Scrisoarea de intentie cu FMI: Fondul cere Guvernului sa incheie renegocierea contractelor Hidroelectrica pana la 15 februarie

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 12 februarie 2012, 14:29 Economie | Companii

Fondul Monetar International a impus Guvernului un termen scurt in care sa finalizeze procedurile de renegociere a contractelor bilaterale la Hidroelectrica, respectiv pana la 15 februarie 2012, si sa anuleze, in limitele legii, intelegerile pentru care aceste negocieri nu pot fi incheiate. Termenul de 15 februarie a fost stabilit prin scrisoarea de intentie convenita in urma ultimei misiuni de evaluare, din ianuarie-februarie, document obtinut de Mediafax.

"Va fi incheiata renegocierea contractelor bilaterale, astfel cum este permis de conditiile de piata, pana la 15 februarie. Daca incheierea nu este posibila, contractele vor fi anulate acolo unde este posibil legal", se arata in scrisoare.

Astfel de contracte directe au fost incheiate de Hidroelectrica incepand din anii 2000, iar jumatate dintre acorduri au fost prelungite pana in 2018.

In toamna anului trecut, Guvernul s-a angajat in fata FMI ca, pana la 31 decembrie 2011, sa trimita firmelor implicate preavize de anulare a tuturor contractelor bilaterale ale Hidroelectrica pentru care tranzactia nu a fost incheiata prin intermediul bursei de energie OPCOM.

In luna decembrie, reprezentantii Hidroelectrica sustineau ca au transmis notificari privind intentia de reziliere a contractelor aflate in derulare si care nu au fost tranzactionate pe OPCOM, aratand ca intelegerile vor fi reziliate "la primul termen posibil".

Printre companiile care au contracte directe de cumparare a electricitatii de la Hidroelectrica se numara producatorul de aluminiu Alro Slatina, cel mai are consumator de energie din tara, Energy Holding, Alpiq RomEnergie, Alpiq Romindustries (fosta Buzzman Industries).

In ultimele zile ale anului trecut, surse din companie au declarat agentiei Mediafax ca Hidroelectrica a reziliat doar trei contracte directe de vanzare a energiei, cu SNLO, Salrom si CLMB Patinoar Brasov, iar compania Luxten Lightning a renuntat la acord "din motive de imagine".

SNLO, Salrom si CLMB Patinoar Brasov cumparau cantitati mici de energie, la preturi printre cele mai ridicate practicate de Hidroelctrica la contractele bilaterale. Chiar si asa, preturile sunt de aproape doua ori mai mici comparativ cu tarifele obtinute pe bursa OPCOM.

In conferinta de presa sustinuta duminica, la finalul misiunii de evaluare, seful misiunii FMI in Romania, Jeffrey Franks, a declarat ca acele contracte bilaterale pentru energie negociate direct si de care beneficiaza doar anumite grupuri pe cheltuiala populatiei ar trebui  incetate imediat, din moment ce astfel de intelegeri provoaca numai la Hidroelectrica pierderi de 175-275 milioane euro in fiecare an.

Tema contractelor bilaterale este dezbatuta la nivel politic si al societatii civile inca din 2006, iar Hidroelectrica a fost acuzata ca vinde energie catre mai multi furnizori prin contracte confidentiale, la preturi mai mici decat cele din piata si care sunt renegociate anual.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4240 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    eu nu inteleg (Duminică, 12 februarie 2012, 14:39)

    Lucian* [utilizator]

    "SNLO, Salrom si CLMB Patinoar Brasov cumparau cantitati mici de energie, la preturi printre cele mai ridicate practicate de Hidroelctrica la contractele bilaterale. Chiar si asa, preturile sunt de aproape doua ori mai mici comparativ cu tarifele obtinute pe bursa OPCOM."

    adica pretul este de 2 ori mai mic decat ce este pe OPCOM dar este cel mai mare practicat de Hidroelectrica!
    Ce fras de departament de vanzari este la Hidroelectrica?
    Ce-ar fi sa-mi dati si mie niste energie la juma' de pret?
    Asa vreo 200KW pe luna.
    Promit ca o sa consum 300 daca ne intelegem la pret!
    • +14 (16 voturi)    
      ce nu intelegi??? (Duminică, 12 februarie 2012, 15:16)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      felix...iti spune ceva??ar fi trebuit sa intelegi de multicel deja...nu ai vazut ca de cand basescu a intrat puternic in ei cu contractele lor si a pus cainii pe ei de vrea sa le ia osu de la ros a devenit inamicul public nr 1? au fost zeci de articole de presa in care se explica clar ca de cand felix a avut ministerul economiei prin marioneta lui acuzata acuma de tradare parca si subminarea economiei nationale a castigat sute de milioane de euro din contractele de energie, sau tu credeai ca sare la gatu lu base doar asa ca nu ii place moaca lui? e vorba doar de bani, multi bani...
      • 0 (0 voturi)    
        Seres al lui Voiculescu le-a facut (Luni, 13 februarie 2012, 7:58)

        dan [anonim] i-a raspuns lui adyQ

        Contractele 'baietilor destepti' au fost facute de PSD, PNL+PC. Va mai aduceti aminte de fostul ministru al Economiei şi Comerţului, Codrut Seres care a fost acuzat de procurorii DIICOT că face parte dintr-un grup infracţional care a pus în pericol Sistemul Energetic Naţional şi au cauzat un prejudiciu în sumă totală de aproximativ 5.400 miliarde de lei, echivalentul a 165 milioane de dolari.

        Astia sunt USL!
      • 0 (2 voturi)    
        Felix??? (Luni, 13 februarie 2012, 8:33)

        gogulica [anonim] i-a raspuns lui adyQ

        Din c e spui tu Voiculescu e cel care cumpara energie super-ieftina... Patetic. Pai ultimul care a renegogiat contractele valoroase este ... Videanu, ministru in guvernul BOC. Deci cine este coruptul?
        • +1 (1 vot)    
          negociere!!!! (Luni, 13 februarie 2012, 10:59)

          naiv [anonim] i-a raspuns lui gogulica

          X cumpara la 90 (printr-un contract BETON facut in defavoarea ta) si tu vrei sa vinzi la 150! Nimeni nu vrea sa cedeze! Ii oferi ca la 120 sa-i mai prelungesti contractul cu Y luni astfel ca sa-i mai garantezi un profit mai mic dar pe mai mult timp. Ce e in neregula, daca esti de BUNA credinta???? Videanu nu a negociat vreun contract nou ci a modificat cu acordul partilor (poate intelegi ca e nevoie de ambele parti) un contract existent, marind pretul dar prelungind contractul. Poate iti facei un exemplu pe hartie si vezi ca statul PIERDE, dar pierde mai putin. Iar daca nici asa nu intelegi, cere o prima de la instructorul tau de partid...
        • 0 (0 voturi)    
          probabil ca asa e (Luni, 13 februarie 2012, 16:22)

          adyQ [utilizator] i-a raspuns lui gogulica

          deci din ce spui tu seres si voiculescu sunt total nevinovati saracii, asa o fi, votatii fratilor sa ii puneti presedinte si pe alalt prim ministru din partea mea, ti-a dat cineva mai jos un raspuns desi nu cred ca are rost sa comentam mai mult
    • -4 (4 voturi)    
      Energia el.se masoara in kwh. (Duminică, 12 februarie 2012, 15:36)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      200 KW iti dau gratis,dar ce faci cu ei?
  • +12 (12 voturi)    
    Baietii destepti din industrii. (Duminică, 12 februarie 2012, 14:53)

    liviutzubmf_20 [utilizator]

    E de vazut ce se intampla cu marile companii care iau curent pentru a il vinde mai departe gen Enegry Holding si Alpiq.Acolo contractele au clauze secrete si foarte bine create in defavoarea statului.Daca gurvernul reuseste sa scape de `traficantii de energie` atunci acesta e un mare semnal de alarma pentru toti cei care `capuseaza` intreprinderile de stat.Mult succes!!
    • +2 (2 voturi)    
      As vrea sa stiuuuuuuu! (Duminică, 12 februarie 2012, 17:35)

      ioil [anonim] i-a raspuns lui liviutzubmf_20

      Cand vor fi judecati si condamnati cei care au facut aceste contracte perdante pentru economia nationala si pentru noi toti? Cat sa mai asteptam pentru ca aceasta crima economica sa fie pusa la zid?In spatele unor contracte beton cu semnaturi beton a unor reprezentanti ai statului care trebuiau sa aiba grija de economia nationala stau bosii de azi care conduc politicul aserviti de o mas media corupta.Pana cand????
  • +1 (9 voturi)    
    ... (Duminică, 12 februarie 2012, 14:57)

    marco [anonim]

    HOLY SHIT. NOUL PREMIER DESEMNAT VA SI JEFREY FRANKS
    • -1 (1 vot)    
      Gresesti (Duminică, 12 februarie 2012, 17:41)

      Anonimul [anonim] i-a raspuns lui marco

      Gresesti, noul prim ministru desemnat va fi FELIX iar ministru economiei, Gidea. Badea sau alta vuvuzea dela latrina 3
  • -4 (6 voturi)    
    auzitit (Duminică, 12 februarie 2012, 15:02)

    saabo [anonim]

    care este baza!!/
    ce ii inetyreseaza de fapt!!
    Jaful Jaful Jaful1
    IMPERIUL NEASTAMPARAT CARE NE UCIDE FINANCIAR!
    • +4 (8 voturi)    
      esti (Duminică, 12 februarie 2012, 15:16)

      esti [anonim] i-a raspuns lui saabo

      esti unul din salariatii de la companiile de stat sau "ajutate" de stat care stai degeaba pe seama muncii mele?

      pune mana si vino in privat. aici e de munca.

      pai noi sa muncim ca sa va tinem pe voi in spinare?
      • +1 (1 vot)    
        e o chestiune (Duminică, 12 februarie 2012, 15:59)

        saabo [anonim] i-a raspuns lui esti

        deasupra de aceste egoisme !
        E o chestiune de societate! Apoi ..poate tu esti un postac!
        • 0 (0 voturi)    
          asta (Luni, 13 februarie 2012, 9:14)

          asta [anonim] i-a raspuns lui saabo

          asta e scuza cu care iti adormi tu constiinta? ca tu esti "important", ca este o problema "importanta", deasupra acestor "egoisme"?

          pai de ce nu iti dai demisia si lasa-mi mie postul tau! si eu vreau sa traiesc bine pe seama altora, mai fraieri!

          hai, fa asta! nu te lasa manat de egoisme!
  • +9 (9 voturi)    
    Usor de spus..... (Duminică, 12 februarie 2012, 15:17)

    Andradda [utilizator]

    Cam greu si totodata...se cam bat cap in cap.
    Daca acele contracte care n-au fost negociate prin OPCOM pot fi anulate, asta nu inseamna, oare, ca ele au fost incheiate ilegal?
    pt ca legea nu este retroactiva, tocmai de aceea acele contracte pot fi anulate.
    Or aceasta situatie duce clar si direct la nelegalitatea acelor contracte ceea ce , automat ar trebui sa duca la recuperarea sumelor cheltuite de stat, prin incheierea unor contracte ilegale.
    E ca si cum eu sunt prins ca fur curent de ani de zile, iar singura pedeapsa e ca din momentul in care am fost prins, incep sa platesc curentul consumat pe viitor.
    Ce-am furat inainte, ramane bun furat si nimeni nu plateste si nici nu este tras la raspundere!?
    Cam aiurea....
    • +1 (1 vot)    
      Ce nu este aiurea in romanica? (Duminică, 12 februarie 2012, 17:38)

      Anonimul [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Bineinteles ca este aiurea, dar ce te faci cu cei care au simnat contractele si nu din mila pentru indianul miliardar dela Alro ci pe comisioane grase? Un fel de prinde chioru, scoatei ochii. Trebuie sa stii ca vor gasi o portita in lege si vor trece cu vederea ce a fost FURAT cu buna stiinta. Cat despre Felix ce sa mai spunem? Dece a avut el omul lui la ministerul economiei?
      • 0 (0 voturi)    
        logica? sau zbierat? (Luni, 13 februarie 2012, 11:08)

        prudent [anonim] i-a raspuns lui Anonimul

        De ce Dzeu cand vorbim de zahar/mixere/auto exista distributori si retaileri? ce pretul cu care Porsche RO cumpara auto de la fabrica din Germania are vreo legatura cu pretul cu care ti-l vinde tie? Cel ce cumpara 15% CONSTANT pe multi ani din productie nu are dreptul la un pret de GROS, garantat in timp? mai mult cel ce consuma constant si vara si iarna si ziua si noaptea si care nu te supune fluctuatiei nu merita un pret de GROS? daca zici ca nu, habar n-ai de economie! Am vorbit numai de ALRO care este unicul consumator MARE. Restul sunt intermediari!
    • -1 (1 vot)    
      Nu e chiar atat de simplu (Luni, 13 februarie 2012, 2:24)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      Tu ai scuza ca, inteleg, nu traiesti in Ro. Dar e totusi deprimant cat de multa lume face, de ani si ani de zile, aceleasi comentarii pe langa subiect, desi chiar si aici, pe HN, situatia a fost adesea prezentata detaliat.
      Pe scurt, aceste contracte SUNT incheiate pe una din multele piete Opcom, anume pe aceea Centralizata a Contractelor Bilaterale, PCCB.
      Mai multe detalii pe Opcom, aici http://www.opcom.ro/tranzactii_produse/tranzactii_produse.php?lang=ro&id=74
    • 0 (0 voturi)    
      stii ca nu conteaza? (Luni, 13 februarie 2012, 11:02)

      cinic [anonim] i-a raspuns lui Andradda

      nu conteaza ce cred eu si ce crezi tu sau presa sau TV sau cardinalul... Conteaza ce crede judecatorul cand ajungi cu cauza in fata lui. In unele cazuri te judeci in afara tarii. Asa ca.....
  • +9 (9 voturi)    
    Instruire (Duminică, 12 februarie 2012, 15:50)

    ion [anonim]

    Gradul de instruire apoporului este scazut si baietii destepti se folosesc de asta ca sa fure din economia nationala.O hotie pe fata care ar trebui sa se termine ca-n China cu o executie pe stadion.Gata cu hotia !
    • 0 (0 voturi)    
      si (Duminică, 12 februarie 2012, 15:55)

      si [anonim] i-a raspuns lui ion

      si de ce nu cu (auto-)educatia poporului? cine il opreste sa se educe?

      sa inceteze cu uitatul la otv si latrina3.

      ar fi primul pas.

      sa puna mana sa citeasca, o carte de economie, una de georgrafie, una de politica, sa urmareasca stirile, datele de pe website-ul bnr, al ins, al mfin...

      totul e sa vrea si sa faca un dram de efort.

      cine il opreste sa faca astea?
    • 0 (0 voturi)    
      Legislatia Chinei (Duminică, 12 februarie 2012, 17:37)

      ioil [anonim] i-a raspuns lui ion

      Bine ar fi ca noul premier sa imprumute pentru o luna legislatia Chinei .Numai asa se va putea face ordine in aceasta tara!
    • 0 (0 voturi)    
      HOTIA (Duminică, 12 februarie 2012, 19:36)

      ION [anonim] i-a raspuns lui ion

      Nu se va intampla nimic .
    • 0 (0 voturi)    
      Hotia-i hotie, munca-i munca! (Luni, 13 februarie 2012, 11:55)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui ion

      Luate separat, astea doua isi ating limitele in doua, trei generatii, insa combinatia celor doua creeaza un aliaj cu un potential infinit.
  • +1 (1 vot)    
    FMIcere Guvernului sa incheie renegocierea contrac (Duminică, 12 februarie 2012, 16:05)

    geea [anonim]

    FMI sa ne mai lase in pace. Sa nu ne mai preseze.
    Nu-i destul ca bancile "sug" seva din munca oamenilor? Dupa parerea mea, criza este impusa de banci. Toata nebunia fianciara pleaca de la faptul ca s-au dat credite foarte multe cu usurinta fara acoperire de risc.
    Pana cand mai vindem tara asta, pe nimic.!
  • +1 (1 vot)    
    DA... (Duminică, 12 februarie 2012, 16:07)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    A r fi cazul ,sa dispara asa zisi "baieti destepti"care de multi ani,cons. curent ieftin,sau ni-l revinde noua populatiei la pret(mare-vezi fact, pers.) de nivel UE.
    Dar cum sa dispara,cand insasi justitia noastra draga si corupta,i-a ajutat sa castige procesele intentate de ei statului roman(guvern),cand acesta a vrut sa reorganizeze sistemul energetic-prin creerea a 2 mari companii energetice de stat-cu mare impact pe piata energetica europeana si care ar fi adus venituri substantiale la buget.
    Daca o sa reuseasca noul guvern ar fi o mare realizare.
  • -1 (1 vot)    
    hm (Duminică, 12 februarie 2012, 18:31)

    Gabriel [anonim]

    Pana le-a venit vremea de "modernizare", adica privatizare in folosul globalistilor, FMI n-a avut nici o problema cu furtul capitalistilor locali. Acum nu-si mai permit sa imparta cu "oamenii de substanta" locali, asa ca vor energia fata mare, fara obligatii !
  • 0 (0 voturi)    
    pai, NU se poate !! (Duminică, 12 februarie 2012, 18:31)

    costica [anonim]

    Asa ne-au ametit atatia ani de zile !!!
    Acum se poate ?!
    Daca nu cerea FMIul, de ce nu s-a putut pana acum ?!!
    Minciunele, minciunele portocaliu intens !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Merci FMI (Duminică, 12 februarie 2012, 18:37)

    Trader [anonim]

    Numai cu presiuni exterioare se mai misca ceva...Poate vor reusi si privatizarile de pe bursa...Oricum lucrurile sunt extrem de complicate pentru PDL, Energy Holding, Alpiq RomEnergie, Alpiq Romindustries, sunt sponsori portocalii de mare notorietate...
  • 0 (0 voturi)    
    OK (Duminică, 12 februarie 2012, 18:49)

    Gabriel [anonim]

    FMI si "baietii destepti " - Pana le-a venit vremea de "modernizare", adica privatizare in folosul globalistilor, FMI n-a avut nici o problema cu furtul capitalistilor locali. Acum nu-si mai permit sa imparta cu "oamenii de substanta" locali, asa ca vor energia fata mare, fara obligatii !
  • +1 (1 vot)    
    De acord cu privatizarea! (Duminică, 12 februarie 2012, 21:28)

    Vigilante [anonim]

    Hidroelectrica a fost si este o vaca de muls pentru "cumetriile politice locale", care se mentin in fruntea autoritatilor locale (judetene. orasenesti, comunale) mituind pe cei de la Bucuresti cu "sangele si laptele" supt de la aceasta companie creata cu sacrificii uriase pe timpul Prea-Impuscatului.
    Daca se va intarzia privatizarea, s-ar putea sa se obtina acelasi "profit" obtinut in urma privatizarii Bancorex, Sidex-Galati si a altor privatizari ratate.
    Propun ca dupa privatizare, sa se ia la puricat averile celor care au condus sau au facut afaceri cu Hidroelectrica pentru ca exista sute de insi care s-au imbogatit doar prin faptul ca au capusat acesta companie. Controale trebuie facute nu numai "la centru" dar si la nivelul fiecarei sucursale judetene pentru a intelege si a demantela un sistem local mafiot transpartinic care controleaza dpdv politic, financiar si administrativ judete intregi din Romania. Va sugerez sa verificati Sucursalele Neamt, Valcea...
  • +1 (1 vot)    
    Baietii destepti (Luni, 13 februarie 2012, 8:59)

    Mos Ene [anonim]

    Guvernul ar trebui sa-i gatuie pe samsarii intermediari, care cumpara curent ieftin si-l vand scump, culmea, tot Statului. Asa comert, mai zic si eu. Guvernantii o fac pe prostii, iar noi chiar suntem asa, daca ii mai suportam. Ca doar n-o tine pana la infinit...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri