CNADNR a lansat licitatia pentru achizitionarea de servicii de consultanta in scopul reactualizarii studiului de fezabilitate la atribuirea contractului de concesiune pentru tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov, valoarea estimata a contractului fiind de 23,6 milioane lei, fara TVA, informeaza Mediafax.

Consultantul va actualiza studiul de fezabilitate, va elabora analizele necesare, precum si documentatia de atribuire a contractului de concesiune si va recomanda structura financiara care va atrage oferte competitive din sectorul privat.

Totodata, castigatorul licitatiei va asigura asistenta tehnica, juridica si financiara in pregatirea, lansarea si atribuirea contractului de concesiune, precum si asistarea in etapa de inchidere financiara, si va intocmi documentatia aferenta contractului dintre sectorul privat si autoritatea contractanta.

Valoarea estimata a contractului este de 23,6 milioane de lei, fara TVA, iar durata este de 20 de luni. Proiectul va fi finantat din bugetul de stat.

Totodata, CNADNR a finalizat analiza aferenta studiului de fundamentare pentru proiectarea, construirea si finantarea autostrazii de Centura Sud a municipiului Bucuresti si intretinerea si operarea autostrazii Pitesti-Constanta. Concluziile au fost trimise spre avizare la EUROSTAT, pentru confirmarea faptului ca realizarea acestui proiect nu va afecta deficitul Romaniei.

Potrivit studiului mentionat, proiectul este fezabil pentru a fi realizat prin concesiune potrivit normelor EUROSTAT, intrucat poate fi finantat intr-un sistem mixt - 31% plati de disponibilitate de la Guvernul Romaniei si 69% venituri realizate din taxarea directa a utilizatorilor.

Primul an de operare a intregii sectiuni Pitesti-Constanta este estimat a fi 2015, durata de concesiune fiind stabilita la 30 de ani, potrivit datelor preliminare.

Costul de capital total aferent constructiei este de 1,1 miliarde de euro, reprezentand costurile pentru construirea Centurii Sud, reabilitarea Autostrazii Bucuresti-Pitesti si realizarea dotarilor necesare taxarii.