Ministrul Transporturilor: Privatizarea este cea mai buna solutie pentru CFR Calatori/ Statul se misca in economie cu gratia unui elefant in magazinul de portelan

de Corina Ionel     HotNews.ro
Luni, 4 iunie 2012, 18:39 Economie | Companii

Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a declarat, luni, intr-o conferinta de presa la Targu Mures, ca, in ce priveste CFR Calatori, "statul nu este un bun gestionar al afacerii", motiv pentru care compania trebuie sa beneficieze de un management privat sau sa fie concesionata. "Intotdeauna am fost de parere ca statul se misca in economie cu gratia unui elefant in magazinul de portelan", a precizat ministrul Transporturilor in acest context, informeaza Mediafax.

"Nu stiu cum se intampla, dar toate zonele, toate cursele care sunt operate de operatorii privati devin brusc rentabile, doar cele operate de Compania CFR Calatori, operate doar de stat, sunt nerentabile. Si chiar daca dam portiuni unui operator privat, care inainte din graficul CFR era foarte prost, brusc devine rentabil. Privatizarea este cea mai buna solutie. Intotdeauna am fost de parere ca statul se misca in economie cu gratia unui elefant in magazinul de portelan. [...] Solutia este ori un management privat la CFR Calatori, ori vanzarea unui pachet de 20-30 la suta din actiuni, ori concesionarea", a declarat Ovidiu Silaghi.

Ministrul a precizat ca va analiza masurile se pot lua in cele sase luni de mandat pe care le are. "Vreti sa imi cereti in sase luni ce nu s-a facut in patru ani? Sa vedem ce putem face in sase luni, este totusi un Guvern investit pentru sase luni", a incheiat ministrul Transporturilor.

In urma cu doua saptamani, ministrul Economiei, Daniel Chitoiu, declara ca primul manager privat al unei companii de stat va fi numit pana la sfarsitul lunii iunie, fara sa precizeze la ce societate se refera.

Totodata, ministrul delegat pentru Mediul de Afaceri, Lucian Isar, declara ca Guvernul intentioneaza sa numeasca directori din mediul privat la mai multe companii decat s-a agreat cu Fondul Monetar International (FMI). El nu a oferit detalii.

Conform angajamentelor asumate fata de FMI, companii precum Hidroelectrica, Transgaz, Nuclearelectrica, Transelectrica, Romgaz, Oltchim, Tarom si CFR Calatori vor fi conduse de manageri privati.


Citeste mai multe despre   












Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

8310 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    Asa este! (Luni, 4 iunie 2012, 19:15)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Privatizarea este cea mai buna pentru calatori!
    Da' cine o cumpara?
    Vreun ciumpalac rosu?!
    • +7 (11 voturi)    
      O afacere va fi, omule (Luni, 4 iunie 2012, 19:26)

      comisionaru [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      De unde sa iei comision daca nu vinzi nimic? Rosia Montana a revenit in discutie, Cupromin a devenit interesanta, gazele se sist parca nu mai sunt indezirabile...yote 4 comisioane mari de tot. Si daca vinzi repede, ACUM, aligatorul nu stie daca a vindut Boc, Ungureanu sau Ponta. Deh, asa-i cu aligatorii :).
      • +5 (5 voturi)    
        corect (Luni, 4 iunie 2012, 21:36)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui comisionaru

        Am remarcat si eu schimbarea celor de la USL.
        In opozitie erau contra privatizarilor.

        Ma tem de o noua vanzare gen Petrom la care cel care cumpara si are monopol poate sa puna ce tarife vrea iar statul o sa zica nu putem face nimic, asa e contractul!

        Eu nu am incredere in USL, daca era sa se vanda as fi preferat in timpul lui Boc, sau MRU.

        Oricum, la urma urmei n-ar trebui sa am motive de neincredere, doar e cel mai cinstit guvern :) .
  • +1 (9 voturi)    
    simplu? (Luni, 4 iunie 2012, 19:40)

    adrian [anonim]

    Nu ar fi mai usor sa injumatatiti tarifele, exact cat se da spaga la nas si sa puneti controale serioase? Nu sunteti in stare sa puneti niste sefi integrii de 20 de ani. Mai bine le duceti la fier vechi, ca tot acolo ajung. Prevad niste preturi de comedie.
  • +15 (17 voturi)    
    .... (Luni, 4 iunie 2012, 19:49)

    Loukoumada [utilizator]

    Ce chestie.. acum cateva luni, in Ianuarie mai exact cand erati in strada spuneati ca privatizarea nu este buna .
  • +4 (8 voturi)    
    cifre (Luni, 4 iunie 2012, 19:51)

    colty [anonim]

    "Si chiar daca dam portiuni unui operator privat, care inainte din graficul CFR era foarte prost, brusc devine rentabil." vrajeli, da un exemplu verificabil, toate merg datorita subventiilor de la guvern, incasarile nu acopera nici salariile. propaganda ieftina pt. spalatii pe creier care trebuie sa accepte privatizarile dubioase.
    • 0 (0 voturi)    
      nu ai inteles ideea (Marţi, 5 iunie 2012, 11:10)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui colty

      pai evident, in toate tarile se dau subventii, problema la noi e ca CFR, cu aceleasi subventii, tot falimentar e, in timp ce un operator privat e rentabil...asta e problema, ca in aceleasi conditii de subventioanre unii sunt rentabili, altii sunt tot falimentari..
  • +5 (5 voturi)    
    Gandirea domnului ministru (Luni, 4 iunie 2012, 20:00)

    Ovidiu Silaghi [anonim]

    Deci.. Eu am o problema. As putea sa stau eu si sa imi bat un pic capul sa o rezolv dar imi e mai usor sa o dau la altul sa o rezolve. Cei dinaintea mea au ignorat problema si eu o dau la altii si o rezolva. Sunt cel mai bun ministru!
  • -3 (7 voturi)    
    hmmm (Luni, 4 iunie 2012, 20:20)

    Radu [anonim]

    In sfarsit o masura buna din partea Guvernului Ponta, insa nu pot trece cu vederea ipocrizia lor.
    • +4 (4 voturi)    
      pe draq (Luni, 4 iunie 2012, 22:54)

      costel [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Schema este urmatoarea.

      Daca o societate e profitabila atunci nu ai avea motiv sa o vinzi.

      Sau daca vrei sa o vinzi atunci trebuie sa ceri pret foarte mare...ceea ce nu e pe placul rechinilor.

      Se falimenteaza intai. Furat la greu, mersul cu nasul la greu, dat locomotive/vagoane noi sau aproape noi la fier vechi, cumparat tot felul de chestii la preturi de 2-10 ori mari, etc.

      Apoi incepi sa pregatesti/aburesti poporul cu faptul ca mananca bani, pierderi multe, etc

      Si uite asa i se vinde cui trebuie ceva valoros pe bani multi.
      • +3 (3 voturi)    
        CLAR (Marţi, 5 iunie 2012, 7:05)

        CristianG [utilizator] i-a raspuns lui costel

        Sa dea ministerul la privatizat, ca acolo e marea gaura neagra....
      • +1 (1 vot)    
        ... (Marţi, 5 iunie 2012, 7:34)

        costel [anonim] i-a raspuns lui costel

        ".... pe bani putini".
      • +3 (3 voturi)    
        si (Marţi, 5 iunie 2012, 8:06)

        si [anonim] i-a raspuns lui costel

        si cei care o fura, si cei care merg cu nasul, si cei care sunt nasi, nu tot din poporul acela "aburit" fac parte?

        nu acelasi popor "aburit" a votat pe politicienii carora astazi le reproseaza atata?

        vina este, in primul rand, la popor. pentru ca poporul, in marea lui masa, este alcatuit din indivizi care nu stiu decat sa fure.
  • +11 (11 voturi)    
    interes pervers (Luni, 4 iunie 2012, 20:34)

    traiang [utilizator]

    A se vedea interviul Ancai Boagiu de la Gandul si suma imensa de peste 2 miliarde euro cat este contractul pentru calea ferata aferenta coridorului 4 La orice afirmatie a unui uslist vorba lui Cristoiu ,ochiul pe portofel !!!!
  • +2 (6 voturi)    
    Exprimarea corecta este, (Luni, 4 iunie 2012, 20:36)

    mircea [anonim]

    Au avut dreptate guvernele Boc si MRU cand propuneau ca solutie,privatizarea pentru mentinerea CFR calatori in circuit.La CFR marfa este aceiasi situatie.
  • 0 (10 voturi)    
    Privatizarea CFR Calatori (Luni, 4 iunie 2012, 20:42)

    Mr.Giulesteanu [anonim]

    De ce nu se spune pe nicaieri cum este in celelalte state din UE ? este undeva transportul de calatori rentabil 100% ? Cata subentie se acorda la transportul feroviare de calatori in Franta, Germania, Italia ?
    In alta ordine de idei, cum dracul sa fie rentabil transportul feroviar de calatori cand de 20 de ani singura masura luata de cei ce au condus caile ferate a fost sa mareasca permanent tarifele ?
    Boala care a cuprins transportul feroviar a fost generata de impartirea in societati separate diferite sectoare ale cailor ferate. Acum, se plateste TVA de la CFR calatori la ''CFR Aelectrificare'', la Telecomunicatii CFR, la sectoarele de intretinere a materialului rulant (locomotive si respactiv vagoane)
    Nimeni nu imi poate explica coerent de ce sa ai doua sisteme /formatiuni de intretinere a locomotivelor - una ptr locomotivele celor de la calatori, alta ptr lovomotivele celor de la marfa! Se duce o locomotiva de la Bucuresti la Brasov sa o repare acolo fiindca e de la calatori, iar la Bucuresti se repara cele de la Craiova si alte bazaconii de acest gen.
    Cand s-a spart CFR-ul s-a facut si de teama formarii unor sindicate unite si puternice. I-au facut feliute si i-a manipulat ca pe niste marionete.
    Cum de s-a putut ca nici un ''meserias'' dn aparatul de conducere a directiilor de specialitate sa nu se gaseasca unul cu calitati de meneger comparabile cu cele ale unora din afara cu care ne intoxica papagalii din diferite organisme.
    Mai trebuie sa atrag atentia asupra unui aspect: Intretinerea materialului rulant, reviziile tehnice si sanitare ale garnituirilor de calatori nu este o problema care se trateaza cu personal provenit din cine stie ce sector . Vrea CFR calatori sa aiba trenuri cu viteze tehnice mari , peste 160 km/ora ? Cine isi asuma raspunderea ? O raspundere ca aceia a guvernului Boc ?
    • +2 (2 voturi)    
      CFR este si intr-o profunda lipsa de viziune. (Luni, 4 iunie 2012, 23:33)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Mr.Giulesteanu

      Daca ne uitam pe Mersul Trenurilor vedem ca este in mare gandit de aceiasi oameni ca inainte de 90. In orice tara civilizata sunt trenuri mici ( cu vagoane putine ) care merg des din marile aglomerari urbane catre suburbii. La noi nici vorba de asa ceva.
      In anumite sate trec 2 trenuri la niste ore ce nu ii pot ajuta pe oameni sa faca naveta, legaturile sunt proaste, samd.
      Trebuie o schimbare de mentalitati profunda printre dinozaurii de la CFR si asta numai privatizarea o poate aduce.
  • +3 (3 voturi)    
    cfr ul ar fi rentabil daca s-ar dori (Luni, 4 iunie 2012, 21:32)

    cris [anonim]

    la cat se fura in aceasta tara , nu cred ca ne-ar ajunge toti procurorii dn UE sa analizeze dosarele
    cfr ul este un caz de sfidare pe fata a autoritatilor si a calatorilor . vreti sa mearga ceva in tara asta? puneti oameni cu experienta in domeniu
    vreti sa fie o circulatie super in Bucuresti - intrebati taximetristii si primiti idei super si gratis
    vreti sa mearga bine economia , intrebati IMM-urile cum de rezista de 20 de ani in hotia statului
    atata timp cat in politica vor fi incompetenti si acestia se vor infrupta din ciolanul mare care se numeste buget , nimic nu va merge
    tara asta este bogata . daca s-ar elimina coruptia , am avea bani sa dam Europei - nu sa primim
    dar cui ii pasa ?
    cel mai mare hot este statul asa ca .....drum bun
  • +2 (2 voturi)    
    Mergeti tot pe linia jafului! (Luni, 4 iunie 2012, 23:01)

    transortatoru' [anonim]

    Ma asteptam ca un ministru nou sa vina cu frana la jaf.El recunoaste impotenta si continua cu vinderea activelor profitabile.Este o minciuna ordinara,se falimenteza voit caile ferate si vin astia sa zica ca nu au ce face.Cand bagati privati pe liniile pe care circulati si voi.va salta calatorii din statie cu orar,si pret,inseamna ca te faultezi singur,cum sa mai lucrezi in profit?De ce nu jucati solitaire,ce treaba aveti cu transporturile tarii?
  • +2 (2 voturi)    
    Sa fie privatizata (Marţi, 5 iunie 2012, 1:15)

    Andrei [anonim]

    Tocmai ce m-am dat jos din tren. La o cursa de 2 ore si jumatate a intarziat 50 minute. Numai incompetenti acolo...
  • +2 (2 voturi)    
    Berceanu reloaded (Marţi, 5 iunie 2012, 5:13)

    gaz pe foc [anonim]

    PDL a trimis mingea la fileu pentru prietenii din USL. Rosia, CFR... ce urmeaza?

    si, mai grav, intre hotii medii si servili din PDL si hotii mari din PSD, PNL mai are rost sa alegem?

    romani, treziti-va din letargie pana n-or "privatiza" si spatiul public.
  • +2 (2 voturi)    
    ce declaratie ... (Marţi, 5 iunie 2012, 7:28)

    gabi [anonim]

    "Statul se misca in economie cu gratia unui elefant in magazinul de portelan"
    Total gresit ... asa se misca cei pe care ii numiti in functii si nu le cereti socoteala pentru activitatea lor.

    Declaratie de incapabil !
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Marţi, 5 iunie 2012, 7:56)

    z [anonim]

    In Arabia Saudita se poate privatiza orice, cu conditia ca cel putin 51% din actiuni sa fie detinute de sauditi si ce trece peste de straini.
  • +2 (2 voturi)    
    Mda (Marţi, 5 iunie 2012, 8:51)

    cristi [anonim]

    "Statul se misca in economie cu gratia unui elefant in magazinul de portelan". Mda. Statul nu are ce sa caute in economie, rolul statului este de arbitru nu de jucator.
    • +2 (2 voturi)    
      Ia privatizeaza tu Renault (Marţi, 5 iunie 2012, 9:08)

      Faur [anonim] i-a raspuns lui cristi

      Ce destept esti tu !
      Ia spune, cita privatizare este in transportul de calatori din Germania, Franta, Austria, Spania, Elvetia?
  • 0 (0 voturi)    
    Privatizare CFR (Marţi, 5 iunie 2012, 10:18)

    costel [anonim]

    Cind Basescu,Boc si Ungureanu au declarat ca trebuie privatizat CFR,USL facea spume la gura ca nu trebuie privatizat,ca o sa fure banii PDL-ul.Acum trebuie privatizat?Cine sa va mai creada este un timpit si jumatate.
  • 0 (0 voturi)    
    Min Transporturilor... (Marţi, 5 iunie 2012, 11:23)

    ionita [anonim]

    De cind s-au infiintat CFR era a 2 a armata,ca siguranta ,instructie putere de mobilizare.
    [Cirtitele,hirciogii,sobolanii din CFR s-au ajuns au azi :locomotive,parc vagoane,fac azi legea in transportul feroviar.Ca sa poti cumpara pe nimic sabotezi cit poti sistemul il devalizezi si apoi il cumperi pe nimic,asa s-au facut altii peste noapte mari patroni,iar acu isi fac legi pentru ei ,s-au ajuns.
    Ca se vrea amputarea completa asta nu-i o noutate,este rezultatul CANGRENEI GENERALIZATE.
    Am ajuns sa fim comparati cu tarile bananiere,sa ne fie de cap neam de dobitoace ce-am ajuns.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri