Ministerul Transporturilor a aprobat demararea procedurilor pentru construirea Autostrazii Comarnic-Brasov-Fagaras 

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 22 septembrie 2011, 15:05 Economie | Companii

Ministrul Transporturilor a semnat un memorandum privind lansarea procedurilor de atribuire a contractului de concesiune de lucrari pentru proiectarea, finantarea, construirea si intretinerea Autostrazii Comarnic- Brasov (Codlea)-Fagaras. Ministerul Transporturilor considera ca este necesara demararea procedurilor de atribuire in regim de concesiune a autostrazii, un motiv fiind si faptul ca in urma renegocierii contractului pentru realizarea autostrazii Brasov-Bors, firma Bechtel a renuntat la constructia unor tronsoane, inclusiv la Tronsonul 1A Brasov (Codlea)-Fagaras, acceptand solicitarea partii romane ca acesta sa fie scos la licitatie.

  • "Memorandumul a fost supus aprobarii Guvernului avand invedere ca Ministerul Transporturilor propune, pentru constructia unei legaturi rutiere de mare viteza intre vestul varii (frontiera de la Nadlac dintre Ungaria si Romania) si litoralul Marii Negre (Constanta), realizarea unei alternative la tronsonul de Autostrada Sibiu-Pitesti prin construirea in regim de concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov (Codlea)-Fagaras, in conditiile sustenabilitatii economice si financiare, care se va conecta la Autostrada Bucuresti-Ploiesti-Comarnic, parte a Autostrazii Bucuresti-Brasov", informeaza Ministerul Transporturilor.
Romania are la activ un esec resunator in ceea ce priveste lucrarile de la tronsonul Comarnic-Brasov. Consortiul Vinci-Aktor ar fi trebuit sa proiecteze, sa finanteze si sa construiasca Autostrada Comarnic-Brasov, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului. Insa, consortiul a renuntat, pe ultima suta de metri la aceste lucrari, motivand lipsa de fonduri. Contractul era estimat la 4,7 miliarde de euro. Acum se cauta noi investitori.


Citeste mai multe despre   










4453 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    4, miliarde? (Joi, 22 septembrie 2011, 15:13)

    Unul [anonim]

    Deci 55 de km costa 4,7 miliarde de euro?????????
    • +3 (7 voturi)    
      nu e doar constructie (Joi, 22 septembrie 2011, 15:40)

      adi [anonim] i-a raspuns lui Unul

      dude, citeste articolul. e vorba de administrare pe 30 de ani. adica reparatii, dezapeziri, tot.
      • 0 (0 voturi)    
        Deci... (Joi, 22 septembrie 2011, 16:20)

        Unul [anonim] i-a raspuns lui adi

        Deci asta inseamna ca pretul cu aproximatie costa cam 85 mil de euro pe km. Daca facem un calcul sumar si zicem ca conform ordonantei guvernului un km de autostrada costa sa il construiesti cam 8 mil euro per km atunci iti iese cam 77 de mil administrare pe 30 de ani. Deci asta vine cam 2,6 mil euro per an.
        Daca nu am gresit calculul mai sus atunci eu zic ca e un pic cam mult.
        • 0 (0 voturi)    
          cifre europene! (Joi, 22 septembrie 2011, 17:12)

          pragmatic [anonim] i-a raspuns lui Unul

          functie de traseu, cam in 5-8 ani cheltuielile de inretinere egaleaza cheltuielile de constructie!!! numai deszapezire in zone de munte (cam 7 luni pe an) COSTA!!! In plus, manopera azi e (sa zicem) 3 euro pe ora! cat crezi ca va fi in 15 ani? nu cumva peste 11-12??? Iar costul de constructie de 8M/km o fi valabil (Vinci calculase vreo 21 km de tunele MARI)??? Banii de intretinere se varsa in TIMP, asa ca nu poti banui ca ministrul de azi pregateste incasarile viiorului ministru (care e posibil sa fie PSD)!
        • 0 (0 voturi)    
          nu 8 mil/km (Joi, 22 septembrie 2011, 17:13)

          adi [anonim] i-a raspuns lui Unul

          8 mil/km e pretul autostrazii la campie, fara lucrari de arta de nici-un fel. autostrada asta va avea nu mai putin de o treime din lungime constand in tuneluri si viaducte.
          iar intretinerea costa si ea destul de mult, daca e facuta cum trebuie.
        • 0 (0 voturi)    
          Regim de autostrada? (Vineri, 23 septembrie 2011, 9:47)

          Stefan [anonim] i-a raspuns lui Unul

          Un tronson cu regim de autostrada inseamna de exemplu ca la greci intre Salonic-Atena cu 12 porti de intrare pentru 12 benzi de circulatie rutiera - taxa de autostrada fiind 2 euro pentru masina mica, 4 euro pentru camion si autocar si 6 euro pentru tir. Noi vrem poate sosele dar si astea trebuie facute cu cap, gandite ca la greci tehnologia asfaltului, un strat de piatra macinata, un strat de marmura si un strat de bitum special, asa ar fi ideal pentru a rezista la orice intemperii, iar in privinta costurilor de ex. in Grecia - parteneriat Banca Europeana de Investitii si firma germana Alpine Gmbh = cost pe km 2,3 mil.Euro pe km suma neta, incluzand si costurile de intretinere si reparatii.
        • 0 (0 voturi)    
          As adauga la costuri pe km... (Vineri, 23 septembrie 2011, 9:51)

          Stefan [anonim] i-a raspuns lui Unul

          P.S. As adauga ca firma germana Alpine Gmbh la greci ia in calcul si constructia de tuneluri in zone montane bine executate tehnologic in aia 2,3 mil. Euro per km.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu stiu (Joi, 22 septembrie 2011, 15:41)

      cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui Unul

      Nu stiu sa aproximez pretul asta, insa ce stiu e ca autostrada asta se va construi in niste conditii totusi neprielnice, prin munti. S-ar putea sa fie realist.
      • +2 (2 voturi)    
        Mda (Joi, 22 septembrie 2011, 15:55)

        cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui cristi767

        M-am luat si eu repede dupa tine fara sa citesc totul. Valorea aia era estimarae pentru contractul vechi, cel care nu s-a mai materializat.
    • -3 (3 voturi)    
      cum sa nu (Joi, 22 septembrie 2011, 15:47)

      al doilea [anonim] i-a raspuns lui Unul

      Pai trebuie sa contina: preturi enorme la terenuri, lucrari efectuate la suprapret, intretinerea pe perioada respectiva, dobanda pe 30 de ani, si un profit de minim 50%.
      P.S. Era sa uit de SPAGA.
    • +2 (2 voturi)    
      atat estimase Vinci-Aktor (Joi, 22 septembrie 2011, 16:03)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Unul

      Deci nu erau banii pe care trebuia sa-i plateasca statul roman.
      Vinci-Aktor trebuia sa o construiasca din fondurile proprii urmand a-si recupera banii din exploatare.
      Cum ei au estimat ca ii va costa cam 4.7 miliarde sa o construiasca, nici o banca din lumea asta nu ar fi finantat proiectul, ptr ca in Romania nu poti sa pui o taxa pe KM mai mare de 2 EUR/100 KM (ca nu-ti va merge nimeni pe ea) si deci cei 4.7 miliarde + dobanda s-ar fi amortizat in o mie de ani la ce trafic avem. Tocmai d-asta parteneriatele public-private ptr constr de autostrazi in Romania n-au cum sa mearga, ptr ca nimeni nu e nebun sa investeasca.
      • 0 (0 voturi)    
        usor cu afirmatiile! (Joi, 22 septembrie 2011, 17:14)

        precaut [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

        AZI, AZI 2E/100km poate fi asa cum zici! dar peste 5 ani sau 10 ani? ca nu te tratez de naiv, intreaba cat era taxa de autostrada in Italia acum 10 ani si vei avea surprize.
        • 0 (0 voturi)    
          Totul e calculat (Joi, 22 septembrie 2011, 18:23)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui precaut

          man, treaba nu merge cum crezi tu.
          Un investitor (un consortiu bancar in general) isi proiecteaza cashflowurile pe toata perioada de exploatare a autostrazii. Se fac prognoze, deci stai linsitit ca ei stiu cat va fi taxa peste 10, 20 ani si cat trafic o sa fie. Nu prea exista surprize (decat poate dezastre naturale).
      • 0 (0 voturi)    
        5 EUR/100km (Joi, 22 septembrie 2011, 18:29)

        dorel [anonim] i-a raspuns lui vindicomvs

        eu as merge si la 5 eur/100 km
  • -2 (4 voturi)    
    Mitica (Joi, 22 septembrie 2011, 16:05)

    contribuabil [anonim]

    Din nou aruncatii banii tarii pentru distractia lui Mitica.Trebuie sa plece si la munte in weekend.
    Ati mai facut o autostrada care se infunda in mare, tot pentru distractia voastra a miticilor!
    • +1 (3 voturi)    
      Mitica, dar tu ce faci in weekend ? (Joi, 22 septembrie 2011, 16:47)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui contribuabil

      Te uiti la Realitatea ? Si in concediu la Antena 3 ? Sau tu esti ecologist si mergi cu Calul pe camp la Mare si la Munte?
      Sa sti ca noi restul Miticilor, ne dorim MULT de tot sa UNIM acest oras numit BUCURESTI la reteaua de autostrazi europene.
      Apropo, Mitica ?! sti ca Ungurii la anu ajung la Nadlag ? Poate ar fi bine sa ii rugam sa continue inspre Bucuresti ....
    • +1 (1 vot)    
      Asa e! (Joi, 22 septembrie 2011, 20:42)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui contribuabil

      Ca Brasovean nu imi doresc aceast aautostrada. Si asa se umple orasul de turisti din sud in weekenduri. O fi bine pentru economie, dar e preea mare inghesuiala..
      Brasovul are mai multa nevoie de un aeroport
  • +1 (1 vot)    
    poate acum (Joi, 22 septembrie 2011, 16:52)

    dorul [utilizator]

    Poate au vazut si ei cate ore faci pana in Brasov si in general pana in Transilvania din Bucuresti. Poate au si inteles cat e de importanta autostrada.
  • 0 (2 voturi)    
    nu vreau autostradă (Joi, 22 septembrie 2011, 20:54)

    bors cu miere [utilizator]

    să se facă căi ferate de banii ăştia !
  • 0 (0 voturi)    
    comentariu (Vineri, 23 septembrie 2011, 21:47)

    ilie [anonim]

    Nu stiu cum se poate ca, peste noapte, fiecare mitic din bucuresti schimba trasee ale coridoarelor europene. Parca coridorul IV era Constanta-Pitesti-R. Vilcea-Sibiu..., anul viitor vor veni si poate vor deplasa acest coridor prin Focsani? Un sofer care doreste sa ajunga spre Ungaria va alege traseul cel mai scurt, prin Brasov clar va fi un ocol.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version