CFR SA a atribuit doua contracte in valoare totala de 1,4 miliarde de lei (aproximativ 334 mil. euro) fara TVA, pentru lucrari de modernizare pe segmentele Atel - Micasasa (lotul I) si Micasasa - Coslariu (lotul II), ambele loturi de lucrari fiind situate pe tronsonul Coslariu- Sighisoara, parte integranta a Coridorului IV Pan European. Pentru portiunea Atel - Micasasa contractul a fost atribuit consortiului SC Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. Pentru segmentul Micasasa - Coslariu contractul a fost atribuit asocierii Aktor - Arcada.

Modernizarea cailor ferate costa miliarde de leiFoto: AGERPRES

Pentru portiunea Atel - Micasasa, oferta castigatoare este de 712,5 milioane de lei lei (aproximativ 166 mil. euro), fara TVA.

Pentru segmentul Micasasa - Coslariu, oferta castigatoare este de 721,8 milioane lei (aproximativ 168 mil. euro), fara TVA.

In ambele cazuri, termenul de executie a lucrarilor este de 3 ani la care se adauga perioada de garantie de 2 ani.

Proiectele cuprind lucrari de reabilitare si modernizare a infrastructurii feroviare pe o lungime totala de 66,2 km, din care 29,6 km intre Atel- Micasasa (lotul I), respectiv 36,6 km intre Micasasa- Coslariu (lotul II).

Lucrarile vor asigura viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru cele de marfa.

Ce lucrari vor fi executate pe portiunea de 29,6 km dintre Atel - Micasasa

  • lucrari de consolidare terasamente: 722 m;
  • lucrari de protectie albie si terasamente: 1.961 m;
  • poduri: 14 poduri noi;
  • podete: 1 podet reabilitat, 32 podete noi si 3 podete desfiintate;
  • lucrari pasaje denivelate proiectate: 1 pasaj inferior;
  • lucrari de protectia mediului: panouri fonoabsorbante 2.817 m.

Ce lucrari vor fi executate pe portiunea de 36,3 km dintre Micasasa si Coslariu

  • lucrari de consolidare terasamente: 4.605 m;
  • lucrari de protectie albie si terasamente: 332 m;
  • poduri: 2 poduri reabilitate si 4 poduri noi;
  • podete: 3 podete reabilitate, 47 podete noi si 2 podete desfiintate;
  • lucrari pasaje denivelate proiectate: 1 pasaj inferior;
  • lucrari de protectia mediului: panouri fonoabsorbante 3.213 m.

Sursa de finantare este asigurata din fonduri europene (85%) si din fonduri de la bugetul de stat (15%).

Impresa Pizzarotti, companie italiana, lider european in domeniul produselor prefabricate grele. Impressa Pizzarotti lucreaza in prezent alaturi de italienii de la Tirrena Scavi la tronsonul de autostrada Bucuresti-Moara Vlasiei.

Aktor (Grecia) a castigat, alaturi de Vinci (Franta), constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, insa in aprilie 2010 consortiul a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.