Ce investitii prevede programul de guvernare al Guvernului Ponta: Program National pentru reabilitarea Centrelor Istorice, Program national pentru turism verde, plus studiu de prefezabilitate pentru Autostrada Sudului Bucuresti - Timisoara

de Red. Economic     HotNews.ro
Vineri, 4 mai 2012, 0:04 Economie | Companii


Programul de guvernare al Guvernului Ponta prevede revizuirea proiectelor cuprinse in actualul Program National de Dezvoltare a Infrastructurii, criticat inclusiv de FMI pentru lipsa de transparenta, si realizarea unor investitii majore pe sase programe nationale. Capitolul dedicat dezvoltarii regionale si turismului prevede si trei programe nationale pentru turism, iar la capitolul infrastructura se remarca intentia de a realiza studiul de prefezabilitate pentru Autostrada Sudului Bucuresti - Timisoara si demararea procedurilor în vederea atribuirii contractului de concesiune pentru realizarea mai multor proiecte de infrastructură: Centura Bucureşti la profil de autostrada, Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, Autostrada Comarnic-Braşov.

Ce scrie in programul de guvernare:

Dezvoltare regionala

Revizuirea proiectelor cuprinse în Programul Național de Dezvoltare a Infrastructurii, precum și în Programul Național de Modernizare a Localităților pentru a asigura stimularea dezvoltării regionale la nivelul României;

Elaborarea cadrului instituțional și legal pentru implementarea următoarelor proiecte de importanță națională care susțin dezvoltarea regională:
- Programul Național pentru reabilitarea rețelelor de alimentare cu energie termică (transport și distribuție) din localitățile urbane propritatea publică a autorităților locale;
- Programul Național pentru realizarea rețelelor de utilități publice destinate structurilor de afaceri care dezvoltă parcuri industriale, clustere economice, poli de competivitate pentru a susține dezvoltarea regională;
- Programul Național pentru reabilitarea termică a clădirilor publice destinate unităților de învățământ și unităților școlare;
- Programul Național pentru reabilitarea Centrelor Istorice destinat reabilitării clădirilor cu valoare de monument istoric care se află în stare avansată de degradare;
- Programul Național pentru realizarea infrastructurii de protecție a clădirilor care se află în zonele cu risc de calamități naturale crescut, în special de protecție împotriva inundațiilor și a zăpezilor cu pericol de troienire;
- Programul Național pentru consolidarea clădirilor aflate în zonă de risc seismic destinat protecției clădirilor împotriva dezastrelor naturale cauzate în special de cutremure;

Turism:

Elaborarea cadrului instituțional și legal pentru implementarea următoarelor programe de interes național, în vederea susținerii turismului:
- Programul Național pentru Realizarea de Centre Balneare cu scopul de a susține turismul balnear, în localitățile care dispun de resurse geotermale sau alte resurse cu potențial terapeutic;
- Programul Național pentru Turism Verde în localitățile care dispun de valori naturale protejate sau dispun de zone verzi cu potențial turistic (păduri și resurse de apă) în cadrul localităților care pot fi explotate în scop turistic;
- Programul Național pentru reabilitarea infrastructurii de acces în Stațiunile Turistice precum și pentru reabilitarea rețelelor de utilități publice din stațiuni;

Infrastructura rutiera:

Finalizarea secţiunilor de autostradă şi a centurilor ocolitoare aflate în construcţie (Autostrada Bucureşti-Ploieşti, Autostrada Cernavodă-Constanţa, varianta de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă, centurile cu profil de autostradă Arad şi Constanţa), a unor proiecte de reabilitare a drumurilor naţionale în curs de execuţie, precum şi finalizarea altor obiective de infrastructură

Demararea lucrărilor de execuţie pentru tronsoanele de autostradă, cu finanţare europeană, aflate pe Coridorul IV Pan-European: (Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva), precum şi pentru lucrările de modernizare a drumurilor naţionale DN 66 Bumbeşti-Jiu-Petroşani şi DN 76 Şoimus –Vârfurile
Realizarea studiului de prefezabilitate pentru construcţia Autostrăzii Sudului: Bucureşti – Alexandria – Slatina - Craiova - Timisoara
Demararea procedurilor în vederea atribuirii contractului de concesiune pentru realizarea mai multor proiecte de infrastructură: Centura Bucureşti la profil de autostrada, Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, Autostrada Comarnic-Braşov
Lansarea în regim de concesiune a proiectului Pod rutier peste Dunare la Brăila–Galaţi
Demararea ultimei etape de reabilitare a celor 1.200 de km de drumuri naţionale, aflate pe rute secundare, care nu au fost cuprinse in programele de reabilitare

Citeste si:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3342 vizualizari

  • +12 (14 voturi)    
    Vorbe goale (Vineri, 4 mai 2012, 0:19)

    CalinM [utilizator]

    Guvernul PSD-PNL Tariceanu nu a atras in patru ani apoape nimic din Fondurile europene. Iar Tariceanu si guvernul de atunci era mult mai competent ca ageamii de Ponta si restul din guvernul lui.

    Sa vii sa promiti nu te costa nimic, mai ales ca Ponta si Antonescu se contrazic singuri si unul pe altul de doua ori pe zi.
    • 0 (4 voturi)    
      hmm sa calculam (Vineri, 4 mai 2012, 9:39)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui CalinM

      sub Tariceanu nu au existat ministri de la PSD chiar daca l'au sustinut parlamentar.
      Sub Boc s'a reintregit FSN, iar cand bucata PSD a plecat de la guvernare, o parte din PSD a ramas la guvernare prin UNPR.
      Asa ca dragul meu Calin.. imi place propaganda ta, dar totusi.. o urma de bun simt?
      Acuma pot sa spun ca guvernul Tariceanu a fost cel mai competent, dar asta implica o doza de subiectivism.. ca imi plac mie liberalii si mi'a placut Tariceanu ca prim ministru. Asa ca asta nu se pune.
    • -1 (1 vot)    
      Fonduri europene (Vineri, 4 mai 2012, 9:53)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui CalinM

      Vezi ca esti penibil, de unde 4 ani cand Romania a aderat la UE in 2007,
      • +1 (3 voturi)    
        Daca nu esti informat, lasa comentatul ! (Vineri, 4 mai 2012, 10:41)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        Inclusiv guvernarea Nastase a avut acces la fonduri europene. Daca nu crezi, citeste singur...

        http://www.chambermedia.ro/business-digest/Uniunea-Europeana-2/Fondurile-de-si-Fondurile-Structurale-56.html

        "Fondurile de pre-aderare

        Uniunea Europeana sprijina incepand cu anul 2000, statele candidate din Europa Centrala si de Est in eforturile acestora de pregatire pentru aderare prin trei instrumente fi nanciare: PHARE, ISPA si SAPARD.

        Fondurile structurale

        Statele membre ale UE benefi ciaza de asistenta fi nanciara prin intermediul Fon­durilor Str ucturale.Aceste instrumente sunt gestionate de catre Comisia Europeana si au ca destinatie fi nantarea masurilor de ajutor structural la nivel comunitar, in scopul promovarii re­giunilor cu intarzieri in dezvoltare, reconversia zonelor cu de­clin industrial, combaterea somajului de lunga durata, insertia profesionala a tinerilor sau promovarea dezvoltarii rurale."
  • 0 (8 voturi)    
    foarte patrunzator (Vineri, 4 mai 2012, 1:54)

    Simi [anonim]

    sa speram ca vor deveni si realitate si nu reprezinta doar campanie electorala
  • +8 (8 voturi)    
    De ce imi suna ca limbajul lui Oprescu...? (Vineri, 4 mai 2012, 3:48)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    :|
    Stiu ce a facut Oprescu
    NADA
    Acu vin pampalaii...acelasi limbaj de butuci si promisiuni marete,,,daaa,,,poate trag un Bechtel la 15 miliarde de iepuroi
    • 0 (2 voturi)    
      :) (Vineri, 4 mai 2012, 9:37)

      calin [anonim] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      Poate ii aduce inapoi Ponta pe cei de la Bechtel.
      Apropo domnule Ponta este important doar ca Romanii sa aiba autostrada pana la Marea Neagra (Constanta) sau e important sa aiba autostrada si cu iesire in vest spre Ungaria ?
  • +6 (12 voturi)    
    Ardealul pedepsit (Vineri, 4 mai 2012, 7:00)

    Mircea [anonim]

    Foarte interesant! Nici o vorba de autostrada Transilvania !! Nici o vorba de legatura Sibiu-Pitesti !!
    Noul guvern are ganduri serioase doar cu sudul valah, aruncand si si o ciozvarta mincinoasa moldovenilor cu acel Tg-Mures-Iasi ( cand la Tg-Mures, evident va ajunge vreodata autostrada, ha !)
    Asta e o lectie buna pentru ardelenii , mai ales clujenii, care criticau cu foc pe Boc ca nu a facut nimic pentru Transilvania. O sa vada ei acum, cu Ponta premier si Crin presedinte. Ardealul va fi ignorat complet!
    • -1 (1 vot)    
      Punem pariu ca face o ramificatie la Tg.Jiu ? (Vineri, 4 mai 2012, 10:43)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      Ca doar de acolo a venit deputat...
    • -1 (1 vot)    
      ardealul favorizat (Vineri, 4 mai 2012, 10:45)

      taliban [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Ardealul a beneficiat prin conducerile pdl-iste din Cluj si Arad de cele mai mari investitii din tara, cei mai multi bani de la buget inclusiv din fondul de rezerva aguvernului au fost dirijate la Cluj de ex . timp de 2 ani de zile, restul tarii fiind aproape complect neglijat... de ce nu acceptati ca e nevoie de o dezvoltate armonioasa a intregii tari.
      • 0 (0 voturi)    
        asa e amice (Vineri, 4 mai 2012, 11:26)

        ardelean [anonim] i-a raspuns lui taliban

        dar uiti ca Transilvania e responsabila pt 70% din bugetul Romaniei. Cauta orice documentatie si sa ai sa vezi ca toate judetele TS primesc inapoi mult mai putin decat dau. Ne-am platit singuri tot ce-am primit. Si am primit mai putin decat meritam. "dezvoltare armonioasa" in ziua in care o sa muncim toti la fel de mult!
        • +1 (1 vot)    
          Nu mai raspanditi minciuni (Vineri, 4 mai 2012, 12:09)

          Radu [anonim] i-a raspuns lui ardelean

          Amice, mai bine nu mai raspandi minciuni si priveste o statistica reala a contributiri nationale la PIB. Cel mai mult contribuie Bucurestiul si primeste proportional CEL MAI PUTIN din bugetul national. In rest, tin sa te anunt ca PIB/locuitor in ARGES e mai mare decat la Cluj. Si asta ti-o zice un clujan.
          http://www.romanialibera.ro/usr/imagini/2011/04/04/175336-hartapib.jpg
          Asta nu inseamna ca nu avem nevoie de autostrada TRansilvania si de legatura Pitesti Sibiu, fiindca pe aici se transportul aproape toate exporturile spre Occident.
  • +7 (7 voturi)    
    Hotii pe fata. (Vineri, 4 mai 2012, 7:34)

    mircea [anonim]

    Cel putin in privinta studiului de prefezabilitate pentru Autostrada Sudului,pentru-ca sau mai facut astfel de studii,sunt studiate si traseele,deci bani dati degeaba.Este la fel cu studiul lui Borbely pentru protectia litoralului,unde de fapt erau aceleasi lucrari cu cele facute prin anii '70,cand sau inceput lucrarile de protectie.Cu Autostrada Sudului sau facut ,dupa 1989 cel putin trei studii.Le schimba data si mai iau odata banii.Asta-i hotie marca PSD.Asa se dau banii rapid ,la baronii PSD.
    • 0 (0 voturi)    
      a fost rasplatit? (Vineri, 4 mai 2012, 15:49)

      curios [anonim] i-a raspuns lui mircea

      autostrada Sudului -studii- sunt peschesul oferit lui Darius Valcov ca sa traca la PSD?
  • -1 (5 voturi)    
    absorbtie fonduri ue (Vineri, 4 mai 2012, 7:47)

    ecnejnce eijrniejrn [anonim]

    Absorbtia fondurilor europene a fost pusa la punct de Boc, MRU, Udrea, Orban.Daca vine Hibridu s-a zis...
  • +5 (5 voturi)    
    uau (Vineri, 4 mai 2012, 8:23)

    MirceaA [utilizator]

    astia ori sunt prosti cu acte, ori le-a dat Rusia inapoi tezaurul si n-au zis nimic pana acum.
  • +1 (3 voturi)    
    este extraordinar ce se intampla....incredibil (Vineri, 4 mai 2012, 10:31)

    mgc [anonim]

    Pai cum vroiati sa se traga bani, altfel decat prin studii de fezabilitate, etc etc. E f tare asta cu drumul Petrosani Bumbesti...., care intr-adevar era cam rupt, dar se face doar ca e in parohia dlui Ponta... Cum sa treci domnule in mod expres, in programul de guvernare un drum. Coridorul IV oha, nada, nimic nimic. De autostrada soareui... nu-mi fac probleme ca nu se va termina, acum, cand si-a vazut Nicusor Constantinescu visul cu ochii. De altfel, el a jurat ca nu se va termina A2 pana nu vor veni ai lui. Este subliiiim, totul e sublim.
  • +4 (4 voturi)    
    Bucuresti-Timisoara (Vineri, 4 mai 2012, 10:32)

    Alex [anonim]

    Studiu de prefezabilitate pentru o autostrada?.. Da! Mare lucru! Cred ca e un pas pripit, un pic cam nesabuit. Eu zic sa inceapa cu o "Propunere privind initierea unor proceduri pentru asigurarea unor conditii optime necesare efectuarii unui studiu de prefezabilitate"...
  • +3 (5 voturi)    
    A Lugoj - Timisoara e (Vineri, 4 mai 2012, 10:51)

    altu [anonim]

    aproape gata. Idem Logoj-Deva se lucreaza de ceva timp. Chiar nu se uita nimeni de la PSD pe programul lor (si-l actualizeaza ) de guvernare pregatit prin 2008 probabil....

    Trecem si noi muntii cu o autostrada (Pitesti/Sibiu sau Comarnic/Brasov) ca de autostrazi in campie ne-am lamurit. Studiu de pre-fezabilitate pentru autostrada sudului? Ce trafic ai acolo - 0?
    Continuati eventual autostrada de la Pitesti la Craiova nu facem autostrazi paralele la 80 de km.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 4 mai 2012, 12:16)

      redundantu [anonim] i-a raspuns lui altu

      Autostrada sudului Bucuresti Craiova via Alexandria este nejustificata considerand ca se reabiliteaza in prezent DN Alexandria - Craiova.

      Cel mult eventual facuta legatura intre Pitesti si Craiova la nivel de autostrada si astfel ajungi de la Bucuresti la Craiova pe autostrada via Pitesti dar cu costuri mult mai mici si fara sa te afecteze la timp mai mult de 10-20 de min...
      • -1 (1 vot)    
        vai mama noastra.... (Vineri, 4 mai 2012, 14:23)

        oripilatul [anonim] i-a raspuns lui redundantu

        Ba e justificata ca e Dragnea guru in Alexandria...Pt Dragnea si PSD, orice este justificat....Alexandria, Slatina, iti sta mintea-n loc. Doamneeeeeee, de ce nu ne-au batut turcii la Rovine, de ce nu ne-au ocupat nemtii si sa ramana aici....De ce ai fost asa de crud cu noi? De ce Doamne?
  • +1 (1 vot)    
    Nu s-a facut NIMIC pt Oltenia (Vineri, 4 mai 2012, 11:30)

    Cristi [anonim]

    Aceasta regiune a fost cea mai defavorizata din toate punctele de vedere, Industrie , Turism, Investitii si nu in ultimul rand dezvoltarea retelei de transport si la asta au contribuit toate guvernele de dupa '89 fara nicio exceptie
    • -1 (1 vot)    
      nu mai pot cu zonele defavorizate (Vineri, 4 mai 2012, 14:43)

      m [anonim] i-a raspuns lui Cristi

      Turismul e destul de bine reprezentat, Runcu, Tismana, Horezu. In sud sa faca domnii primari cu bani de la UE. Proiecte, chestii. In Turnu Magurele, opreste vreun vas de croaziera pe Dunare? nu! ca nu are ce vedea... Parerea mea e ca nu stii ce vorbesti... Combinat la Zimnicea(ala al lui nicolae), la Slatina (ALRO), Pirelli tot la Slatina, Craiova-Ford, fabrici de confectii N, industrie viticola f bine reprezentata. Poate agricultura, dar ma indoiesc. Hai sa nu ne mai plangem ca suntem zone defavorizate. Munca domnul meu, in asta consta ca o zona e defavorizata sau nu. Vreti sa luati exemplu Japonia? sau Israelul...
      • +1 (1 vot)    
        n-ai inteles nimic (Vineri, 4 mai 2012, 22:40)

        tjkv [anonim] i-a raspuns lui m

        e vorba de faptul ca nu s-au investit bani de la guvern, in infrastructura de exemplu. ce vorbesti tu sunt investitii private. cate centuri ocolitoare ale clujului pe 4 benzi s-au construit? in craiova de exemplu ford nu are centura inca, doar o strada prin oras.
  • 0 (0 voturi)    
    Dar Tg-Jiu - Bumbesti???? (Vineri, 4 mai 2012, 12:43)

    Sorin [anonim]

    Dar Tg.Jiu - Bumbesti, care e praf, nu-l reabiliteaza nimeni??? Daca vrei sa mergi de la Bucuresti la Timisoara pe Valea Jiului, acesta este singurul segment în care îţi rupi maşina, în rest e chiar ok, inclusiv Bumbeşti - Petroşani. Faceti ceva cu acest drum, e praf de 10-15 ani...Si reabilitati odată si segmentul Petroşani - Obârşia Lotrului, ar face legătura între partea de Vest a tării cu Transalpina si noua statiune de schi de la Vidra-Obârşia Lotrului, sunt doar vreo 30 km...
  • 0 (0 voturi)    
    Aloooo, Sibiu-Piteşti unde e???? (Vineri, 4 mai 2012, 12:48)

    Sorin [anonim]

    D-nii de la USL, aţi uitat cel mai important coridor pan-european - IV, respectiv segmentul Sibiu - Piteşti???? E bătaie de joc ce se întâmplă, la traficul de pe acest tronson, într-un an se va bloca...e imperios necesară autostrada pe acest traseu....Lăsati drq. tâmpeniile si concentrati-vă pe cele cu adevarat importante pentru tară, comerţ, economie....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by