Romania si Belgia vor sa dezvolte un proiect privind modernizarea Garii de Nord din Bucuresti

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 22 septembrie 2011, 14:52 Economie | Companii

Companiile belgiene de cai ferate si cele furnizoare de servicii postale sunt interesate de Romania, a declarat primul ministru al Regatului Belgiei, Yves Leterme, cu ocazia unei intalniri cu premierul Emil Boc la Palatul Victoria. De altfel, in cadrul intrevederii, a fost semnat un Memorandumu de Intelegere intre Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Romania si Ministerul Mobilitatii din Regatul Belgiei cu privire la cooperarea in domeniul lucrarilor de infrastructura in zona Bucuresti, incluzand complexul "Gara de Nord".

"Acest memorandum asigura cadrul juridic al unui parteneriat romano-blegian care va veni in sprijinul dezvoltarii unui proiect viabil, proiect care include modernizarea Garii de Nord", a declarat premierul Emil Boc.

Premierul Belgiei a mai spus ca firmele care isi desfasoara activitatea in Romania sunt interesate sa-si extinda afacerile deja existente.

In alta ordine de idei, Emil Boc a spus ca spera ca restrictiile de pe piata muncii din Belgia sa fie ridicate pentru muncitorii romani.


Citeste mai multe despre   



Comentarii alese de moderator

  • Gara de Nord din Bruxelles (Joi, 22 septembrie 2011, 15:14)
    Istoricul de serviciu [anonim]

    Pentru cine nu stia:

    Gara de Nord din Bucuresti a fost construita dupa modelul Garii de Nord din Bruxelles ... gara modernizata in prezent... Cred ca semnarea Memorandumului este benefica pentru Romania...









2471 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    Gara de Nord din Bruxelles (Joi, 22 septembrie 2011, 15:14)

    Istoricul de serviciu [anonim]

    Pentru cine nu stia:

    Gara de Nord din Bucuresti a fost construita dupa modelul Garii de Nord din Bruxelles ... gara modernizata in prezent... Cred ca semnarea Memorandumului este benefica pentru Romania...
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Joi, 22 septembrie 2011, 15:58)

      cristache [anonim] i-a raspuns lui Istoricul de serviciu

      doamne fereste sa arate vreodata Gara de Nord din Bucuresti ca Gara de Nord sau Gara Centrala din Bruxelles... gari mai sinistre inca nu am vazut pina acum...
    • +2 (6 voturi)    
      transportul feroviar e scump... (Joi, 22 septembrie 2011, 16:01)

      UnCapsunarCanadian [anonim] i-a raspuns lui Istoricul de serviciu

      Acum 11 ani cand am venit in Canada nu mi-a venit sa cred ce scump era transportul cu trenul... costa cam 150 CAD la clasa I (e drept ca era ca in avion cu mancare) de persoana pe o distanta de 500 KM (Toronto - Ottawa) in coditiile in care litrul de benzina era cam 60 si ceva de centi... Intre timp si transportul feroviar din Romania s-a aliniat tendintei mondiale fapt ce explica scaderea numarului de calatori an de an... Acum ca sa investesti intr-o ramura in cadere nu stiu daca e un lucru inteligent...
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Joi, 22 septembrie 2011, 15:23)

    dragos234 [utilizator]

    Foarte bine. Ce exemplu bun pt constipatii aia de olandeji. Olandeji cu "j". :)
  • 0 (6 voturi)    
    Printre randuri.... (Joi, 22 septembrie 2011, 15:23)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Atribuirea proiectului de modernizare a zonei Garii de Nord ar putea fi pretul pe care-l platim pentru ridicarea restrictiilor pe piata belgiana a muncii...?

    Cred ca ne descurcam si noi singuri, ca arhitecti si firme de consultanta avem, slava Domnului...
    • +6 (6 voturi)    
      asa este... (Joi, 22 septembrie 2011, 15:52)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      totul are un pret, iar cind ambele parti cistiga e de bine.
      Da' cind romanache plateste fo 2 mld de ioro pentru "securizare" si se trezeste un corupt olandez ca s-a razgindit asta miroase a tepa....si nu trebuie lasata asa
  • -2 (2 voturi)    
    E-payment (Joi, 22 septembrie 2011, 15:41)

    Mokele [anonim]

    Vorbiti cu belgienii sa implementam si noi sistemul lor de plata cu telefonul pingping
  • 0 (2 voturi)    
    ce-mi place (Joi, 22 septembrie 2011, 18:29)

    adonis84 [utilizator]

    Ca apar pe aici anonimi " necunoscuti" pe aici. :))
  • +1 (1 vot)    
    :) (Vineri, 23 septembrie 2011, 0:29)

    Nautilus [anonim]

    1. Indiferent pe ce model ar fi fost construită, Gare du Nord modernă nu seamănă deloc cu Gara de Nord a noastră. (Cel mult Rue d'Aerschot ar fi putut semăna cu o versiune mai bogată de Buzeşti, iar Place de Brouckere cu Magazinul Victoria :)

    2. Transportul feroviar în Belgia e ieftin ca braga, în sensul literal al cuvântului, dacă traduci braga în euro - 4 EUR dus, 8 EUR dus-întors, bilet clasa a II-a, prin programul "Toutes Gares Belges", cu tren din oră în oră. Cunoscând micimea ţării, mai mult de o oră nu prea îţi ia o călătorie cu trenul între oraşele mai importante.

    3. Gara de Nord, prin arhitectura ei care nu s-a schimbat prea mult de la Primul Război Mondial încoace, poate fi transformată cu eforturi minime într-un edificiu steampunk; însă băieţii ăştia simpatici care ştiu să mănânce bani europeni sunt la fel de impresionaţi ca predecesorul lor Ceaşcă de edificiile moderniste până la manie, care nu prea mai au niciun haz. (Exemplu belgian: Gare de Liege modernizată)

    ~Nautilus


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version