Guvernul se gandeste sa actiunile de la 14 mari companii, unele dintre ele chiar profitabile, pentru 784 milioane de euro

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 2 februarie 2012, 18:38 Economie | Companii

​784 de milioane de euro. Atat estimeaza Ministerul Economiei sa obtina din privatizarea companiilor pe care le detine in portofoliu. Aceasta suma, confirmata chiar de Ministerul Economiei, reprezinta totalul estimat sa fie obtinut din vanzarea, in acest an, a unor pachete minoritare si majoritare de la 14 mari societati. Unele dintre sunt chiar valoroase: Petrom, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Romgaz, Transgaz, Transelectrica, Complexul Energetic Turceni, Electrica etc. In conditiile in care anul trecut, Guvernul estima 10% din Petrom la 500-600 de milioane de euro, se pune intrebarea cat valoareaza toate celelalte societati.

  • Contactat de HotNews.ro, un oficial al Ministerului Economiei, a spus ca se poate totusi obtine mai mult de atat. Totul depinde de cat considera consultantii si intermediarii angajati sa se ocupe de aceste privatizari.

Insa de teama repetarii unui esec precum cel inregistrat la incercarea de vanzare a actiunilor Petrom, ar putea fi luate in calcul posibile discount-uri. "Consultantii de tranzactie vor avea sarcina de a elabora rapoarte de evaluare si de a recomanda si justifica pretul la care se ofera actiunile in vederea incheierii unor tranzactii de succes, luand in calcul si posibile discount-uri", a recunoscut Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI), raspunzand unei solicitari a HotNews.ro

Calendarul listarilor pe bursa a pachetelor de actiuni ale societatilor din portofoliul Ministerului Economiei

  • OMV Petrom- Oferta Publica Secundara de vanzare de actiuni pentru un pachet de 9,84% pana la finele anului 2012
  • Transelectrica - Oferta Publica Secundara de vanzare de actiuni pentru un pachet de 15% pana la finele lunii aprilie 2012
  • Transgaz - Oferta Publica Secundara de vanzare de actiuni pentru un pachet de 15% pana la finele lunii aprilie 2012;
  • Romgaz - Oferta Publica Secundara de vanzare de actiuni pentru un pachet de 15% pana la finele lunii iunie 2012;
  • Nuclearelectrica- Oferta Publica Primara (IPO) in vederea majorarii de capital cu 10% in cursul anului 2012
  • Hidroelectrica-  Oferta Publica Primara (IPO) in vederea majorarii de capital cu 10% pana la sfarsitul lunii octombrie 2012.
Pe langa acestea, mai exista o lista cu societati la care vor fi vandute pachetele majoritare, si anume: S.C. Oltchim, CUPRU MIN Abrud, Electrica Serv, Electrica Furnizare, Elcen Bucuresti si complexurile energetice Oltenia si Hunedoara.

"Modalitatile de privatizare ale companiilor mentionate vor fi recomandate de catre consultantii de privatizare desemnati in baza contractelor, in urma realizarii unor analize diagnostic vizand aspecte juridice, tehnice, financiare, comerciale, resurse umane si de mediu", precizeaza OPSPI.

Calendarul vanzarii pachetelor majoritare ale societatilor din portofoliul Ministerului Economiei

  • Oltchim S.A: vanzarea actiunilor publice catre un investitor strategic in prima parte a anului 2012
  • CUPRU MIN:  privatizare integrala in prima parte a anului 2012
  • Electrica Serv: privatizare majoritara a tuturor companiilor regionale in curs de infiintare pana la finele anului 2012
  • Electrica Furnizare: privatizare majoritara pana la finele lunii octombrie 2012
  • Electrocentrale Bucuresti: privatizare majoritara pana la finele anului 2012
  • Complexul Energetic Oltenia: privatizare majoritara pana la finele anului 2012
  • Complexul Energetic Hunedoara:  privatizare majoritara pana la finele anului 2012
  • Pentru cele trei sucursale de distributie ramase ale companiei Electrica, se intentioneaza privatizarea minoritara in ultimul trimestru al lui 2012.

In ceea ce priveste oportunitatea privatizarii companiilor de stat intr-o perioada dificila pe plan international, reprezentantii OPSPI spun ca intregul proces va tine cont de realitatea pietelor.


Citeste mai multe despre   












Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

5050 vizualizari

  • +15 (17 voturi)    
    mda (Joi, 2 februarie 2012, 18:43)

    demaGOGU [anonim]

    Facebook a atras 5 miliarde ptr o virtualitate iar noi pe toata industria energetica cu chiu si vai, obtinem 700 mil...
    • +7 (7 voturi)    
      americanii e niste prosti (Joi, 2 februarie 2012, 19:10)

      sache [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      ce stie ei?
    • +13 (13 voturi)    
      Noi nu privatizăm (Joi, 2 februarie 2012, 19:17)

      felis_tigris [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Noi furăm şi atât!
      • +1 (1 vot)    
        pai (Vineri, 3 februarie 2012, 11:39)

        @felis [anonim] i-a raspuns lui felis_tigris

        sa stam stramb si sa judecam drept:
        1. de furat din astfel de companii, fura cei de la putere, ca doar se vede clar ca orice schimbare de guvern atrage si schimbarea "managementului". intotdeauna pe criterii politice, niciodata pe competenta
        2. e o mare contradictie intre "dorinta" guvernului de a "privatiza" (pe 2 lei, dupa cum se vede, as vrea de curiozitate sa vad si eu contractele ca sa nu ne mai trezim ca in cazul Petrom ca vine cineva si spune ca nu se mai poate face nimic sa previna abuzuri, ca au mainile legate; poate dl Aurescu, pe care il respect mult pentru ceea ce a facut in cazul Insulei Serpilor, isi face timpul necesar sa vada fiecare contract in parte) si de a devaliza, ceea ce inseamna ca sunt presiuni mari ca ceea ce apartine romanilor sa nu le mai apartina in viitorul apropiat.
        3. exemplul diluarii participatiei statului (cati stiu de cazurile in care la sedintele AGA sau executive in care interesele statului erau puse in discutie, reprezentatii statului nu s-au dus, sa ridice mana) il avem clar la Petrom, la FP, la ceea ce se vrea unul din tunurile mileniului - RMGC (ceea ce e mai trist e ca participatiile "straine" cresc mai mult din pix, "privatizarea" se face tot pe banul romanilor) etc. un stat supra indatorat
        (cum e Romania), printr-un guvern incompetent sau aservit, va spune intotdeauna ca nu are resurse sa isi mentina participatia.
        4. orice stat civilizat , condus corect, NU isi da domeniile strategice pe mana altora.
        5. de ce nu se merge pe privatizarea managementului, prin contract de management?!? e solutia cea mai simpla.
        6. etc...
    • +10 (12 voturi)    
      Doua chestii:particular si SUA. (Joi, 2 februarie 2012, 19:22)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      Daca companiile respective arr fi particulare,iar proprietari ar fi niste americani,preturile ar fi ,probabil triple.In privinta particular as vrea sa mentionez ca sunt si romani de succes ca Patriciu,cu obiectie,au luat ieftin de la stat(pe spaga) si au vandut scump dupa ce sau modernizat tot pe banii nostri.
    • -1 (19 voturi)    
      comentariu (Joi, 2 februarie 2012, 19:27)

      nel [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      Sa vindem tot,sa facem curat sa scapam cit mai rapid de cea ce nea ramas mostenire dela parinti si bunici nostri.Bravo pdl bravo basescu jefuiti tot cea mai ramas ,vindeti Rosia Montana,vindeti energia,vindeti munti si paduri vindeti marea vindetine si pe noi poporul roman vindeti,vindeti ca doar de altceva voi nu sinteti buni,deacea va iubeste asa de mult poporul Roman.Fieva numele de ocara in veci.
    • +1 (7 voturi)    
      Informeaza-te! (Joi, 2 februarie 2012, 23:22)

      victorp [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

      Facebook nu a atras, abia depune actele. Tinteste 5 miliarde...dar cu parere de rau, una scrie in presa si una intelege romanul: http://www.zf.ro/business-hi-tech/listarea-facebook/forbes-facebook-ar-putea-fi-cea-mai-mare-speculatie-a-anului-pe-bursa-9200223

      Cat despre companiile locale...e foarte bine ca se privatizeaza, cu ocazia asta se transparentizeaza lucrurile. Pachetele de actiuni la firmele profitabile sunt minoritare.
      Sa auzim de bine si privatizari cu succes !!!
      • +2 (2 voturi)    
        Dupa parerea mea ... (Vineri, 3 februarie 2012, 10:19)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui victorp

        ... pastrarea unor pachete minoritare la firme profitabile de catre stat ar fi o idee buna.

        In rest, de acord. M-as mira insa ca FB sa nu stranga totusi o suma mai mare de 5 mld USD din IPO. Toate statisticile arata ca timpul petrecut de utilizatori pe FB e in continuare ridicat, chiar daca retele sociale specializate (Linkedin) sau de uz general dar cu alte facilitati (G+) incep sa roada din cota de piata a FB.
      • -2 (2 voturi)    
        yeah right! (Vineri, 3 februarie 2012, 11:06)

        Bibicu [anonim] i-a raspuns lui victorp

        Tinteste 5 miliarde doar in urma depunerii actelor preliminare. Listarea propriu-zisa s-ar zice c-ar putea avea cca jumatate din PIB-ul Romaniei, conform unor estimari superumflate. Estimarile corecte arata o capitalizare de 30 de miliarde, de 40 de ori mai mult decat tot ce are Romania mai de pret. Penibil!
  • +2 (20 voturi)    
    Vindeti tot! (Joi, 2 februarie 2012, 18:53)

    Cosmin [anonim]

    De ce sa ramana profitul in tara, cand putem sa fim sclavi la occidentali sau la chinezi? Grecii ies in strada ca nu isi vind simbolurile nationale (in special resursele) nici macar cand sunt datori vanduti, iar noi ne-o facem cu mana noastra, fara nici macar sa ne doara!
    • +2 (16 voturi)    
      Ba FMI ne-o cere si Basescu executa to ce doresc (Joi, 2 februarie 2012, 20:16)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui Cosmin

      acestia. Cand vad ca guvernul mai are nevoie de un nou imprumut, killerii FMI pluseaza la procentele din companii care trebuie vandute. Chiar daca se va vinde un procent de 10-15% din actiunile unei companii, la noi e clasica metoda "majorarii de capital" prin care strainii pot deveni usor majoritari pentru ca statul face pe prostul si nu participa.
      • +2 (6 voturi)    
        Informeaza-te (Joi, 2 februarie 2012, 23:26)

        victorp [anonim] i-a raspuns lui ....

        Pentru o majorare de capital sa face AGA in care se cere acordul actionarilor; asadar si prin urmare nu se pot face majorari de capital in societatile in care statul roman este mojoritar fara acordul reprezentantilor statului! Ori dezinformezi ori vorbesti in necunostinta de cauza.
        • -1 (5 voturi)    
          Lasa teoria, vezi ce s-a intamplat in realitate. (Vineri, 3 februarie 2012, 6:34)

          .... [utilizator] i-a raspuns lui victorp

          De exemplu la Petrom, prin aceasta metoda statul a ajuns de la 40% la 9%. La Fondul Proprietatea, de la 100% statul a ajuns sa mai detina 40%. Ei, cum e cu teoria ta cu AGA? A intrat vre-un ban la buget in urma pierderilor masive de procente din capital? Nu!. De fapt Basescu (cand era director general in ministerul transporturilor) a brevetat metoda cu disparitia flotei comerciale fara ca statul sa fi incasat ceva.
          • +1 (5 voturi)    
            Ce nu intelegi?????? (Vineri, 3 februarie 2012, 9:26)

            doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui ....

            Dupa cum spui a ajuns de la 40% la 10% nu de la 51% sau mai mult.... Actionarul majoritar decide ce marire de capital se face si cu cat.
          • +4 (4 voturi)    
            Da ma, da' ... (Vineri, 3 februarie 2012, 10:25)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ....

            ... daca tu si inca unu' puneti impreuna cate 10 lei intr-o afacere, cata vreme aia valoreaza 20 de lei e normal sa aibe fiecare 50%. Chiar daca valoarea firmei creste la 100 lei in timp, cata vreme nu vine nici unu' cu bani de-acasa e normal sa ramana fiecare cu 50%. Da' daca cand afacerea a ajuns la 100 lei asociatu' tau mai baga inca 1000 lei in firma, si asta nu de dragu' de a toca bani, ci pt. ca firma are potential de crestere pe care fara banii aia il rateaza, e irational sa te astepti sa ramaneti fiecare in continuare tot cu 50%. Daca te tine cureaua, bagati fiecare cate 500 lei, daca nu, inghiti in sec. Oricum, cfe-ti ramane tie din firma dupa cresterea de capital tot valoreaza mai mult decat cei 50% fara majorarea de capital.

            Mai pe intelesu' matale, chiar daca n-a intrat nici un ban in trezorerie in urma scaderii participatiei statului la diverse firme, ce detine acuma statul din firmele alea e mai valoros decat era la vremea cand avea participatie mai mare. Cam ca daca ai jumatate dintr-o cosmelie care sta sa sa cada la o adiere de vant versus sa ai doar un apartament dintr-un bloc nou, cu 10 etaje si 40 de apartamente.

            Cat despre faptul cu flota, mai las-o, ca e veche, si-a fost ras-explicata de diversi. Singura afacere care se putea face cu flota era sa fie dusa la fier vechi, si asta s-a cam si intamplat.
      • -2 (2 voturi)    
        nu-i asa (Vineri, 3 februarie 2012, 10:26)

        unu [anonim] i-a raspuns lui ....

        FMI, UE sau alti creditori iti impun niste conditii exprimate, de regula, in niste indicatori tinta. CUM ajungi acolo, e treaba guvernului care, printr-o politica coerenta si corecta ar putea sa ii atinga. daca ar avea in fata politicieni care actioneaza in beneficiul tarii lor, nici nu ar trebui sa faca creditorii recomandari de unde sa scoatem bani sa platim datoria. numai ca la noi s-a intalnit prostia, marlania si hotia la nivel inalt cu interesul marilor smecheri care vor resursele Romaniei gratis si repede. si uite asa s-a pus onor conducerea tarii pe vandut orisice le mai baga lor un ban in buzunar fie si prin sprijinirea mentinerii la putere pentru buna executare a ordinelor primite. de aia basescu se agata cu orice pret de putere, odata ce ne va fi vandut cu totul, obiectivul nostru zilnic nu va mai fi decat supravietuirea iar el si clica tradatoare vor trai bine mersi caci cine va mai putea sa ii traga la raspundere. de aceea vrea sa si modifice Constitutia. NU trebuie lasat. eu tot sper ca oamenii sa realizeze macar in ceasul al doisprezecelea ce ne asteapta daca basescu isi duce mandatul primit de la straini la capat. pentru ca el nu actioneaza in mod cert in interesul Romaniei. dovada: nici 800 mil eur pentru 14 companii de stat, dintre cale unele strategice si performante, cu tot furtul...
  • 0 (16 voturi)    
    de teama repetarii unui esec, le vor da pe nimic ! (Joi, 2 februarie 2012, 18:53)

    vio [anonim]

    Ce-i doare, ca doar nu dau din buzunarul lor !!
    Si cat au criticat alelalte guvernari ca au dat avutia mandrei Romanii pe nimica toata !!
    Ipocrizie, culoarea ta e portocalie !!!!!!!!!
    • +6 (10 voturi)    
      De cate ori sa-ti spun? (Joi, 2 februarie 2012, 20:22)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui vio

      Ipocrizia se marcheaza cu rosu.Nu ai vazut ca fetele care se imbraca in rosu sunt cele mai ipocrite?Radio Erevan asa spune.Privatizarile se fac pe bursa ,asa ca nu tine.Daca ti-ai facut sperante de o "plesneala",ai pierdut.Cat despre cum sa dat avutia mandrei Romanii,ce interes ai sa-i acoperi pe excroci?Ai castigat ceva din hotia lor? Si nu poti spune ca 90% nu au fost hotii.De fapt,inafara de Dacia Pitesti nu cred sa mai existe ceva privatizat corect.
  • +4 (18 voturi)    
    Perlele Coroanei Romaniei (Joi, 2 februarie 2012, 19:07)

    Marco [anonim]

    Acestea sunt perlele coroanei. Ele valoreaza asa cum sunt prezentate peste 10-15 miliarde Euro. As putea spune ca sunt nepretuite pentru ca nu le mai putem lua inapoi!
    Acest guvern tradator in frunte cu presedintele basescu si fmi le vor vinde pe nimic (bani de marit un an cu 5% pensiile si salariile bugetarilor).
  • +1 (15 voturi)    
    Jaf national = subminarea economiei=inchisoare (Joi, 2 februarie 2012, 19:09)

    Bancherul [anonim]

    jaf national = subminarea economiei=inchisoare=nationalizare in viitor in cazul companiilor cu participatie majoritara vanduta pe 2 lei vechi!

    asta e jaf la drumul mare... faceti chestia asta si se va lasa cu condamnari (binenteles nu in timpul guvernarii voastre!) pentru subminarea economiei nationale si inchisoare! nimeni nu a zis ca o privatizare nu e buna, dar nu la valori de cateva ori sub valoarea contabila a activului vandut! oricine putea sa guverneze romania mai bine ca voi ma! ....si unu' care vinde covrigi la coltul strazii !
    • -1 (7 voturi)    
      INCORECT (Joi, 2 februarie 2012, 19:34)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Bancherul

      Pentru subminarea economiei nationale pedeapsa este alta. Ai uitat ?
    • +1 (5 voturi)    
      se vede si din avion (Vineri, 3 februarie 2012, 0:37)

      anton pan [anonim] i-a raspuns lui Bancherul

      faceti privatizarea transparent pe bursa . daca vin psd si pnl fac privatizarea ca la petrom, romtelecom,noroc ca nastase 7 case o sa fie putin ocupat.. este cit se poate de clar ca disperarea de aveni la putere are un interes si anume ciordeala. ca doar nu vor sa vina pentr a ne face noua bine. au mai fost la guvernare si au furat cit au putut. are cineva vreo indoiala?
  • +7 (13 voturi)    
    exageram cu privatizarile (Joi, 2 februarie 2012, 19:10)

    sile [anonim]

    Cred ca ar trebui sa o lasam mai moale cu privatizarile fortate.

    Ideea managementului privat la companii de stat ,cu impunerea de criterii clare si ferme de performanta este mult mai buna.Trebuie sa fie clar ca in lumea larga sunt foarte rare cazurile cand patronul sau proprietarul conduce direct afacerile Companiei sale mai ales cand e vorba de firma mari..Acest lucru il face o echipa de directori careia i se cere performanta
    .In cazul in care nu au performanta zboara de acolo.
  • +4 (12 voturi)    
    gândiți!!! că d'aia aveți urechi (Joi, 2 februarie 2012, 19:17)

    dragoș [anonim]

    să-și pună dracu' mintea și voința la contribuție și să le facă să meargă, nu să le dea ''investitorilor strategici"...
    am văzut ce fac și ăștia (vezi petrom, romtelecom etc)
    să vândă ieftin (să dea gratis) știe orice prost. să faci bani din nimic știu doar "investitorii strategici"... 'r'ar ai dreaq cu cine îi ține în brațe
    • 0 (0 voturi)    
      aiurea (Duminică, 5 februarie 2012, 14:04)

      EugenC [utilizator] i-a raspuns lui dragoș

      petrom este cea mai mare companie din romania.
      deci face bine - privatizata asa.

      in plus plateste taxe grase statului roman si angajeaza cam 20,000 de oameni
      Face deci bine...si nu chiar gratis si lipsit de beneficii pentru poporul roman
  • +4 (10 voturi)    
    privatizat (Joi, 2 februarie 2012, 19:24)

    Pulpea Aurelian [anonim]

    Pai guvernul e complet privatizat...Hai sa vindem tot,tot,tot,inclusiv istoria.
  • +3 (11 voturi)    
    ce nenorociti (Joi, 2 februarie 2012, 19:28)

    bula [anonim]

    se pregatesc ultimele tunuri in regim de urgenta
  • +1 (11 voturi)    
    Nu sunt de acord (Joi, 2 februarie 2012, 19:40)

    Adrix [anonim]

    Nu sunt de acord cu privatizarea, mai ales daca aceste societati au profit de cel putin 10%. Se pregateste un alt tun in economia romaneasaca, nu suntem capabili sa creeam strategii de dezvoltarea pentru nii una dintre cele enumerate mai sus. Trebuie sa fii "debil" sa privatizezi Petromul, Romgazul sau transelectrica. HELLO BOC si BASESCU, WAKE UP!!!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      aiurea (Duminică, 5 februarie 2012, 14:08)

      EugenC [utilizator] i-a raspuns lui Adrix

      dar daca sunt companii in pierdere de ani de zile....subventionate din banii tai si ai mei ...
      ca oltchim, tarom....de exemplu?

      preferi sa aduci tu in continuare bani de acasa sa le tii "romanesti" sau mai bine le ia altul mai ieftin asa dar le face profitabile si da bani la stat in loc sa ia?
  • -1 (7 voturi)    
    inconstienta constienta,sau : VANZAREA CONSTIENTA (Joi, 2 februarie 2012, 19:41)

    El Condor [anonim]

    a obiectivelor strategice ale economiei romanesti. in inconstienta lor, cei care ar fi trebuit sa-si dea demisia de onoare atunci cand au avut loc miscarile protestatare nu numai in bucuresti, ci in toata tara, s-au gandit sa vanda romania pe bucati, pentru a putea atinge conditionarile exterioare. se pare ca sunt pe cale sa faca cea mai mare greseala economica, sociala si politica de carre sunt capabili. sfatul meu : plecati pana nu este prea tarziu pentru voi. inca nu ati vazut si simtit tot.
  • 0 (6 voturi)    
    si-au prins urechile ... (Joi, 2 februarie 2012, 20:00)

    noname [anonim]

    E clar !
    " Si-au prins urechile " ! Au facut imprumut dupa imprumut de la FMI, BCE etc. si acum chipurile , trebuiesc privatizate si "ultimele perle ale coroanei" !
    Abureala pentru prosti , ceea ce ne prezinta asa zis-ul Minister al"Economiei" ! Care "economie " ?
    Si totusi, "sintagma" personajului " Alexandru Lapusneanu" este inca , de o actualitate pregnanta: Prosti, dar multi, Motoace !".
    Si totusi, "zbuciumul" ce a caracterizat a doua jumatate a sec. XIX, revine in forta la inceput de sec. XXI ! Oare, chiar nu s-a terminat "zavera " de la '48 ?!?
  • +3 (9 voturi)    
    Imi asum integral riscul.... (Joi, 2 februarie 2012, 20:02)

    valens [anonim]

    ...de a fi identificat, dar nu tac.
    Pentru aceste (posibile) decizii de vanzare a elementelor strategice din patrimoniul public national, raspunsul este unul singur: actiune judiciara fara mila, condamnare si penitenciar in regim sever.
    Exact la fel s-a intamplat intre 1934 - 1940!! Cred ca, in sfarsit, intelegeti (cei care mai citesc cate ceva si au urme de discernamant) de ce o mare parte a clasei politice interbelice si sustinatorii acesteia au fost condamnati si au executat sentinte drastice in perioada 1948 - 1964.
    Am sentimentul ca urmeaza o perioada extrem de grea, plina de conflicte, aproape fara precedent in istoria recenta a acestei tari superbe, dominata de o liota nenorocita de infractori care, surprinzator, sunt lasati in viata.
  • +7 (9 voturi)    
    nu e chiar asa (Joi, 2 februarie 2012, 20:13)

    Anna [anonim]

    Nu vorbim de privatizare in adevaratul sens al cuvantului, mai exact, statul nici macar nu vinde nimic. Toate aceste companii emit actiuni noi care vor fi 10-15% din capitalul social. O mica corectie: nu vorbin de oferte publice secundare, ci oferte publice PRIMARE (IPOs).

    Scopul acestor vanzari este de fapt LISTAREA LA BURSA in scopul transparentizarii functionarii acestor companii. FMI si Banca Mondiala vor:

    1) eliminarea contractelor cu baietii destepti (sau renegocierea lor pt termene mai scurte, cantitati mai mici si preturi mai mari pe cat posibil)

    2) contracte transparente de acum inainte plus transparenta manageriala, la care te obliga listarea la bursa (toate companiile listate trebuie sa prezinte mult mai transparent modul lor de actiune decat o fac acum Hidroelectrica si Romgaz)

    3) se stimuleaza liberalizarea preturilor si interesul MEC sa rezolve macar partial problemele din aceste companii ca sa scoata mai multi bani din vanzarea acestor pachete minoritare.
    • -2 (2 voturi)    
      moft (Joi, 2 februarie 2012, 20:34)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui Anna

      ny e asa
      vor fi luate pe nimic..si inapoi nu vom putea sa le luam..
      si nici sa facem altele
      Kaput Suntem o natihje moarta! disparuta
      rusii,americanii, nemtii,ungurii..sarbii si chiar bulgarii,ba chiar si turcii...jubileaza
      ..
      Romania se desfiinteaza..singura..si cat s-au caznit ei sute de ani Iata visul lor vine de la..!! ghici de la cine..ghicitoare a la Arafat Raed!!??
    • -1 (5 voturi)    
      Ce buna esti la bla bla bla.Unele companii vor fi (Joi, 2 februarie 2012, 20:48)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui Anna

      vandute10-15%, altele 51% sau integral. Propaganda asta ieftina de prostit prostii nu prea mai tine. Sper doar sa nu mai apuce matrozu sa vanda tot ce-i cer stapanii sai de la FMI.
  • -1 (7 voturi)    
    ariton go home!!!!!!!!!!!!! (Joi, 2 februarie 2012, 20:28)

    vlad [anonim]

    ce ministru al economiei e ăsta? in loc să rezolve problema el vinde... și am înțeles că nici nu mai semnează vreun act în minister... huo!!!
  • -1 (5 voturi)    
    Jaful unei natiuni (Joi, 2 februarie 2012, 20:47)

    Sven [anonim]

    este primul pas spre vanzarea ultimei avutii. statul roman nu mai exista.
  • -1 (3 voturi)    
    Privatizarea gratuita (Joi, 2 februarie 2012, 20:48)

    barbu [anonim]

    Guvernul a gasit o medoda "originala" de privatizare. Banii platiti de firmele care vor cumpara actiuni vor ramane la firma a carei actiuni au fost vandute de stat, adica la cumparator, acesta devenind coproprietar fara sa cheltuiasca un singur euro !
  • +1 (7 voturi)    
    NU SUNT DE ACORD CU PRIVATIZARILE DIN ENERGIE (Joi, 2 februarie 2012, 20:52)

    hhfgffgfgg [anonim]

    Privatizarea sectorului energetic este o lovitura data acestui popor. Priviti ce se intampla in celelalte privatizari in care romanilor li se vinde de catre straini energie electrica romaneasca, gaz romanesc, benzina si motorina din petrol romanesc.
    Gazul, curentul, carbunele, petrolul si derivatele lor trebuie sa apartina statului nu sa faca obiectul unor privatizari cel putin discutabile.
    • +1 (3 voturi)    
      Gresesti (Vineri, 3 februarie 2012, 8:44)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui hhfgffgfgg

      Daca ai avea contact cat de cat cu sistemul ai vedea ca este ultimul bastion al comunismului din Romania - nu au schimbat nimic in 20 de ani.
      In plus sa stii ceva: in energie intreprinderea e de stat si profitul este privat (aka baieti destepti sau din partid). Cauta BVC pe net din ultimii ani de la Turceni sa vezi ce profit de 0.05%.
      • +1 (1 vot)    
        Tu gresesti (Vineri, 3 februarie 2012, 11:21)

        tataie [anonim] i-a raspuns lui Rali

        Daca o intreprindere energetica este de stat asta nu insemna ca este un bastion al comunismului. Intr-adevar, privatizezi spitale, scoli, servicii, insa nu privatizezi tot ce tine de productia si distributia de petrol si gaze, pentru ca in caz de necesitate statul nu-i mai poate ajuta cetatenii cu absolut nimic. De ce mai exista strategia de aparare discutata la CSAT? Ce discuta oamenii aia, cand totul este privatizat.
        • +1 (1 vot)    
          Cum isi ajuta statul cetatenii! (Vineri, 3 februarie 2012, 15:30)

          Rali [utilizator] i-a raspuns lui tataie

          Lua din banii lor si acoperea gaurile de la Petrom sau de la Sidex sau Romarm, Tarom CFR etc.??
          Privatizarea si eliminarea coruptiei transpartinice este solutia pentru o iesire a politicului si a tarii din colcaiala in care se zbate de 20 de ani.
          Adica, sa nu mai aiba de furat decat din bugetul loca si din infrastructural!!!!

          Pt Gabriel. Nu capitalismul a depopulat Romania, ci comunismul care ne-a lasat inapoiati tehnologic si legati de glie ca populatie, cu o industrie care ajungea la exporturi de 10 miliarde de $. Azi avem exporturi de 50 miliarde $ fara industrie.
          In plus scaderea populatiei e o problema in toate tarile europene si cele dezvoltate.
      • -1 (1 vot)    
        OK (Vineri, 3 februarie 2012, 11:26)

        Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Rali

        Capitalismul a depopulat tara cu 4 milioane de oameni. Propun Condamnarea publica in Parlament a oranduirii sociale anti-crestine numita capitalism !
  • +2 (8 voturi)    
    NU faceti una ca asta!!! (Joi, 2 februarie 2012, 20:59)

    ionut [anonim]

    Nu privatizati Transelectrica, Electrica si Hodroelectrica!!! Si credeti-ma, lucrez in domeniul energetic, stiu despre ce vorbesc.

    Centralele hidroelectrice si infrastructura energetica au fost facute din banii bunicilor si din banii parintilor. Sa luam ca exemplu Hidroelectrica: infrastructura de acolo e incredibila (nu stiu cati ati fost intr-o hidro centrala) si acele centrale pot fi exploatate sute de ani de acum incolo, atat timp cat sunt exploatate corespunzator si retehnilogizate periodic.

    De ce sa nu schimbam doar managementul ??????
    • -1 (5 voturi)    
      700 de milioane - ha ha ce gluma buna (Joi, 2 februarie 2012, 21:38)

      ingineru [anonim] i-a raspuns lui ionut

      bai hotilor.

      numai barajul de la bicaz costa 1 miliard de ruor pe putin

      cat despre barajul de la portile de fier, guvernantii din ziua de azi si poate roamnia NU VOR MAI FI IN STARE SA FACA UN ASTFEL DE BARAJ VECI !!!. - adica ar stii in 1000 de ani la costuri de miliarde de euro.


      HOTILOR NU VA JUCATI CA VOM FACE GREVA GENERALA !!!

      NU VA JUCATI HOTILOR CU NOI !!!

      am platit taxe mari, am avut cele mai mici salarii si avem inca cele mai mici salarii, pentru ca sa se faca nvestitia de la NUCLEAR ELECTRICA.

      NU S_A VRUT SA I SE DEA DRUMU LA CELE 4 REACTOARE PENTRU CA PRETUL LA CURENT DUPA MINTEA LOR AR FI FOST PREA IEFTIN, ei negandidndu-sse ca s-ar dezvolta astfel economia !!!

      de ce se fac investitii ???? ca sa se aiba ce fura ????


      nu mai pot. ma enervez degeab.
    • 0 (4 voturi)    
      thqromania@gmail.com (Joi, 2 februarie 2012, 23:10)

      trer [anonim] i-a raspuns lui ionut

      Asa o cere FMI,finantele internationale si masonii,ei nu dau 2 lei pe ce ar spune majoritatea unei tari.Asteptati-va in urmatorii cativa ani la o surpriza de proportii pregatite de francmasonerie statelor din Europa.
  • -1 (3 voturi)    
    Intrebare de 10 puncte pt staff-ul lui lui Basescu (Joi, 2 februarie 2012, 21:09)

    JustMan [anonim]

    Domnule presedinte si domnule prim ministru,

    Pot sa stiu si eu ce comisie a avizat si verificat compania Goldman Sachs pe contractul unde a castigat licitatia recent in luna aceasta?
    Goldman Sachs a castigat 2 licitatii pe privatizarea gazelor naturale ale Romaniei - stire postata de Google News si Romania Insider in limba engleza, dar, complet ignorata de mass-media romaneasca pe limba romana.

    Este binecunoscut rolul lui Goldman Sachs in falimentarea companiei USA de energie electrica : ENRON (echivalentul lui ENEL sau ELECTRICA), este binecunoscut rolul lui Goldman Sachs in criza datoriilor suverane (hedge funds) si originile crizei financiare mondiale din prezent (valui 1+2 de criza).

    Raj Rajaratnam CEO-ul Goldman Sachs a fost dat in judecata si condamnat de justitia USA, Goldman Sachs are procese penale si civile cu guvernul USA pentru inselatorie si subminarea economiei nationale si mondiale.

    IN CONCLUZIE: Pot sa stiu si eu domnule presedinte si domnule prim-ministru cine a avizat aceste licitatii si de ce o companie suspecta si potential periculoasa ca Goldman Sachs sa fie acceptata ca castigatoare a licitatiei pentru privatizarea gazelor naturale ale Romaniei? Nu de alta ... dar tot vorbim aici de profituri si castigatori! Poate de aceea va tremura vocea domnule presedinte cand vorbeati de manifestarile din strada!? Va era frica ca pierde Goldman Sachs contractul cu privatizarea gazelor naturale ale Romaniei si nu mai va achitati obligatiile catre sustinatorii dvs in campania electorala?

    PPS: Intrebam si eu ... nu am dat cu parul... Sa nu incepeti cu discriminarea... e adevarat ca CEO-ul si stafful de la Goldman Sachs au platit penal pentru faptele lor si ca compania si actionarii e ceva mult mai mare dar ... totusi domnilor!

    Exista cumva in tara asta o minima prudenta? Chiar ne facem frate cu diavolul ca sa trecem puntea!

    Cu respect si fara intentia de a jicni sau incita. Doar in caliate de simplu cetatean turmentat de stire...
  • -1 (3 voturi)    
    incredibil (Joi, 2 februarie 2012, 21:36)

    pcd [anonim]

    Un guvern cu 8% popularitate vinde tot !!!! nu se poate asa ceva. daca ar fi si numai Cuprumin si e grav! poate nu stiati dar vorbim de CEL MAI MARE ZACAMANT SDE CUPRU DIN EUROPA IN VALOARE DE PESTE 5MLD DE DOLARI. astazi nu se poate face nimic fara cupru(toata aparatura electronica il foloseste). de ce se vinde????? de ce se vand ultimele proprietati ALE POPORULUI ROMAN? cine le da voie guvernantilor sa faca asta????
  • -1 (3 voturi)    
    vindeti ma! (Joi, 2 februarie 2012, 21:42)

    dragos [anonim]

    Vindeti ma tot! Sa nu mai ramana nimic!

    La romani ce le iese? 784 de mil? Facand un calcul simplu vine cam 41 de euro pe cap de locuitor (am impartit la 19, ca asta e... ne-am mai imputinat).

    In cate luni da un roman 40 de euro pe energie? una? hai doua? punem trei, cu tot cu copii si alcoolici.In doua luni se amortizeaza investitia cumparatorilor (urmatoarele doua luni vin in buzunarul politicienilor)... si in restul lunilor romanu sta cu acadeaua in gura si viseaza la bani de eoliene si panouri solare, ca atat ne-a mai ramas.

    OK, lucreaza multi in industria energetica.. trebuie imbunatatit managementul. Dar mai departe?
  • -1 (5 voturi)    
    Deja ... (Joi, 2 februarie 2012, 22:21)

    Marse [anonim]

    ...asta e inalta tradare . Aici nu e vorba de cateva sute de milioane amarate, pe care le praduieste Udrea imediat . E vorba de capacitati strategice ale statului . Ce bine le-a administrat Basel ! In ianuarie 2009, Vineanu facea pe eroul, cand au taiat rushii gazele, dar erau depozitele umplute de Tariceanu . Acum, a venit doar un viscol, dar depozitele sunt goale ... De ce ? Pai, daca le umpleau, ii ieshea ceva lui Udrea ?...
  • +2 (4 voturi)    
    ROMGAZ (Joi, 2 februarie 2012, 22:42)

    coco04 [utilizator]

    1. Hotnews,vezi ca la ROMGAZ scrie oferta secundara ori ea e primara caci ROMGAZ nu e inca listata pe bursa.
    2.Se discuta mult cu inima si nu cu capul.Nu se privatizeaza nimic ci se transparentizeaza.
    Pachetele de actiuni de la Petrom,Electrica sunt pachete reziduale (statul nu mai e majoritar de
    mult si are pachete mici de actiuni).Acolo daca statul nu ia dividende,mai bine vinde.
    La celelalte nu se instraineaza pachetul majoritar ci se vand pachete mici pe bursa ceea ce obliga companiile la o transparenta mult mai mare.
    Deci chiar nu e nici-o problema .
    • -1 (3 voturi)    
      Frumos nume ai dat hotiei: transparentizare. (Vineri, 3 februarie 2012, 6:41)

      .... [utilizator] i-a raspuns lui coco04

      Pana la urma Basescu ne va transparentiza pe toti.
  • 0 (4 voturi)    
    Io zic (Joi, 2 februarie 2012, 23:10)

    incomod [anonim]

    sa-l privatizam pe Base, sa-l trimitem la pescuit in locul flotei pe care a sparlit-o si sa aiba norma de productie, nu produce, nu mananca. :)
  • 0 (4 voturi)    
    partea pozitiva e ca... (Vineri, 3 februarie 2012, 4:29)

    vinny [anonim]

    e an electoral, vindem ce mai avem si poate avem si de o bere si niste mititei...
  • +1 (3 voturi)    
    Energia yrebuie sa ramina la stat (Vineri, 3 februarie 2012, 6:39)

    remicristian [anonim]

    Daca Romania doreste sa se poata dezvolta in viitor are nevoie de pirghii directe de actiune si influenta asupra competitivitatii. Enregia in ansamblu este probabil alaturi de sistemul bancar pirghia cea mai buna de a influenta politicile de dezvoltare industriala pe termen mediu si lung. Daca statul ramine cu mai putin de 20% din capacitatile de productie energie electrica si nu va mai fi un jucator cheie in piata care sa poata regla eccesele de lacomie ale producatorilor privati atunci vaom fi sortiti sa raminem o piata de desfacere pentru produsele fabricate aiurea. Sa luam exemplul carburantilor unde statul dadin umeri ca nu are cum sa intervina in piata. Daca ar fi avut macar 20% din piata si ar fi scos la vinzare carburant sa zicem cu 5% mai iefttin decit concurenta privata ce credeti ca ar fi facut restul actorilor din piata? La fel si cu bancile daca am avea bani de stat care sa ofere dobinzi decente apropiate de ce se practica in tarile normale ce credeti ca ar fi facut si ceilalti si-ar mai fi permis sa cera dobinzi de 15-18% la lei pentru IMM.
    uri. Cum poate o companie mica din Romania sa intre in competitie cu una din Germania cind din start trebuie sa plateasca cu peste 10% o dobinda mai mare? Sunt domenii in care doar forta de munca ieftina nu poate suplini restul.
    Concluzia este ca statul trebuie sa isi faca un plan prin care sa devina un jucator cheie in domeniul energetic si cel bancar si sa aiba rol de regulator al piatei si sa stimuleze dezvoltarea pentru ca altfel vom sta si ne vom uita cum fac altii profit in Romania si il trimit frumos in tarile de origine,
    Priviti sa Enel, Petrom, Cez, Distrigaz nord, si cine a mai cumparat capacitati energetice. Nu au facut investitii decit in siteme noi de facturare si au redus personalul odata cu marirea timpilor de interventie la avarii. Dezvoltarea retelelor se face tot pe banii cetatenilor interesati. De sistemul bancar nici nu vreau sa mai deschid discutia stim cu totii cit de mari sunt dobinzile!
    • -1 (1 vot)    
      Prea tarziu.... (Vineri, 3 februarie 2012, 11:29)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui remicristian

      Ca sa facem ce zici tu, deja trebuie schimbata oranduirea sociala, iar asta se poate doar prin violenta........
      • +1 (1 vot)    
        pastrare (Vineri, 3 februarie 2012, 14:05)

        remicristian [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

        Nu este nevoie decit sa pastram Hidroelectrica, Cernavoda si una pe carbune mare, Turceni sau cea mai moderna pentru echilibrare si eventual terminate cele doua reactoare aflate ins stadiu mai avansat ca al cincilea este la fundatie.
        Sa oblige respectarea constractelor de privatizare pe cei ce au achizitionat distributia si eventual demarearea de investitii in linii noi de distributie.
        In domeniul bancar cu o capitalizare a CEC si Eximbank ar putae intra puternica ca jucator in piata. Decit sa majoram participarea la FMI, cu miliardul de acolo si ceva bani de la investitiile in borduri si drumuri supraevaluate ar putea gestiona credite pentru IMM si agricultura mica (ferme zootehnice si legumicole mici si medii).
        Asta ra crea locuri de munca in zone moarte industrial si fara speranta dar cu foarta de munca din abundenta. O alta manevra ar fi refinantarea creditelor ipotecare in valuta cu credite in lei la dobinzi mai mici. Asta ar elibera ceva bani in consum fara pericol de inflatie sau unul moderat in balanta cu intrarile de fonduri europene care asa cum se lauda anul acesta ar fi de cca 6md. Euro. Inca ne permitem luxul de a tipari propria moneda si astfel sa finantam perte din necesarul de investitii. Char daca un pic de inflatie se va produce aceasta pe termen mediu va duce la efecte pozitive daca banii ajung in investitii ce creaza locuri de munca durabile si nu pe termen scurt cum sunt constructiile de drumuri. Problema este ca nu avem poliyicieni care sa priveasca mai departe de propriul buzunar.
  • +2 (4 voturi)    
    Ultimul nu mai poate stinge lumina ! (Vineri, 3 februarie 2012, 8:03)

    Fisherman [utilizator]

    Pentru că nu mai este a lui...

    Dacă Energie nu e, nimic nu e !
    România are toate condițiile pentru a-și asigura, independent, integral, necesarul de energie.
    Este ultimul domeniu în care ne-am păstrat independența !
    Toate statele se străduiesc să își asigure și să controleze resursele energetice iar noi ne pregătim să le vindem ?
  • +3 (3 voturi)    
    dacă.... (Vineri, 3 februarie 2012, 8:15)

    ceaurel [anonim]

    Companiile de distribuţie gaze străine prezente în România nu şi-au respectat obligaţiile de înmagazinare gaze, iar Romgaz importă cantităţi impresionante... Ce ar fi dacă le-am da străinilor şi Romgaz-ul????? Echitabil, nu? Mi-e milă de ce se va întâmpla cu ţărişoara asta... Dăm Romgaz-ul şi poate intrăm în Schengen sau dăm Roşia Montană şi mergem în ceruri...
  • -1 (1 vot)    
    STOP (Vineri, 3 februarie 2012, 10:12)

    tornadored [anonim]

    Ar trebui sa facem ceva ,sa se opreasca privatizarile . . Trebuie sa ramana statului roman toate companiile de producere , distributie curent electric si gaz . Vom deveni o colonie , daca vindem tot . Spunem un NU hotarat privatizarilor !
  • +4 (4 voturi)    
    NU VA VINDETI TARA !!! DATI-o LA FIER VECHI !!! (Vineri, 3 februarie 2012, 10:40)

    cineva [anonim]

    tineti-le ma voi pe toate....sa fiti mandrii ca "sunt ale poporului" ...sa puteti dormi noaptea mai bine ca stati pe "resurse" si "rezerve" ...sa va simtiti bine

    nu va vindeti tara, tocati-o marunt cu politicienii vostrii ca v-o vand ei de nici nu apucati sa aflati !!
    Tariceanu v-a vandut marea inainte ca macar sa fie a vostra....Vacaroiu v-a falimentat-o, Iliescu va tinut numai cu vorbe ..impartind la toti pentru subzistentza cultivand baronii

    Bravo, stati in case si faceti frigul, plimbati-va la mall cu cartofii prajiti expirati si comentati sus si tare ...ca se vor rezolva toate
    • +1 (1 vot)    
      nu va vindeti tara (Vineri, 3 februarie 2012, 10:58)

      juarez [anonim] i-a raspuns lui cineva

      Productia de energie este aproape toata de stat, jumatate termo, jumatate hidro si nuclear.
      Tinand uzinele termo la stat, ca de fapt tot niste uzine sunt, s-a castigat cateva mii de locuri de munca prost platite dar preturile nu au fost mici, profitul a lipsit iar viabilitatea nu le-a fost asigurata. Luau bani frumosi, creau locuri de munca mai bune si aveau vechile instalatii inlocuite daca dreptacii privatizau termo in 2005. Ha!
    • 0 (0 voturi)    
      In statistici (Vineri, 3 februarie 2012, 15:36)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui cineva

      1 In energie se castiga bine, de unde scoti tu prost platite.
      2. Daca studiezi, Gorj-ul are unul dintre cele mai mari salarii medii din tara. Crezi ca vine din agricultura?

      Ori dezinformezi, ori vorbesti ca sa te afli in treaba.
  • -2 (2 voturi)    
    Oferta de vanzare Basescu-Boc (Vineri, 3 februarie 2012, 11:39)

    Deveanu Silviu [anonim]

    Dupa mintea mea, cea mai buna afacere ar fi sa scoatem la vanzare cuplul Basescu-Boc. Orice suma s-ar obtine ar fi o mare plesca pentru romani. Este, totusi, cineva impotriva propunerii?! Daca vanzarea nu se realizeaza ar putea fi oferit si un bonus, cuplul Ponta-Antonescu. Asta afacere!
  • -2 (2 voturi)    
    tradatori (Vineri, 3 februarie 2012, 11:50)

    bazil [anonim]

    au sa ne vanda si sufletele daca o sa satm pasiv si sa ne uitam la ascesti analfabeti care nu au mama nu au tata toata lumea an strada sa mai salvam ce se poate salva pt generatile vitoare daca nu o sa fim bestemati ca am stat si am privit la televizor
  • 0 (2 voturi)    
    daca tot se vinde tot in tara asta... (Vineri, 3 februarie 2012, 14:02)

    me [anonim]

    Macar sa se plateasca datoria externa , asta sa fie pretul... Nici macar un miliard de euro... Pai sunt cativa bogati din Romania care ar putea cumpara tot. E un mizilic... Daca as avea eu un miliard de euro le/as cumpara, e ceva sa depinde energetic o tara de mine...
    As pune ce partid vreau eu, as putea fi chiar un mic dictator...:)
  • 0 (0 voturi)    
    privatizare (Sâmbătă, 3 martie 2012, 19:55)

    titi [anonim]

    eu nu pricem ce anume la in calcul OPSPI drept venituri din privatizare pntru companiile de stat cu pierderi. spre exemplu OLTCHIM- are datorii de aprox 600mil.euro si are valoare de bursa de aprox 35 mil. eur totodat avind si activele societarii adica instalatiile si cladire ipotecate in proportie de 90%-ca investitor strategic este nebun sa dea bani sa cumpere asemnea deatorii si conditii?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version