Guvernul a aprobat stergerea datoriilor CFR SA la buget, de 4 miliarde de lei, prin conversia in actiuni

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 3 aprilie 2012, 15:13 Economie | Companii

Guvernul a aprobat in sedinta de marti conversia in actiuni a datoriei CFR SA catre buget in valoare de 3,99 miliarde de lei, a anuntat Dan Suciu, purtator de cuvant al Guvernului. Astfel, Guvernul va anula datoriile CFR SA prin conversia in actiuni, care vor fi preluate de Ministerul Transporturilor ca unic actionar.  Dan Suciu a precizat ca intregul proces are aprobarea Comisiei Europene.

Dan Suciu a mai spus ca procesul de conversie in actiuni a datoriei este conditionat de elaborarea unui plan de redresare financiara.

Stergerea datoriilor va fi efectuata prin derogare de la legislatia actuala care reglementeaza datoria publica, releva un proiect de ordonanta de urgenta.

La 31 decembrie 2011, compania prelimina datorii catre bugete si Fondul de risc de 3,99 miliarde lei, din care 2,06 miliarde lei reprezinta penalitati si majorari pentru neplata sau plata cu intarziere.

Avand in vedere ca CFR SA este singura companie din Romania care administreaza infrastructura feroviara, Guvernul considera ca acordarea unui sprijin financiar nu reprezinta ajutor de stat.


Citeste mai multe despre   










2718 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    normal (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:24)

    Mazeta [utilizator]

    ca CFR doar nu putea fi vanduta cu tot cu datorii.
  • +1 (3 voturi)    
    Si altii (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:33)

    Patron [anonim]

    Daca e un precedent cu CFR, de ce nu face si cu rompetrol sau alte firme din Romania. Sa stergem datoriile celor care au bani de dat la stat... merge?

    Nu e profitabila = insolventa=faliment - de ce sa bagam atatia bani intr-un mastodont plin de hoti ?
    • 0 (0 voturi)    
      pentru (Marţi, 3 aprilie 2012, 16:01)

      pentru [anonim] i-a raspuns lui Patron

      pentru ca da bine la badea gheorghe, alegatorul roman, care isi simte orgoliul magulit ca are si el falitii lui...
  • +3 (3 voturi)    
    Se fura (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:40)

    Mihai [anonim]

    Se fura mult aici, nu mai au de unde sa ia. dar se fura pe fata, nasi fac o groaza de bani, ce pacat ca doar noi ii lasam, fiecare dintre noi.
  • +2 (4 voturi)    
    dar ce naiba reprezinta ?! (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:40)

    costica [anonim]

    Incompetentii de la CFR, mai toti de culoare portocalie in astia 20 de ani au adus CFR la faliment, cu pierderi uriase an de an si datorii la bugetul de stat si mai si !!!
    A-propos, de unde bani de salarii si pensii cand Bugetul Romaniei trebuie sa acopere aceste gauri negre, masura perfecta si de netagaduit a incompetentei guvernantilor, care in toti anii astia si-au luat salarii barosane, si-au facut averi, vile de lux, concedii de lux, conducand domeniul ca Ministri si Secretari de Stat si consilieri si alte functii inalte platite pe bani grei !!!
    Ce ramane in urma lor ?!
    Potopul !!!
    De 20 de ani, iar MRU continua la fel !!!!
    Nici o sansa de a schimba ceva, chiar si cu tanara speranta MRU!!
    Nici o sansa !!!
  • 0 (4 voturi)    
    marea nauceala (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:42)

    anaerobik [anonim]

    Hai, pe naiba, cum poate deveni actionar o autoritate publica. Se transforma in SIF?
    • +1 (1 vot)    
      :) (Marţi, 3 aprilie 2012, 16:16)

      alex [anonim] i-a raspuns lui anaerobik

      Tu esti sigur ca ai inteles ce ai scris? Nu de alta dar e o prostie, Min Transporturilor este si acum actionarul de la CFR SA...
      • 0 (0 voturi)    
        pai (Marţi, 3 aprilie 2012, 20:57)

        pai [anonim] i-a raspuns lui alex

        pai asta e aberatia de baza...
        • 0 (0 voturi)    
          ca par examplu (Joi, 5 aprilie 2012, 18:47)

          Alex altul [anonim] i-a raspuns lui pai

          iote cum e statul austriac actionar la omv, statul grec la ote si statul francez la renault... cand mai aveti idei din astea nu pierdeti ocazia mirifica de a tacea din gura.
  • +3 (3 voturi)    
    Ce inteleg eu (Marţi, 3 aprilie 2012, 15:53)

    cristiroma [utilizator]

    Ca toti miticii care s-au perindat timp de 20 de ani pe la conducerea CFR, au incheiat contracte paguboase, dar "beton" - vezi achizitia a milioane de tarnacoape etc.

    Si acum noi, ca prostii, platim incompetenta / rau vointa lor.

    Chiar asa, nu plateste nimeni in Romania pentru incompetenta? Sau nu are cine sa ii evalueze, pentru ca toti sunt incompetenti?

    Ar trebui infiintata o comisie care sa analizeze timp de un an, fiecare act semnat de directorii CFR, ministrii etc. Nu se poate sa nu gaseasca ceva cu care sa-i trimita dupa gratii, este imposibil sa furi 1 miliard de euro si sa scapi!
  • +1 (1 vot)    
    Si parnaie? (Marţi, 3 aprilie 2012, 16:21)

    Razvan_M [utilizator]

    Frate, daca s-au strans 1 miliard euro datorii catre stat inseamna ca cineva nu a bugetat si nu a platit banii astia. Singurii care au obligatia si dreptul sa bugeteze si sa decida platile sunt managerii CFR.
    Mai exista si un consiliu de administratie care a validat actele emise de CFR an de an. Acei membri ai CA sunt si ei vinovati de tainuire si poate si de alte infractiuni.

    Anuntul corect trebuia sa fie: "cercetarile penale sunt in curs de desfasurare si s-au luat masuri asiguratorii impotriva a peste 100 de fosti si actuali manageri ai CFR".
  • 0 (0 voturi)    
    1 miliard de la contribuabil (Marţi, 3 aprilie 2012, 16:50)

    roman_roz [anonim]

    Tocmai am pierdut 1 miliard de euro. Ii declar nuli.

    Aviz catre celelalte firme "strategice": nu mai incercati sa deveniti profitabili, nu mai faceti economii la cheltuieli, aruncati linistiti cu banii, pentru ca prostul (de contribuabil) plateste.

    Prostul ala marunt, muncitor, inecat in taxe (dar deh, e fraier ca le plateste), care sta sa-si calculeze daca are bani de tren. Poate nu are bani de o calatorie cu trenul, dar uite paradox, are bani de CFR :D
  • 0 (0 voturi)    
    ce cred eu (Marţi, 3 aprilie 2012, 17:01)

    elena [anonim]

    Pai s-au sters.Doar o vor privatiza si cei care o vor lua nu vor si datoriile.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri