Comisia Europeana a aprobat finantarile pentru constructia tronsoanelor de autostrada Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Luni, 26 septembrie 2011, 14:16 Economie | Companii

Comisia Europeana a emis deciziile prin care sunt aprobate finantarile pentru constructia autostrazilor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu de pe Coridorul IV pan-european, informeaza Ministerul Transporturilor. Contributia din fonduri europene nerambursabile pentru cele doua obiective este de 724 milioane euro pentru perioada 2011- 2013.

  • Aceste decizii ale Comisiei Europene constituie o veste extraordinara pentru Romania pentru ca ne permit sa incepem decontarea din bani europeni nerambursabili a lucrarilor pentru constructia autostrazilor de pe Coridorul IV.(...) Aprobarea finantarii europene pentru aceste doua proiecte va duce si la cresterea ratei de absorbtie a fondurilor europene la Ministerul Transporturilor pana la sfarsitul anului, urmand ca in 2012 si 2013 sa cheltuim integral cele 2 miliarde de euro alocate pentru proiectele de infrastructura rutiera. In urmatoarele saptamani vor incepe efectiv si lucrarile la aceste proiecte, dupa finalizarea perioadei de proiectare prevazute in contractele semnate in lunile mai si iunie anul acesta", a declarat ministrul Anca Boagiu.

Proiectul "Constructia autostrazii Nadlac-Arad" prevede proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi (2x2) intre orasele Nadlac si Arad, in lungime de 38,882 km, si a unui drum de legatura intre Nadlac si DN7, in lungime de 5,911 km. Proiectul prevede constructia a 2 poduri, a 11 pasaje, a 3 noduri rutiere, a unui centru de intretinere si a 2 zone de servicii.

Contributia nerambursabila din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru acest obiectiv este de 213.889.168 euro, iar termenul de finalizare este 2013.

Proiectul "Constructia autostrazii Orastie-Sibiu" prevede proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi (2x2) intre orasele Orastie si Sibiu, in lungime de 82,07 km. Proiectul prevede constructia a 9 poduri, a 3 viaducte, a 25 de pasaje, a 8 noduri rutiere, a 2 centre de intretinere si a 4 zone de servicii.

Contributia nerambursabila din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene este de 510.153.238 euro, iar termenul de finalizare este 2013.

In luna iunie Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a semnat contractele pentru construirea a trei loturi din tronsonul Orastie-Sibiu

  • Lotul 1 „Proiectare şi executie autostrada Orăştie-Sibiu km 0+000 – km 24+110” valoare estimată 814.120.578 lei, câştigător SC STRABAG SRL, valoare ofertă câştigătoare 551.041.792,37 lei
  • Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 24+110 – km 43+855”, valoare estimată 707.991.358 lei, câştigător Asocierea Straco Grup SRL -  Studio Corona SRL Civil Engineering, valoare ofertă câştigătoare 377.780.208,81 lei
  • Lotul 4 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 65+965 – km 82+070” valoare estimată 652.860.542 lei, câştigător Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading '98 SRL – Astalrom SA, valoare ofertă câştigătoare 484.839.529,89 lei

De asemenea, in luna mai au fost semnate contractele pentru doua loturi din tronsonul Nadlac-Arad si un lot pentru Orastie-Sibiu

  • Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 1, km 0+000 – 22+218” valoare estimată 486.946.433 lei, constructor Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct, valoare ofertă câştigătoare 382.959.483,93 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 2, km 22+218 – 38+882” valoare estimată 506.661.681 lei, constructor Alpine Bau GmbH, valoare ofertă câştigătoare 411.489.216,09 lei
  • Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie – Sibiu, lotul 3, km 43+855 – km 65+965” valoare estimată 762.202.841 lei, constructor Impregilo SpA, valoare ofertă câştigătoare 604.791.600 lei


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

42745 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    De Sibiu - Pitesti nimic (Luni, 26 septembrie 2011, 14:37)

    Dorin [anonim]

    Degeaba daca autostrada se scurt-circuiteaza la munte. Nimeni nu are curajul sa-si asume executia lucrarii care intr-adevar conteaza Sibiu-Pitesti. Aici e cea mai mare buba si o rusine pentru tara asta ca nu are o utostrada care sa lege cele doua regiuni istorice.
    • +4 (4 voturi)    
      Ehe ... (Luni, 26 septembrie 2011, 14:49)

      Marse [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      ... macar sa o vad facuta prin Ardeal, ca, pana la Pitesti se ajunge apoi si pe Transalpina si Pe Valea Oltului si pe Transfagarashan ... Mi-e si frica sa vad autostrada prein muntzi: iar o scot la 4.5 miliarde E, cat ceruse Vinci-Aktor pt COmarnic-Brasov, 55km .
      Oare Croatia cum le face prin muntzi la pretzul nostru de la shes ?...
      • +4 (4 voturi)    
        e bun si asa (Luni, 26 septembrie 2011, 15:04)

        flo [anonim] i-a raspuns lui Marse

        Ai dreptate..Sa faca de la Sibiu la Nadlac si de la Tg Mures la Bors ..macar atat! Oricum la cat va costa plimbarea pun pariu ca doar daca te grabesti vei da vreo 20 de lei pe 100 de km . dus-intors 40 de lei doar pt 200 de km e cam mult pt buzunarele multor romani.

        Insa as pune obligatie ca toate tirurile sa mearga pe acolo ( cand va fi construita) si astfel Valea Oltului va fi parfum!
        • 0 (2 voturi)    
          Gandire regionala (Luni, 26 septembrie 2011, 17:37)

          je [anonim] i-a raspuns lui flo

          @Ehe, Marse: Autostrada Bechtel e rezultatul unei gandiri regionale, asa cum vedeti si voi lucrurile cu autostrazi macar la voi la Cluj, Mures. Toti oamenii care au o gandire de ansamblu asupra circulatiei in RO stiu ca Pitesti-Sibiu e problema. Valea Oltului este sufocata de trafic. Autostrada Comarnic e de fitze pentru parlamentarii care vor sa ajunga mai repede la schi.
      • 0 (0 voturi)    
        Cam lungi traversarile alea... (Marţi, 27 septembrie 2011, 10:18)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Marse

        Transalpina si Transfagarasanul au cam 150km lungime, si iti ia cam 3+ ore sa faci traversarea. Bine ca nu o iau tirurile pe acolo :).
    • +1 (1 vot)    
      Daca erai atent... (Luni, 26 septembrie 2011, 15:39)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      ...la ce se vorbeste prin presa, ai fi stiut ca Romania (cu aceste ultime 2 proiecte) si-a cheltuit cam toti banii prevazuti in bugetul UE pentru autostrazi pana in 2013.
      Din 2013 urmeaza alt exercitiu financiar, unde vor fi alocati alti bani Romaniei (speram mai mult de 2 miliarde cat am avut acum), bani din care se va face si Sibiu-Pitesti sau Comarnic-Brasov(-Fagaras).
      Lamurit?
      • +2 (2 voturi)    
        Nu cred (Luni, 26 septembrie 2011, 16:36)

        Andu [anonim] i-a raspuns lui Ionut

        Daca nu ma insel, CE nu a fost de acord pana acum cu finantarea autostrazii Pitesti - Sibiu, de aceea s-au tot gandit fie sa o faca prin PPP (parteneriat public-privat) sau sa o construiasca chinezii.
        Sa speram ca s-au razgandit, dar poate imi poti da un link.
        • 0 (0 voturi)    
          Pai... (Marţi, 27 septembrie 2011, 13:27)

          Ionut [anonim] i-a raspuns lui Andu

          Pitesti-Sibiu, varianta prin Curtea de Arges, era evaluata parca la 3,2 miliarde E.
          Romania a avut alocate pentru autostrazi 2 miliarde E in perioada 2007-2013 (pe care le-a cam papat).
          Deci ... de unde bani?:)
          Link: intra pe skyscrapercity.com la infrastructura (Romania&Moldova) si ai informatii garla. Baietii de-acolo sunt bine informati si serviabili.
    • 0 (0 voturi)    
      Las' ca-i buna si asta (Marţi, 27 septembrie 2011, 10:14)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Dorin

      Avand experienta proaspata a drumului Sibiu-Viena in minte, orice autostrada care duce catre Vest (terminata, continua) va fi binevenita (Ungaria 3,5 ore, Romania 6 ore, distantele sunt cam la fel). Din nefericire dupa cum vedem si aici se pornesc lucrari pe bucati, care-s la 2 capete ale unei bucati mult mai lungi. Dupa ce termina Nadlac-Arad si Arad-Timisoara ar fi fost frumos sa mai exista o continuare de la Timisoara spre Sibiu... Ei se apuca acuma si dinspre Sibiu, iar bucata Timisoara-Orastie (parca un segment de la mijloc inca nu e licitat, cam 100km) se va termina candva...
  • +1 (1 vot)    
    Vesti bune. (Luni, 26 septembrie 2011, 14:51)

    pro [anonim]

    E o veste buna si speram ca avalansa de lucrari pentru coridorul IV sa continue si cu Sibiu-Pitesti. Intr-adevar, acolo se va vedea cine e cu adevarat constructor de autostrazi! Din pacate, tronsonul trebuie facut cu altfel de finantare decat cele de la Nadlac la Sibiu, UE nu s-a inghesuit sa finanteze si acest tronson, desi din punct de vedere al utilitatii, ar fi trebuit abordat primul! Deci, intrebare pentru min.tarnsporturilor: Cand?
  • 0 (2 voturi)    
    bravo boagiu (Luni, 26 septembrie 2011, 17:43)

    contribuabilul cinstit [anonim]

    jos palaria.

    PS: Comarnic -Brasov avea un pret asa de mare pentru ca terenurile de expropriat erau foarte scumpe pe valea prahovei.

    PSS: Sibiu-Pitesti va costa ceva pentru ca terenul de constructie nu este cel mai ideal. amintiti-va calea ferata Valcele - Valcea....
    • 0 (0 voturi)    
      Sibiu-Pitesti (Luni, 26 septembrie 2011, 18:21)

      valcean [anonim] i-a raspuns lui contribuabilul cinstit

      1. Calea ferata Valcea-Valcele e o discutie aparete: s-au facut lucrari de mantuiala, s-a furat ca-n codru in 1989 etc. Circula o poveste in Valcea ca daca mai traia Ceausescu cateva luni, constructorii ajungeau in fata plutonului de executie.

      2. Proiectul de autostrada Pitesti-Sibiu e mult mai departe de zona cu pricina. Ocoleste Valcea si Valea Oltului iesind pe undeva pe la Caineni. De fapt, si in prezent e un drum pe acolo care se poate face cu o masina 4x4 si ajungi direct la Curtea de Arges. Zicea un specialist ca e mai ieftin decat Comarnic -Brasov unde trebuie totul de la zero
  • 0 (2 voturi)    
    nu pot sa spun bravo Boagiu (Luni, 26 septembrie 2011, 18:02)

    dan-ionescu [anonim]

    deoarece Daniela Drăghia este un mare semn de întrebare
    riscul ca aceste proiecte să fie urmate de corecții majore pentru corupție există și la fel și riscul costurilor foarte mari de la buget
    cine a făcut o analiză știe că nu ceea ce au pregătit daniela cristina și florentina s-a aprobat. s-a aprobat rezultatul din licitații, astfel încât riscul creșterii prețului e preluat de bugetul de stat


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică