Contractul privind Rosia Montana Gold Corporation - publicat de Ministerul Economiei. Citeste in articol contractul cu RMGC

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 5 septembrie 2011, 23:24 Economie | Companii

Contract Rosia Montana
Foto: Hotnews
Ministerul Economiei a publicat pe site-ul sau contractele de infiintare a societatii Rosia Montana Gold Corporation cu statul roman. Pe site se afla contractul de societate Euro Gold Resources SA din 1997, statutul Euro Gold Resources, doua seturi de acte aditionale din 1997 si 1998-1999, actul constitutiv al Rosiei Montana Gold Corporation (RMGC) din 2000, 5 seturi de acte aditionale la constituirea RMGC si 3 noi acte constitutive ale RMGC, ultimele fiind din 2011. "Ministerul Economiei a si publicat, din cate am inteles, pe site contractul Rosia Montana asa cum a existat o solicitare in societatea romaneasca", a declarat premierul Emil Boc la TVR 1.

Potrivit contractului incheiat in 1997 intre Gabriel Resources Limited, Regia Autonoma a Cuprului Deva, Minexfor SA, Cepromin SA si Upsrueem SA, societatea  Euro Gold Resources se constituie pe o durata de 25 de ani, sub rezerva stipulatiilor statutare si Hotararilor Adunarii Generale privitoare la dizolvarea  anticipata sau prelungirea duratei de activitate.

La constituirea societatii, capitalul social este de 3.939.100.000 lei (vechi), impartit in 275.000 actiuni nominative cu o valoare nominala de 50.000 lei  fiecare, din care:
  • Regia: 1.331.415.800 lei (vechi) varsati integral in natura, constand in dreptul de folosinta asupra sediului pe toata durata societatii, reprezentand 33,8%  din capital
  • Gabriel: 2.560.415.000 lei pentru care se varsa 357.000 dolari in numerar, respectiv 65% din capitalul social (la un curs de 7.100 lei vechi/dolar)
  • Minexfor: 19.695.500 lei, respectiv 0,5% din capital
  • Cepromin: 19.695.500 lei, respectiv 0,5% din capital
  • Upsrueem: 7.878.200 lei, respectiv 0,2% din capital

Fondatorii se obliga sa participe la majorarea capitalului social cu un aport in numerar sau natura pana la valoarea care asigurand realizarea proiectului va  mentine pentru Gabriel o cota de participare minima de 65% sau maxima de 80% din capitalul social total, iar pentru Regie si ceilalti fondatori o cota maxima  de 35% sau minima de 20% din capitalul social.

  • Primul consiliu de administratie va fi format din Frank Timis, presedinte al CA, Danken Grenaway, membru numit de Gabriel si Nicolae Stanca, membru numit de  Regie.

In contract se mai arata ca actionarii isi asuma reciproc obligatia de a pastra fata de terti secretul absolut cu privire la informatiile confidentiale  referitoare la datele si activitatea societatii, cu cateva exceptii: autoritati guvernamentale, administratia locale implicata in activitatea geologica si de  minerit, detinatorii capitalului social, baci cu care se intra in relatii comerciale, organisme fiscale si consultanti de specialitate. Exceptiile sunt  valabile in masura in care dezvaluirea datelor este necesara. La randul lor, se obliga sa pastreze secretul in legatura cu demersurile care se fac pentru  atingerea obiectivelor comune.

In actul aditional din 2007 incheiat intre Gabriel Resources, Regia Autonoma a Cuprului Deva, Cartel Bau SA, Foricon SA si Comat-Trading SA se modifica  preambulul contractului de societate. "Dat fiind ca pana la constituirea societatii, Legea Minelor nu a fost adoptata, fondatorii se obliga ca pana la  intrarea in vigoare a acestui act normativ sa respecte dispozitiile legale in vigoare, iar dupa intrarea in vigoare a Legii Minelor sa modifice  corespunzator, daca este cazul, actele constitutive ale societatii (...)Pana in prezent Gabriel Resources Limited Marea Britanie a executat obligatile ce-i  reveneau potrivit Agrementului, rezultatele lucrarilor fiind predate regiei. Prin urmare, pentru constituirea societatii, investitia necesara prospectarii si  explorarii perimetrelor va fi realizata prin intermediul Gabriel care va suporta si costurile determinate de realizarea obiectivelor propuse pentru  realizarea fazei 1 si pregatirea fazei 2. Dupa constituirea societatii, Regia va depune toate eforturile si va coopera cu Gabriel si cu societatea, pentru  obtinerea drepturilor de explorare si exploatare a resurselor minerale din perimetre in favoarea societatii, potrivit legislatiei in vigoare, garantand  exclusivitatea operarii societatii in perimetre in virtutea dreptului de administrare pe care il detine asupra perimetrelor", se arata in preambul.

De asemenea se modifica articolul din contractul de societate referitor la actionariat astfel:

  • Regia: 1.331.415.800 lei varsati integral in natura, reprezentand 33,8% din capital
  • Gabriel: 2.560.415.000 lei pentru care a varsat 357.500 dolari in numerar reprezentand 65% din capitalul social (la un curs de 7.162 lei vechi/dolar)
  • Cartel Bau: 15.756.400 lei, reprezentand 0,4% din capital
  • Foricon: 15.756.400 lei, reprezentand 0,4% din capital
  • Comat-Trading: 15.756.400 lei, reprezentand 0,4% din capital

Se modifica si Consiliul de Administratie astfel:
  • Gerard Edward Wood: presedinte al CA
  • Danken Stanley Grenaway: membru numit de Gabriel
  • Nicolae Stanca: membru numit de Regie

Prin al doilea act aditional incheiat intre Gabriel Resources, Regia Autonoma a Cuprului Deva, Cartel Bau, Foricon si Comat Trading se numesc noi membri CA:
  • Peter Guest: presedinte, cetatean canadian
  • Stephen Bugg: vicepresedinte, cetatean britanic
  • Stanca Nicolae: membru
  • Gruber Gheorghe: membru
  • Muntean Viorel: secretar

Al treilea act aditional incheiat in 1998 intre cele cinci parti modifica preambulul din contract: "Datorita intrarii in vigoare a Legii Minelor la 16 iunie  1998, fondatorii se obliga sa modifice corespunzator noilor dispozitii legale actele constitutive (...) Prin urmare, prin constituirea societatii, investitia  necesara prospectarii, explorarii si realizarii studiului de pre-fezabilitate va fi finantata integral de Gabriel Resources din Marea Britanie, care a  suportat si costurile anterioare constituirii societatii inca de la data semnarii contractului de cooperare in 4 septembrie 1995 dintre regie si Gabriel pana  la constituirea societatii mixte va fi considerata/acceptata drept o cheltuiala anticipata si va fi cuprinsa in patrimoniul societatii cu dreptul lui Gabriel  de a o recupera integral odata cu finalizarea fazei I a proiectului. Avand in vedere cheltuielile anticipate suportate de Gabriel, fondatorii au votat si  aprobat aceasta cheltuiala in suma de 2.341.764 dolari canadieni pana in 30 iunie 1997, data la care Coopers&Lybrand a auditat aceste cheltuieli (...)  Gabriel va finanta in continuare prin obtinerea unor finantari de la fondurile de investitii internationale prin bursa canadiana si Security Comission.  Aceste institutii financiare pun drept conditii unele schimbari la actele constitutive, in ceea ce priveste posibilitatea efectuarii de operatiuni  financiare, garantii, operatiuni imobiliare si mobiliare etc."

In actul aditional se mai arata ca in cazul in care Gabriel va finanta integral proiectele fazelor 1, 2 si 3, atunci isi va recupera din productia integrala  a a proiectelor intregul capital de investitie direct si indirect, la care se adauga dobanda LIBOR plus 2% costul de administrare a finantarii inainte de  distribuirea oricaror dividende intre actionari.

Gabriel Resources vrea actiuni pentru investitiile facute

  • (...)Ca o compensare pentru finantarea tuturor costurilor anticipate, va subscrie si garanta in mod obligatoriu emiterea de noi actiuni fara nici un cost  suplimentar pentru Gabriel, astfel incat la termenul de 30 de zile dupa finalizarea studiului de pre-fezabilitate, Gabriel Va detine 80% si ceilalti  actionari vor detine impreuna nu mai mult de 20%.

Actul aditional din 1999 incheiat intre cele cinci parti arata ca obiectivele companiei s-ar putea extinde si in alte perimetre. De asemenea, Minvest se  obliga sa in concordantra cu Legea minelor 61/1998 obtina cat mai curand posibil licenta de dezvoltare si de exploatare pentru aria Rosia Montana si licenta  de aprobare pentru Bucium. De asemenea, Minvest va face toate demersurile pentru transferarea licentelor catre companie. Dupa un astfel de transfer, Minvest  isi va muta tot echipamentul si instalatiile care anterior au fost situate in perimetrele respective, pe propria cheltuiala.

Actul constitutiv al Rosia Montana Gold Corporation din 2000 incheiat intre cele 5 parti arata modifica structura actionariatului (Gabriel Resources ajunge la 80% din actiuni)

Capitalul subscris este de 6.893.425.000 lei vechi, cu o valoare nominala de 14.324 fiecare
  • Gabriel: 5.514.740.000 lei, insemnand 80% din capitalul social
  • Minvest: 1.331.415.899 lei insemnand 19,31%
  • Cartel Bau: 15.756.400 lei insemnand 0,23%
  • Foricon: 15.756.400 lei insemnand 0,23%
  • Comat Trading: 15.756.400 lei insemnand 0,23%

Consiliul de Administratie este format din:
  • Marsland Laurence Douglas: presedinte, cetatean australian
  • Campean Septimiu: vicepresedinte
  • Puiu Dumitru Horea: membru
  • Stanca Nicolae: membru
  • Dumitrascu Gabriel: membru
Printr-un nou act constitutiv incheiat in 2010, Gabriel Resources, Compania Minvest si Foricon, capitalul social a fost stabilit la 612.674.370 lei, cu o valoare nominala de 1,43 lei
  • Gabriel: 492.940.224,9 lei, reprezentand 80.45% din capital
  • Minvest: 118.333.749,8 lei, reprezentand 19,3% din capital
  • Foricon: 1.400.396,1 lei, reprezentand 0,22% din capital

Consiliul de Administratie este format din:
  • Jonathan George Henry (cetatean irlandez): presedinte
  • Dragos Tanase, membru
  • Adrian Dumitru Bendea: membru
  • Mihai Sorin Gaman: membru
  • Nicolae Gruia Suciu: membru

Prin cel mai recent act constitutiv, semnat 22.07.2011, si incheiat doar intre doua parti, Gabriel Resources si Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului "Minvest" se modifica iar structura actionariatului.

Capitalul social este de 612.674.370,88 lei, cu o valoare nominala de 1,43 lei pe actiune

  • Gabriel: 494.340.621,06 lei, reprezentand 80,7% din actiuni
  • Minvest: 118.333.749,82 lei, reprezentand 19,3% din actiuni
De remarcat ca la fiecare modificare, actionarii au stabiilt noi domenii de activitate.



Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Sotia pune poze pe Facebook din Italia, iar el schimba scutece. Povestea lui Radu, romanul care isi creste singur cei 5 copii

Mirajul unei vieti mai bune in strainatate destrama tot mai multe familii din Romania. Victime ale fenomenului sunt copiii care raman in tara, ingrijiti de un singur parinte sau de bunici. Intr-o comuna din Cluj, un tata isi creste cu greu cei 5 copii, cel mai mic in scutece, dupa ce sotia plecata la munca in Italia i-a spus ca nu se mai intoarce acasa.








14696 vizualizari
  • +16 (50 voturi)    
    aurul e al nostru (Marţi, 6 septembrie 2011, 0:12)

    Ghelus [anonim]

    vor sa ne jegmaneasca de resursele noastre de aur !nu le permiteti !!!!!!!!!!
    • -6 (36 voturi)    
      nu numai (Marţi, 6 septembrie 2011, 0:45)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui Ghelus

      sa ne jeGmaneasca, ci si sa ne jiGneasca. Cu atita aur in pamint, ce mai conteaza putina gramatica.
      Econazy si trendy sa fim, cu orice pret, asta e cel mai important, limba romana da-o dreaq.
      • +31 (41 voturi)    
        cel mai important (Marţi, 6 septembrie 2011, 1:47)

        nae [anonim] i-a raspuns lui bec

        cel mai important este a ne legam de chestiuni superficiale, precum o greseala de gramatica si sa repudiem fondul problemei ca fiind "econazy".
        asta este un termen idiot, inventat de propaganda complexului industrial, ca sa ridiculizeze demersurile de bun simt, legate de oarece grija fata de mediul in care traim tot mai inghesuiti.
        dar care demersuri contravin intereselor strict pecuniare ale susamintitului complex.

        bun. n-am inteles daca s-au publicat si partile secretizate ale contractului.
        oricum, banuiesc faptul ca autoritatile noastre vor sa puna presiune pe Gold Corporation, pentru renegocierea intelegerii.
        chiar si asa, tot mi se pare stupefiant ca o tara ii permite unei firme straine sa-i ia 80% din aur.
        poate este un mecanism pe care nu-l inteleg, dar de ce nu se apuca tara respectiva sa-si scoata SINGURA TOT AURUL SAU?
        • -1 (23 voturi)    
          Ai pus punctul pe i! (Marţi, 6 septembrie 2011, 7:46)

          gheorghe [anonim] i-a raspuns lui nae

          De ce nu-l scoate din pamant tara respectiva. Adica Romania in cazul de fata? Simplu! PENTRU CA NU ESTE IN STARE!
          • +14 (16 voturi)    
            daca nu e in stare... (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:45)

            crisu [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

            sa nu o faca pana cand nu va fi in stare. daca actualii guvernanti ca si cei dinainte nu sunt nu au fost in stare nu e o scuza sa-l dam la altii pe degeaba!
            • -6 (6 voturi)    
              de ce sa asteptam? (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:56)

              adina [anonim] i-a raspuns lui crisu

              Avand in vedere cum evolueaza lucrurile in tara asta aceasta schimbarea e posibil sa nu se prodica niciodata. De ce sa asteptam cand prouectul asta este o sansa enorma pentru noi sa invatam ce inseamna un proiect responsabil si la standarde internatioanele?
            • -3 (3 voturi)    
              amuzant (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:10)

              mihai [anonim] i-a raspuns lui crisu

              mentalitatea asta de lasa ca poate in viitor o sa fie mai bine mi se pare pur si simplu amuzanta. si din pacate, foarte daunatoare. daca vrem sa ne fie bine, trebuie sa ne acceptam si slabiciunile. romania nu are resurse pt un astfel de proiect.
            • 0 (0 voturi)    
              ntz (Marţi, 6 septembrie 2011, 22:40)

              Orna [anonim] i-a raspuns lui crisu

              si daca sunt altii in stare de ce s nu o faca eii?? ca tot avem de castigat. de ce ganditi atat de limitat?
          • +1 (1 vot)    
            aurul furat... (Joi, 22 august 2013, 1:02)

            mateiciuc alin [anonim] i-a raspuns lui gheorghe

            Chiar daca nu este in stare sa-l scoata romania asta nu inseamna ca trebuie sa-l dam la straini. Avem copii avem urmasi...cum a zis Stefan cel Mare '' MOLDOVA nu este a mea, nu este a voastra...ESTE a urmasilor nostri, a urmasilor urmasilor nostrii, in veacul vecilor !!!''
        • +23 (25 voturi)    
          Cine ma lamureste, va rog? (Marţi, 6 septembrie 2011, 8:55)

          Vlad [anonim] i-a raspuns lui nae

          De unde si pana unde statului roman ii revin doar 4%? Ce fel de contract e asta?
          • +18 (20 voturi)    
            simplu (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:41)

            ady [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            ca si bechtel..se imparte prada intre smecheri romani si aia care sapa...astea sunt FNI-urile si Caritas-urile moderne
          • +16 (18 voturi)    
            lamurire (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:44)

            omo [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            4% revin direct statului roman prin redeventa pentru resursele minerale extrase. Cei 19% ai regiei pot insemna 0 lei pentru statul roman daca actionarul principal isi supradimensioneaza cheltuielile.
            • -5 (5 voturi)    
              Doxa de economie (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:56)

              Florin [anonim] i-a raspuns lui omo

              Vad ca stii economie cat stiu eu despre energia nucleara. Daca tu crezi ca statul roman sta doar in aia 4% te inseli amarnic. Grosul banilor vor veni de la taxe, impozite, forta de munca... Dar ce sa stii tu... tu doar reciti o poezie
              • +5 (7 voturi)    
                postacul poet (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:42)

                deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Florin

                eu cred ca tu reciti o poezie: "taxe, impozite, forta de munca"

                RMCG este un offshore inregistrat intr-un paradis fiscal, zona Rosia este declarata zona defavorizata deci e scutire la impozite, iar salarii mari nu se vor plati pentru ca rosienii nu au calificarea sa lucreze cu tehnologia propusa. Deci cei care vor lucra vor fi muncitori necalificati, lucratori cu lopata. Restul vor fi adusi din afara.
                • -2 (2 voturi)    
                  seriooos? (Marţi, 6 septembrie 2011, 22:46)

                  Cata [anonim] i-a raspuns lui deceneus

                  tu crezi ca impozitele numai de acolo vor veni? dar pe masinile care vor transporta toate cele necesare? dar pe salariile pe care tot ei le vor da? si cate si mai cate. gandeste! ca asta nu te costa nimic. lasa-ne cu rautatile gratuite si cu MINCIUNILE!
          • -6 (6 voturi)    
            Statul castiga 50% (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:55)

            Florin [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            Statul roman castiga mai mult de 50% dar trebuie sa va si documentati un pic. Foarte multi bani o sa vina din investiti, locuri de munca, taxe, etc. Dar trebuie sa va si documentati pentru a vedea beneficiile statului roman...
            • +6 (6 voturi)    
              explicatii concrete (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:43)

              deceneus [utilizator] i-a raspuns lui Florin

              hai explica putin cum ai obtinut procentul de 50%?
          • -3 (5 voturi)    
            redeventa (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:57)

            mihaela [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            @Vlad, aceasta redeventa este oarecum similara la nivel european, toate tarile se invart cam in aceeasi zona: intre 4% si 6%. Nu suntem noi un caz special. Plus ca asta este doar un singur aspect din toate implicatiile economice si sociale ale acestui proiect, nu cred ca de asta trebuie sa ne legam in primul rand
          • -3 (5 voturi)    
            limita min (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:58)

            adina [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            Pana de curand aceasta era limita minina de redeventa admisa de stat in asocierea cu astfel de proiect. acum exista discutii pentru 6%. canadienii sunt oricum deschisi la schimbari.sa nu uitam ca au dublat bugetul de patrimoniu, la 70 de milioane de dolari.
            • +4 (4 voturi)    
              au dublat spaga (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:44)

              deceneus [utilizator] i-a raspuns lui adina

              au dublat spaga vrei sa zici
          • -1 (3 voturi)    
            lamurire. (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:31)

            paula [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            statului roman ii revin 4% doar din redevente, la care se mai adauga 20% din profituri, la care se mai adauga taxe si impozite, si astea sunt doar beneficiile directe, la buget. calculul total este ca Romania (adica buget+industrie) o sa ia jumatate din profiturile lucrarii, in conditiile in care EI suporta toate cheltuielile
        • -11 (17 voturi)    
          cam greu sa intalegi. (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:43)

          terebent [anonim] i-a raspuns lui nae

          "tot mi se pare stupefiant ca o tara ii permite unei firme straine sa-i ia 80% din aur"
          Ce e asa greu de intales, RMCG e firma care executa lucrarile, din ce bani crezi ca se vor platii toate lucrarile pe cei 16 ani de executie. Eu zic ca e foarte bine daca Statul Roman ar primii 20% plus redevente din venituri. 20% este un profit mai mult decat acceptabil pentru orice afacere, mai ales ca RMCG este obligata sa plateasca si ecologizarea zonei la sfarsitul exploatarii deci Statul Roman castiga si pe aceasta parte, daca mai punem la socoteala si taxele si imozitele care se intorc tot la stat din salariile si serviciile platite de RMCG eu zic ca e bine. E adevarat, redeventa se mai poate negocia dar eu mai mult de 8% pe aur nu vad cum ar putea sa creasca, dar si asa e chiar OK. Cu a zis si Basescu, trebuie doar ca politicienii sa aiba curajul sa isi exprime clar si fara echivoc convingerea. La urma urmei nu conteaza daca cineva e pro sau contra, coteaza doar sa avem o solutie la sfarsit si sa nu se mai tergiverseze o problema 20 de ani, iar la sfarsit sa platim tot noi, cei care dam taxe si imozite la stat.
          • +1 (3 voturi)    
            cam greu sa judeci (Marţi, 6 septembrie 2011, 16:45)

            nae [anonim] i-a raspuns lui terebent

            tu spui ca e ok ca Romania sa obtina 20% din intreaga cantitate de aur.
            si ca o sa castige si din taxe si alte impozite, platite de Gold Corporation, adica de cei care o sa se aleaga cu 80% din aur.
            dar ce zici de varianta asta: daca Romania castiga 100% din aurul de la Rosia Montana, nu este si mai castigata?!
            eu asa pun problema.
            (ma rog, sa spunem ca incheie un parteneriat cu o firma privata, dar tot Romania sa se aleaga cu grosul profitului, nicidecum cu o ramasita.)
            deci, cum este, maestre?
            • -1 (1 vot)    
              asta e o problema de economie (Marţi, 6 septembrie 2011, 20:02)

              MickeyD [utilizator] i-a raspuns lui nae

              si putini de pe aici inteleg ca exista tot felul de cheltuieli de eplorare, exploatare si certificare a aurului care reduc mult profitul oricui ar expoata aurul din zona. daca era asa de simplu cum cred copii de gradinita ca nae fi-ti siguri ca "Romania isi lua tot aurul" sa va cumpere lopetele de jucat in nisip.
              • +1 (1 vot)    
                nu, e o problema de logica (Marţi, 6 septembrie 2011, 22:41)

                nae [anonim] i-a raspuns lui MickeyD

                asadar, repet: cu toate cheltuielile, costurile, certificarile si explorarile, DE CE SA NU IA ROMANIA 80% sau mai mult?
                cu toate costurile decare vorbeste dl. prof. Mickey Mouse, tot e mai frumos sa te alegi cu 240 de tone de aur minus niste cheltuieli (chiar semnificative), decat cu 12 tone.

                mie mi se pare ca asistam la inca o mega-afacere paguboasa.

                si, cu toate ca de formatie sunt de dreapta, nu-mi place insistenta disperata cu care Basescu si PDL incearca sa dea drumul unei afaceri de miliarde, acum, la final de mandat, cand stiu ca nu mai pupa guvernare o buna bucata de timp.
            • +1 (1 vot)    
              uite asa este! (Marţi, 6 septembrie 2011, 22:49)

              George32 [anonim] i-a raspuns lui nae

              pai si cum va reusi romania sa ia 100%. cand romania nu e in stare sa-si angajeze proprii romani si sa nu-i trimita in somaj?tot noi vom fi cu grosul profitului pt ca in primul rand noi detinem aurul! nu va impiedicati in niste procente daca nu stiti cum sta intreaaaaaga treaba.
        • -3 (5 voturi)    
          Exploatare (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:10)

          Horatiu [anonim] i-a raspuns lui nae

          Dupa incidentele de la Baia Mare, din 2002, Romania nu mai are voie sa-si extraga aurul propriu din subsolul propriu.
        • -1 (3 voturi)    
          RO nu are capacitatea necesara (Marţi, 6 septembrie 2011, 15:15)

          Anda [anonim] i-a raspuns lui nae

          Romania nu are capacitatea necesara de a-si extrage tot aurul sau, de aceea a inchis exploatarile in 2006. RMGC este singurul proiect care vine cu o solutie pertinenta pentru aceasta zona, in care statul roman nu investeste niciun leutz, dar din care va castiga 56% din profitul total al proiectului. Mie mi se pare o intelegere echitabila.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:13)

        x [anonim] i-a raspuns lui bec

        se pare ca nazysmul gramatical ne face sa ne legam de forme si nu de fond.. (asta nu inseamna ca jeGmanirea domnului de mai sus o trecem cu vederea, dar nu o folosim pentru catalogarea persoanei).
    • -4 (8 voturi)    
      ba nu (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:04)

      mem [anonim] i-a raspuns lui Ghelus

      Aurul e al pamantului. Si degeaba stai cu el in pamant, nu foloseste nimanui. In situatia in care nicio firma romaneasca nu-l poate exploata, e ca si cum n-ai avea aur.
    • -4 (6 voturi)    
      clasic (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:51)

      alexandru [anonim] i-a raspuns lui Ghelus

      mentalitate clasica si limitata. daca am fi si noi mai deschisi la parteneriate poate ca nu am duce-o asa de rau.
    • -4 (6 voturi)    
      Mai bine saraci si prosti, nu? (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:58)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Ghelus

      Cel mai bine e sa fim saraci. De ce sa proiftam de bogatiile tarii cand mai bine putem sa mancam dude confiate din copaci. Eu zic sa nu mai facem nimic in tara asta ca sa nu cumva sa pierdem ce avem. Poate i se face cuiva mila de noi si ne arunca un colt de paine. Important e sa stam cu fundul sub o mare bogatie si sa nu facem nimic.
      • 0 (0 voturi)    
        Sugestie (Miercuri, 7 septembrie 2011, 1:42)

        bunicutza [anonim] i-a raspuns lui Florin

        Ar fi bine sa-ti muti fundul sub marea bogatie, poate ca mai scapam asa de postaci!
    • -1 (3 voturi)    
      Nu ma intereseaza (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:20)

      adriana [anonim] i-a raspuns lui Ghelus

      De ce va bateti capul cu toate prostiile?
      Si credeti ca daca va bateti capul rezolvati ceva? Decizia va fi tot politica.
    • 0 (0 voturi)    
      o fi al nostru (Marţi, 6 septembrie 2011, 22:43)

      Nico [anonim] i-a raspuns lui Ghelus

      o fi aurul asta al nostru dar degeaba daca-l tinem sa ne uitam la el...eventual nici macar atat..in timp ca avem atatia someri. nu te fura nimeni, stai calm, ca luam multi bani pt el.
  • +39 (65 voturi)    
    Boc, cel mai cinstit Prim-Ministru (Marţi, 6 septembrie 2011, 0:15)

    mircea [anonim]

    Inca o data Boc a arata ca este un ardelean cinstit. Nu a vandut nici companii ca Petrom-ul pe nimic cum a facut Adrian Nastase care a mai dat si petrolul spre exploatare moca, nici nu a semnat contracte jaf cum a semnat Adrian Nastase Bechtelul, nu a concesionat exploatarile resurselor Romaniei din Marea Neagra inainte chiar ca Romnia sa le castige in Justitie in defavoarea Ucrainei cum a facut Tariceanu. Si acum PSD si PNL si Felix motanul sunt impreuna in alianta oferind 'alternativa' adica intoarcerea la regimul mafioto-securist de conducere a statului!

    Asta e cinste cand publica Contractul Rosia Montana chiar inainte de a se aplica, ca sa stie toti romanii ce contine!

    Parerea mea e ca numai prostii se plictisesc de democratie si corectitudine, si voteaza mafiotii care au vandut tot din tara si oamenii din ea pe nimic.sau o fac pe desteptii cinici ca ei nu voteaza, dar lasa oamenii 'de bine' de la barul din sat din Teleorman sa voteze in locul lor dupa ce primesc 1 kil de zahar.

    Sper, sa-si dea seama si 'cinicii' rapid ca democratia si cinstea (pe cat posibil ca oameni suntem..) merita efortul de a le sustine chiar si cu un gest mic, de a merge la vot! Si daca zic ca acum e rau, o sa vada ei ce inseamna rau cand mafiotii din USL care nu au pus mana pe banii publici 4 ani de zile, ajung la ei!! Cand o sa termine, nici tatarii nu or fi reusit asa jafuri in Romania..
    • -9 (29 voturi)    
      O fi cinstit, nu zic ca nu, dar este asta o scuza? (Marţi, 6 septembrie 2011, 2:19)

      zexe [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Mircea, daca mi-as vinde casa si masina pe doi lei, banuiesc ca se poate spune orice despre mine, dar nu si ca nu as fi cinstit. Daca as ajunge primar si as vinde si domenii din spatiul public tot pe doi lei, ca sa raman cinstit, as capata si respectul tau, nu-i asa?
      Intrebarea care mi-o pun este urmatoarea:
      Daca as ajunge premier si as da Rosia Montana gratis, pot considera ca sunt mai cinstit decat Emil Boc?
      • +5 (11 voturi)    
        este o scuza (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:48)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui zexe

        ca arunci contractul asta in spatele lui Boc? nu el l-a facut sau semnat asa cum incerci sa induci ideea.
        el a fost cinstit doar pt motivul ca a desecretizat un contract important al statului roman.
        din contra, el vrea renegocierea. dar in niciun caz nu este el vinovat de semnarea acestui contract.
      • +3 (5 voturi)    
        clevetim si nu facem nimic! (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:48)

        omoni [utilizator] i-a raspuns lui zexe

        ce ai inteles tu este ca Boc vinde aurul Rosiei Montana; eu am inteles ca vechile guverne au facut acest contract pagubos si ca Boc incearca sa schimbe acest contract, sa nu mai fie asa pagubos, poate chiar sa il rezilieze. Numai ca esista niste legi ale afacerilor care nu te lasa sa indrepti niste greseli daca acesta sunt intarite de un contract si atunci apeleaza la noi, cetatenii, sa fim uniti si, desi nu o spune, ne cere sa il sprijinim sa o poata face, macar semnand acea petitie, sau chiar mai mult daca avem puterea sa o facem. Lasam deoparte partidele acum, cine se face vinovat, cat, de ce si ne concentram sa mobilizam opinia publica sa ceara rezilierea contractului care, prin alte acte aditionale, ar putea ajunge chiar la excluderea statului din actionariat si atunci chiar ca suntem vinovati ca nu am facut nimic, ne-am uitat pasivi cum altii ne reguleaza legile si profita de "muierile "noastre ( muieri= slabiciunile noastre) .
      • -2 (2 voturi)    
        Ce treaba are? (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:01)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui zexe

        Cine a zis ca se vinde pe 2 lei? Ti se pare putin 50% fara sa depui vreun efort? Mie mi se pare un super contract pentru statul roman.
    • +22 (34 voturi)    
      corect (Marţi, 6 septembrie 2011, 3:12)

      amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      macar guvernul actual da dovada de transparenta. atata vreme cat nici tariceanu nici nastase nu au fost capabili de un asemenea gest, diferenta se simte. nu sunt de acord neaparat cu exploatarea de catre strainezi a aurului, dar pana acum nici macar nu aveam habar cu adevarat in legatura cu ce nu sunt de acord...
      • +3 (15 voturi)    
        transparenta opaca! (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:48)

        omo [anonim] i-a raspuns lui amanda13

        Ce repede uitati voi ca blonda a secretizat rapoartele de control ale contractelor pe bani europeni!
    • -1 (11 voturi)    
      Pentru Mircea (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:38)

      Sebastian [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Apropo de Boc cel cinstit..... Privatizarea Petrom a fost hotarata cu niste ani inainte de privatizare, printr-un memorandum semnat intre Banca Mondiala si.... ATENTIE ... Romania prin MINISTRUL DELEGAT Traian Basescu, prim sinistru fiind in acel moment Isarescu. cauta pe Net sa vezi acel memorandum.. si semnatura marelui Sef.. Traian Basescu. Si.. apropo.. tot in acel memorandum Romania se obliga se privatizeze si bancile.... Asa ca, desi nu am o mare simpatie pentru Nastase, hai sa nu il acuzam si de fraudele maretului patriHOTZ.
      • +2 (6 voturi)    
        pai daca nute pricepi (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:55)

        Crisis [anonim] i-a raspuns lui Sebastian

        Un MOU este doar o scrisoare de intentie a partilor. Nu e un contract. Ne angajam sa privatizam colosii. Dar cum o facem, asta a tinut doar de guvernantii nostri. Iar privatizarea in sine , e un lucru bun. Modul in care se face insa, poate duce la succes sau dezastru.
    • +4 (8 voturi)    
      Acesta nu este tot contractul (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:47)

      Lexus [anonim] i-a raspuns lui mircea

      ...s-a publicat o parte din contract, partile sesibile si esentiale inca sunt secretizate.
      ...pana la urma, constatam ca RMGC suporta toate cheltuielile, dar in momentul inceperii exploatarii si le vor recupera in totalitate...la fel se va intampla cu toate cheltuielile legate de reamenajarea zonei de exploatare. Practic vor desfasura toate lucrarile prin alte firme a.i. profitul RMGC sa fie unul minim sau zero...ceea ce inseamna zero impozit pe profit.
      ...ei spun foarte multe acum si sunt foarte frumos nuantate in cuvinte, dar in momentul inceperii proiectului se va tine seama strict de ceea ce s-a negociat in contract, iar scopul RMGC va fi acela de maximizare a profitului prin orice mijloace.
      ...singurul profit curat al statului roman ramane redeventa...asta daca numai sunt si alte clauze in privinta acesteia.
      Acestea sunt doar cateva aspecte. Raman in continuare cateva semne de intrebare legate de lacurile de decantare, de provenienta apei utilizate la exploatare minereurilor, a concentratiei de cianuri si multe alte aspecte legate de mediu.
      Intradevar acest proiect ar putea fi unul profitabil pt Romania, dar nu in forma aceasta si nu prin aceasta metoda. (parerea mea de amator)
      • -3 (3 voturi)    
        don't get it (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:18)

        carmen [anonim] i-a raspuns lui Lexus

        nu este logic pentru orice afacere ca atunci cand investesti bani iti doresti sa ii si recuperezi si mai apoi sa generezi profit? sau daca exploateaza in romania castigul trebuie sa fie numai de partea noastra? hai sa fim seriosi!
      • -3 (3 voturi)    
        secret (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:30)

        claudiu [anonim] i-a raspuns lui Lexus

        Mie mi se pare normal ca anumite parti din anumite contracte sa fie secrete pentru publicul larg. Ganditi-va unde s-ar ajunge cu spionajul industrial, si cu concurenta de piata daca s-ar cunoaste detaliile tuturor contractelor. Fiecare ar incerca sa faca mai mult decat concurentii sai, si in cateva luni ar exploda toate preturile
        • +2 (2 voturi)    
          licitatie internationala (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:04)

          deceneus [utilizator] i-a raspuns lui claudiu

          s-ar ajunge ca un astfel de proiect sa fie atribuit numai printr-o licitatie internationala in conditii de transparenta.

          De unde stim noi ca nu exista si alte companii interesate sa exploateze, poate chiar cu tehnologie fara cianura si oferind statului mult mai mult decat firimiturile pe care le lasa RMGC?
  • +3 (27 voturi)    
    Ce anume face diferenta dintre hotie si prostie? (Marţi, 6 septembrie 2011, 1:18)

    zexe [anonim]

    Diferenta dintre un hot si un prost nu se masoara in valoarea prejudiciului, desigur, dar asemanarea dintre ei este folosita adesea drept scuza pentru prejudiciul adus noua, tuturor, de catre cei mai inteligenti dintre cele doua categorii.
    Imi aduc aminte, aievea, de expresia tampa a lui Emil Bobu cand a rostit celebra fraza "Am fost un dobitoc!". Desigur ca a fost dobitoc, dar la ce ne-a mai folosit noua tanguiala tardiva a acestuia?
    Sa facem un salt in timp si ne inchipuim ca, nu peste multa vreme, copiii nostri ne vor intreba:" Bine, aia au fost niste dobitoci, dar voi?"
    • +13 (21 voturi)    
      Eu cred . . . (Marţi, 6 septembrie 2011, 7:54)

      Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui zexe

      . . . . ca daca citeai articolul ai fi observat ca acest contract a fost incheiat in 1997 si tot aditionat pana in anul 2000 cand actionarul majoritar obtine 80%. Eu te intreb? In toti anii aceia a fost cumva Boc prim ministru, sau ministru, sau secretar de stat, sau femeie de serviciu pe la vreun minister? Evident ca nu! Si atunci de ce ii pui in carca matraprazlacurile altora?
      • +6 (8 voturi)    
        Il confunzi pe Emil Bobu cu Emil Boc (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:43)

        zexe [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

        Eu cred ca, daca citeai atent comentariul, ai fi observat ca nu vorbeam despre unul singur, chiar daca in exemplul meu am folosit un singur personaj. Sunt mai multi, desigur.
        Tu consideri o afacere de peste doua sute de tone de aur si un lac de cianuri sunt matrapazlacuri? Come on!
        • -2 (4 voturi)    
          Vorbesti de . . . . (Marţi, 6 septembrie 2011, 13:24)

          Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui zexe

          . . . lacuri cu cianuri ca si cum acolo in acel lac ar fi cianura pura. In acel lac se depoziteaza apele reziduale ale procesului in care cianura reprezinta maximum 10 parti la un milion adica apa este aproape potabila. Si aceste resturi de cianura se descompun sub actiunea luminii diurne in timp. Nu suntem noi singura tara care foloseste cianura in extragerea aurului. Asa se extrage din minereuri sarace dar care exista in cantitati mari. Stii ce ma mira pe mine? Faptul ca in pragul colapsului economic fiind, ne permitem sa strambam din nas si sa facem pe mandrii desi avem pantalonii peticiti in tur.
          • +1 (3 voturi)    
            Gaina cu oua de aur (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:28)

            zexe [anonim] i-a raspuns lui Gheorghe

            Gheorghe, ca sa intelegi mai bine, toata galagia cu Rosia Montana este ca si cum ai avea o gaina cu oua de aur, dar pentru ca ti-e lene sa le culegi singur din cuibar, o dai la un "gainar".
            Pe tine te mira de ce nu imi plac mie gainarii?
            • -1 (1 vot)    
              Pai eu ce tot iti explic aici! (Marţi, 6 septembrie 2011, 18:37)

              Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui zexe

              Exact ce spui dumneata.Ai vointa dar nu ai putinta! Degeaba ai oua de aur daca nu ajungi la ele. Atunci le culege cel ce poate si iti da si tie o parte. Ca acea parte este mai mica sau mai mare depinde de cat de destept ai fost la negocieri. Daca ai fost prost (sau necinstit cu ai tai) primesti doar 4%. Toata galagia care se face dragul meu este artificiala. Pe de o parte unii care au luat comisioanele ar vrea ca proiectul sa fie tergiversat pe de alta parte stim noi care sunt interesele . . . Budapestei si cate ajutoare are in Romania pentru asta? Nu stim! Pai hai sa ne gandim un pic! Protocoalele UE prevad in apa reziduala in prezent un maxim de 18 unitati cianuri la milion urmand ca in doi ani sa ajunga la 10 si in 2018 la 5. Ministrul mediului cuprins brusc de grija fata de sanatatea romanilor vrea musai sub 5% ca asa a vazut el in Suedia. Adica un procent care in momentul de fata, tehnologic vorbind, este imposibil. Deci daca nu se poate 2 sau3 atunci nu dam avizul. Tudom? Doarme Budapesta linistita? Doarme! Ramane romanul la fel de sarac? Ramane! Eu asa vad lucrurile si nu am pretentia sa spun ca trebuie neaparat si altii sa creada ca mine. Dar parca prea marti sunt coincidentele! Pe de alta parte as vrea sa iti spun ca in tara asta exista puncte cu potential poluant mult mai mare decat cel de la Rosia Montana si nimeni nu spune prea multe despre ele.
              • 0 (0 voturi)    
                mosule, esti in eroare, cum spunea Base (Marţi, 6 septembrie 2011, 22:32)

                Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe

                Cine a zis ca in Romania nu exista specialisti in minerit capabili sa extraga aurul? In fond este irelevant numele investitorilor intr-un asemenea proiect, dar daca statul roman instraineaza acest aur in numele nostru, atunci trebuie sa o faca contra unei redevente decente - cel putin 20%.
                Redeventa poate fi de 6% din valoarea aurului extras pana la amortizarea investitiei companiei si sa fie peste 20% dupa ce investitia a fost amortizata. In plus, este nevoie de un audit independent al costurilor inregistrate de companie, deoarece acestea scad din venitul statului. Pentru a ne garanta siguranta stocarii otravurilor, trebuie facute studii independente, realizate de institutii nationale si internationale care nu sunt platite din banii companiei Gabriel Resources.

                Mai mult, nu trebuie sa existe scutire de impozit pe profit pentru companie.
                • -1 (1 vot)    
                  Nu sunt deloc in eroare . . . (Miercuri, 7 septembrie 2011, 7:49)

                  gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Razvan_M

                  . . . tocmai pentru ca sunt . . . mos. Si am vazut de ce sunt in stare specialistii nostri. Nu suntem in stare sa plantam un gazon ca lumea pe un stadion si in general nu suntem in stare sa facem nici macar o ciocolata buna. In ce priveste mineritul specialistii nostri tot pe lopata si tarnacacop se bazeaza ca extragerea aurului cu cianuri nu e de nasul lor. Traiti voi cu impresia ca sunteti grozavi desi nu sunteti in stare nici macar nasul sa vi-l stergeti ca lumea, dar va spun eu ca nu sunteti si nu sunteti pentru ca de peste 35 de ani in Romania nu se mai invata carte.In schimb avem diplomati cu duiumul in toate domeniile. E plina tara de cabotini cu ifose de mari specialisti.Asa ca liber la minusuri ca ma doare drept in cot de ele. Eu spun ce gandesc si incaodata adaug ca nu am pretentia sa spun ca detin adevaraul si nici nu cer nimanui sa gandeasca la fel.
                  • 0 (0 voturi)    
                    papusi de paie (Duminică, 11 septembrie 2011, 14:27)

                    Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui gheorghe

                    Chestia cu gazonul este un non-subiect pt. ca acolo s-a lucrat pe spaga si comision. Exista milioane de oameni in tara asta care lucreaza cinstit si cu responsabilitate.
                    Interesant cum fabulatiile pe care le debitezi despre acesti "voi" nu te includ pe tine. Noi astia am preluat o tara in faliment in 1990; ceilalti au continuat sa conduca si ne-au adus din nou in faliment in 1996. In 2009 ne-ati lasat din nou o tara in faliment. Daca crezi ca niste cabotini pot produce economic cu 4 milioane de salariati si 6 de pensionari mai mult decat se producea sub comunisti cu 8 milioane de salariati si 2 de pensionari, da-mi voie sa-ti spun ca te inseli.

                    Tocmai asta era argumentul pentru ciordeala de la Rosia Montana: dezvoltare durabila, angajarea a mii de oameni. Ori tu-mi spui ca nu avem specialisti in Rosia Montana, ca-s tarnacopisti. Inseamna ca vor importa specialisti, nu? Si atunci de ce nu am importa noi, intr-o companie cu 80% capital de stat tranzactionabila la Bursa acesti specialisti?
  • +11 (25 voturi)    
    Teapa! Nu e contractul (Marţi, 6 septembrie 2011, 1:19)

    Adina [anonim]

    Fratilor Hotnews-isti, asta practic e Actul Constitutiv, Statutul...NU ESTE CONTRACTUL!! De aici ne putem da seama doar de structura actionariatului...NU SI DE CONDITIILE CONTRACTUALE. Alea sunt cele mai importante!
    Oricum, trebuie neaaparat sa aflam cine sta in spatele FORICON SA, CARTEL BAU, COMAT SA, MINEXFOR, CEPROMIN, UPSRUEEM si cum de apare....Frank Timis in dreptul Gabriel Resources?

    Complicat
    • +4 (4 voturi)    
      astia sunt mici (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:27)

      adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui Adina

      COMPANIA NAŢIONALĂ A CUPRULUI, AURULUI ŞI FIERULUI "MINVEST" S.A. DEVA
      Director General – jr. Ladislau Farcaş – membru PDL
      http://www.jurnalul.ro/stiri/observator/anchetat-de-dna-angajat-de-pdl-545207.html
      Director Adjunct – ing. Nicolae Baloşin – membru PDL
      http://www.servuspress.ro/servus/2011/07/matei-oprita-vs-nicolae-balosin/
      Contabil Şef – ec. Despina Costache (declaratie de avere mai jos)
      http://www.minvest.hd.ro/DA_Costache.pdf
      S'a cam incurcat in puncte si virgule doamna contabil. Daca intradevar sunt scrise corect salariile ...
  • +33 (35 voturi)    
    nu inteleg de ce... (Marţi, 6 septembrie 2011, 1:21)

    Florin [anonim]

    trebuie sa concesionam exploatarea si sa luam 5-6% cand putem sa exploatam *noi*, Romania, si sa luam tot ce se gaseste in zacamant.

    Aurul se extrage de pe vremea lui Traian, nu inteleg ce e asa rocket science incat sa vina niste canadieni sa ia tot. Nu am mai avut exploatari aurifere in tara, chiar si pe vremea lui ceasca?

    La fel si cu resursele din Marea Neagra... cat de greu ar fi sa faca statul roman o platforma si sa ia o galagie de bani, in loc sa le dam la straini?
    • +20 (20 voturi)    
      simplul fapt (Marţi, 6 septembrie 2011, 1:48)

      adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      interese politice de ambele parti
    • +26 (26 voturi)    
      re (Marţi, 6 septembrie 2011, 1:57)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Cu ce s-ar alege si parlamentarii nostri "saraci si infometati" daca lasa totul pe mana statului ?

      varianta 1: stat 100% investit - stat 100% drepturi

      varianta 2: stat 0% investit - stat 4% drepturi + $% intermediarii din Parlament.

      Deci, cea mai simpla varianta, cea mai profitabila (pentru ei bineinteles).

      Se mira peste 2-3 ani de ce nu au bani la buget, pai na, daca totul e al strainului si al Parlamentarului, cu ce sa se mai plateasca bugetarul.

      Om trai si om vedea, cum toata tara va decadea :)
    • -19 (31 voturi)    
      e simplu (Marţi, 6 septembrie 2011, 2:20)

      paraipan [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      noi suntem prea prosti ca sa ne trebuiasca. catre inconstientul de mai sus, cel cu cinstea lui boc, fratioare esti extraordinar de bo..c, du-te si impusca-te.
      • +12 (24 voturi)    
        Inca unul.... (Marţi, 6 septembrie 2011, 2:44)

        K [anonim] i-a raspuns lui paraipan

        ....cu mintea spalata de latracii motanului de la antene
    • -3 (13 voturi)    
      Ce ascunde pisica ? (Marţi, 6 septembrie 2011, 4:09)

      ilie [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Portile de Fier si Barajul de la Assuan = "necesitati" economice care acopera pe vecie REALITATI ISTORICE . Au fost descarcari arheologice : mutari de insula cetate ADA KALEH ( au mancat - o serpii ) , de statui MUNTE cu faroni ... dar ce era de ascuns a fost ascuns . Dupa acelasi principiu se incearca RADEREA zonei ALBURNUS MAGHERAN ( canta Foaie verde maioran m - a facut mama ... ) Zona asta e CARPATINA ,dupa Ural si Caucaz e altceva ... Europa nu e caucaziana ... Caucaziene sunt pisicile care ascund , dar , "va veni vremea cand si pietrele vor spune adevarul "
    • -6 (10 voturi)    
      pentru ca nu mai suntem in socialism! (Marţi, 6 septembrie 2011, 8:39)

      echos [utilizator] i-a raspuns lui Florin

      Ci in democratie, unde statul nu "planifica" ci controleaza ca regulile de pe piata sa fie respectate de toti. Asta e teoria! Dar vad ca la noi e plin de nostalgici... statul sa faca, sa exploateze, sa dea....
      • +4 (4 voturi)    
        Statul suntem noi toti, iar noi toti spunem NU! (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:58)

        zexe [anonim] i-a raspuns lui echos

        Ca asa este in democratie. Majoritatea decide ce isi doreste, iar daca o majoritate de oameni denunta un contract care ne pune pe noi toti, ca natiune, intr-o pozitie umilitoare, cred ca e firesc sa ducem democratia pana la capat. Nici macar UE nu ne lasa sa fim idioti, dar guvernul nu si nu.
        Gata baieti, pana la aur! Opriti-va pana nu este prea tarziu!
        • -3 (3 voturi)    
          nu e adevarat. eu imi doresc acest proiect! (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:07)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui zexe

          Pastreaza-ti opiniile pentru tine si nu incerce sa le asumi majoritatii. Exista si oameni care au inteles neceistatea acestui proiect si care il sustin. Ai idee ca 90% din comunitatea rosiana isi doreste ca proiectul sa inceapa?
    • -4 (4 voturi)    
      sa exploatam noi? (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:01)

      miha [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Cum sa exploatam noi, cand noi de multi ani de zile inchidem minele intr-o veselie? Am avut mari exploatari de aur, cupru, carbune, argint, etc peste tot in tara si acum doar cateva mai functioneaza. Problema e ca noi nu avem tehnologia si aparatura/utilajele necesare pentru a exploata in continuare aceste zacaminte in termeni profitabili. Si atunci ce sa facem, inchidem toata industria miniera si importam? nu mi se pare asta o solutie
      • -1 (1 vot)    
        de acord (Marţi, 6 septembrie 2011, 18:54)

        Victor [anonim] i-a raspuns lui miha

        Sunt de acord cu Miha. Statul roman nu-si mai permite sa deruleze asemenea activitati, ca sa nu mai zic de activitati de o asemenea anvergura. Daca noi nu ne permite, de ce sa nu profitam de ajutorul oferit de RMGC si,astfel, sa beneficiem si noi?
        • 0 (0 voturi)    
          Un dialog interesant (Miercuri, 7 septembrie 2011, 1:36)

          bunicutza [anonim] i-a raspuns lui Victor

          Ma simt de parca as asculta emisiunea "Noapte buna, copii!"
    • 0 (0 voturi)    
      DE UNDE SCOATETI PROCENTELE ASTEA?? (Marţi, 6 septembrie 2011, 23:32)

      Larisa [anonim] i-a raspuns lui Florin

      DE UNDE SCOATETI PROCENTELE ASTEA!?! Vreau si eu sa stiu!!! Le visati noaptea si apoi faceti pe interesantii pe net? Serios acum... Cititi, informati-va, nu e greu deloc! Romania o sa mult mai mult de atat! Statul roman e incompetent, de-aia nu face nimic!
  • +21 (25 voturi)    
    Marsul Indignatilor (Marţi, 6 septembrie 2011, 3:17)

    andrei [anonim]

    Ar trebui creat un grup pe Facebook, intitulat "Marsul Indignatilor". Apolitic, pe cat posibil.

    100.000 de adeziuni si un mars de protest organizat la nivel national. Luate la puricat toate palatele, vilele si sediile partidelor in care se afla cei care au sfidat si talharit Romania in ultimii 21 de ani. Judet cu judet, pana in Capitala.

    Punct final: Ministerul Justitiei, Parchetul General si sediul CSM. Inregistrarea unei petitii continand solicitarea ca Romania sa redevina un stat de drept.

    Sfidarea naste indignarea.
    • +14 (14 voturi)    
      De acord (Marţi, 6 septembrie 2011, 8:56)

      chgsbbbf [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Asa nu se mai poate, cu sacrificarea "prostimii" pentru imbuibarea bogatilor si potentatilor zilei.
      Romania a trait 21 de ani de prada continua, iar acest popor este practic haituit de 21 de ani de reduceri, concedieri , somaj, inchideri de fabrici , pensionari la 65 de ani, de care tot mai putini beneficiaza , asa zise "reforme" si "reformari" in toate sistemele -chiar si in cele care functionau . In cei 21 de ani am devenit nomazii Europei si ne-am pierdut demnitatea. In timpul lui Ceausescu romanii erau tratati cu respect oriunde mergeau , iar acum stiti si voi cum sunt tratati si este din ce in ce mai rau.
      Devenim tara cu cele mai multe palate , vile , masini de lux din Europa si cu cei mai saraci cetateni.
      De asta au murit oamenii la Revolutie ?
      Sper ca se publica.
  • +8 (16 voturi)    
    IPOCRIZIE (Marţi, 6 septembrie 2011, 6:50)

    ro [anonim]

    Ponta şi Antonescu i-au cerut ultimativ lui Boc desecretizarea, cînd puteau să-l întrebe direct pe Adrian Năstase, prim-ministrul sub care s-a semnat contractul, ce conţine acesta.
    • -1 (5 voturi)    
      care contract? (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:18)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui ro

      cand s-a semnat?
      Sunt convins ca vinovat este statul Stalinist, ca de acolo a plecat tot raul! Sau fanariotii ca ne-au prostit de tot.
      Ce s-a semnat sub Adrian Nastase? Cred ca Nastase a fost arogant, necinstit, hot dar nu era prost cu creierul spalat de propaganda care te-a... imaculat pe tine !!
  • +6 (12 voturi)    
    Dezinformare sau manipulare? (Marţi, 6 septembrie 2011, 7:41)

    Lu [anonim]

    Dragi ziaristi Hotnews,

    Ministerul economiei ne-a vandut o gogoasa si voi ati cumparat-o.
    Asta nu e decat actut constitutiv, care era public de un an jumate, l-a publicat Think Outside The Box prin februarie 2009.
    ”Cestiunea” cu miza e contractul de licenta de exploatare miniera, de unde aflam cine ce cat ia in ce conditii. Acesta a facut obiectul unui litigiu, iar instanta a decis ca nu se poate desecretiza, pt ca, vezi doamne, o anexa contine rezultatele explorarii: cat aur e.
    Dar actul contine si clauze juridice si economice, iar acolo e miza. El se poate desecretiza, in schimb, prin acordul partilor. E, vreau sa vad si eu RMGC dandu-si acordul!
    In alta ordine de idei, ma asteptam la mai mult de la HotNews.
  • +14 (14 voturi)    
    vezi incheiere autentificare contract (Marţi, 6 septembrie 2011, 8:20)

    Frank Bulà [anonim]

    Vezi ultima pagina de la contractul din 1997, incheierea de autentificare notar, unde scrie clar "Vasile Timis ZIS Frank"

    Probabil ca "Sile" nu dadea bine in biznis.
  • +16 (16 voturi)    
    Dar statul nu putea exploata aceste resurse ? (Marţi, 6 septembrie 2011, 8:43)

    ffbggbgf [anonim]

    In Romania ultimilor 21 de ani , reprezentantii statului ne tot spun ca statul este cel mai prost administrator si pe acest motiv au fost si sunt instrainate bunurile acestui popor.
    Eu tot nu inteleg , de ce trebuie ca exploatarea de la Rosia Montana sa fie facuta de straini si de ce nu se creaza o companie de stat care sa exploateze in folosul tarii aceste resurse.
    Statul roman nu poate gasi niste oameni cinstiti in tara asta , care sa administreze corect o astfel de companie?
    Daca nu gasesc sa faca licitatie petru functiie administrative din companie pentru cetatenii din Romania si sa participe fiecare doritor cu dosarul propriu , din care sa se vada ce firma sau institutie a administrat si cu extract al bugetului firmei sau institutiei pe perioada administrata precum si pe 2-3 ani anteriori sau posteriori perioadei administrate .
    De acolo s-ar vedea daca au crescut cheltuielile sau daca au scazut si ce fel de administrator este.
    Eu cred ca petrolul, minereurile de orice fel, carbunele , energia, industria tutunului, terenurile agricole si padurile care apartin statului ar trebui sa fie monopol de stat si administratorii lor sa aiba clauza de rezilizare a contractului si plata de daune daca intr-un an o firma de stat sau regie nu face profitul stabilit.
    Mai cred ca reprezentantii statului care spun ca " statul este un administrator prost " ar trebui sa fie dati afara sau demisi sau lumnea sa nu-i mai aleaga , pentru ca de ei depinde ca statul sa fie administrator bun sau prost.
    Sper ca se publica.
    • 0 (0 voturi)    
      Off, greu cu unii (Marţi, 6 septembrie 2011, 23:31)

      Wally [anonim] i-a raspuns lui ffbggbgf

      Aceeasi intrebare stupida care a primit raspuns de nenumarate ori. Voi ori sunteti chiori ori nu stiti sa cititi...si totusi, stiti sa scrieti! Statul roman a mai exploatat si ia uita-te la ce a lasat in urma. Ce ti-e asa greu sa afli de ce nu exploatam noi? Ca nu suntem capabili si nu avem bani. De-aia!
  • -2 (8 voturi)    
    statul, statul (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:29)

    rov [utilizator]

    tu nu vezi ca statul nu e in stare sa calculeze bine impozitele pe masini, cladiri, etc.
    Cum crezi ca ar fi eficient intr-o activitate economica complexa.
    Numai o minte de actionar-investitor poate gasii solutii bune, pertinente, moderne, fara pile relatii etc.
    Asta nu inseamna ca parteneriatul si contractul nu trebuie negociate dupa o formula corecta. Dar nu statul sa organizeze activitatea economica.
  • +3 (3 voturi)    
    am sa dau un mic exemplu (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:34)

    dan-ionescu [anonim]

    eu imprumut pe gabriel cu 3 miliarde sa cumpere uilaje de la mine cu 5 miliarde, mai ramane si dator
    costul real al utilajeor 500 milioane
    dupa cum arata actele
    profit doar dupa ce imi incasez eu ce am dat cu imprumut, la noi e maxim 6% valoarea dobanzii dar in off shore nici nu e nevoie de asa ceva, nu e nevoie sa dovedesc ca am dat cu imprumut daca cel care a luat recunoaste
    asa ca eu pot sa vand la un pret de 3 ori mai mic aurul, pentru ca imi permite accesul la finantarea activitatii, nu apare direct treaba ca prin inginerii financiare se poate. Poate sa imi scaota ochii c la dat si la pret peste bursa
    oricum modul de accedere la concesiune este total ilegal, iar ei este mai mult decat evident ca au avut informatii confidentiale despre prospectiunile efectuate deja de statul nostru, nu zice nicaieri ca nu pot sa am pierderi si mai mari deorece produsul care are un continut ridicat de aur nu pleaca pentu prelucrare in alta parte
  • -6 (10 voturi)    
    imposibil (Marţi, 6 septembrie 2011, 9:42)

    Ioana [anonim]

    Statul romana nu este in stare sa faca un proiect precum cel de la Rosia Montana. Nu are bugetul necesar in primul rand, dupa urmat de alti factori.
    • 0 (0 voturi)    
      Imposibil!!! (Marţi, 6 septembrie 2011, 22:14)

      bunicutza [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      Draga Ioana, dupa cum spuneam in cealalta lista de comentarii, te invit la un paharel cu cianura, sa discutam despre impotenta statului roman...
  • +5 (9 voturi)    
    ce ieftin ne vindem :( (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:15)

    piktor [anonim]

    Nu stiu daca ati observat, dar tipul asta Gabriel a bagat in companie 2.560.415.000 lei - vreo 360.000 dolari la vremea aia - 65% din consortiu si apoi si-a "majorat" capitalul la 5.514.740.000 lei vechi - echivalentul a ~184.000 dolari ajungand la 80% din consortiu. Nu prea e logic dar se intampla...
    Practic, cu banii pe o vila pe care un vames si-o face intr-un an, nenea asta a cumparat dreptul de a scoate aurul Romaniei afara din Romania.
    Mai stiu eu pe unul, Patriciu, care a facut miscarea cu petrolul cu si mai putini bani.
    Halal guvernare...
    • +5 (5 voturi)    
      se pregateste si pt Patriciu o manarie (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:36)

      stai linistit [anonim] i-a raspuns lui piktor

      Vezi oficiosul:
      http://www.evz.ro/detalii/stiri/boc-explica-unde-s-au-impotmolit-negocierile-cu-rompetrol-pentru-plata-unei-datorii-de-600-944468.html

      Urmeaza o reesalonare, ceva. Sau o "negociere" pentru scaderea datoriei si amanarea de la plata.

      Citeste Adevarul si vei intelege de ce. Se apropie campania electorala, iar Patriciu a redevenit baiat de comitet.

      Ceea ce deranjeaza este ca toate smecheriile astea se fac pe banii nostri, ai tuturor, din colecta anuala de taxe si impozite. Daca ar face-o pe banii lu' ma-sa si tac'su, pe mosia lor privata, ar fi altceva.
  • +4 (6 voturi)    
    bataie de joc (Marţi, 6 septembrie 2011, 10:23)

    deceneus [utilizator]

    aceste documente erau deja publice. Ministerul economiei crede ca isi bate joc de noi?

    Licenta de exploateare este cea care e inca la secret .. Inca nu stim ce contine de fapt acest zacamant!
    • +3 (3 voturi)    
      aurul e doar partea văzută a gigantului... (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:58)

      periscop [utilizator] i-a raspuns lui deceneus

      în zăcământ mai sunt, pe lângă argint şi, poate, uraniu, metale rare şi f. scumpe ca
      wolframul şi molibdenul
  • +5 (5 voturi)    
    Deci era 33-67 initial (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:03)

    Andy [anonim]

    ..si in final statul roman a ajuns la 20% din mizeria asta de contract?
    Suntem o natie de..."buni negociatori".
    Vine o firma de novici (firma fondata in 2000!!!) si ne iau toate resursele cu, atentie, munca platita pe nimic tot a romanilor nostri (aka sclavi)
    Nu pot sa zic decat ca ne mertiam soarta. Cei slabi se supun celor puternici.

    Daca suntem un popor slab, asta meritam.
    • +1 (1 vot)    
      O buba ignorata (Marţi, 6 septembrie 2011, 17:38)

      Paul [anonim] i-a raspuns lui Andy

      Gabriel Resources a bagat cheltuielile cu studiul de prefezabilitate in capitalul social al RMGC (care pe vremea aia se numea Euro Gold...). Asta in sine e o chestie suspecta. Apoi, Minvest Deva (care la vremea aia se numea Regia...) nu a beneficiat de dreptul de preemptiune, stipulat in Legea societatilor comerciale. Asta e a doua (si cea mai mare) buba suspecta pe care se pare ca nu o observa nimeni :) Fiindca traim intr-o tara vesela...
  • +6 (6 voturi)    
    cateva articole mai jos... (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:04)

    ADan [utilizator]

    Japonia (campioni in tehnologie si pana anul trecut a doua tara dupa PIB): Mai multe zone afectate de cutremurul din 11 martie sunt contaminate cu arsenic. Niveluri ridicate de arsenic, care depasesc limita de siguranta, au fost detectate in nordul regiunii Tohoku din Japonia, in namolul din zonele de coasta lovite de tsunami in urma cutremurului din 11 martie, potrivit The Telegraph. Studiul s-a axat pe studierea probelor de namol din mai multe regiuni de coasta din Iwate, Miyagi si Fukushima, prefecturile cel mai grav afectate in urma tsunamiului din 11 martie. Cel mai ridicat nivel de arsenic s-a descoperit in Kesennuma, o zona din prefectura Miyagi. Potrivit specialistilor de la Universitatea Tohoku, in zona de tarm s-au gasit concentratii de arsenic de 25 de ori mai mari peste limita recomandata. In alte cateva zone din nord-est, s-au descoperit, de asemenea, concentratii de cinci ori mai mari peste nivelul maxim recomandat de autoritati. Se crede ca arsenicul s-a acumulat pe fundul marii in trecut, din cauza minelor de metal care s-au format de-alungul coastei Tohoku. "Scurgerea de arsenic in mare si acumularea pe fundul marii in trecut ar putea fi provocata, aparent, de tsunami", a declarat Noshiyoshi Tsuchiya, profesor de geologie la Universitatea Tohoku. Contaminarea cu arsenic este cea mai recenta dintr-un sir de probleme cu care se confrunta regiunea Tohoku, dupa cutremurul si tsunamiul din 11 martie.
  • -5 (7 voturi)    
    adevaratul (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:07)

    Natalia [anonim]

    Poate asa o sa-si dea lumea seama de seriozitatea proiectului si ca este catse poate de complex si util pt tara.
    • -1 (1 vot)    
      Adevaratul adevar... (Marţi, 6 septembrie 2011, 22:12)

      bunicutza [anonim] i-a raspuns lui Natalia

      Este un proiect cumplit de serios din punct de vedere ecologic, social si cultural.
      Este totodata util pentru tara, pentru ca, peste 20 de ani, copii nostri o sa-si dea seama cat de tampiti au fost parintii lor ca l-au acceptat si poate ca asa se vor pune lucrurile in miscare si in Romania. Bineinteles, daca copii nostri vor mai putea trai in Romania....
  • -3 (5 voturi)    
    nu vad problema (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:09)

    nicoleta [anonim]

    nici ei nu stiu ce contine de fapt acest zacamant. pentru ca s-au facut doar estimari pe baza prospectiunilor. si anumite parti e si normal sa ramana confidentiale, in orice afacere sunt lucruri care nu e bine sa fie aflate de competitori! pana si magazinu de la colt semneaza contracte de confidentialitate sau isi pastreaza anumite date departe de ochii lumii, si fac asta in cadrul legilor existente. deci nu vad problema
    • +5 (5 voturi)    
      licitatie internationala (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:33)

      deceneus [utilizator] i-a raspuns lui nicoleta

      in mod normal ar fi trebuit sa faca o licitatie internationala pentru a se atribui licenta de exploatare.

      In schimb s-a ocolit legea acordand mai intai licenta companiei romana care apoi a cedat-o lui Gabriel resources ...

      Daca pe tine nu te deranjeaza ca bogatiile care iti apartin si tie sunt obiectul unor contracte secrete si vandute pe nimic atunci esti ... stii tu
    • +5 (5 voturi)    
      nelamurire (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:38)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui nicoleta

      Cate magazine de la colt semneaza contracte secrete cu STATUL? "Statul" asta suntem de fapt noi, care i-am pus pe niste unii acolo sa aiba grija de treburile astea (probabil guvernul are aceasta functie).
      Faptul ca aia au fost pusi sa se ocupe de hartoage, nu inseamna ca activitatea lor trebuie tinuta secreta fata de noi.

      In alta formulare, cetateanul/contribuabilul au dreptul sa stie ce se intampla cu tarisoara lor si, implicit, resursele ei, precum si cum se cheltuie banutul dat la "stat".

      Un CEO (guvernul) trebuie sa fie transparent fata de actionari (poporul).

      Acu' intelegi care e problema?
  • +6 (6 voturi)    
    De ce nu am incredere in aceasta afacere? (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:16)

    Titus [anonim]

    1. In spate se afla un personaj Frank Timis de notorietatea lui Vantu ale carui "bune intentii" au pagubit cetatenii cu 800 miliaone euro;
    2. Firme precum aceasta apar si dispar printr-o inginerie financiara la care Timis si Vantu sunt experti, vezi cazul Realitatea care acum dupa datorii acumulate la buget cere insolventa;
    3. Fank Timis a fost implicat si in Sierra Leoane intr-o exploatare de minerit care pana la urma s-a dovedit un imens fass.
    4. Publicitatea facuta agresiv la TV cum ca Gabriel Resources ar fi investit deja 3 miliarde euro in Rosia Montana este o mare dezinformare acesta fiind valoare esitimata a terenurilor care i-au revenit prin majorarea fictiva de capital (pretul unei vile in Bucuresti).
    5. Canada ca stat n-are nici un amestec in aceasta afacere si nu poate prezenta nici o garantie atata timp cat oficial firma se afla intr-un paradis fiscal.
    6. Daca este sa tragem linie pana acum Gabriel Resources n-a bagat nici un ban in schimb a obtinut credite prin creditele luate pe baza gajului imnenselor suprafete din Rosia Montanan pe care le-a dobandit pe nimic, doar din invartirea unor acte.
    7. Ca orice "afacere" in spatele careia se afla un roman cu un trecut obscur, numit "investitor strategic" statul va ramane pagubit.
    8. Mineritul aurifer beneficiaza de exploatare de catre companii occidentale solide fianciar dar care ciudat au fost omise in favoarea uneia care apare si dispare precum luna de pe cer.
    9. Oricat ar costa anularea acestui contract (responsabilii sa plateasca) Romania la un asemenea proiect trebuie sa gasesca un investitor strategic dupa modelul Ford, Mital si nu romani care au falimentat ARO prin aceeasi metoda pe care o incearca GR.
  • -3 (5 voturi)    
    Lipseste o informatie esentiala (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:37)

    Goldeanu' [anonim]

    ...si anume costul obtinerii unui gram de aur. Toti suntem inebuniti ca aia o sa scoata 300 de tone din "aurul nostru". adica 300 de milioane de grame de aur pur :) care valoreaza...wuai mhama cat. Informatia care lipseste este costul pentru a obtine unul din acele grame. Ca exemplu, daca eu trebuie sa excavez o tona de minereu cu utilaje, sa o transport cu camioane, sa o macin, balacesc in cianura, decantez, incalzesc, racesc si ce dracu se mai face , si la sfarsit obtin aur de doispe dolari, iar pe mine m-a costat 13, inseamna ca dau faliment. Daca insa m-a costat un dolar, inseamna ca sunt "baiat destept" si profiturile mele sunt in procente formate din 4 cifre. :D
    Deci: cat costa obtinerea unui gram de aur la Rosia Montana? Ca de vandut stim cu totii cu cat se vinde. Din diferenta respectiva ne putem da seama cat de mare e tzeapa...
  • -4 (6 voturi)    
    Acum sper ca nu va mai isterizati (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:48)

    Marius [anonim]

    Acum sper ca nu va mai isterizati ca cine stie ce fac canadienii si asa mai departe. E transparent, asa ca nu mai vad nicio problema in a incepe acest proiect.
    • +3 (3 voturi)    
      Fara isterie... (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:42)

      bunicuta [anonim] i-a raspuns lui Marius

      Ceea ce ne-a dat MInisterul Industriilor, probabil ca gaseam si in Monitorul oficial. Am vrea totusi si contractul in baza caruia s-a emis licenta de exploatare.
      E destul de transparent si faptul ca statul roman nu se va alege cu mai nimic, in afara impozitelor datorate pentru salariati si de asemenea e foarte transparent motivul pentru care dl. presedinte a adus in discutie marirea rezervei nationale de aur. Statul roman trebuie sa cumpere aurul neexploatat inca, in mod transparent, pentru a amortiza costurile de exploatare ale RMGC.
      Daca compania va avea grija sa nu aiba cheltuieli prea mari, poate ca va primi si statul roman ceva dividende, asta peste mai multi ani.
      Dupa ce totul se va fi terminat, statul roman va trebui sa vada ce e de facut cu iazul de decantare, asta desigur, in mod transparent, pe banii copiilor nostri.
  • +1 (5 voturi)    
    O sa votez PDL la pastele cailor (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:50)

    daniel [anonim]

    Pt. cei care nu inteleg politica romaneasca, un recapitualre succinta. PSD = nomenclaturistii comunisti. PNL = informatori si impostori. PDL = combinatie ciudata intre fosti proprietari de duty free-uri, bisnitari si copii de ilegalisti comunisti. Eu am votat Base de fiecare data si implicit PDL. greseala asta nu se va mai repeta la urmatoarele alegeri. Rosia Montana e cea mai mare teapa pana in prezent alaturi de Rompetrol.
  • -4 (6 voturi)    
    la visat suntem buni (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:56)

    corneliu [anonim]

    @ Florin Voi chiar nu cititi ce aveti in fata? Cum sa exploatam noi cand noi ca de obicei suntem ultimii la capital in orice proiect ar fi. Noi nu avem banii necesari implementarii acestui proiect. Nu avem voie nici macar sa visam ca ne scoatem noi insine aurul in conditiile in care nu avem banii nici macar de visat.
    • +3 (3 voturi)    
      Visele pot deveni realitate (Marţi, 6 septembrie 2011, 15:10)

      bunicuta [anonim] i-a raspuns lui corneliu

      Stiu ca suna a sablon, insa cred cu tarie ca aurul Rosiei nu se afla sub pamant, ci la suprafata. Asa e, imi place sa visez, insa nu ma pot impiedica sa cred ca adevaratul aur al Apusenilor sunt oamenii lor calzi, padurile lor, pesterile lor multe nedescoperite inca, si care vor fi probabil tocate marunt pentru cateva grame de aur, curgerea lor domoala si bogatiile simple. Aerul, apa curata, fructele pamantului si legendele. Lucruri care nu vor mai exista probabil in zona peste douazeci de ani, daca se da unda verde exploatatiei.
      Visez asadar ca oamenii din zona sa poata spune nu disparitiei unui mod de viata si, cu putin ajutor din partea noastra, a celor care ne-am putea permite sa ne bucuram de ospitalitatea lor macar cateva zile pe an, sa nu regrete acest lucru.
      Inca de acum douazeci de ani m-am mirat ca intr-o zona atat de binecuvantata din punct de vedere natural nu exista turism organizat si ca, in plimbarile mele, am intalnit acolo mai degraba turisti unguri, cehi, germani, sau polonezi, decat romani. Dar asta e, recunosc, visez inca la ziua in care vom ajunge sa pretuim lucrurile simple si gratuite pe care le avem deja si cu care nu prea stim ce sa facem. Aici statul roman nu prea are multe de facut, si nici de investitii uriase din care sa isi traga fiecare partea nu poate fi vorba...
  • -3 (5 voturi)    
    tot blablauri (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:58)

    iulian [anonim]

    @Ffbggbgf Dupa ce te “dezanalfabetizezi” poti sa vorbesti in numele statului. Suntem patrioti, dar nu ne stim limba! In afara de asta te indepartezi cu mult de proiect daca vorbesti de trecut si de cum am ales. Cum sa investeasca statul cand statul nu e in stare sa dea mai mult nici pentru salariile profesorilor sau ale medicilor, ba din contra le mai si micsoreaza. Suntem orbi? E o ineptie ce zici tu, nici in 50 de ani de acum nu vom putea exploata de unii singuri.
  • -4 (6 voturi)    
    Romania pseudo-investitor (Marţi, 6 septembrie 2011, 11:59)

    adriana [anonim]

    @ Zexe E chiar atat de greu sa iti dai seama ca noi nu avem cum sa investim in proiectul asta. Acolo inca se mai fac extractii necontrolate de catre oameni care se gandesc si ei la un trai mai bun si mor cand cade paravanul minei pe ei. Statul nu a fost in stare sa opreasca accesul, iar noi ne gandim ca avem cum sa exploatam singuri comoara de acolo?
  • -4 (4 voturi)    
    ce mai vreti? (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:01)

    mihai [anonim]

    eu nici nu mai inteleg ce vor cei care se opun proiectului. au mizat atat pe desecretizarea contractului, s-a facut si asta. acum de ce continua tot circul asta? cine sa va mai inteleaga! sa dea drumul la proiect mai repede si sa nu mai stagnam din cauza incapatanarii altora!
    • +4 (4 voturi)    
      pe ce lume traiesti? (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:22)

      deceneus [utilizator] i-a raspuns lui mihai

      nu s-a desecretizat nimic! licenta de exploatare este in continuare secreta. Ce s-a publicat azi, era deja public din 2009

      mai informati-va postaci ca deveniti penibili!
    • +5 (5 voturi)    
      nu e niciun contract aici (Marţi, 6 septembrie 2011, 13:05)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui mihai

      te inseli. nu e contractul propriuzis ci doar actele constitutive si actele aditionale. principala piesa este in continuare tinuta la sertar.
  • -4 (4 voturi)    
    intotdeauna vor gasi motive (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:07)

    dianana [anonim]

    au vrut desecretizarea contractului, au primit-o (chiar daca era de ceva vreme pe site-ul ministerului). dupa aia o sa se ceara referendum. si atunci o sa ne amintim de momentele in care se tot urla "sa-i lasam pe localnici sa hotarasca!" si localnicii au spus intr-o majoritate covarsitoare ca isi doresc proiectul sa inceapa, dupa care nu s-a mai vorbit despre asta, ca nu ar fi localnicii in masura sa aleaga. intotdeauna se vor gasi motive sa se amane degeaba proiectul din pacate.
    • +6 (6 voturi)    
      asta nu e desecretizare. (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:40)

      Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui dianana

      Aici ai Actul Constitutiv, nu contractul. Nu condiţiile contractuale, care sunt esenţiale! De ce ne spui ce doresc localnicii, aurul din România nu este al localnicilor, ci al României!
      Despre metalele rare şi foarte scumpe din zăcământ scrie ceva, undeva?
  • -2 (4 voturi)    
    ne revin vechile pasuri (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:11)

    zenobia [anonim]

    @ eu: Asta e meteahna pur romaneasca sa isi arate trecutul sumbru ori de cate ori are nevinovata placere de a isi arata frustrarile. Bun, trecutul a fost nasol, dar de ce nu vedem un viitor mai relaxat din prisma proiectului. Are si avantaje, pe astea nu le cantarim?
    • 0 (0 voturi)    
      Hai sa ne relaxam... (Marţi, 6 septembrie 2011, 22:06)

      bunicutza [anonim] i-a raspuns lui zenobia

      Hai sa vedem mai relaxat viitorul la un paharel cu cianura.....
  • +4 (4 voturi)    
    Gabriel Resources unde are sediul social? (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:24)

    radu [anonim]

    Am vizitat pagina oficiala Gabriel Resources.
    http://www.gabrielresources.com/contactus.htm apare sediul in UK
    http://www.gabrielresources.com/contactus-ro.htm apare sediul in Canada
    In contractul de societate din 1997 apare alt sediu (Channel Islands). Nu mai inteleg.
    • +1 (3 voturi)    
      E transparent... (Marţi, 6 septembrie 2011, 15:11)

      bunicuta [anonim] i-a raspuns lui radu

      E transparent... Asta daca n-ai inteles inca!
  • -4 (6 voturi)    
    avem parlamentari pe masura parlametarilor de aici (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:44)

    alexandra [anonim]

    Pe noi nu ne doare de proiect, ci de politica. Suntem o gloata de miserupisti! Meritam din plin sa fim unde suntem. Nu avem curaj niciodata cand ne vine pe masa un proiect important.
    • +1 (1 vot)    
      Nu ni se da, ni se ia. Si nu tot, raman cianurile (Miercuri, 7 septembrie 2011, 21:35)

      zexe [anonim] i-a raspuns lui alexandra

      Alexandra, mai intai de toate nu ne vine pe masa un proiect important ci ni se ia, si nu curajul ne lipseste ci inteligenta in afaceri. In fond, daca as fi un excroc international mi-ar placea sa fac afaceri cu tine, curajoaso :)
  • -3 (5 voturi)    
    comparatii si metafore (Marţi, 6 septembrie 2011, 12:56)

    emilian [anonim]

    @Adan Iar ne uitam in curtea altuia. Nu zic ca nu imi pasa de japonezi, vai de capul lor saracii. Dar un val de cutremure atat de mari ne-ar fi ras de pe glob, ori un proiect cere expertize nenumarate pana sa fie implementat si sa nu uitam ca proiectul ar fi controlat de cei mai buni ingineri si chimisti. Geofizic vorbind, norvegienii au dat ok-ul pentru proiect care sunt cei mai tari in Europa in domeniu.
  • +4 (4 voturi)    
    Rusine!! (Marţi, 6 septembrie 2011, 13:01)

    cristian [anonim]

    Praf in ochi! Astia chiar ne cred prosti de tot. S-a publicat doar o mica si nesemnificativa parte a datelor... avem acces doar la contractul de asociere si actele lui aditionale, insa contractul de cesiune si alte anexe cu detaliile proiectelor atat cele de exploatare cat si cele de explorare nu apar nicaieri. DE CE OARE??
    ORICE OM CU MINTEA LIMPEDE SI CU BUNUL SIMT NEALTERAT, ISI DA SEAMA CA ASEMENEA AFACERI SUNT BUNE DOAR PT ACTIONARII MENTIONATI ACOLO, nicidecum pentru oamenii din Rosia sau din zona respectiva!! NICIDECUM pt Romania!!! RUSINE RMGC!! Rusine Guvernului!!
  • -2 (4 voturi)    
    de ce sa nu?! (Marţi, 6 septembrie 2011, 13:12)

    maria [anonim]

    Sa ne plangem, nu zic nu, dar mai cu folos! Proiectul aduce locuri de munca pentru romani si intregeste o comunitate de domenii, reface strazile, da case oamenilor si in afara de asta mai isi mai aduce si aportul vizavi de Pib, iar noi nu il vrem?!
    • +3 (3 voturi)    
      adevarul curat (Marţi, 6 septembrie 2011, 13:59)

      deceneus [utilizator] i-a raspuns lui maria

      proiectul reface strazile si da case oamenilor?

      hai sa vedem de fapt daca RMGC este o companie in care se poate avea incredere.

      Pana acum a demonstrat ca tot ce a facut a fost superficial si de mantuiala:

      Un exemplu este asa zisul cartierul rezidenţial şi «modern» Recea, care in realitate, este cu totul altceva: nămol, beciuri inundate, apă în poduri şi în case, geamuri şi uşi de cea mai proastă calitate.

      La numai un an dupa ce a fost dat in folosinta se pot observa: plăcile de ceramică de pe zidul exterior desprinse, nisipul de sub scări dus de ape, beciuri inundate, pereţii interiori fragili, crăpaţi peste tot, să intri cu pumnul prin ei, stâlpii din lemn netrataţi şi neignifugaţi, ţigla prin care plouă în pod.

      Din marturiile localnicilor care regreta acum ca si-au vandut proprietatile:

      "
      În proiect şi în contract scrie uşi de lemn, în realitate au pus uşi de placaj în interior.
      În contract scrie că, la intrare, sunt puse geamuri de aluminiu cu termopan; în realitate, au pus geamuri de plastic, cele mai proaste care există.
      Dacă fuge un câine pe drum, se aude în casă, n-au nici un fel de antifonare.
      Pe urmă, străzile. La nici un an, îs toate crăpate, intră apa şi le distruge de tot.
      "


      Concluziile celor care locuiesc in acest cartier:

      După cum lucrează această companie, nu-mi vine să cred că barajul de 180 de metri înălţime, pe care ar vrea să-l construiască la Gura Cornei, va ţine mai mult decât acest cartier..."

      sursa: http://www.cotidianul.ro/dionisie_andreica__regret_ca_am_vandut_fara_sa_negociez-125860/
    • +3 (3 voturi)    
      .... la puturosi ... numai moca (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:05)

      iotice [anonim] i-a raspuns lui maria

      Pai se dau case cui ? La puturosi ...
      Face strazi cui ? Puturosilor ...
      Locuri de munca , da cum sa nu, praf in ochi .....

      Ma faci sa rad ... care aport la pib , 300 mil euro /an?
      La ei aportul e de cat ? Parca ceva de total 18 mid euro ?

      Pai nu fraticule, lasa asa sa ramana , ca la ce dezastru ramane ... mai bine nu.
  • +4 (4 voturi)    
    ce nu inteleg eu... (Marţi, 6 septembrie 2011, 13:13)

    mda [anonim]

    ... este cum altii se pot prevala de efectele crizei (inclusiv cele potentiale) si noi nu - cazul Greciei care a dat cu flit creditorilor e cel mai bun. si care Grecia o sa existe mult si bine ca tara si in care investitiile vor continua de indata ce pietele se vor calma relativ. Romania de ce nu se prevaleaza de aceleasi motive?!? economia mondiala nu mai functioneaza la fel, ar trebui sa ne luam un timp pentru a re-evalua impactul economico-social, cu specialisti in domeniu care sa analizeze cu atentie problemele. numai aici pe gorum am vazut ridicate cel putin 5-6 aspecte tehnico- economice care, unui presedinte si unei clase politice, in integralitatea sa, ar trebui sa le fie suficient pentru a stopa punerea in aplicare a contractului (care, asa cum multi au semnalat, NU a fost publicat). consider discutiile partizanale (nastase a facut, ba boc, ba base) inutile, nu asta este prioritar acum ci rezolvarea problemei. dupa aceea, vom putea sta si analiza vini dacs vom vrea sau vom mai avea interesul - in tarile civilizate, un fost premier si un fost presedinte sunt chiar acum trasi la raspundere pentru modul in care au guvernat. este clar ca un asemenea proiect controversat, din care Romania castiga mult mai putin decat o tara africana si cu un impact major si - indraznesc sa spun - ireversibil din anumite puncte de vedere, pe arii largi, trebuie supus dezbatetii publive si nu manarit de cativa oameni "unsi" bine. daca statul ia impozite peste impozite (printre cele mai mari din lume), acesti bani trebuie sa se reflecte in economie si nu in buzunarele unor mafioti prin contracte la cheie, returnari ilegale de TVA si mai stiu eu ce. tare as vrea ca romanul sa voteze cu cap la urmatoarele alegeri, gandindu-se la copii si la nepotii sai. mi-as dori, de asemenea, o initiativa a societatii civile pentru a schimba modul de alegere a reprezentantilor in parlament, nu pe baza de voturi "la partid" ci pe baza de voturi personale. se poate, pasnic si solidar!
  • -1 (5 voturi)    
    ce naivi suntem (Marţi, 6 septembrie 2011, 13:26)

    florenta [anonim]

    Ne legam la cap fara sa ne doara...de ce statul nu a extras pana acum? de ce credeti voi ca au lasat acolo aurul ala? raspunsul e evident, nu au avut finantari ca nici astea nu cad din pom. Numai arheologic vorbind au investit in noi o gramada, iar 16 ani de la proiect incolo sa ne vina bani in buget, n-or fi buni?
    • +3 (3 voturi)    
      De ce sa extraga cineva? (Marţi, 6 septembrie 2011, 15:15)

      bunicuta [anonim] i-a raspuns lui florenta

      Care bani la buget timp de 16 ani? Ai citit macar actele constitutive publicate? Este posibil sa vina bani la buget, dar nu foarte devreme, iar daca compania va avea cheltuieli mari si profit mic, poate chiar deloc...
  • -2 (2 voturi)    
    legat de vamesi si proiect (Marţi, 6 septembrie 2011, 13:50)

    alina [anonim]

    Apropo de vamesi, nu ar face nici unul un proiect de durata, ca si-au bagat in buzunare atatia bani, iar acum nu ne primesc in Schengen din cauza lor. Nu inteleg de ce compari niste afaceri pentru statul roman cu cei care au chelit statul de bani cel mai tare. Investesc totusi niste canadieni in noi care sunt foarte departe de noi.
    • +3 (3 voturi)    
      investesc in noi?? (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:05)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui alina

      Nu au cum sa investeasca in NOI!! Nicidecum!! Investesc strict pt profitul LOR. Atat!! Ganditi limpede oameni buni!! Nu veti beneficia cu nimic de pe urma exploatarii aleia... Ba dimpotriva, exista riscul sa beneficiati de poluare si de efectele colaterale ale distrugerii muntilor respectivi!
      • -3 (3 voturi)    
        investesc cu noi (Marţi, 6 septembrie 2011, 14:32)

        vadim [anonim] i-a raspuns lui cristi

        bine, ai dreptate, investesc pentru profit. si noi facem acelasi lucru. pentru ca o sa primim, in total, jumatate din profiturile afacerii. dar pe langa asta ne mai si reabiliteaza zona distrusa de stat inainte, si ne dau si o gramada de slujbe. deci zic ca si noi iesim castigati din povestea asta. investesc CU noi cred ca ar fi expresia corecta
        • +2 (2 voturi)    
          documentare (Marţi, 6 septembrie 2011, 15:12)

          mda [anonim] i-a raspuns lui vadim

          asteptam explicarea procentului de 50%
          • -3 (3 voturi)    
            documenteaza-te (Marţi, 6 septembrie 2011, 15:51)

            calina [anonim] i-a raspuns lui mda

            poti sa te informezi si singur. putem toti. cand a fost facut calculul, canadienii primeau parca 1.4 miliarde de dolari, si bugetul de stat primea direct 1.8 sau 1.6 miliarde de dolari (nu mai stiu exact), din redevente, dividente si taxe si impozite. de atunci a mai crescut pretul aurului, si poate mai cresc si redeventele
            • +3 (3 voturi)    
              fraier cumva? (Marţi, 6 septembrie 2011, 16:29)

              deceneus [utilizator] i-a raspuns lui calina

              adica din cele 80% din cele 300 tone de aur si 1600 de argint RMGC va scoate numai 1.4 mld? Tu chiar esti fraier sa crezi asa ceva?
            • +3 (3 voturi)    
              care "canadieni"?!?!? (Marţi, 6 septembrie 2011, 16:38)

              mda [anonim] i-a raspuns lui calina

              calina, eu nu sunt atat de cu mintile in aer asa incat sa cred in bunele intentii ale unui investitor strategic cu sediul intr-o casuta postala dintr-un paradis fiscal. m-am saturat de hotie, ipocrizie si de promisiuni desarte, strategii si calcule pe hartie care niciodata nu au legatura cu realitatea. diferenta fata de alte tepe date cetateanului roman este ca pentru un pumn de arginti - daca or fi si astia si nu ne trezim mai apoi cu un contract gen Petrom sau BCR unde succesorii la putere vor da vina pe anteriori cum ca ar avea mainile legate - renuntam la istorie, la resurse naturale epuizabile si aproape de intregul potential al Romaniei, la mediu si, implicit la sanatatea copiilor nostri. daca statul roman va cheltui cu cap si nu pentru buzunarele unor borfasi, pt familiile si amantele lor, pt masini de milioane de euro, telefonie aiurea, alte cheltuieli administrative (in Romania in crestere exponentiala in ultimii ani, spre deosebire de altii care au strans cu adevarat punga), excursii in strainatate pe banii statului cu familie cu tot etc, am avea si bani de educatie, si de sanatate, si de infrastructura, si de exploatarea rezonabila si durabila a resurselor. pacat ca in loc sa gandim pe termen lung si in avantajul generatiilor viitoare, ne las dezbinati si momiti (pentru a cata oara) de oameni care ne ranjesc in fata deja, nu ne mai zambesc ipocrit... sincer, ma gandesc serios ca in alta tara civilizata "investitori canadieni" precum timis ar fi alungati cu cainii dupa ei
        • +3 (3 voturi)    
          Asa e... (Marţi, 6 septembrie 2011, 15:21)

          bunicutza [anonim] i-a raspuns lui vadim

          Jumatate din profit, daca acesta va exista.
          Reabiliteaza zona distrusa de stat si distrug marturii arheologice mai vechi de 2000 de ani (asa se face curatenie generala).
          O gramada de slujbe, o infinitate de cateva sute de slujbe pentru cel mult 15 ani, dupa care nu vom avea decat sa ne contopim cu absolutul si o sa iesim absolut castigati din chestia asta.
          Aferim efendi!
  • +2 (2 voturi)    
    Aur in Mali (Marţi, 6 septembrie 2011, 20:07)

    haphap [anonim]

    Un articol despre veniturile (mici - redeventa 3%) incasate de catre statul african Mali, unul dintre cei mai mari exportatori de aur dar si una dintre cele mai sarace tari:
    http://www.minesandcommunities.org/article.php?a=10200
  • -1 (1 vot)    
    56% (Miercuri, 7 septembrie 2011, 10:14)

    Tudy [anonim]

    Dupa 5 ani Romania va primi 56%din castigul totalm al RMGC, un procent care ar conta enorm de mult in ceea ce priveste eonomia tarii.
    • +3 (3 voturi)    
      oare bani sunt asa importanti??? (Miercuri, 7 septembrie 2011, 14:41)

      marcus [anonim] i-a raspuns lui Tudy

      .. cati dintre noi stiu exact ca zidul barajului va avea 185 m inaltime iar lacul cu cianuri cca 600 Ha - si desigur 85.000 tone de cianura??

      Nenorociri se mai intampla - la fel si atentate teroriste - cernobal are sa para copil mic pe langa asta. (Doamne fereste!!)

      ... si cat costa sa anihilezi cyanurile dupa utilizare --- cca 56% din totalul RMGC - oare? sau dublu.
  • -1 (3 voturi)    
    saraca tara bogata (Miercuri, 7 septembrie 2011, 13:51)

    emma [anonim]

    ce de comentarii inutile! inteleg ca oamenii vor sa socializeze dar nici chiar asa. este deja hotarat: cineva care vrea binele acestei tari a decis ca trebuie sa faca praf si pulbere totul si nimeni nu se va putea opune...cainii latra caravana trece.interesul este prea mare pentru a se putea impiedica de ceva..noi vorbim vorbe ""muntii nostri aur poarta noi cersim din poarta-n poarta" saraca tara bogata
    • +3 (3 voturi)    
      gresit (Miercuri, 7 septembrie 2011, 16:16)

      mda [anonim] i-a raspuns lui emma

      un stat civilizat se bazeaza si pe o societate civila puternica. basescu si timis nu pot face ce vor (cu spert de cateva sute de mii de dolari, daca nu or fi si aia pe hartie). basescu e ales si, cum e ales, tot asa poate sa si piarda. si, daca e condamnat aici, poate fi adus cu japca de oriunde fuge pt crime impotriva poporului sau. sprijinul sau politic in strainatate e zero barat, el nu exista fara romania iar in istoria mondiala cu atat mai putin. timis e un securist uns cu toate alifiile care confunda romania cu tarlaua africana. de obicei, cei care dau tare din gura (precum basescu acum, invocand beneficii inchipuite) nu au nici o baza - vezi arta razboiului - se bazeaza tocmai pe efectul psihologic al sigurantei afisate asupra psihicului adversarului. exista manipulare in fiecare clipa, nu imi dau seama daca esti doar manipulat sau manipulator. oricum, Rosia Montana NU va fi exploatata decat de stat roman, in conditii de siguranta si in profitul romanilor.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version