CFR: Sustinerea financiara din partea statului va conduce la redresarea economica a companiei​

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 19 ianuarie 2012, 11:42 Economie | Companii

Modernizarea cailor ferate costa miliarde de lei
Foto: AGERPRES
Ministerul Transporturilor a elaborat recent un proiect de ordonanta pentru stergerea datoriilor CFR catre stat prin conversia lor in actiuni. Este vorba de o suma uriasa, peste 1 miliard de euro. HotNews.ro a incercat sa afle daca aceasta initiativa are si acordul Comisiei Europene. Reprezentantii CFR SA nu au raspuns la aceasta intrebare, in schimb au spus ca "adoptarea acestor masuri si, implicit, sustinerea financiara din partea statului pentru mentenanta infrastructurii feroviare publice a statului, vor conduce la redresarea economica".

In cazul Oltchim, Romania asteapta si acum avizul Comisiei Europene, desi au trecut aproape trei ani de cand Guvernul a aprobat o operatiune de conversie in actiuni a datoriilor Oltchim fata de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). AVAS a preluat de la Ministerul Finantelor, in 2002, o creanta de 508,6 milioane lei, provenita din executarea garantiilor emise de stat pentru imprumuturile externe contractate de societate.

La ora actuala, CFR SA este inclusa intr-un program de eficientizare economica, agreat de FMI, Comisia Europeana, Ministerul Finantelor si Ministerul Transporturilor.

  • "In acest scop, CFR SA si-a propus adoptarea unor masuri de redresare economica necesare, care implica eliminarea zonelor generatoare de pierderi, fara perspective de revitalizare economica pe termen mediu si lung, concomitent cu crearea unui cadru legislativ propice asigurarii surselor de finantare pentru intretinerea, reparatiile si investitiile in infrastructura. Adoptarea acestor masuri si, implicit, sustinerea financiara din partea statului pentru mentenanta infrastructurii feroviare publice a statului, vor conduce la redresarea economica. De o astfel de sustinere financiara din partea statului, necesara pentru lucrari de intretinere, reparatii si investitii in infrastructura feroviara publica, beneficiaza toate companiile - gestionare de infrastructura feroviara din statele membre ale UE", sustine CFR intr-un raspuns transmis HotNews.ro.

Potrivit CFR, proiectul de ordonanta de urgenta privind conversia in actiuni a unor sume datorate statului face parte din acest plan de masuri, privind redresarea economico-financiara si prevenirea acumularii de noi datorii catre bugetul general consolidat al statului.

Proiectul prevede stingerea, prin conversie in actiuni, a creantelor, inclusiv accesoriile aferente celor stinse cu intarziere. Sunt datorii la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale si bugetul fondurilor speciale, reprezentand impozite, taxe, contributii, individualizate in titluri de creanta, emise pana la data de 31 ianuarie 2012.

  • "Masurile de reorganizare si redresare a companiei incepute in anul 2011, cu continuitate si in acest an, au drept scop atragerea de investitii, reducerea cheltuielilor, o mai buna colectare a veniturilor si eliminarea acumularii de noi arierate, in conformitate cu tintele prevazute in acordul semnat de Guvernul cu Fondul Monetar International si Comisia Europeana. Prin masurile de redresare aplicate anul trecut, CFR SA si-a redus pierderile in primele 11 luni ale anului 2011 cu 96,82%, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2010", mai spune CFR.

Ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, a spus recent ca aceasta conversie in actiuni a datoriilor este o forma de restructurare a unei companii de stat. Ialomitianu mai spune ca aceasta operatiune nu incalca legislatia europeana privind ajutorul de stat.

"Nu este vorba de stergerea datoriilor, este vorba de o procedura de dare in plata prevazuta de Codul de Procedura Fiscala, ceea ce am facut si la Ministerul Economiei. Aceasta se intampla si la firme private, este un cadru legal aprobat. Este vorba de Codul de Procedura Fiscala care se aplica pentru toate firmele, indiferent daca este vorba de firma privata sau de stat", a spus Ialomitianu.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

2093 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    da (Joi, 19 ianuarie 2012, 11:43)

    kin3zu78 [utilizator]

    si ei vor continua sa fure ca si inainte. Management privat sau privatizare, numai gauri negre in economie, poate un privat va face si ceva profit sa dea la stat
    • +2 (2 voturi)    
      Si noi va credem pe cuvant! (Joi, 19 ianuarie 2012, 15:30)

      dolarel [anonim] i-a raspuns lui kin3zu78

      Hai mai lasati-o! Ce o sa zica sefii CFR acum cand numai de Minister le e frica, in rest dorm bine si fac chefuri. Cum sa vrea management privat? Sa-i controleze? Sa-i puna la lucru? Sa gandeasca solutii sa fie competitivi ? Sa-i dea afara daca fura si lenevesc? Hai sa videm tot. Daca privatii pun preturi mari o sa mergem cu microbuzul, mai bine asa decat sa stiu ca platim la stat cate 1 miliard gaura neagra. Auzi, socialistii astia cu basca de Che guevara au lansat un apel ca economia nationala sa fie trecuta in gestiunea statului. hahaha. Pai e deja destula in gestiunea lui. Si aia ne costa bani. Mai vreti sa puneti si altele in groapa?
  • +6 (6 voturi)    
    Eliminati capusele (Joi, 19 ianuarie 2012, 11:44)

    Acarul Paun [anonim]

    Directorii CFR care au firma capusa si transporta cu CFR dar incaseaza profitul pe privat.
  • +2 (4 voturi)    
    nope (Joi, 19 ianuarie 2012, 11:48)

    rakleta [utilizator]

    Se vor inbuiba si redresa economic directorii ...
  • +4 (4 voturi)    
    desigur (Joi, 19 ianuarie 2012, 11:52)

    srpc [utilizator]

    insa mai intai trebuie dati afara si cercetata la sange prestatia managerilor de pana acum!
  • +1 (5 voturi)    
    vor duce la furt calificat in continuare!! (Joi, 19 ianuarie 2012, 11:56)

    costica [anonim]

    Asta in timp ce an de an Guvernul sterge datoriile facute de aceste companii conduse de clientela politica portocalie incompetenta dar care fura banii, vorba Presedintelui Basescu, asta-i "sistemul" !!!!!!!!!
    Hai cu reforma, mai stergeti ceva datorii, asta in timp ce in ultimii 3 ani pierderile la bugetul de stat produse de companiile falimentare de stat s-au dublat, atat prin pierderile uriase inregistrate de companii cat si prin restantele la plata a contributiilor sociale !!
    Romanii or sa va felicite pentru stirea asta, pentru ca masurile de austeritate nu ating deloc companiile astea unde este aciuata clientela porticalie!!!
    RUSINE!!!!!!!!!!!!
  • +6 (6 voturi)    
    Masura este buna. (Joi, 19 ianuarie 2012, 12:01)

    Alin_N [utilizator]

    In curand (2015) caile ferate vor fi principalul mijloc ieftin de transport. Deci tu, ca stat sa restructurezi CFR-ul si sa ti-l pastrezi nu este o masura netoata. Prostie ar fi fost vanzarea CFR-ului chiar inainte ca motorina si benzina sa ajunga 12-18ron/litru cum vom vedea ca se va intampla in 2015.
    Dar daca se continua achizitionarea de perne la "3000Euro" de catre sefii companiilor de stat si acestia nu ajung spanzurati in piata publica sau linsati cu pietre ca in Afganistan populatia care VA trai din ce in ce mai prost (ASTA ESTE CERT) il va linsa pe presendinte sau pe prim ministru ORICARE ar fi acesta. Deci acum nu mai da cu virgula, pe masura ce criza se va acutiza vor fi doua optiuni: fie esti corect , fie mori.
  • +2 (4 voturi)    
    intrebare (Joi, 19 ianuarie 2012, 12:07)

    alip [utilizator]

    Le stergeti datoriile, dar lasati sa fie condusa tot de gropari din astia care nu sunt in stare sa scota profit desi nu au concurent pe piata? Macar masura asta sa fie dublata de privatizarea managementului.
  • +1 (3 voturi)    
    nu zau (Joi, 19 ianuarie 2012, 12:14)

    io [anonim]

    deci, de ani de zile acest mamut, cu conducere numita politic, isi permite sa nu plateasca impozitele si contributiile catre stat.
    cum adica stergerea lor inseamna redresare economica? nici vorba. o sa o ia de la capat cu aceleasi cheltuieli enorme pe care le au cu propria lor functionarime.
    ca sa nu mai vorbim de subventiile enorme pe care le inghite de la stat acest mastodont.
    au un capital mobiliar imens, numai la noi in oras stau gramada, in jurul garilor, cladiri aproape nefolosite ale CFR.
    de ce nu le vand, sa-si plateasca datoriile?
    iaca unde se duc banii taiati din salariile bugetarilor, in gaurile negre ale unor companii de stat ineficiente.
  • +1 (3 voturi)    
    Doar (Joi, 19 ianuarie 2012, 12:25)

    eferalgun [utilizator]

    ce v-au taiat datoria si ati facut un alt credit o banca de vreo 2,2 milioane de lei.
    Statul le sterge datoria, CFR face alte datorii, marfa.
  • +1 (1 vot)    
    ia lasa (Joi, 19 ianuarie 2012, 12:35)

    qwe [anonim]

    vorba cuiva: dar noua cine ne sterge datoriile la banci, la fisc etc?!? la voi, asta nu e un accident, stergerile sunt periodice. cine va pune sa acceptati conduceri politice incompetente sau hoate? sa scoata acum l
    pdl din buzunar un miliard de eur sau sa traga la raspundere civila sau penala, dupa caz, conducerea si sa recupereze prejudiciul. si protestez la fel de tare in cazul lui oprescu, care a platit 100000 de eur pentru un rahat de studiu de piata, sa-i puna din buzunar. hai, gata cu hotia, cu ce tupeu vine igas - ca seful lui basescu - sa insulte oamenii care se plang ca nu au ce pune pe masa, recomandandu-le sa munceasca mai mult? cand o sa munceasca el mai mult sa bage toti infractorii politici si economici in puscarie, indiferent de apartenenta, atunci o sa aiba dreptul moral sa judece. altfel, nu sunteti decat cinic si ipocrit, domnule igas. hai, la munca, sa vad in urmatoarele luni ca luati pe faras pe toti cei care au furate sute de miliarde de eur din tara asta. si nu uitati, sunteti platit din banii mei sa faceti treaba, nu gargara politica.
  • 0 (2 voturi)    
    datorii cfr (Joi, 19 ianuarie 2012, 13:35)

    nicolae [anonim]

    ..........stergerea datoriilor, ....auziti??? au mai fost sterse datoriile companiei sncfr din 90 ancoace, personal cunosc foarte bine problema, si tot an datorii a functionat drumul de fier pana acum , si tot asa va merge, cu toate ca la nivelul de jos s-au facut restructurari, iar la nivelul de sus s-au cumulat posturi, asa, penru orice fleac, cu directori regionali de la apia pusi pe culoare portocalie care dadeau indicatii fara sa contempleze valoarea lor tehnico-economica, ministrii care s-au succedat si care an loc sa desfiinteze o armata de organe de control la cfr an fiecare teritoriu au dat afara impiegati, meseriasi de cale,mecanici locomotiva lacatusi revizie, etc...si-au privatizat unele ramuri cfr an ineresul lor cu sau fara posibilitatea finantarii infrastructurii , fiecare luandu-si partea motorina , energie electrica, fie ca amers sau nu privatizarea. si acum .... toti sant iertati de datorii.. bine , mai oameni buni, tot an datorii iertate vor merge toate.
  • +1 (1 vot)    
    cfr (Joi, 19 ianuarie 2012, 13:48)

    cornel [anonim]

    Statul plateste milarde, capusele se ingrasa cu aceleasi sume. Cum va explicati ca transportul privat de marfa si calatori, uzinele de reparatii material rulant, sunt in totalitate pe miinile a clanurilor interlopilor romi(Gruia Stoica, V-le Didila, Calin Mitica etc)? Spaga, spaga, spaga. Ei aranjeaza contracte cu statul, fonduri de investitii de la guvern, au monopolizat absolut orice resursa, toti privim resemnati cum ministerul transporturilor dirijeaza comenzi si fonduri in aceasta directie.
  • 0 (0 voturi)    
    eu zic sa desfiintam fiscul (Joi, 19 ianuarie 2012, 15:37)

    mda [anonim]

    daca tot face discriminare si incalca drepturile cetateanului, egalitatea de sanse - iar presedintele dreptul la demnitate prin insultarea perpetua a oamenilor. daca miliarde de eur nu se recupereaza de la patriciu, becali, proprietarul hotelului Rin si alti hoti si miliardari de carton, de la firme de stat capusate de unul si de altul, de la mafia prostitutiei si a drogurilor, de ce noi suntem haituti sa platim, mai ales cand unii nu au ce manca iar datoriile noastre cumulate nu fac nici cat miliardul de eur de la CFR?!? ce-ar fi sa nu mai aiba statul ce deturna?! ce economie de piata e adta cand ceea ce platesc unii e inghitit smechereste de toti hotii?!? pe cand reforma ADEVaRRA a sistemului fiscal, nu carpaceala si praf in ochi?
  • 0 (0 voturi)    
    Universuri paralele (Joi, 19 ianuarie 2012, 15:37)

    x [anonim]

    Traim momente halucinante de guvernare. Ca o firma a mea sa nu imi mai datoreze niste bani, pretind ca este mai mare cu valoarea datoriei obligand de fapt micii actionari sa vina cu bani de acasa ca sa isi pastreze cota, iar eu stat, praduiesc in continuare aceeasi Marie. Este exact acelasi lucru pe care l-au facut Lehman Brothers cu derivatele lor. Au pretins ca elementele de pasiv sunt active si au acordat credite in continuare. In traducere damboviteana, Ialomitianu pretinde ca datoriile nu sunt datorii ci capital asa ca CFR poate sa duduie mai departe, inlaturand singura componenta corecta si anume capitalul privat al actionarilor minoritari. ATENTIE: NU SUNTEM NICI IN RUSIA NICI IN UKRAINA CI INTR-O TARA UE


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version