Big Brother din Arkansas: Povestea Acxiom, gigantul marketingului de baze de date - o industrie controversata de miliarde de dolari

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 17 iunie 2012, 17:28 Economie | Companii

​​Stie cine esti, unde traiesti si ce faci. Te urmareste mai atent decat FBI sau I.R.S. (agentia guvernamentala din SUA responsabila de colectarea taxelor). Daca esti un american adult, sunt sanse mari sa aiba date despre tine precum varsta, rasa, sexul, inaltimea, greutatea, starea civila, nivelul de educatie, optiunile politice, obiceiurile la cumparaturi, grijile despre sanatate sau visele de vacanta si nu numai. Asa incepe un articol din New York Times care are ca subiect compania Acxiom - gigantul industriei cunoscute ca marketing de baze de date.

Chiar acum in Conway - Arkansas, peste 23 de mii de servere colecteaza, prelucreaza si analizeaza date despre consumatori. Se numeste Acxiom Corporation si este gigantul unei industrii de miliarde de dolari, cunoscuta ca marketing de baze de date, scrie New York Times.

Chiar daca putina lume a auzit de Acxiom, analistii spun despre companie ca a acumulat cea mai mare baza de date comerciale despre consumatori din lume - si ca vor sa stie mai mult si mai mult in fiecare zi.

Serverele Acxciom proceseaza date despre peste 500 de miliarde de tranzactii anual. Directorii companiei spun ca baza de date contine informatii despre obiceiurile a 500 de milioane de consumatori din intreaga lume, marea lor majoritate fiind persoane adulte din Statele Unite.

Datele sunt colectate pe baza informatiilor disponibile in registrele publice, sondaje de consum sau alte metode similare, lucru perfect legal.

Activitatea Acxiom pare extrem de profitabila - compania a afisat un profit de 77.26 de milioane de dolari in 2011, la vanzari de 1.13 miliarde de dolari.


  • Controversele din jurul marketingului de baze de date

Autoritatile federale din SUA spun ca, deocamdata, nu exista legi adaptate pentru a face fata expansiunii rapide a unei industrii care jongleaza cu colectarea de date financiare sensibile sau informatii despre sanatatea oamenilor, dar care este aproape invizibila pentru public.

Julie Brill, membru al Camerei Federale pentru Comert, spune ca ar fi de preferat ca brokerii de date sa explice publicului cum colecteaza informatiile, cui le "dau mai departe" si cum sunt ele folosite.

Reprezentantii Acxiom au refuzat sa raspunda la intrebarile jurnalistilor de la New York Times, pentru acest material.

Expertii in securitate au identificat inclusiv brese in sistemul de securitate al Acxciom, la un formula online unde clientii isi ppt accesa propriul profil, insa compania a anuntat ca a identificat si rezolvat problema.

Acxiom a recrutat "talente" de la Microsoft, Google, Amazon sau Myspace si foloseste o platforma puternica pentru identificarea obiceiurilor consumatorilor.

"O multime de jucatori incearca sa faca ce a facut Acxiom. Avantajul Acxiom este ca ei colecteaza date de 40 de ani si pot influenta expertiza din lumea digitala", spune un analist.

"Avem de-a face cu Big Brother din Arkansas", este de parere Jeffrey Chester, directorul ONG-ului Centrul Digital pentru Democratie, din Washington













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4152 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    e trist... (Duminică, 17 iunie 2012, 18:47)

    Andrea14 [anonim]

    cand am vazut filmul Zeitgeist, nu stiam ce sa cred, e adevarat sau teorie conspirativa, dar acum acest articol imi confirma ca filmul are o doza de adevar.
  • +2 (4 voturi)    
    Numele companiei e scris gresit ... (Duminică, 17 iunie 2012, 22:54)

    marian seitan [anonim]

    Cu tot respectul, daca tot vreti sa va dati cu parerea despre chestii pe care nu (prea) le intelegeti, macar scrieti corect numele companiei - Acxiom.
    Pe de alta parte articolul nu ofera cititorilor nici macar o idee despre la ce sunt bune acele baze de date - v-ati gandit vreodata ca daca o companie cunoaste mai bine un consumator ii poate propune NUMAI acele produse care ii sunt de folos? Adica in loc sa primeasca 50 de mesaje de marketing din care sa alega 3, sa primeasca 5 mesaje de marketing din care sa aleaga 3? Adica timpul necesar alegerii produselor poate fi redus in mod spectaculos, iar timpul inseamna bani,
    Evident, la fel ca orice mare inventie a omenirii - de exemplu electricitatea, dinamita, energia nucleara, si bazele de date pot fi utilizate in scopuri distructive. Dar pentru asta exista legi si autoritati de protectia datelor cu caracter personal.
    • 0 (2 voturi)    
      asa ti se pare? (Luni, 18 iunie 2012, 16:50)

      laur [anonim] i-a raspuns lui marian seitan

      Crezi ca in acele baze de date se afla doar oamenii care vor sa primeasca spam de marketing?
      Cine in fond vrea sa primeasca spam?
      • 0 (0 voturi)    
        Care-i treaba cu bazele de date (Luni, 18 iunie 2012, 23:20)

        Marian Seitan [anonim] i-a raspuns lui laur

        Cine in fond vrea sa fie intrerupt cand vede un film la TV sau cand citeste stirile pe Hotnews? Cu ce este mai bun advertisingul asa zis clasic decat spamul, in afara faptului ca unii dintre noi s-au obisnuit cu el? Departe de mine sa apar spamul de orice fel fel, dar esentiala este RELEVANTA mesajului,asta e scopul bazelor de date. Nu mai putin adevarat e ca ambele "tehnici" descrise mai sus sunt din generatia veche, marketingul de intrerupere. Marketing 2.0 se numeste Marketing cu Permisiune, care foloseste bazele de date in acelasi scop: pentru cresterea relevantei. Dar numai daca destinatarul mesajului si-a dat permisiunea.
  • -2 (4 voturi)    
    e acxiom (Duminică, 17 iunie 2012, 22:59)

    chiuariu [utilizator]

    acxciom era totusi prea de tot, chiar si pentru nivelul de cultura al ziaristului roman.
  • 0 (4 voturi)    
    welcome! (Luni, 18 iunie 2012, 10:50)

    RoMaLeS [utilizator]

    Welcome to the American nightmare... bitches since 1834 ... to be continued and stay out !!!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version