Decolarile si aterizarile pe Aeroportul Baneasa vor fi interzise intre orele 22:00 si 6:00

de Dragos Comache     HotNews.ro
Vineri, 7 octombrie 2011, 14:40 Economie | Companii

Cursele de pe Aeroportul Baneasa nu vor mai putea fi operate intre orele 22:00 si 6:00 incepand cu data de 29 octombrie, reprezentantii Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti precizand ca astfel au fost clarificate prevederilor in vigoare din 1999.

Valentin Iordache, director in cadrul Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, a declarat pentru HotNews.ro ca initial se prevedea ca intre orele 22:00 si 6:00 companiile aeriene sa poata opera curse pe Aeroportul Baneasa doar in anumite situatii si doar cu aprobarea scrisa a aeroportului, dar si ca in intervalul 24:00 si 7:00 nu puteau fi programate curse.

"Acum am clarificat si simplificat acest orar, iar din 29 octombrie nu vor putea fi programate zboruri intre orele 22:00 si 6:00. Cursele intarziate vor putea sa aterizeze pe Aeroportul Baneasa pana la ora 22:30", a declarat Valentin Iordache. El a precizat ca aeronavele care ajung dupa aceasta ora vor trebui sa aterizeze pe un alt aeroport.

Interdictia se aplica aeronavelor de peste 50 de tone, adica cele cu peste 100 de locuri.

Oficialul CNAB a mai precizat ca instiintarile privind aceasta interdictie au fost remise companiilor aeriene de la inceputul lunii septembrie.

Reprezentantii Wizz Air, cea mai mare companie low cost care opereaza in Romania, au anuntat ca au fost nevoiti sa anuleze 10% din zboruri si sa reorganizeze 75% din orarul de iarna din si spre Aeroportul Baneasa din Bucuresti, din cauza deciziei aeroportului.

"Din cauza acestei restrictii impuse pe Aeroportul Baneasa am fost fortati sa reprogramam 75% si sa anulam 10% din zborurile aferente orarului de iarna. Conform estimarilor noastre aeroportul va pierde in sezonul de iarna 40.000 de pasageri Wizz Air", a declarat Gyorgy Abran, Chief Commercial Officer Wizz Air, citat de Capital.

Valentin Iordache spune insa ca, desi operatorii reclama ca au vandut curse dupa ora 22:00, un acord din partea Aeroportului Baneasca in acest sens nu a fost acordat, dar nici nu a fost solicitat de catre companiile aeriene.

"Oricum, nu isi puteau programa curse dupa aceasta ora nici dupa AIP vechi (publicatia de informare aeronautica emisa de Autoritatea aeronautica Romana - n.r.)", a mai precizat el.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3559 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Aeroport Baneasa ! (Vineri, 7 octombrie 2011, 15:22)

    Nae [anonim]

    Aceasta restrictie e primul pas spre desfiintarea aeroportului la presiunea "baietilor destepti " care si-au construit case in zona respectiva .Asistam pasivi la o noua excrocherie , urmeaza desfiintarea aeroportului si apoi vor aparea niste "REVENDICARI " !
    HALAL TARA !
    • -3 (5 voturi)    
      Pai ce ala e aeroport? (Vineri, 7 octombrie 2011, 15:37)

      Octavian [anonim] i-a raspuns lui Nae

      Pai hai sa fim seriosi ca ala nu este aeroport. Ce sa mai vorbim de Schengen cu asemenea "autogari"??? Pornind de la jegul si dezordinea de acolo pana la supraaglomerearea aeroportului, cred ca cea mai buna solutie ar fi ca acel aeroport sa nu mai existe. Am zburat acum doua saptamani la Eindhoven cu o cursa Wizzair. Desi am facut check-in pe pagina web a companiei, si desi am venit cu o ora si un sfert inainte de decolarea avionului, nu am reusit sa trec de imensa coada de la controlul pasapoartelor pentru a ma putea imbarca, deci eram pe punctul de a rata zborul. A venit o tanti de la security si a inceput sa urle prin sala: "cine mai este ptr zborul de Einhoven???" Noroc c-am auzit-o si am ridicat mana si asa m-a bagat in fata la imbarcare. Dar daca n-o auzeam din cauza zgomotului? Sau daca ascultam muzica in casti cand a inceput ea sa strige? Pierdeam avionul si nu din cauza mea. N-am vazut in absolut nicio tara din UE prin care am fost - si am fost in multe - asa ceva.
      • +2 (2 voturi)    
        Low cost (Vineri, 7 octombrie 2011, 16:51)

        Closed [anonim] i-a raspuns lui Octavian

        Exista aeroporturi low cost si in Europa de Vest, destule avand cam aceeasi configuratie ca Baneasa.

        Cat despre inexistenta aeroportului, da, e o idee buna. Ba, mai mult, sa se desfiinteze toate aeroporturile din Romania, cui ii trebuie aeroporturi? Sa facem autostrazi.

        Intr-o nota serioasa, orice aeroport e mai bun decat nimic. Iar cand poti sa zbori cu 100 de euro in loc de 3-400, cred ca e un avantaj important sa ai aeroport low cost.
        • 0 (0 voturi)    
          Hai sa vedem (Luni, 10 octombrie 2011, 16:16)

          Octavian [anonim] i-a raspuns lui Closed

          Da-mi si mie te rog numele a cateva aeroporturi low-cost din Europa de Vest unde ai patit ceea ce am povestit eu in postul meu. Sunt foarte, foarte curios sa vad daca poti sa-mi furnizezi macar un nume :-)

          Eu nu zic ca nu sunt aeroporturi mici in Europa de vest, pentru low-cost dar sunt dimensionate la un anumit trafic de pasageri peste care nu se trece, pe cand la Baneasa nu-i asa, lasand la o parte inca o data jegul de nedescris din Baneasa...
  • -3 (3 voturi)    
    Decizie corecta (Vineri, 7 octombrie 2011, 15:36)

    CristiV [anonim]

    O invit pe dl Gyorgy Abran sa se mute in cartierul Baneasa si sa-mi spuna daca este ok sa-i urle motoarele avioanelor in cap ... Sa zica mersi ca inca mai exista curse low-cost pe Baneasa, in orice alta tara aeroporturile de acest gen sunt la distante de 20-30km. La noi, aeroportul low-cost este in oras iar aeroportul comercial la 15km. De asemeni, tot dupa niste reglementari, traseul avionului nu prea are voie sa fie deasupra zonelor rezidentiale.
    Cat priveste chestia cu inchiderea aeroportului uitati de basmele electorale, aeroportul Baneasa nu se va inchide niciodata, va deveni asa cum trebuia demult sa se intample, un aeroport business.
    • +5 (5 voturi)    
      oul sau gaina? (Vineri, 7 octombrie 2011, 15:46)

      whatever [anonim] i-a raspuns lui CristiV

      Ia intreaba-te.. ce a fost mai intai? Aeroportul sau cartierul Pipera? Si-au ridicat toti case pana pe pista de aterizare si acum se plang din cauza zgomotului. Pipera s-a extins pana in aeroport, nu invers.
      Cum sa nu-ti placa Romania?
    • +5 (5 voturi)    
      Aeroporturile sunt acolo... (Vineri, 7 octombrie 2011, 15:52)

      George [anonim] i-a raspuns lui CristiV

      ... de ani si ani, zeci de ani. Nu ele au fost infiintate "in oras", ci orasul s-a dus peste ele. Exista restrictii pentru a-ti putea ridica o casa sub o anumita distanta fata de un aeroport, dar la noi, oamenii isteti, au inchis ochii (adica nu i-a deranjat zgomotul), ca apoi, ulterior sa faca din ce in ce mai mult scandal ca nu mai pot trai din cauza aceluiasi zgomot!
      La fel este si cu Gradina Zoologica, atunci cand si-au construit vile pe langa parcul cu animale, unul nu a zis ca e deranjat de ragete, mugete si mirosul specific; acum nu mai suporta!

      Ce sa-i faci, zona (Baneasa) e tentanta!
    • +5 (5 voturi)    
      aoleu (Vineri, 7 octombrie 2011, 15:52)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui CristiV

      Scuza-ma, dar tu cand te-ai mutat in cartierul Baneasa nu stiai ca e si un aeroport pe acolo?
      • 0 (2 voturi)    
        :) (Vineri, 7 octombrie 2011, 16:46)

        alex [anonim] i-a raspuns lui hollow

        Nu vrea nimeni sa se inchida aeroportul. Eu cel putin nu vreau. Insa limitarea zborurilor de noapte (in fond nu e interzicere, ci limitare- daca avionul programat sa aterizeze la 9 jumate are intarziere si ajunge la 11 sau 12 noaptea sa stii ca tot aterizeaza chiar daca e dupa 10 : ) ). e o masura buna.

        Nu inteleg de ce trebuie sa traim in chin cand ne putem face viata mai usoara. Atata tot.

        PS: aia care au case chiar langa aeroport oricum sunt varza. Cand decoleaza avionul la 200m de casa ta, crede-ma ca nu e o senzatie prea placuta.
        • 0 (2 voturi)    
          WTF? (Vineri, 7 octombrie 2011, 17:02)

          Closed [anonim] i-a raspuns lui alex

          Pardon? Romanii sunt culmea penibilului cateodata. Isi fac case in zone inundabile si apoi asteapta sa vina statul sa faca ceva. Isi fac case langa aeroport si apoi se plang de zgomot si cer sa se limiteze cursele aeriene. Mai lipseste sa-si faca vreunul casa langa fabrici si apoi sa ceara inchiderea fabricilor pentru ca ii deranjeaza somnul.

          Nene, v-ati facut case acolo, suportati consecintele. Sau aveati impresia ca aeroportul e un fel de zona linistita in care singurul zgomot vine de la o pasare mai aiurita care incepe sa strige stingher?
          • +1 (1 vot)    
            :) (Vineri, 7 octombrie 2011, 21:09)

            alex [anonim] i-a raspuns lui Closed

            Prietene,

            Tu cunosti cat de cat Bucuresti-ul sau vorbesti ca sa te afli in treaba? Avioanele care aterizeaza la Baneasa survoleaza la joasa inaltime (suficient cat sa te trezeasca din somn) toata partea de nord a orasului (Chitila, Bucurestii Noi, Damaroaia, Pipera). In zonele alea (mai putin Pipera care s-a dezvoltat recent) sunt case de zeci si zeci de ani.

            Pe vremea comunistilor se zbura doar ziua la Baneasa, si doar zborurile interne- adica avioane mici. Problema a aparut doar cand au venit low-costurile internationale cu avioane mari si la ore nepotrivite.

            N-a zis nimeni sa nu mai zboare avioanele la Baneasa, insa noaptea ar fi binevenita (pentru o buna parte din oras) un pic de liniste. Daca nu locuiesti in zona, nu inteleg de ce iti dai cu parerea in necunostinta de cauza.

            PS: eu sincer chiar m-as lupta ca Baneasa sa nu fie inchis definitiv. Nu de alta dar pe langa terenul unde am casa dau tarcoale niste smecheri care vor sa tranteasca un bloc. Singurul lucru cu care nu se joaca cei de la autorizatiile de constructie sunt culoarele aviatice (pe culoarul spre aeroportul Baneasa nu poti construi peste 12m inaltime oricata spaga ai da), cata vreme trec avioane pe deasupra casei nu o sa imi arunce nimeni de la etajul 5 al vreunui bloc chistoace in gradina....
            PS2: stai linistit ca n-am casa in buza pistei. Trebuie sa fii nebun sa faci asa ceva.
    • 0 (0 voturi)    
      contracte (Miercuri, 30 noiembrie 2011, 9:51)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui CristiV

      Cei care au facut case in zona aeroportului au in contract o clauza care nu le permite sa se planga vreodata de zgomotul aeronavelor. Aeroportul era acolo cand s-au mutat ei, la ce dracu se asteptau daca nu la zgomot de avioane?? Daca s-ar organiza un referendum, as vota pentru eliberarea spatiului aeroportuar si mutarea cocalarilor de acolo la munte, in pesteri. La cum gandesc si actioneaza, acolo le e locul.
  • +2 (2 voturi)    
    Tarziu dar au reusit (Vineri, 7 octombrie 2011, 15:40)

    ConstruireaCasei.wordpress.com [utilizator]

    Incet, incet bogatii Capitalei il desfiinteaza!

    Iti vine sa plangi cand in jurul Bucurestiului se afla suprafete imense construibile (nu ca alte orase prin munti) si ei s-au ingramadit in jurul aeroportului, cu strazi sens unic si fara nici un stnadard de urbanism ...

    Acum pun aeroportul pe butuci. De fapt il vor folosi doar ei cu avioane particulare "sub 100 persoane"

    Rusine Guvernului, Ministerului Transporturilor, Companiei Aeroporturi Bucuresti si acestor parveniti!
  • 0 (0 voturi)    
    bine, bine, dar de ce? (Vineri, 7 octombrie 2011, 16:56)

    NewLevel [anonim]

    Care e motivatia?
    Pierd aia doi vinzatori de la magazinele din incinta ultimul metrou?
    Nu au curse? Nu au chef de munca?
    Pai cum ar fi sa se inchida pe perioada noptii ala din Frankfurt? Sau ce sa mai zicem de aeroportul din Lisabona, peste care zboara avioanele intr-o veselie?
    • 0 (0 voturi)    
      mda (Vineri, 7 octombrie 2011, 21:13)

      alex [anonim] i-a raspuns lui NewLevel

      La Frankfurt nu ma pricep, dar la Lisabona sigur ai dat-o in bara pentru ca sunt restrictii de zbor pe timp de noapte (intre 12 noaptea si 6 dimineata).
      • 0 (0 voturi)    
        mda (Duminică, 9 octombrie 2011, 18:20)

        Rozica [anonim] i-a raspuns lui alex

        Am aterizat la lisboa de 2 ori si am si plecat de doua ori la ore despre care zici ca sut restrictioate
  • 0 (0 voturi)    
    o decizie corecta (Vineri, 7 octombrie 2011, 22:49)

    mihai [anonim]

    In cartierul Bucurestii Noi sunt case din anii 40, care se afla fix sub culoarul de aterizare de la Baneasa. Din punctul nostru de vedere, este o decizie buna.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică