CFR a atribuit contracte de 1,4 miliarde de lei pentru reabilitarea a 66 kilometri de cale ferata

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 25 ianuarie 2012, 12:49 Economie | Companii

Modernizarea cailor ferate costa miliarde de lei
Foto: AGERPRES
CFR SA a atribuit doua contracte in valoare totala de 1,4 miliarde de lei (aproximativ 334 mil. euro) fara TVA, pentru lucrari de modernizare pe segmentele Atel - Micasasa (lotul I) si Micasasa - Coslariu (lotul II), ambele loturi de lucrari fiind situate pe tronsonul Coslariu- Sighisoara, parte integranta a Coridorului IV Pan European. Pentru portiunea Atel - Micasasa contractul a fost atribuit consortiului SC Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. Pentru segmentul Micasasa - Coslariu contractul a fost atribuit asocierii Aktor - Arcada.

Pentru portiunea Atel - Micasasa, oferta castigatoare este de 712,5 milioane de lei lei (aproximativ 166 mil. euro), fara TVA.

Pentru segmentul Micasasa - Coslariu, oferta castigatoare este de 721,8 milioane lei (aproximativ 168 mil. euro), fara TVA.

In ambele cazuri, termenul de executie a lucrarilor este de 3 ani la care se adauga perioada de garantie de 2 ani.

Proiectele cuprind lucrari de reabilitare si modernizare a infrastructurii feroviare pe o lungime totala de 66,2 km, din care 29,6 km intre Atel- Micasasa (lotul I), respectiv 36,6 km intre Micasasa- Coslariu (lotul II).

Lucrarile vor asigura viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru cele de marfa.

Ce lucrari vor fi executate pe portiunea de 29,6 km dintre Atel - Micasasa
  • lucrari de consolidare terasamente: 722 m;
  • lucrari de protectie albie si terasamente: 1.961 m;
  • poduri: 14 poduri noi;
  • podete: 1 podet reabilitat, 32 podete noi si 3 podete desfiintate;
  • lucrari pasaje denivelate proiectate: 1 pasaj inferior;
  • lucrari de protectia mediului: panouri fonoabsorbante 2.817 m.

Ce lucrari vor fi executate pe portiunea de 36,3 km dintre Micasasa si Coslariu
  • lucrari de consolidare terasamente: 4.605 m;
  • lucrari de protectie albie si terasamente: 332 m;
  • poduri: 2 poduri reabilitate si 4 poduri noi;
  • podete: 3 podete reabilitate, 47 podete noi si 2 podete desfiintate;
  • lucrari pasaje denivelate proiectate: 1 pasaj inferior;
  • lucrari de protectia mediului: panouri fonoabsorbante 3.213 m.

Sursa de finantare este asigurata din fonduri europene (85%) si din fonduri de la bugetul de stat (15%).

Impresa Pizzarotti, companie italiana, lider european in domeniul produselor prefabricate grele. Impressa Pizzarotti lucreaza in prezent alaturi de italienii de la Tirrena Scavi la tronsonul de autostrada Bucuresti-Moara Vlasiei.

Aktor (Grecia) a castigat, alaturi de Vinci (Franta), constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, insa in aprilie 2010 consortiul a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie  care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de Superbrands

JW Marriott, orasul din mijlocul orasului

Unul din cei mai mari jucatori de pe piata hoteliera locala, hotelul JW Marriott Bucharest Grand Hotel si-a castigat in cei 17 de existenta reputatia de un oras in mijlocul orasului datorita impresionantei desfasurari de produse si servicii: 402 camere si apartamente elegante, cele mai mari camere de 5 stele din zona, cu o suprafata medie de 36.8 mp, sase restaurante si lounge-uri, 12 sali de evenimente, dintre care doua ballroom-uri ce pot gazdui impreuna pana la 1.200 de persoane. Cladirea mai adaposteste un centru de fitness si spa, cu piscina interioara, o galerie de magazine de branduri internationale de lux ce acopera o suprafata de peste 2.700 mp, spatii de birouri de 11.000 mp si o parcare generoasa de 550 de locuri.

2994 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    CFR (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 13:30)

    i [anonim]

    http://infoinsider.ro/2011/08/05/evolutie-de-la-nas-la-stewardesa-crapeul-salveaza-cfr-ul/
  • +2 (2 voturi)    
    intre Sighisoara si Alba Iiulia linie moderna (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 14:05)

    razvan [anonim]

    Era si momentul unei noi modernizarii a caii ferate din Romania. Am calatorit cu trenul intre Bucuresti si Brasov si imi place, se observa ca trenurile si linia este la fel ca in tarile vestice.
    • -2 (2 voturi)    
      Sigur...... (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 15:01)

      compadre [utilizator] i-a raspuns lui razvan

      Am mers si eu cu trenul Craiova- Brasov
      Per total 11 ore am durat. Am stat 2 ore din cauza unui accident pe valea oltului (o autostrada ar evitat 98% din astfel de accidente) si cu 1km inainte sa intre in gara a calcat si omorat un om. Asta este transportul CFR la noi. Pe valea oltului viteza medie cred ca a fost 30Km/h
  • -2 (2 voturi)    
    n-am auzit pana acum de tronsonul asta (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 14:44)

    x [anonim]

    Chiar foloseste cineva linia asta ? Aduce beneficii mari? Cu banii astia faceau o buna parte din autostrada intre Pitesti si Sibiu, sau intre Craiova si Pitesti sau intre Comarnic si Brasov. Poate cineva sa explice de ce e asa prioritara linia asta de cale ferata ?
    • +1 (1 vot)    
      Tronsonul (Miercuri, 25 ianuarie 2012, 18:19)

      R [anonim] i-a raspuns lui x

      Cum sa nu fie un tronson important. Pune mana pe o harta a Romaniei si localizeaza cele doua localitati si mai gandeste-te daca e un tronson important sau nu. In calea ferata nu s-au bagat bani ca in autostrazi si e momentul. Autostrazile cu banii lor, caile ferate cu alti bani. Tronsonul Atel - Coslariu face parte din linia dubla electrificata Sighisoara - Teius. Acum sa iti dau o veste, toate trenurile care merg la Cluj Napoca, la Oradea si unul care merge la Baia Mare si cu cele care merg de la Brasov la Arad trec pe acest tronson. Este fix in mijlocul tarii! Asa ca da aduce benificii mari si chiar foloseste toata lumea linia asta. Mai pune mana pe o harta.
    • 0 (0 voturi)    
      greu cu geografia (Joi, 26 ianuarie 2012, 12:45)

      mr_doctor [anonim] i-a raspuns lui x

      e vorba de magistrala 3 feroviara (se preda despre magistrale la geografie in scoala generala) si e PRINCIPALA magistrala din Romania. Nu numai ca aduce beneficii, ci este STRATEGICA pentru noi din toate punctele de vedere.
      ...poate sa explice cineva cum naiba ai absolvit tu cele 8 clase?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi