Consiliul Concurentei investigheaza OMV Petrom si alte companii, pentru o posibila intelegere legata de retragerea de pe piata a benzinei Eco Premium. Amenda poate ajunge la 10% din cifra de afaceri

de Dragos Comache, Robert Mihailescu     HotNews.ro
Miercuri, 16 noiembrie 2011, 11:22 Economie | Companii

 documente
(16 Nov 2011) PDF, 47KB
Consiliul Concurentei investigheaza OMV Petrom pentru o posibila incalcare a reglementarilor privind concurenta, ca urmare a retragerii de pe piata a Eco Premium (benzina fara plumb aditivata cu substitut de plumb), potrivit unui comunicat de presa al grupului petrolier, semnat de directorul companiei, Mariana Gheorghe. Surse din piata energetica au declarat pentru HotNews.ro ca mai multe companii sunt investigate de CC pentru o intelegere privind retragerea concertata de pe piata a acestui tip de benzina.

UPDATE 1: Celelalte companii vizate de Consiliul Concurentei sint Lukoil, MOL, Agip si Rompetrol, au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate investigatiei. Rompetrol ar beneficia de circumstante atenuante, sustin aceleasi surse.

UPDATE 2: Investigatia din Romania realizata de Consiliul Concurentei s-ar putea extinde, prin implicarea DG Competition din Comisia Europeana, si la companiile care sint actionari-majoritari la firmele investigate in Romania, sustin surse apropiate dosarului

Ce spune Petrom

"OMV Petrom SA (OMV Petrom) a primit un raport de investigatie de la Consiliul Concurentei cu privire la pretinsa incalcare a reglementarilor privind concurenta, ca urmare a retragerii de pe piata a Eco Premium (benzina fara plumb aditivata cu substitut de plumb). Pretinsa incalcare priveste o serie de actori importanti ai pietei de carburanti", potrivit comunicatului citat, remis Bursei de Valori Bucuresti.

In conformitate cu reglementarile in vigoare in materie de concurenta sanctiunile maxime pot ajunge pana la 10% din cifra de afaceri.

"OMV Petrom este de parere ca aceasta pretinsa incalcare este lipsita de temei si va lua toate masurile necesare pentru a asigura o reprezentare corecta a faptelor relevante care sa fie reflectate in decizia finala a Consiliului Concurentei", afirma Mariana Gheorghe.

In perioada pretinsei incalcari a reglementarilor privind concurenta, sortimentul Eco Premium reprezenta aproximativ 2% din piata romaneasca de carburanti.

"Decizia de a retrage de pe piata Eco Premium s-a bazat pe considerente de mediu si economice, tinand cont in mod adecvat de interesele consumatorilor", se mai arata in comunicatul citat.


Citeste mai multe despre   










4932 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    unu (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 11:29)

    unu [anonim]

    ultima fraza e cea mai tare
    • +1 (1 vot)    
      OMV grijuliu&atent&darnic (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 11:56)

      theo [anonim] i-a raspuns lui unu

      http://infoinsider.ro/2011/01/23/greva-angajatii-omv-se-alatura-protestului-impotriva-benzinarilor/


      http://infoinsider.ro/2011/11/06/cadouri-saracie-lucie-numai-de-la-omv/
    • +3 (3 voturi)    
      hahaha (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 13:32)

      me [anonim] i-a raspuns lui unu

      da... genial...
      omv care scumpeste cand creste/scade euro/dolar/pret petrol s.a.m.d.
      se gandeste numai si numai la binele consumatorilor....
      • -1 (1 vot)    
        Consumatorii si poluarea (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 16:48)

        Serban [anonim] i-a raspuns lui me

        Lasa ca se gandesc altii la bine consumatorilor. Lasa ca te gandesti tu la binele tau.
        Astia de la Petrom macar au scos de pe piata o benzina care polua. Statul a propus sa circulam cu masini mai putin poluante. Tu si firma ta ce ati facut?
    • +4 (4 voturi)    
      Dati-le amenzi ca ua de unde platii (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 14:14)

      Liberty NOII GOLANI [utilizator] i-a raspuns lui unu

      dati-le 10% fara probleme ca au de unde platii petrolistii. petrom cu aproape 1 miliar euro profit pe timp de criza. dati-le amenda natia lor de austrieci.
      • -1 (1 vot)    
        N-are treaba profitul cu poluarea (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 16:40)

        Serban Jinga [anonim] i-a raspuns lui Liberty NOII GOLANI

        E o tampenie ce zici. Raportul Consiliului Concurentei nu are treaba cu profitul. Ideea era ca au anchetat un produs poluant, nu unul din care se fac sau nu bani.
        Si e toata industria de carburnati bagata acolo. Nu poti sa zici ca doar Petrom a facut ceva atipic. Din moment ce au scos toti sortimentul asta, este clar ca decizia a luat-o toata lumea in cunostinta de cauza.
  • +5 (5 voturi)    
    un mare fassss... (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 11:40)

    belamy [utilizator]

    consiliul concurentei......"mircea fa-te ca lucrezi!".
  • +1 (3 voturi)    
    simulacru (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 11:51)

    tyty [anonim]

    toate "investigatiile astea sunt pentru prostit proshtii.
    de fapt statul-bandit care talhareste tara asta se bucura ca ia tot mai multi bani din benzina, si alternative nu sunt...
    • +2 (2 voturi)    
      alternative sunt (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 12:22)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui tyty

      alternative sunt si la statul-bandit, si la masini. Totul este sa vrei.
    • -5 (7 voturi)    
      unu (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 12:50)

      unu [anonim] i-a raspuns lui tyty

      ai pus punctul pe i. boc a scumpit benzina pentru ca detine aproape jumatate din actiunile omv, profit record in perioada de criza, accize etc. la consecintele negative care se propaga in economie nu se gandeste piticul atomic. Doamne, cand scapam de incompetentii astia? Sa vina altii ca de astia mi s-a urat.
      • +5 (7 voturi)    
        Gradina-i fara graduri ... (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 13:10)

        Daniel [anonim] i-a raspuns lui unu

        Tu stii ce este OMV? De unde sa aiba Boc jumate din actiuni? Tu gandesti putin inainte de a posta ceva?

        Oricum, nu el a scumpit benzina si motorina. Altii au pus taxe peste taxe, el doar a mai adaugat vreo doua.

        ...tzii mamii lor!
  • +2 (2 voturi)    
    interesele consumatorilor (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 12:26)

    oldman [anonim]

    tine cont de interesele consumatorilor doar acum? dar cand a scumpit motorina cum zicea baselu cum a fost?
  • -1 (1 vot)    
    Tentativa de articol (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 12:28)

    sile [anonim]

    Bine, bine, OMV a incalcat. Dar ce?
    Toate firmele retrag produse de pe piata, asta in sine nu e nimic ilegal.
    • +2 (2 voturi)    
      Toate aceste companii (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 14:44)

      aa [anonim] i-a raspuns lui sile

      S-au inteles sa retraga in acelasi timp acest produs care poate nu le convine sa il comercializeze(sau sa-l produca) si de aici avantaje pentru fiecare companie.
      Daca nu s-ar fi retras toate cele ce ar fi ramas ar fi avut un segment de piata neacoperit si de aici avantaje pentru ele si dezavantaj pentru cele ce s-au retras..
      • -1 (1 vot)    
        Dezavantaje pt toata lumea (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 15:40)

        Lara [anonim] i-a raspuns lui aa

        Este normal sa retraga in acelasi timp. Atunci cand vezi ca nu iti mai cumpara nimeni benzina, e clar ca nu are rost sa o mai tii.
        Si daca nu ar fi venit ancheta asta a Consiliului Concurentei, ar fi venit cea a Ministerului Mediului.
        Bine au facut ca au scos benzina pt ca polua. Au fost cinstiti si au renuntat la un produs nociv.
  • +1 (1 vot)    
    Poluarea trebuie oprita! (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 14:41)

    Om de stiinta [anonim]

    F bine ca s-a incheiat cu poluarea! Doar vorbim de un produs care polua si pe care nu il mai foloseau decat cei care conduceau Trabanturi si Dacia 1300.
    Cand poluezi, e mai bine sa iti retragi produsul, nu? Si e cu atat mai bine cu cat decizia a luat-o toata industria producatoare de carburanti, nu doar unul sau altul.
  • +1 (1 vot)    
    Asa ne trebuie (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 15:41)

    Petre S. [anonim]

    Pe piata distributiei nu exista si nici nu poate exista concurenta (prea putini ofertanti).
    Desi suna cam comunist, Statul trebuie sa controleze nivelul preturilor pe aceasta piata! Se intampla si la "case mai mari", spre exemplu, Belgia.

    Mai avem o problema: am "dat" rezervele unei companii straine. Spun ca le-am "dat" pentru ca nu se poate spune ca le-am vandut (chiar si pe o perioada determinata). Noi le dam austriecilor bani cu caruta pentru ca ne vand resursele noastre. Daca Petrom-ul ramanea companie de stat, mai exista o posibilitate "democratica" de influentare a preturilor. Acum doar Stat-ul o poate face!
    • +1 (1 vot)    
      Ai dreptate (Miercuri, 16 noiembrie 2011, 17:58)

      george [anonim] i-a raspuns lui Petre S.

      Ai dreptate. Dar in guvern se mai coace una :))).
      PRIVATIZAREA SECTORULUI ENERGETIC.<ce spuneti de asta?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version