UPDATE Consiliul Concurentei a declansat 3 investigatii asupra "regilor asfaltului"

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 10 aprilie 2012, 10:32 Economie | Companii

Drumurile din Romania, impartite intre regii asfaltului
Foto: Agerpres
Consiliul Concurentei a declansat trei investigatii privind posibile intelegeri intre companii de a participa cu oferte trucate la licitatiile organizate de Consiliul Judetean Teleorman, Consiliul Judetean Ilfov si de Directia Regionala Drumuri si Poduri Craiova (D.R.D.P. Craiova) pentru atribuirea unor contracte de reabilitare, modernizare si de lucrari de intretinere a drumurilor.

"Doua din cele trei investigatii au fost declansate in urma informatiilor privind modul in care s-au depus documentele de calificare si s-au elaborat ofertele de participare, furnizate de Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice. Pentru cea de a treia investigatie, indiciile au fost obtinute in cadrul studiului de piata pe care il derulam pe piata lucrarilor de constructii de drumuri si autostrazi din Romania", a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.

UPDATE Bogdan Chiritoiu a precizat ca exista suspiciuni ca firmele de constructii de drumuri "se rotesc la licitatii". De asemenea, "suspiciuni avem atunci cand vedem firme mari descalificate pentru ca lipsesc niste hartii banale". Potrivit presedintelui Consiliului Concurentei, astfel de investigatii pot dura pana la doi ani.

  • Prima investigatie se refera o posibila intelegere intre 14 companii de a participa cu oferte trucate, individuale si in asociere, la doua licitatii organizate de Consiliul Judetean Teleorman in perioada 2009-2010 pentru atribuirea unor contracte de reabilitare a drumurilor. Cele doua licitatii au fost castigate de S.C. Tel Drum S.A, valoarea totala a contractelor incheiate fiind de aproximativ 137,6 milioane lei, fara T.V.A (aproximativ 32 milioane euro). Sursa de finantare a lucrarilor a fost Fondul European pentru Dezvoltare Regionala, bugetul de stat si bugetul Consiliului Judetean Teleorman.
  • Cea de a doua investigatie priveste o posibila intelegere intre 7 companii de a participa cu oferte trucate la trei licitatii organizate de Consiliul Judetean Ilfov in perioada 2009-2010 pentru atribuirea unor contracte de lucrari de modernizare a drumurilor. Doua licitatii au fost castigate de S.C. Tehnologica Radion S.R.L, iar a treia de S.C. Apolodor Comimpex S.R.L, valoarea totala a contractelor incheiate de Consiliul Judetean Ilfov cu companiile castigatoare ale licitatiilor fiind de aproximativ 183,5 milioane lei, fara T.V.A (aproximativ 42,6 milioane euro). Sursa de finantare a lucrarilor a fost din fonduri structurale - POR Axa 2 si bugetul Consiliului Judetean Ilfov.
  • In ceea ce priveste cea de a treia investigatie, Consiliul Concurentei detine indicii ca 10 companii s-au inteles sa participe cu oferte formale la licitatiile organizate in anul 2008 de Directia Regionala Drumuri si Poduri Craiova (D.R.D.P. Craiova) din cadrul C.N.A.D.N.R., pentru atribuirea "Acordului cadru pentru lucrari si servicii de intretinere multianuala iarna-vara 2008-2011", astfel incat, simuland concurenta, contractele sa fie adjudecate prin rotatie. Astfel, au fost organizate trei licitatii ce au fost adjudecate de S.C. Colas Drumuri S.R.L, S.C. Gecor S.R.L, S.C. General Trust Arges S.R.L. Valoarea totala a contractelor incheiate a fost de 499,1 milioane lei (aproximativ 114,2 milioane euro), iar sursa de finantare a reprezentat-o bugetul de stat.

Inspectorii Consiliului Concurentei au efectuat inspectii inopinate la sediile companiilor implicate in cele trei investigatii, documentele si declaratiile ridicate in cadrul acestor inspectii aflandu-se in analiza autoritatii romane de concurenta.

Companiile implicate si la care s-au efectuat inspectii sunt:
S.C. Alpine BAU GmbH Austria
S.C. LENA Engenharia E Construcoes S.A. Portugalia
S.C. Artera Blue S.R.L.
S.C. Shapir Structures 1991 LTD Israel
S.C. PA&CO International S.R.L.
S.C. Tel Drum S.A.
S.C. Euro Construct Trading 98 S.R.L.
S.C. Euroconstruct S.A.
S.C. Topavedi Constructii S.R.L.
S.C. Vectra Service S.R.L.
S.C. Argecom S.A.
S.C. Hidro Olt S.R.L.
S.C. Eurovia Construct International S.A.
S.C. General Trust Arges S.R.L
S.C. Delta Antrepriza De Constructii Si Montaj 93 S.R.L
S.C. Tehnologica Radion S.R.L.,
S.C. Dimar S.R.L.
S.C. Apolodor Comimpex S.R.L.
S.C. Colas Drumuri S.R.L.
S.C. Confort S.A.
S.C. Pas Trans Company S.R.L
S.C. Gecor S.R.L.
S.C. Romstrade S.R.L
STRABAG AG Austria Sucursala Bucuresti Romania.

Unele companii sunt implicate chiar si in doua investigatii din cele trei declansate de Consiliul Concurentei.

  • Multe dintre aceste firme sunt controlate de renumitii "regi ai asfaltului", cunoscuti pentru numeroasele afaceri incheiate cu statul: Tehnologica Radion- Theodor Berna, Euro Construct Trading 98-Dan Besciu si Sorin Vulpescu, Romstrade- Nelu Iordache, PA&Co-Costel Casuneanu, Apolodor-Radu Ouatu.
  • Dar sunt implicate si companii cu capital strain: Strabag, Alpine Austria, LENA Engenharia E Construcoes.

In situatia in care Consiliul Concurentei va constata incalcarea regulilor de concurenta, companiile implicate risca amenzi de pana la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea, companiile care coopereaza cu autoritatea de concurenta, in cadrul programului de clementa, pot obtine imunitate la amenda sau reduceri substantiale ale amenzilor. Din septembrie 2009, autoritatea romana de concurenta a adoptat noile instructiuni privind politica de clementa, instructiuni care se aplica atat intelegerilor orizontale, cat si restrictionarilor verticale foarte grave.

Drumurile pentru care au fost incheiate posibile contracte suspecte

Reabilitari in Judetul Teleorman:
  • DJ 701: limita judetului Dambovita cu localitatile Gratia, Poieni, Silistea, Scurtu-Mare, Slavesti, Ciolanesti, Zambreasca Dobrotesti de la km 44+240 la km 104+890
  • DJ 506: Cervenia-Vitanesti-Babita de la km 17+400 la km 58+000
Modernizari in Judetul Ilfov:
  • DJ 100: tronson 6 intre Branesti si limita Judetului Calarasi intre km 28+700 si km 35+000
  • DJ 301: Manastirea Pasarea si Cozieni intre km 0+000 si km 4+500
  • Inca 9 drumuri judetene din judetul Ilfov

Contracte atribuite de D.R.D.P. Craiova, lucrarile de intretinere au fost impartite in patru loturi
  • Lot 1 SDN Turnu Severin
  • Lot 2 SDN Targu-Jiu
  • Lot 3 SDN Ramnicu-Valcea
  • Lot 4 SDN Slatina


Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3742 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Si la CNADNR (Marţi, 10 aprilie 2012, 10:44)

    Mihai [anonim]

    cand se merge? Ca duhneste a coruptie si incompetenta mai ceva ca la groapa de gunoi. Astia sunt mana in mana cu directorii de la cnadnr, va amintiti de drumurile blocate din iarna si concluzia celor din conducerea cnadnr cum ca firmele si-au facut treaba? Crede cineva ca aia nu si-au luat partea de cascaval ca sa ajunga la o asemenea concluzie? Sa nu uitam nici de lucrarile de mantuiala care se fac si nimeni nu este tras la raspundere. Ar trebui anchetati impreuna cu cei de la cnadnr, toate hotiile astea sunt mana in mana.
    • +1 (1 vot)    
      Ce-i in capul tau? (Marţi, 10 aprilie 2012, 12:40)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Mihai

      Astia nu cerceteaza hotia si coruptia ,ci cazuri de concurenta neloiala.Adica intelegeri pentru a castiga" cineva".
  • +4 (4 voturi)    
    Numai asfaltangii au "privilegiul" asta? (Marţi, 10 aprilie 2012, 10:48)

    Marinel [anonim]

    Dar prin portul Constanta unde se "liciteaza" serviciile de pilotaj si remorcaj nu se ancheteaza? Sau acolo e prea sus pentru inspectori???
  • +3 (3 voturi)    
    As propune... (Marţi, 10 aprilie 2012, 11:57)

    geo 6101 [anonim]

    ...ca prin ordonanta de urgenta pentru cazul de fata sa se mareasca amenda la 50% din cifra de afaceri!... Afaceri extrem de profitabile, facute aproape integral pe carca statului!... Si pentru ca au reusit asta cu largul concurs al celor de la CNADNR, poate arunca un ochi pe acolo si DNA-ul!
    • 0 (0 voturi)    
      Buna propunere (Marţi, 10 aprilie 2012, 13:50)

      Din amenzi [anonim] i-a raspuns lui geo 6101

      Eu as propune ca banii recuperati sa fie destinati sist sanitar de stat.
      De ex sa se cumpere monitoare de ritm cardiac , la urgenta fiecarui spital. Asa sa poate beneficia concret si omul de rand.
      Tot ce este ilegal castigat din alte sectoare, sa se duca automat spre aparatura necesara din spit de stat.
  • 0 (0 voturi)    
    asa e la noi (Marţi, 10 aprilie 2012, 13:41)

    g [anonim]

    Daca se respecta bunul simt acum am fi avut autostrazi si drumuri decente in tara asta .... Dar se pare ca au furat mereu (nu conteaza cine este la putere ) si tare imi e ca o sa continue sa fure si sa isi bata joc de banul public ....
  • 0 (0 voturi)    
    Cine pe cine controleaza....si cand apar rezul (Marţi, 10 aprilie 2012, 14:16)

    LEC [anonim]

    La asemenea balamuc,
    Va trebui constituit
    CENTRUL DE INVESTIGARE A FAURACIUNILOR DIN INFRASTRUCTURA.

    Dotari minime : minim 2 km de raft; , camion pt transport documente, avocati etc etc.
    Personalul , preferabil sa fie adus din Suedia, Elvetia , Germania;
    Dar si asa,
    Orice caz , se va solutiona numai la tribunal

    Parerea mea:
    1.Cel mai greu de demonstrat este ceea ce stie toata lumea
    2. Nimic , dar absolut nimic nu se va demonstra , indiferent de ce si cum se abordeaza problema
    3. Firmele din lista de mai sus ar trebui puse pe lista neagra , pana la clarificarea lucrurilor, cu orice pret si consecinta, iar bunurile lor , excluse de la tranzactionari
    4. Ce daca , un an nu mai facem drumuri; nu murim fara ele , asa cum n-am murit nici pana acum, dar, poate, sistemul se curata de hoti

    Intrebare: Ce-au pazit cei care erau platiti sa supervizeze toata manaria? de ce nu au actionat preventiv , sau la prima suspiciune?

    Sau , ni se serveste un teatru ieftin , ca sa ne fraiereasca inca odata?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă