raspuns lui dude

        Bai Dude! Eu cand fac pretul la monaj de pardoseli, sa zicem, dau pretul pe mp! Il
        doare-n cot pe AG de cate taieturi trebuie eu sa fac sau alte combinatii!
        Numai destepti pe hotnews asta (care nici nu publica toate comment-urile)!
        • +9 (9 voturi)    
          mda... (Luni, 5 septembrie 2011, 22:13)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui FLORIN

          cam atata minte ai...
    • +10 (12 voturi)    
      Campie si nu prea (Luni, 5 septembrie 2011, 17:07)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui evoque

      Intre Cernavoda si Medgidia, mai ales pe partea dreapta a canalului, pe unde va trece autostrada, nu prea e campie. Daca ai sti putina geografie, ai sti ca acolo este Podisul Dobrogei - relief ondulat, cu dealuri (chiar daca sub 200 m) si vai, din care rezulta costuri crescute de constructie (poduri, viaducte, lucrari de excavatie etc.)
      • -4 (4 voturi)    
        @Razvan (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:46)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Razvan

        Si pentru banii astia ai impresia ca au de mutat muntii din loc? Vorbesti de geografie, atunci fii mai atent pe unde trece autostrada si inca ceva cand se alege traseul pentru autostrada se alege traseul care implica si cele mai reduse costuri, mai ales in situatia de fata cand vorbim de un traseu care incepe dupa podurile peste dunare si se termina la medgidia, unde dracu ai descoperit poduri, viaducte.
        Harta prezentata mai sus de catre domnii de la hotnews este in fapt harta de la centura constantei. Deci putintica atentie va rog.
    • +6 (8 voturi)    
      de ce nu te faci expert? (Marţi, 6 septembrie 2011, 7:41)

      bula [anonim] i-a raspuns lui evoque

      si sa iei bani pe asta? asa te dai expert pe blog si iei diurna de postac rosu! Ajunge ca la doua sectoare similare sa ai un singur viaduct in plus si pretul per km se modifica. Te duce capul pana acolo? stii cat costa anual intretinrea unui km ? cei di ani in plus de garantie economisesc MULTE milioane de euro. Le aruncam la cos, pt. ca n-a iesit firm adorita de partidul tau?
      • -2 (4 voturi)    
        @bula (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:40)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui bula

        Sincer chiar nu merita sa iti raspund. Pentru ca esti chiar bula.
        Daca tie iti place sa faci comentarii pro color atunci este problema ta, iar daca ai un dram de creier atunci vezi ce latrau portocalii despre standard de cost. Daca ai fi citit doar daca ai fi citit ai fi vazut ce am spus despre astaldi si cum si cine ia pastorit inainte de pdl.
        Dar tu esti bula si ramai la nivel de bula.
        Vorbesti de garantie si habar nu ai stii cat este garantia in romania la autostrazI (2 ANI), ce economie faci? Nada.
        Ai circulat pe A2 tronson facut de astaldi. Crezi ca asta se numeste calitate, sa vezi la banii astia ce calitate dau.
        Bula ce esti.
        • 0 (0 voturi)    
          tot expert ai ramas! (Marţi, 6 septembrie 2011, 16:34)

          bula [anonim] i-a raspuns lui evoque

          A. standardul de cost este per km de CAMPIE, adica excluzi toate podurile, viaductele, lucrarile de arta etc. Apoi adaogi la pret costul lucrarilor de arta si ai costul unui tronson. Dar "expertul" din tine face exact pe dos. B. in vest costurile de intretinere cumulate pe 5-8 ani (functie de tara) depasesc costul de constructie. Dar "expertul" nu stia nici asta. C. O garantie de PATRU ANI elimina intretinerea pe doi ani. Dar expertul... D. ce a executat Astaldi pe A2 inseamna CE pt. sectorul de care discutam? Ce receptie de lucrari proaste a facut Boagiu???
          • 0 (0 voturi)    
            @ Bula (Marţi, 6 septembrie 2011, 18:31)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui bula

            Mai bula tu esti prost sau te faci ca nu intelegi.
            Vrei exemplu de lucrare proasta receptionata de boagioaica, dute si vezi centura constantei, ma rog nici nu se poate numi receptie pentru ceva ce nu este terminat si ute cum au facut podul peste centura constantei din dreptul lacalitatii cumpana.
            In rest nu meriti raspunsuri pentru ca esti clar departe de realitate.
            Flacara violet fie cu tine.
  • +5 (7 voturi)    
    a;b;c,d (Luni, 5 septembrie 2011, 17:01)

    ganditor ( dupa munca) [anonim]

    a - in cazul in care Ro intra in faliment ( sper sa ramana doar un scenariu;ne pierdem dreptul de a decide asupra solului si subsolului) vine o firma din tara creditoare si in contul traiului nostru zilnic,ne vor evalua si exploata bogatiile dupa cum vor vrea ei. Pe ACEIA cine-i mai obliga sa respecte mediul?
    b - exista un contract SECRETIZAT ! D-l Ponta intr-o ipocrizie tipica,cerea astazi desecretizarea,omitand sa precizeze ca a fost semnat de ``mentorul`` sau !
    c - de ce nu s-a organizat o licitatie internationala? de ce nu se face una acum?
    d - cum ar fi sa ne suflecam mainile si sa ne apucam noi SINGURI de treaba?Nu tine ca n-avem aia sau cealalta,avem si putem sa avem!
  • +11 (13 voturi)    
    Felicitari doamnei ministru! (Luni, 5 septembrie 2011, 17:06)

    Matrox [utilizator]

    Se pare ca in tara noastra doamnele sunt mult mai capabile decat barbatii!
    Daca este asa atunci sa zicem: "Bravos". Vom avea autostrazi!
    Singura mea grija este "profesionalismul" celor de la Astaldi; carora de doresc: "la mai mare si la mai mult"!
    Sunt din Bihor si sunt obligat sa fac cate un drum la Arad. Cei care vor sa vada profesionalism sa circule pe drumul Oradea - Arad pe care il modernizeaza Astaldi SPA. Iti blestemi zilele si nu se mai termina. Am vazut si drumul Oradea - Satu Mare finalizat in mare proportie de o alta companie ( cei drep carenu manaca macaroane) si care este o lucrare buna si rapida!
    Deci, ca si concluzie daca si acest troson de autostrada se va efectua dupa "metoda" implementata de Astaldi atunci DUMNEZEU SA NE FEREASCA!
  • -1 (13 voturi)    
    despre cum poate presa sa manipuleze ... (Luni, 5 septembrie 2011, 17:50)

    marius [anonim]

    de ce nu mentionati in articol ca Astaldi a castigat de pe locul 6 si ca toate celelalte oferte aflate inaintea lor au fost descalificate? pentru ca in alte ziare asta este subiectul aflat pe prima pagina. unii sau altii tot ascund ceva. dar speram ca macar voi - hotnews.ro sa fiti mai obiectivi!!!
    • +9 (11 voturi)    
      He, he... e simpla asta (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:23)

      zet [utilizator] i-a raspuns lui marius

      Asta cu locul 6 este o abureala grava, v-a dat tema noua in subsolurile din Kiseleff.
      Nu a castigat firma de pe locul 6! A castigat firma de pe locul 1!!!
      Astaldi era pe locul 6 la cuantum pret, care cuantum este doar un criteriu din zecile care alcatuiesc caietul de sarcini! Si celelalte criterii sunt cat se poate de importante, poate mai importante decat pretul (termen de executie, garantie, durata de exploatare si altele)
      Si ca sa intelegi si matale, iti dau un exemplu din trista ta viata: cand ai ales mesterul care sa iti monteze faianta in baie, s-au prezentat 2 mesteri. Unul iti cerea cel mai mic pret, dar era tatuat pe frunte cu mesajul "jur ca am sa te omor", traznea a alcool, era taiat pe antebrat, si in general avea o atitudine de iti venea sa iti ascunzi nevasta si copiii in seif. Il luai pe el, ca avea pretul cel mai mic?
  • +7 (7 voturi)    
    hei (Marţi, 6 septembrie 2011, 8:39)

    dariu [anonim]

    ar trebui ca boc sa o mandateze sa se ocupe si de contractul cu rosia montana 20% gabriel si 80% statul roman
  • -3 (5 voturi)    
    italienii ... eu atat am de spus (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:17)

    cristi [anonim]

    NU am incredere in nimic facut de italieni, cu exceptia mancarii. Tot ceea ce fac italienii in materie de tehnica sunt niste mizerii. Nu e decat gura de ei, nu sunt in stare sa onoreze comenzi, sa fie seriosi sau sa faca ceva fiabil.
  • -3 (5 voturi)    
    Cacialma (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:44)

    Ovidiutzu [anonim]

    Frate ce bucuroși sunteți și ce de osanale ridicați :)
    Ia sa va spună băiatu cum sta treba:
    1. la ora asta este EXECUTAT tronsonul intre 10 si 20%, hai sa lăsam pe 10% sa nu dam dreptate constructorului ci addendumului făcut de CNADNR pentru prelungirea memorandumului de finanțare și care a fost aprobat de Guvern care confirma aceasta cifra.
    2. Termenul de 15 luni este normal avându-se în vedere ca s-au executat deja lucrări și s-a făcut proiectul.
    3. cele 135 milioane sunt bani care s-au plătit deja către Colas si v-a trebui sa plătim și penalizări de 20-40 milioane euro după ce se v-a termina procesul. Deci vom ieși mai scump. Prostia se plătește întotdeauna fraților :) Nu mai fiți bucuroși ca va minte madam ministru, dar va minte frumos =))
  • +4 (4 voturi)    
    Pe puncte (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:15)

    zet [utilizator]

    0. Niste camere video la bac nu ti-ar fi stricat, se scrie cacealma, si nu cuvantul ala cacofon (cacos = urat, fon = sunet).
    1. asa, si? a zis cineva altceva?
    2. asa, si? Colas ar fi terminat in termenul asta "normal"?
    3. gresit, banii nu au fost platiti. "v-a trebui" e ortografiat gresit, vezi punctul 0. "v-a termina" e ortografiat gresit, esti analfabet. Stii tu de pe acum care va fi verdictul procesului, uau, esti beton armat cu fibra de carbon.
    4. Prostia se plateste - aici trebuie sa te cred, la urma urmei tu esti specialistul, tu esti "insider"-ul =)).
    • 0 (0 voturi)    
      matematica bate romina in inginerie (Miercuri, 7 septembrie 2011, 12:34)

      Ovidiutzu [anonim] i-a raspuns lui zet

      ce raspunsuri sunt alea cu "asa si" ?cind esti slujbas al statului nu dai raspunsuri cu "asa si" :)
      Colas ar fi terminat MAI REPEDE Ghici de ce? Ca nu ai luat bacu' la mate de aia. Din aprilie si pina cind se v-a semna contractul vor fi tecut cel putin 6 luni, dupa care urmeaza cele 15 contractuale :)) Matematica bat-o vina!
      Banii sunt platiti in parte si platile sunt publice pe site-ul CNADNR (daca stii sa cauti) pentru ca exista o lege a transparentei care se aplica fie ca vrei sau nu.
      Du-te si vezi de limba romina ca aici e cu ingineria si cu banii unde matematica e la putere.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică