HARTA DINAMICA Metrorex a semnat un contract de consultanta de 66,6 milioane de euro pentru linia de metrou care va ajunge la Otopeni. Vezi traseul viitoarei magistrale

de Claudia Pirvoiu, Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 15 decembrie 2011, 14:59 Economie | Companii


Metrorex a semnat, joi, cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA Romania si subcontractantul Seneca Group International/Systra (Franta) un contract de 66,6 milioane euro pentru consultanta la extinderea retelei de metrou pana la Aeroportul Otopeni. Contractul este finantat printr-un credit al Bancii Internationale de Cooperare a Japoniei si prin contributii de la bugetul de stat. Potrivit Metrorex, noua linie va fi pusa in functiune in 2017-2018. Valoarea totala a investitiei este estimata la 800 milioane euro, urmand sa fie construite intre 10 si 14 statii pe un traseu de 14 km.

  • Da Click pe elementele de pe harta (statii sau magistrale de metrou) pentru a afla mai multe detalii despre ele


Vezi harta mare
Harta de baza - Bing Maps Road - Microsoft Corporation and its data suppliers este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Consortiul va oferi servicii de consultanta (tehnica, economica, etc.), servicii de proiectare, asistenta tehnica si supervizare lucrari, inclusiv monitorizarea comportarii constructiilor, instalatiilor, echipamentelor si produselor pe perioada de garantie pentru implementarea cu succes a Proiectului, atat din punct de vedere a duratei si termenului de realizare, cat si a incadrarii in bugetul aprobat, in conditiile asigurarii standardelor de calitate.

Activitatea consultantului va include, fara a se limita la acestea, urmatoarele:

  • activitati de pregatire a lucrarilor de executie si proiectare (studii, proiecte, planuri si documentatii pentru obtinerea de avize, evaluari, proiecte tehnice preliminare, caiete de sarcini, documentatii de achizitie, etc), finalizata cu perioada de achizitie si contractare a lucrarilor, echipamentelor, produselor, etc. (analiza ofertelor, asistenta la negocierea si incheierea contractelor, etc.);
  • activitati de urmarire a lucrarilor (verificare de proiecte tehnice de executie, supervizare documentatii si executie a lucrarilor, monitorizare, etc.) finalizate cu punerea in functie (perioada probelor la punerea in functie si intocmirea documentatiei pentru obtinerea avizelor necesare la punerea in functie, etc.) inclusiv monitorizarea comportarii constructiei si echipamentelor, intocmirea documentatiilor si recomandari privind lucrarile de mentenanta, remedieri, daca este cazul) si recomandari pentru eliberarea garantiilor de buna executie;
  • va asista in coordonarea legala a resurselor si in administrarea obligatiilor sale contractuale in relatia cu contractantii;
  • va asista in stabilirea prioritatilor pentru indeplinirea obiectivelor Proiectului;
  • va analiza si va certifica justificat toate platile pe care Beneficiarul le va face pe parcursul desfasurarii Proiectului;
  • va asigura respectarea, in toate fazele de desfasurare a Proiectului, a cerintelor legale in Romania privind siguranta constructiilor si a executiei, calitatea, sanatatea si mediul;
  • va asista la elaborarea planurilor si programelor necesare informarii competitorilor, ofertantilor, furnizorilor si constructorilor.

Investitie sustinuta printr-un credit acordat de Banca Japoniei

Proiectul este prevazut atat in Strategia de dezvoltare a retelei actuale de metrou elaborata de Metrorex S.A. si aprobata de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii cat si in Planul Urbanistic General al Municipiului Bucuresti - Studiul Masterplan de Transport WSP 2008 aprobat de Primaria Municipiului Bucuresti.

Investitia a fost declarata "Proiect de mediu" de catre Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala respectiv Agentia Japoniei pentru Cooperare Internationala (JICA), cu care s-a semnat un acord de imprumut pentru finantarea partiala a proiectului. Astfel, lucrarile vor fi finantate printr-un credit garantat de stat de 320 milioane euro, acordat de Guvernul Japoniei prin Agentia Guvernamentala Japoneza (JICA) si din contributii locale ale Guvernului Romaniei prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

  • Traseul intre Bucuresti si Otopeni se face printr-o ramificatie din Linia 4 Gara de Nord - Lac Straulesti in zona de nord a statiei 1 Mai- Bdul. Expozitiei - Parc Herastrau (terminalul de la Piata Presei Libere al liniei 41 de tramvai) - Gara Baneasa- Aeroport Aurel Vlaicu Baneasa- Centrul Comercial Baneasa- Centura Otopeni- Otopeni- Aeroport Henri Coanda).
  • Astfel, au fost stabilite urmatoarele posibile amplasamente de statii: Pajura, Expozitiei, Parc Herastrau (terminal Linia tramvai 41), Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Baneasa Nord, Privighetorilor, Otopeni Sud, Otopeni Centru, Aeroport Henri Coanda.
Capacitate maxima posibila de transport va fi de 50.000 calatori/ora si sens si vor fi puse in functiune 10 trenuri (1tren=6vagoane)

Tipul materialului rulant: trenuri de metrou grele pentru exploatare urbana subterana (compatibile cu trenurile aflate in circulatie pe reteaua existenta de metrou)- 1250 calatori/tren pentru o circulatie la o capacitate de transport de 50.000 calatori/h/sens si o frecventa de 90 sec.

Intr-o prima etapa, circa doua luni, consultantul va realiza o revizuire a Studiului de Fezabilitate in sensul eficientizarii costurilor prin revizuirea rutei si a numarului de statii, iar in cursul anului 2012 va elabora proiectul tehnic preliminar si caietele de sarcini pentru lansarea licitatiei de adjudecare a lucrarilor de structura a statiilor si tunelelor de metrou.

Metrorex a initiat realizarea Studiului de Fezabilitate pentru continuarea liniei 4 de metrou pe traseul Gara de Nord - Gara Progresu iar odata realizat in intregime acest traseu Municipiul Bucuresti va beneficia de cea mai importanta linie de metrou pe diametrala Nord - Sud, care va lega si va servi cele doua aeroporturi, Otopeni si Baneasa, cu principalele gari de cale ferata, Baneasa, Basarab, Gara de Nord, Gara Progresu.

Caracteristici tehnice:
  • Cale de rulare fir dublu: 14km
  • Statii: 10-14
  • Capacitate maxima posibila de transport: 50.000 calatori/(ora si sens)
  • Numar de trenuri: 10 (1tren=6vagoane)
  • Durata de realizare a investitiei: 7 ani
Initial, traseul pornea de la statia de metrou Piata Victoriei, insa a fost schimbat din cauza unor probleme de executie si mediu.

"S-a renuntat din cauza costurilor mai ridicate, a problemelor legate de executie, de mediu, privind starea orasului in acea zona, cat si de faptul ca proiectul initial avea drept scop legatura a doua mari moduri de transport: pe calea ferata si pe calea aerului. Asta a fost scopul proiectului: sa legam transportul pe calea ferata de transportul pe calea aerului. Si in felul asta venim direct cu calatorii in Gara de Nord. In Piata Victoriei ar fi trebuit sa se transfere si era harababura", a declarat pentru B365.ro Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex SA.


NOTA: Traseul Magistralei 6, numele si amplasamentele statiilor de pe harta dinamica au fost realizate dupa o harta primita de la Metrorex.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





18330 vizualizari

  • +1 (13 voturi)    
    66 milioane pentru hartagorii? (Joi, 15 decembrie 2011, 15:10)

    dan [anonim]

    Ma intreb cand o sa se apuce de munca daca se mai apuca in urmatorii 10 ani cat o sa coste? Pentru 1000 euro le dadeam eu consultanta cum sa iasa mult mai ieftin. Sa foloseasca linia tramvaiului 5 ca metrou de suprafata, sa o duca pana la soseaua de centura si apoi sa o prelungeasca pe linia de tren din mogosoaia .

    Si terminau toata lucrarea in doi ani cat dureaza proiectarea, si la aceeasi bani cat costa hartiile lor..
    • +5 (7 voturi)    
      mie mi se pare extrem de importanta proiectarea (Joi, 15 decembrie 2011, 17:37)

      blackbird [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Mi se pare ca un plan extrem de bine pus la punct va scutii mult mai multi bani mai tarziu... Una este sa te trezesti la mijlocul constructiei sau mai tarziu ca trebuie sa refaci jumatate din ce ai muncit sau mai rau.

      Poti sa paralelizezi, sti care este drumul critic in proiect, poti urmarii mai bine executia, termene mult mai realiste (si nu fantezii aberante). si multe alte beneficii in urma unei banale "simulari" a executie
      • -2 (4 voturi)    
        hmmm (Vineri, 16 decembrie 2011, 11:29)

        consultant [anonim] i-a raspuns lui blackbird

        amice am impresia ca se pune de-o noua teapa nationala.motivele ar fi:
        1.activitati de pregatire.ce pregatire sa faca acel consultant la lucrari de executie si proiectare e greu de inteles,Consultantul vine de afara, deci legea de aici nu o stie.Avizele le dau cei care fac parte din primarii, nu consultantul.Consultantul doar isi da cu parerea( nici macar nu pregateste vre-un document, proiectantii pregatesc documentatia de avizare).Acolo unde indica ca face asistenta , eu unul inteleg ca asista si atit.Nu cred ca e nevoie de asistenta la banii astia pentru asa ceva.
        2.activitati de urmarire a lucrarilor.mai bine ar angaja dirigintii care mor de foame decat sa plateasca expati cu sume nesimtite si exorbitante.aici e clar furaciune.
        3.va asista, va asista , va analiza, va asista....toate celelate obligatii indica ca proiectul asta e facut de unii care sunt habarnisti si au nevoie de asistenta.as fi inteles asta daca n-am fi avut nici un kilometru de metrou si era prima data cand facea cineva metrou pe la noi.la noi insa s-a mai facut metrou, si pe timpuri, si acuma, nu vad sensul pentru care trebuie platit asa mult pentru "consultanta".poate o fi altceva , numai consultanta nu.

        ce spui dumneata nu are temei atunci cand lucrezi cu profesionisti.
        aici pare ca se va lucra cu unii care in viata lor n-au facut asa ceva si au nevoie de consultanti sa-i invete.
        pe o suma deloc de neglijat.fix 4.7 milioane de euro pe kilometru pentru consultanta.

        cu banii astia faci tramvai usor pe sus all inclusive( proiectare,executie si tot ce vrei).
    • +4 (4 voturi)    
      metroul, conf. cu harta aia (Vineri, 16 decembrie 2011, 9:37)

      panfilica [anonim] i-a raspuns lui dan

      va lega gara de nord, basarab cu damaroaia, apoi parcul herastrau, aeroportul baneasa, centura, orasul otopeni si va servi pe cei din zona de afacceri din baneasa si otopeni.
      cei ce vin cu trenul dinspre litoral si vor sa prinda un avion, sau au treaba in zona de nord a bucurestiului, pot folosi gara baneasa.

      n'ar fi rau ca toate liniile de metrou sa iasa la calea ferata de centura, pe care sa circule un tren urban, care sa inconjoare capitala si sa faca legatura, calatorilor, fara a mai trece prin centrul orasului. cu autogari si parcari in zona soseleli si liniei ferate de centura.
      n'ar mai fi nevoie de sosele suspendate si demolari in plin centrul bucurestiului.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu vrei şosele suspendate ? (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 18:39)

        Balthazar [anonim] i-a raspuns lui panfilica

        Da' tov. Oprescu de unde să-şi tragă nişte bani pentru buzunăraş (!) căci de la zece ceasuri aiurite (sau câte or fi fost) s-au dus pe ţigări şi whisky !!!...
  • +7 (9 voturi)    
    Mult mai costa metroul (Joi, 15 decembrie 2011, 15:23)

    Grasul [utilizator]

    bucurestean! Daca numai pentru "consultant" e nevoie de 66,6 milioane de Euro, costurile totale vor fi probabil de 1 miliard de Euro.
    • +6 (6 voturi)    
      mult mai mult (Joi, 15 decembrie 2011, 16:03)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui Grasul

      Nu e mult deloc. Daca la noi km de autostrada costa 20 mil. euroi, iar pasajul Basarab a costat vreo 300 mil, adica cam cat cele doua poduri celebre peste Bosfor, trebuie sa se ajunga si cu metroul undeva pe la 2,5-3 mld. Euro.
      Prosti sunt in tara asta, in consecinta sunt si bani.
      Nu ne vom permite sa ne consultam la medic, dar ne vom consulta tehnic, pe viitor.
  • +1 (9 voturi)    
    [...] (Joi, 15 decembrie 2011, 16:03)

    daniela smeu [anonim]

    57 milioane de euro kilometru de metrou in conditiile in care ar putea macar jumatate sa il faca la suprafata.
    oare cat o sa coste in 2017 un abonament?
  • +5 (13 voturi)    
    gandit aiurea din prima (Joi, 15 decembrie 2011, 16:04)

    mircea [anonim]

    Se vede clar ca nu calatorul este pus pe primul loc, nici fluidiziarea traficului.
    Traficul de persoane dinspre aeroport strict va fi 10% din traficul de persoane din oras catre zonele de birouri si zonele comerciale din nord.
    Atunci ma intreb de ce nu se ajunge cu aceasta magistrala la piata victoriei via gara de nord. In acest fel un cetatean care doreste sa ajunga din extremitatea sudica in cea nordica nu ar trebui sa schimbe 3 magistrale ci doar 2.
    La cati bani se investesc ar trebui sa se faca transportul cu metroul mai atractiv nu invers.
    • +1 (1 vot)    
      Asta as fi vrut si eu sa vad... (Vineri, 16 decembrie 2011, 11:38)

      mhc [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Mai bine se facea legatura cu gara de nord prin piata victoriei.

      Banuiesc ca exista anumite impedimente din cauza carora nu se face acest traseu.
      • 0 (0 voturi)    
        . (Vineri, 16 decembrie 2011, 19:38)

        yyyxxx [anonim] i-a raspuns lui mhc

        putea sa porneasca din Aurel Vlaicu si trecea pe langa Herastrau; era mult mai direct si eficient; de asemeni in varianta actuala sunt f multe statii; fiecare comuna are statie...
    • 0 (0 voturi)    
      gandit bine (Vineri, 16 decembrie 2011, 13:34)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Statia Piata Victoriei e si asa supra-aglomerata la orele de varf. Si se intalnesc deja 2 magistrale. Daca mai adaugi o magistrala o sa fie o inghesuiala de cosmar. In schimb pe magistrala 4 Gara de Nord e capat de linie (avantaj) si acolo inca nu e mare aglomeratia. In toate orasele mari exista o legatura intre aeroport si gara principala a orasului.
  • -4 (6 voturi)    
    Mister Spaga(t) (Joi, 15 decembrie 2011, 16:44)

    Raz [anonim]

    Dragii mei, ineptia asta este doar un scut pentru protectia banilor ce trebuie sa ajunga la oamenii Marinarului pentru alegeri. De ce credeti ca i-a gasit asa, de-o data, grija de acest proiect????
    Va asigur ca nu se va face mai mult decat "consultanta". Dl G. "Spaga" Udriste este un expert in studii de fezabilitate care s-au terminat cu nicio realizare.
    Mai departe, ideea in sine este o aberatie. Sa dai 800 milioane euro (cel putin) pentru un metrou subteran care merge la un aeroport "mort" unde vin si pleaca cateva sute de calatori pe zi, cu o pauza semnificativa noaptea este complet aiurea. Daca va uitati in autobuzele de la Otopeni, o sa vedeti ca sunt absolut suficiente. Mai departe, hai sa zicem ca vrem un tren la aeroport - atunci sa facem ca altii care folosesc calea ferata normala cu un terminal in aeroport. Ce a facut Berceanu cu trenul de la Balotesti este doar o bataie de joc ca sa justifice investitia anuntata.
    Cum englezii au Heathrow Express - un tren normal care uneste aeroportul cu o gara centrala din Londra, asa am fi putu sa facem si noi - evident, mult mai ieftin. Dar atunci, de unde banutzu' pt Tatutzu"????
    Vorba lui Badea, Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!!!!!"
    Sa ne vedem la inaugurarea liniei spre Otopeni cand o sa plecam la New York cu un A 380 :-))))
    • +3 (3 voturi)    
      Esti praf baiete (Vineri, 16 decembrie 2011, 11:20)

      Meow [anonim] i-a raspuns lui Raz

      OTP are 7 mil pax pe an. Asta inseamna aproape 20 000 de oameni pe zi.Iar in posibila comasare cu BBU o sa ajunga probabil la 10 milioane.

      Sunt alte probleme cu proiectu asta, prea complexe pentru tine. Base nu e una dintre ele

      Hai, mergi la culcare si uitata-te la idolul tau Badea in continuare
      • 0 (0 voturi)    
        hai nu zau (Vineri, 16 decembrie 2011, 14:53)

        consultant [anonim] i-a raspuns lui Meow

        aberezi grav.
        sunt 200 de curse zilnic( cu aproximatie,alea cu regim special nu se pun,,,:))) )
        si media nu este 100 de persoane la o cursa( indiferent daca este sosiri sau plecari).
        in alea 200 sunt si cursele interne.
        daca nu te pricepi, nu-ti da cu parerea pentru ca dauneaza la ten.

        iar comasarea de care spui nu se produce asa repede pentru ca aia care cara saci de cartofi la 50 de euo pe bilet (wizz,web,samd)nu vor plati taxe de aeroport ca sa acopere jaful de investitie care este descris de Raz.

        pricepi ceva din ce se discuta pe aici sau esti portocal la datorie?
  • -3 (5 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 15 decembrie 2011, 16:52)

    [anonim]

  • -3 (3 voturi)    
    it sux... (Joi, 15 decembrie 2011, 16:55)

    y0 [anonim]

    uitati-va si voi cat trebuie sa mearga omul pentru a ajunge in centru: sa schimbe la 1 Mai, apoi pe la Basarab, apoi ori sa ocoleasca orasul mergand prin grozavesti, ori sa mai schimbe si la Victoriei. Chiar nu se putea prelungi direct din Victoriei? Sau orice alta statie dupa Victoriei... era mult mai simplu. E chiar aiurea. Autoritatile nu se uita si la cat de util le este oamenilor? Cati vor merge oare cu metroul ca sa faca mai mult timp decat fac acum cu autobuzul?
  • 0 (4 voturi)    
    Legatura (Joi, 15 decembrie 2011, 17:30)

    Vizitiul [utilizator]

    De ce nu leaga cu M2? Adica de la Unirii sa nu trebuiasca sa schimb 4 metroaie ca sa ajung la Otopeni cand de la Unirii, prin M2, schimb o singura data si hop in cel de Otopeni!

    Eh, de ce sa punem calatorul pe primul loc, da-l in ma-sa!
    • 0 (2 voturi)    
      Aviatorilor Baneasa (Joi, 15 decembrie 2011, 18:26)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui Vizitiul

      Chiar asa, de ce nu leaga linia de metrou de Aviatorilor daca de Victoriei nu poate?
      Ar fi fost mult mai simpla construirea (parerea mea) caci ar fi bagat metroul pe sub parcul Herastrau pana la Arcul de triumf si apoi pana al Casa presei = costuri mult mai mici si mai apoi tot pe sub Herastrau pana in apropierea de Baneasa.
      Extraordinar de ieftin, l-ar fi putut sa-l faca tot la suprafata caci ar fi mancat foarte putin din Herastrau 2 linii de cale ferata si pe la Baneasa l-ar fi bagat un pic pe dedesupt apoi pana la Otopeni la suprafata cred ca intr-un an era gata si fara studii de fezabilitate.
      Dar ar fi fost prea ieftin, prea simplu...
      • -1 (1 vot)    
        ... (Vineri, 16 decembrie 2011, 11:23)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui Stefan

        Pentru ca trebuia sa dea o utilizare M4. Daca mergi in statia Gara de Nord II ai sa vezi mai multi angajati decat calatori. Legatura cu Pajura nu va aduce niciodata trafic suficient ca sa acopere investitia (probabil nici macar exploatarea). Proiectul asta e opera lui Videanu, pe care l-au imbatat japonezii cu apa rece, ca se face checkin-ul la Piata Victoriei, te sui in tren si apoi direct in avion.
        In loc sa dezvolte metroul spre centru, ca sa nu mai stai la cozile infernale de la semafoare, se dezvolta spre periferie de parca tot romanul merge odata pe saptamana de la gara la aeroport si nu de doua ori pe zi la serviciu in centru. Asta e alta problema, cand ai cinci capete de magistrale pe foste platforme industriale dezafectate tu incurajezi constructia de birouri in centrul orasului.
  • -1 (1 vot)    
    pe sub DN1 (Joi, 15 decembrie 2011, 18:33)

    mem [anonim]

    Vad ca la iesirea din oras, traseul e pe sub DN1...
    Sa vezi restrictii de circulatie pe acolo (viteza, tonaj), cand se va sapa tunelul :))
    • +1 (1 vot)    
      daca (Vineri, 16 decembrie 2011, 9:36)

      daca [anonim] i-a raspuns lui mem

      daca asta e problema, atunci e trecatoare. nu se poate si construi si face curatenie in acelasi timp.

      dar, cum spuneam, sa dea Domnul ca numai restrictiile de circulatie sa fie problema.
  • +3 (3 voturi)    
    hmm (Joi, 15 decembrie 2011, 20:42)

    anonim [anonim]

    Nu era mai simplu sa prelungiti calea ferata pana la otopeni si sa faceti metrou spre Otopeni din Aviatorilor. sau Aurel Vlaicu?
    Cei care vin de la gara vor in mare parte sa ajunga la aeroport nu-i interes statiile intermediare.
    Tren pana la aeroport cred ca ar fi mai ieftin de facut pentru ca in mare parte e facuta linia mai trebuie prelungita pe la suprafta sau pe sub pamant si o gara la otopeni.

    Oircum pna la urma e bine ca se face ceva, dar ar fi pacat sa nu se faca ca lumea.
  • +2 (2 voturi)    
    metrou project (Joi, 15 decembrie 2011, 21:04)

    Marian [anonim]

    Foarte eficient ar fi daca de la statia Piata Victoriei 2 nivel peron s-ar putea construi un pasaj subteran pietonal de legatura pana in statia Gara de Nord 2, asa se va evita transbordarea de pe M2 pe M1 si de pe M1 pe M4-6 la sttia Basarab . Acest pasaj sa fie dotat cu doua benzi rulante de transport pentru cele doua sensuri si intrari-iesiri pe lungimea acestuia dotate cu aparate de taxare. O solutie mult mai eficienta facand acest pasaj din Gara de Nord ar fi continuarea M2 de la Pipera la Baneasa si continuarea spre Otopeni.
  • -1 (1 vot)    
    2 linii in loc de una cu bani mai putini (Joi, 15 decembrie 2011, 21:57)

    dgrp17us1 [anonim]

    corect!!!

    1. Linia de tren sapata putin si bagata sub aeroport. Maxim 2 m mai sunt. Am fost cu trenul si apoi cu microbuzul. 10 min a mai facut microbuzul -> legatura cu gara era rezolvata.

    2. Metroul de la aurel vlaicu pe sub aeroport. Loc gol o gramada. Lega si nordul de sud

    Rezulta doua cai de a ajunge la aeroport si 2 variante mult mai ieftine.

    Oare de ce nu se poate? Prea ieftin?
  • -2 (2 voturi)    
    o prostie (Vineri, 16 decembrie 2011, 0:09)

    mircea [anonim]

    sa ajungi de la aeroport pana la uniri adica in centru ca turisti nu se vor caza in poze ca "cartier damaroaia" aviatorilor etc, uniri universitate romana victoriei.un turist trebuie sa schimbe 4 magistrale:| si la cum vor circula metrourile pe noile magistrale unde nu sunt multi calatori "eu cred ca 4 schimbari insemana cel putin 30 de minute pierdute sa nu fiu mai dur 1 ora
  • -1 (1 vot)    
    Din Bucurestii Noi?!? (Vineri, 16 decembrie 2011, 1:26)

    Sting [utilizator]

    Pai ce s-a intamplat cu Gara de Nord!?! Daca cineva din Piata Sudului vrea sa ajunga la Otopeni!?!
  • +1 (1 vot)    
    e rezonabil (Vineri, 16 decembrie 2011, 9:17)

    airamerica [utilizator]

    Aproximatic 8% pentru consultanta e un pret rezonabil dar, daca nu te pricepi si nu ai ce face, dai cu cura pe aici pe hotnews!
  • 0 (2 voturi)    
    dezinformare Hotnews: Banca Int. de Coop. si JICA (Vineri, 16 decembrie 2011, 10:47)

    Snatch [anonim]

    pentru cei care scriu astfel de articole ar trebui sa fie mai atenti la ceea ce publica. Este o mare diferenta intre ceea ce inseamna JICA (Japan International Cooperation Agency) si Banca Internationala de Cooperare a Japoniei (JBIC - Japan Bank for International Cooperation).
  • -1 (1 vot)    
    Si totusi, 66 mil euro consultanta ? (Vineri, 16 decembrie 2011, 10:50)

    etre [anonim]

    Mai oameni buni, nu e proiectare, e consultanta, adica studiu de fezabilitate etc ... 66 euro mil pt studii geo si ridicari topo dupa care trage un proiectant o polilinie mai lata in autocad si gata traseul ...

    Pretul real al consultantei ar fi trebuit sa fie undeva la 200000-300000 euro, cu foarte mare indulgenta.
    Poate ma corecteaza cineva mai in tema....
  • -1 (1 vot)    
    66.6 (Vineri, 16 decembrie 2011, 10:50)

    cpp [utilizator]

    O suma fatidica! :)
  • -1 (1 vot)    
    ... (Vineri, 16 decembrie 2011, 11:28)

    geco [anonim]

    BOR ce parere are despre aceasta suma? Nu scoate enoriasii in strada?
  • -1 (1 vot)    
    Metrou la Otopeni (Vineri, 16 decembrie 2011, 12:55)

    Bucuresteanul [anonim]

    Aceasta idee stupida inseamna de fapt un mare jaf national!Suntem in criza si aruncam banii pe fereastra? Creditul acordat de japonezi nu va trebui platit? Mass-media - PRESA, TELEVIZIUNILE DE STIRI, de ce nu cer raspicat ABANDONAREA acestui proiect megaloman? EXISTA CALE FERATA pana aproape de Aeroportul Otopeni,CARE ESTE FUNCTIONALA si asigura cerinta ridicata de Dl. Udriste-aducerea pasagerilor de la Aeroportul Otopeni in Gara de Nord FARA TRANSBORDARI, in timp minim! Solutia exista in numeroase capitale ale lumii si functioneaza perfect.Aducerea liniei pana la Aeroportul Otopeni si un terminal in fata Aerogarii( In locul recent deschisei parcari care sta mai mult goala ) costa infinit mai putin,lucrarea se poate termina in maxim 1 ( UN ) AN, CFR Calatori are garnituri Sageata Albastra care se preteaza la acest tip de transport! DE CE NU SE VREA ?Un ultim,dar foarte important amanunut: Aeroportul Baneasa are zilele numarate,el urmeaza a fi inchis curselor de pasageri,scop in care acum se lucreaza in ritm infernal la Aeroportul Otopeni la finalizarea Unei noi Aerogari pentru cursele Low cost ce vor fi mutate aici de la Baneasa.Si atunci, pentru ce metrou pe la Aeroportul Baneasa?
  • 0 (0 voturi)    
    Daca nu stai in 1 Mai nu te ajuta M-ul de Otopeni (Vineri, 16 decembrie 2011, 15:49)

    Traseul este prost;nu ajuta decat pe foare putini [anonim]

    De la Universitate pana la Otopeni sunt 12 km, autobuzul face 40-60 minute, cu M-ul ar fi 21 de statii si 2 schimbari e clar ca se va face mai mult de o ora; mai mult, daca ai norocul sa stai in Titan sau Berceni evident ca vei face si mai mult, vei avea 30 de statii, te vei plictisii sub pamant. Nu inteleg de ce nu fac legatura cu Aviatoriilor sau Aurel Vlaicu pe distanta mai scurta si legata de magistrala M2....
    Ref, la magistrala Pantelimon statiile sunt prea dese, parca e tramvai nu M !
  • 0 (0 voturi)    
    Asa? (Vineri, 16 decembrie 2011, 16:58)

    Solutia Optima [anonim]

    Solutia optima era mutarea Garii de Nord la 200 metri de Aeroportul Otopeni, se elibera astfel un imens parc imobiliar ocupat de actuala gara+liniile de cale ferata, iar calatorii sositi cu trenul puteau sa-l schimbe pe acesta cu avionul, rapid si eficient! Iar metroul ar fi apoi necesar doar pt. bucurestenii care se deplaseaza la aeroport/gara.
  • 0 (0 voturi)    
    un metrou prin papusoi (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 0:38)

    Liviu [anonim]

    Ar fi probabil primul metrou pe sub lanurile de porumb din lume. Nici americanii care au trenuri de inox nu si-au permis sa faca trenuri subterane interurbane. Actuala putere se straduieste pe ultima suta sa dea lovitura. Este sindromul grecesc. Asa au facut grecii cu olimpiada si acum ii costa. Daca la asta adaugam si armamentul pe care ne straduim sa il cumparam, ajungem exact ca grecii. Vor fi mai fericiti cei care sunt azi la putere ca le vor face viata amara cetatenilor sub urmatoarea guvernare ? Nimeni nu ne spune cu ce dobanda se iau creditele si dece proiectul nu este lasat pe mana si pe riscul particularilor. Poate ca pana in 2018 traficul rutier se va schimba decisiv si vorm ramane cu canalul gol. Si asa, daca mergeti cu autobuzul la aeroport nu vedeti mai mult de 10 insi care sa mearga acolo. De obicei cine merge la aeroport are si masina, sau este dus acolo fie de un prieten, o ruda sau de un taxi. Nu sunt multi care taraie valizele prin autobuz. Daca insa metroul este pentru cei cu vile individuale in afara orasului, atunci ar fi mai bine sa si-l faca singuri si nu pe banii bucurestenilor. Eu sper ca Bucurestiul sa ramana in granitele actuale, desi se pare ca vom vedea o depopulare masiva in anii urmatori din lipsa locurilor de munca si a tendintelor urbane actuale. In concluzie este o prostie daca nu e o hotie, iar Dl. Udriste pare omul potrivit. Poate se gaseste cineva sa verifice contractele cu Siemens. grecii au facut-o, si s-au crucit, iar acum o fac si argentinienii.
  • 0 (0 voturi)    
    calcule (Sâmbătă, 17 decembrie 2011, 21:16)

    Timbuku [utilizator]

    La Londra Heathrow Express transporta 16.000 pasageri / zi, adica cam 9% din totalul de pasageri ce trec prin Heathrow (65 milioane in 2010).

    Daca Otopeni + Baneasa vor avea un trafic de 10 mil pasageri / an, inseamna ca aceasta linie ar putea teoretic sa transporte 900.000 pasageri pe an (nu cred ca procentul o sa fie mai mare la noi decit la Londra), deci ~2500 calatori / zi. Ce hilar suna specificatia cu capacitatea de 50.000 pasageri / ora / sens.

    Daca consideram un cost de 15-20 EUR pentru un taxi din centru pina la Otopeni, cu 800 milioane EUR putem plati timp de 43-58 de ani taxiul pina la Aeroport pentru TOTI potentialii pasageri care ar folosi aceasta linie si sunt sigur ca ar ajunge mai repede (eu din Eroilor ar trebui sa schimb 2 magistrale si sa trec prin 21 de statii).

    Fun fact: Maglev-ul din Shanghai care are 30km lungime a costat ~1 miliard EUR, cam cit o sa ne coste pe noi o linie de 2 ori mai scurta si de 10 ori mai lenta.

    Sursa: https://www.heathrowexpress.com/about-heathrow-express/facts-figures


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by