Discutie online

Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei: Sper sa putem finaliza investigatia pe contractele unilaterale de la Hidroelectrica la finalul acestui an sau inceputul lui2013

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 26 iunie 2012, 14:30 Economie | Companii

Bogdan Chiritoiu
Foto: HotNews.ro
Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, a discutat online cu cititorii HotNews.ro. Temele discutiei sint investigatiile pe piata farma, pe piata telecom, pe licitatiile publice, situatia din piata energetica si organizarea institutiei.

  • Nota Redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2752 vizualizari

  • Distrugerea farmaciilor independente (Marţi, 26 iunie 2012, 17:37)

    Andra99 [utilizator]

    Stimate domn,
    Peste tot in lume, farmaciile sunt reglementate prin anumite norme si se supun anumitor restrictii. Medicamentul nu este o marfa obisnuita, cum sunt de exemplu cuiele sau cizmele, la fel nici farmaciile nu trebuie liberalizate complet. Oricum, prin diferite tertipuri s-au deschis o puzderie de farmacii ilegale, care prin concurenta neloiala au distrus farmaciile independente in vecinatatea carora s-au infiintat. Dv. considerati corecta formarea de carteluri prin care o firma este si producator/importator si distribuitor si vanzator cu amanuntul ? De ce nu investigati distributia preferentiala a anumitor medicamente numai catre farmaciile lanturilor, "suntand" astfel celelalte farmacii si furandu-le pacientii castigati pe parcursul anilor de zile prin munca asidua si sacrificii mari ? Dau aici numai exemplul medicamentului "EUTHYROX" care s-a gasit numai in farmaciile Ropharma. Depozitul care are in proprietate aceste farmacii a refuzat sa livreze medicamentul catre alte farmacii. Cine investigheaza aceste abuzuri ? Prin liberalizarea completa a farmaciilor aceste probleme se vor generaliza, iar farmaciile independente nu vor mai avea nici o sansa sa se aprovizioneze si vor fi silite sa inchida sau vor fi vandute catre lanturile de farmacii.
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:12)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andra99

      Scopul COnsilului e sa protejeze consumatorii, deci concurenta si nu agentii economici. Din perspectiva asta, noi sintem neutri in dilema farmacii individuale-lanturi. Credem ca prin liberalizare cit mai larga se asigura interesele consumatorilor. daca unii agentii economici abuzeaza de aceasta liberalizare, dca incalca legea, trebuie sa gasim metode sa-i santionam pentru aceste fapte si nu sa dam vina pe liberalizarea pietei.
      Nu stiu detalii despre medicamentul Euthyrox, dar daca un producator sau un distribuitor refuza sa-l furnizeze unei farmacii, ar putea fi vorba de o speta in care COnsiliul Concurentei sa se implice. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa pastram piata farmaceutica ingradita, neliberalizata.
      Dar am nevoie de o sesizare expresa si detaliata din partea dvs. O puteti trimite pe adresa Consiliului Consurentei (Piata Presei Libere nr.1, corp D1, sector 1, Bucuresti). Sau pe email la presa@consiliulconcurentei.ro
  • responsabilitatea Consiliului: licitatii nerespect (Marţi, 26 iunie 2012, 18:21)

    miha75 [utilizator]

    O intrebare concreta:
    - un imobil din bd Schitu Magureanu a fost licitat pentru consolidare seismica din bani publici si s-a cistigat licitatia cu PMB si Rotary pentru 8 luni de lucrari. De atunci contractul nu s-a respectat si s-au dat doua prelungiri, fara reluarea licitatiilor, fara acte aditionale motivate si fara penalizari asa incit s-a ajuns la peste 24 de luni fara ca sa se termine nimic. Cit va mai permite consiliul concurentei sa se cheltuiasca ilegal banii publici cu prelungirea ilegala a contractelor; va mai dura ani sa rezolve ilegalitatile cu care este oficial la curent?
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:16)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui miha75

      Nu pot decit sa repet ceea ce am mai comunicat in acest caz. Aria de responsabilitate a Consiliului priveste sanctionarea intelegerilor intre firmele concurente participante la o licitatie. Daca avem de a face cu alte modalitati de viciere a rezultatelor unei licitatii - caiet de sarcini intocmit gresit, neurmarirea respectarii contractului de firma cistigatoare, nerespectarea procedurii de licitatie - in esenta relatia verticala dintre cistigaatorul licitatiei si autoritatea contractanta, atunci sint alte institutii ale statului care sint responsabile: ANRMAP pentru respectarea procesului si Curtea de Conturi pentru buna folosire a banului public.
  • RDS&RCS refuza difuzarea postului,Nasul.tv (Marţi, 26 iunie 2012, 23:40)

    A9 [utilizator]

    http://www.nasul.tv/2012/06/26/un-nou-demers-pentru-introducerea-nasul-tv-in-grila-rcs-rds/#comment

    Vrem sa stim ce poate face Consiliul Concurentei impotriva acestui abuz al rcs&rds, de a nu difuza, Nasul.tv?

    Nu mi se pare normal sa platesc abonament tv, si in urma nenumaratelor apeluri, publice si personale, sa nu ni se dea un raspuns clar!!

    Firma de cablu nu o pot schimba pentru ca trebuie sa accepte toti vecinii..e o intreaga nebunie!!

    Multumesc.
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:20)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui A9

      Acest raspuns e valabil pentru toate intrebarile pe aceasta tema.
      Am primit recent o sesizare pe aceasta tema, care e inca in analiza. Inteleg ca problema va fi rezolvata oricum de la 1 ianuarie 2013 prin implicarea CNA, conform regulilor impuse de CNA pe baza regulii must-carry. Ceea ce ni se cere noua este sa intervenim pentru ca accesul Nasul TV in grila de programe RCS sa se faca inca din acest an, si nu din 2013, conform regulilor CNA.
      Pe de alta parte, avem multe sesizari pe piata media - stiti cazul GSP TV privind accesul in grila RCS, plingerile RCS si UPC privind pretul cerut de Grupul Intact pentru programele proprii. Numarul acesta mare de conflicte imi sugereaza ca poate ar trebui ca, intr-un moment de acalmie, impreuna cu CNA si ANCOM, sa gindim o solutie globala pentru problemele de pe piata media.
  • Libertatea presei! (Miercuri, 27 iunie 2012, 5:46)

    California [utilizator]

    D-le Chiritoiu, de ce nu ati luat niciun fel de masuri in legatura cu demersul unui mare numar de cetateni pentru introducerea NASUL TV in grila de programe a RCS-RDS? Daca ati luat, si nu sunt eu suficient informata, puteti sa mentionati masura sau documentul corespunzator?
    In afara apelului nostru catre dvs., ce alte solutii ne puteti oferi pentru rezolvarea de urgenta a acestei probleme? Va multumesc!
  • licitatii (Miercuri, 27 iunie 2012, 9:52)

    vlad corn [anonim]

    Buna ziua
    Ne puteti spune care sint rezultatele investigatiilor pe licitatii? Si, ca o opinie a dvs., care este trendul pe aceasta zona?

    multumesc
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:25)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui vlad corn

      Luna viitoare e programata audierea (faza finala a cazului) privind o licitati de armament. Sint in faza finala citeva alte investigatii legate de posibile trucari de licitatii (marcaje rutiere, lucrari de constructii pentru infrastructura de gaze).
      Mai avem deschise recent - deci va mai dura investigatia - investigatii pe licitatiile de drumuri (Teleorman, Ilfov, regionala de drumuri Craiova) si licitatii pentru programul Cornul si laptele.
      Zona licitatiilor publice e, probabil, predispusa la crearea de carteluri si ma astept sa avem din ce in ce mai multe cazurri. E important sa ne imbunatatim noi mijloacele de investigatie si sa intarim colaborarea cu - pe de o parte institutiile care ne pot sesiza cazuri, in special ANRMAP, SEAP, si Curtea de Conturi, si pe de alta parte cei care ne pot ajuta la instrumentarea cazurilor - Parchetul.
  • energie (Miercuri, 27 iunie 2012, 9:53)

    Mihai Moldovan [anonim]

    Buna ziua si felicitari pentru activitate.
    In ce stadiu sinteti cu investigatia referitoare la Hidroelectrica? Ce se schimba in datele problemei dupa ce comkpania a intrat in insolventa?
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:36)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mihai Moldovan

      Investigatia noastra, ca si cea a Comisiei Europene, priveste trecutul si din acest punct de vedere nu e direct influentata de insolventa Hidroelectrica.
      Sper sa putem finaliza investigatia la finalul acestui an sau inceputul lui2013, pentru ca ea se bazeaza pe informatii culese in ultimii doi ani in cadrul analizei sectoriale privind piata electricitatii.
  • petrol (Miercuri, 27 iunie 2012, 9:54)

    Oil man [anonim]

    Stiu ca ati avut diverse termene in dosarele legate de amenda pe piata combustibililor. Imi puteti spune in acest moment daca statul roman a incasat vreuna din amenzi, si daca nu, in ce stadiu sint procesele? De asemenea, a inceput judecarea pe fond a dosarelor?

    toate bune
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:40)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Oil man

      Stadiul proceselor este urmatorul:
      - In ceea ce priveste suspendarea platii amenzii, prima instanta (Curtea de Apel Bucuresti) a respins toate cererile companiilor, iar recursul are termen pentru aceasta toamna la Inalta Curte.
      - Procesul pe fond abia a inceput la Curtea de Apel Bucuresti.
      Printr-o schimbare a practicii ANAF nu s-a mai asteptat finalizarea la Inalta Curte a cauzei referitoare la suspendarea amenzii si in momentul cind s-a indeplinit termenul legal pentru plata amenzii, ANAF a executat companiile petroliere. Suma colectata de ANAF este de 200 milioane de euro, adica valoarea totala a amenzii pentru toate cele cinci companii sanctionate.
  • farma (Miercuri, 27 iunie 2012, 9:55)

    Dragos F. [anonim]

    Buna ziua, care sint ultimele noutati pe farma? Credeti ca proiectul noii legi a Sanatatii ar putea influenta in bine piata medicamentelor si aparaturii medicale?

    Mult succes!
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:42)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dragos F.

      Consiliul a finalizat anul trecut 5 investigatii pe piata companiilor farmaceutice cu amenzi de 14 milioane euro. Avem in lucru inca doua cazuri pe care ma astept sa le finalizam in acest an. E o zona in care am multa incredere in expertiza Consiliului.
      O sa ne uitam cu atentie la proiectul noii legi a sanatatii si vom transmite sugestiile noastre Ministerului Sanatatii.
  • telecom (Miercuri, 27 iunie 2012, 9:58)

    Florin Geamanu [anonim]

    Buna ziua, dle presedinte:
    1. Care sint rezultatele la investigatia pe piata telecom?
    2. Cum faceti astfel incit o companie aflata in culpa sa nu fie dezechilibrata de nivelul amenzii pe care o dati? Cu alte cuvinte, cum calibrati sanctiunile astfel incit CC sa fie si un arbitru temut, dar si un arbitru care nu distorsioneaza piata printr-un nivel prea ridicat al sanctiunilor?

    multumesc
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:51)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin Geamanu

      1. Consiliul a fost foarte activ in ultima perioada pe piata telecomunicatiilor. Am dat o sanctiune acum un an firmelor Vodafone si Orange pentru blocarea accesului la retelele lor a unei firma mici, cazul este inca in judecata de fond la Curtea de Apel Bucuresti. Firmele au platit cautiunea de 20% din totalul amenzii, reprezentind aproximativ 19 milioane de euro.
      Am finalizat practic investigatia privind sistemele de distributie ale cartelelor preplatite in cazul companiilor Orabge, Vodafone si Cosmote si in perioada urmatoare companiile vor implementa noul sistem de distributie pe care l-au agreat cu noi, care va fi mai transparent, mai corect si va permite un acces mai bun al distribuitorilor lor, rezultind in servicii mai bune pentru consumatori.
      Sper ca pina la sfirsitul anului sa finalizam al 3-lea caz pe piata telecom si impreuna cu ANCOM sa ajungem la un calendar de reducere a tarifelor de interconectare (tarifele pe care o firma le plateste alteia cind convorbirea e initiata intr-o retea iar destinatarul apelului este intr-o alta retea). Aceasta reducere a tarifelor de interconectare va facilita intrarea pe piata a unor noi operatori si va conduce si la reducerea tarifelor la nivelul populatiei. E o initiativa care merge in sensul initiativelor Comisiei Europene si exista procese similare intr-o serie de alte state membre.
      In fine, am colaborat foarte bine cu ANCOM si Ministerul Comunicatiilor in pregatirea licitatiei pentru licentele de telefonie mobila pentru viitorii 15 ani, licitatie care se va desfasura probabil in aceasta vara. Cred ca impreuna am creat un cadru transparent, corect si care va duce la intarirea concurentei pe piata, fortind astfel obtinerea unor tarife avantajoase pentru consumatori. Ne asteptam sa existe cel putin 4 jucatori importanti pe piata dupa finalizarea licitatiei.
      2.
    • r2 (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:54)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin Geamanu

      Sanctiunile Consiliului trebuie sa fie proportionale cu gravitatea incalcarii legii, sa fie sficient de ridicate pentru a descuraja un astfel de comportament, fara insa a omori faptasul, limitind astfel concurenta.
      Avem criterii de individualizare a sanctiunilor inspirate in buna masura de cele ale CE, si avem si posibilitatea teoretica de a reduce sanctiunea inc az ca o firma ne-ar convinge ca plata amenzii i-ar crea dificultati majore, punind in pericol supravietuirea ei.
      E adevarat insa ca nu am acordat niciodata aceasta facilitate pina in prezent, dar ne-a fost si foarte rar invocata.
  • reprezentanti medicali, monopol, utilitati (Miercuri, 27 iunie 2012, 10:35)

    sabau [anonim]

    Un medic este angajat într-un spital al statului. Reprezentantul medical îi oferă în schimbul prescrierii produselor pe care le promovează pixuri, bani cash, concedii, aparate de aer conditionat etc. 1. Nu există un conflict de interese între actul medical si actul comercial? 2. Statul-angajator nu este și el beneficiar de drept al "cadourilor" pe care și le însușesc medicii nedeclarat de la producătorii de medicamente?
    Dacă o instituție de stat este obligată să cumpere un produs asupra căruia o companie detine monopolul, licitatia e sterilă. Ce putere de negociere poate avea instituția?
    Ati auzit de vreun consumator domestic care să-și fi schimbat furnizorul de utilități după liberalizarea pieței?
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:57)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sabau

      1. Consiliul a recomandat anul trecut, la finalizarea analizei asupra pietei farma, reglementarea cadourilor pe care companiile producatoare sau distribuitoare de medicamente le pot face medicilor, astfel incit sa permitem desfasurarea acelor activitati care sint in beneficiul pacientilor (inormarea medicilor in legatura cu noi produse si tehnici, participarea la congrese), dar nu si acele activitati care ar influenta intr-un mod incorect decizia medicului de a prescrie un medicament sau altul. Inteleg ca Agentia Nationala a Medicamentului a elaborat de curind reguli pentru firmele farmaceutice, specialistii nostri analizeaz amaterialul ANM si daca este cazul le vom face recomandari.
    • r2 (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:59)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sabau

      Banuiesc ca va referiti la situatia medicamentelor aflate sub patent. Intr-adevar, acesta e motivul pentru care pretul medicamentelor patentate e reglementat de stat. SInt de acord cu dvs ca a face o licitatie in aceste conditii e intr-adevar steril, pentru ca am licita doar costurile de transport in esenta, dar nu si pretul medicamentului.
      De aceea, cred ca intr-o astfel de situatie e acceptabila o negocier directa intre cumparator (Ministerul Sanatatii, Casa Nationala) si producatorul respectiv, asa-numitele contracte pret-volum.
    • r3 (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:02)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui sabau

      Liberalizarea pietei de energie creaza oportunitati in speciali pentru marii consumatori industriali. Consumatorii mai mici accepta in continuare tariful reglementat. Pe masura ce liberalizarea va continua, conform calendarului convenit de Guvern cu FMI, BM si CE, tot mai multi consumatori va trebui sa intre pe piata.
  • Clementa (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:07)

    Andrei [anonim]

    D-le Chiritoiu,

    1) As dori sa va intreb cate declaratii de clementa primiti din partea intreprinderilor si cate dintre acestea duc la inceperea unei investigatii ?

    2) In cazul unei anulari a unei decizii de catre instante, se face o analiza a hotaririlor judecatoresti in sanul Consiliului Concuretei pentru a decide impactul lor asupra cazurilor pendinte ? Sau din cauza hotararilor judecatoresti divergente in domeniul concuretei Consiliul concurentei nu le acorda o importanta foarte mare in oricum. Sunt publicate undeva toate hotararile judecatoresti in domeniul concurentei ? Observ ca site-ul institutiei dumneavoastra nu prezinta diversele hotarari ale instantelor favorabile sau nefavorabile privind deciziile Consiliului Concurentei.

    Multumesc,
    • r1 (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:05)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      Programul de clementa pornit in 2004 a avut putine succese. Am dat primele decizii acum un an, pe cazuri relativ mici. Imi pastrez speranta ca vom avea un caz mare pe care sa-l putem arata opiniei publice. Sint proabil factori culturali care fac aceasta abordare mai putin atractiva pentru oamenii de afaceri. In acelasi timp, cred ca daca noi vom continua sa fim credibili, vom avea sanctiuni ridicate, vom arata ca sintem in stare sa cistigam cazurile in instanta, vom intari colaborarea cu Parchetul, oamenii de afaceri va trebui sa recurga la aceasta solutie, oricit de neplacuta le-ar fi.
    • r2 (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:09)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei

      Da, atunci cind avem decizii ale instantei care infirma analiza efectuata in cadrul Consiliului, facem o prezentare a acestui caz pentru informarea atit a plenului Consiliului, cit si a expertilor nostri.
      E adevarat ca in majoritatea cazurilor cind a apierdut, instanta a acceptat argumente procedurale sau a redus cunatumul amenzii. Sint putine situatiile in care a fost complet invalidata analiza Consiliului.
      E foarte buna sugestia privind site-ul institutiei, o luam serios in considerare.
  • Consumerism si protectia consumatorilor (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:23)

    Tiberiu Cazacioc [anonim]

    Ce alte institutii lipsesc, mai sunt necesare, nu neaparat publice, pentru a se implica alaturi de CC, in asigurarea climatului competitional si accesul publicului la o paleta larga de marfuri si servicii de calitate ?

    De exemplu in Romania, nu exista o miscare consumerista adevarata, ca nicaieri in Europa. Este bine ca exista ANPC, dar nu este bine ca nu exista o miscare grassroots de aparare a drepturilor consumatorilor, care sa participe la apararea dreptului la o piata diversificata de marfuri si servicii, de unde sa alegi ce trebuie.
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:11)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tiberiu Cazacioc

      Si eu mi-as dori sa vedem o consolidare a miscarii de aparare a drepturilor consumatorilor. Vreau sa intarim legatura cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, dar si cu ONG-urile din acest domeniu. Am invitat un reprezentant al miscarii pentru drepturile consumatorilor sa fie membru in Colegiul Consultativ al CC, organul care ne ofera feed-back din partea societatii civile.
  • Distorsionarea pietii prin economia gri (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:31)

    Tiberiu Cazacioc [anonim]

    Cand mai multi agenti economici formeaza un cartel, stabilesc preturi, consumatorii finali sunt afectati. Cand o mare parte din agentii economici si statul sunt complici in a nu-si plati taxele si a eluda Codul Fiscal, nu avem si in aceasta situatie o afectare a cilmatului competitional ? Piata este distorsionata si consumatorii finali, nu au parte de marfuri si servicii de calitate, daca piata nu este curata ? Ce credeti, este si rolul ANAF de a asigura competitia corecta ?
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:12)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tiberiu Cazacioc

      Aveti dreptate, nu toate caile prin care e distorsionata concurenta sint in responsabilitatea CC. Nu putem vorbi de o concurenta eficienta intre of firma care-si plateste impozitele si alta care nu. Dar subiectul depaseste capacitatea de interventie a Consiliului si priveste ANAF.
  • Cartelare informala a legumicultorilor (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:35)

    Tiberiu Cazacioc [anonim]

    Orice persoana care intra intr-o piata de legume si fructe din mediul urban, vede ca peste tot se practica aceleasi preturi. Sigur ca este efectul fortelor pietei, dar cum se poate explica vanzarea rosiilor la acelasi pret, intr-o piata din Bucuresti, de oriunde ar proveni ele din Romania? Sigur ca este o cartelara informala, difuza, dar consumatorul nu are cum sa aleaga intre productivitati diferite, soiuri diferite, moduri de cultura diferite. Oricum ar fi fost cultivate, rosiile au acelasi pret.
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:14)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Tiberiu Cazacioc

      Pentru ptroduse similare, e normal ca pretul sa fie identic sau apropiat. Altfel, de ce ar mai cumpara cineva de la vinzatorul cu pret mai mare, daca alaturi are un alt comerciant care vinde aceleasi rosii cu un pret mai mic?
      Daca insa avem de-a face cu produse de calitate diferita, as fi surprins sa vad o egalizare a preturilor.
  • Hidroelectrica (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:58)

    Florin Maneascu [anonim]

    Bna ziua
    Guvernul a lasat sa se inteleaga ca ar putea acorda garantii guvernamentale in cazul Hidroelectrica, intr-o incercare de a mai limita grijile/daunele bancilor. Veti da o opinia favorabila acestor garantii? E de competenta CC sau de cea a Comisiei Europene?
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:15)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florin Maneascu

      Nu am fost sesizati oficial de Guvern pe aceasta tema. Daca exista o intentie in acest sens, o vom analiza, iar daca e vorba de ajutor de stat sub orice forma, decizia finala revine Comisiei Europene.
  • Concurenta pe piata presei libere (Miercuri, 27 iunie 2012, 11:59)

    Adnana [anonim]

    Domnule presedinte,

    Am facut nenumarate solicitari la RDS-RCS de a baga in grila de programe NasulTV.Raspunsurile primite au fost ca vor introduce acest post numai in baza solicitarilor primite.Solicitarile sunt numeroase,spre edificare am alaturat si petitia online http://www.petitieonline.com/nasul_tv_pe_retelele_de_cablu_si_dth care atesta larga dorinta de a viziona acest post tv.
    n indaratnicia cu care ni se refuza acest drept la libera informare se vede clar rea-vointa conducerii acestei firme.Multi dintre abonati am dori sa renuntam la serviciile acestei firme care ne trateaza cu dispret dar firma este adanc inradacinata avand monopolul absolut al cablajelor din zona.
    Va rugam sa luati atitudine vizavi de aceasta spetza.

    Multumim anticipat!
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:16)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Adnana

      Vezi raspunsul de mai sus
  • Economia de p(a)iata (Miercuri, 27 iunie 2012, 12:19)

    Cetatean [anonim]

    In urmatorii ani trebuie liberalizat pretul gazelor naturale pentru populatie (de fapt, o aliniere la preturile din occident, unde veniturile populatiei sunt mult mai mari decat in Romania), in conditiile in care nu exista concurenta intre mai multi furnizori, cetatenii neputand opta intre mai multe oferte. Aceasta "liberalizare" este in folosul furnizorilor si nu in folosul consumatorilor casnici. Scopul unei piete libere este de a face sa scada preturile pentru consumator prin crearea de concurenta reala la nivel de piata locala (accesibila fiecarui consumator casnic) si nu una la nivelul UE.
    Ce parere aveti despre aceasta situatie?
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:18)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cetatean

      Piata gazelor este intr-adevar putin predispusa la concurenta datorita faptului ca practic importurile vin dintr-o singura sursa. Cu toate acestea, e important ca pretul sa transmita semnalul corect catre consumatori privind valoarea resursei pe care o folosesc. Sint sprijinitorul ideii ca trebuie sa-i subventionam pe cei care se afla intr-o situatie dificila (consumatorii casnici vulnerabili), dar cei care isi permit trebuie sa plateasca pretul de piata al marfii pe care o consuma.
  • telecom (Miercuri, 27 iunie 2012, 13:51)

    Ion Paun [anonim]

    Vrem sa stim ce poate face Consiliul Concurentei impotriva acestui abuz al RCS&RDS, de a nu difuza, Nasul.tv?
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:18)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion Paun

      Vezi raspunsul de mai sus
  • Art. 30 & Art. 31 al Constitutiei Romaniei (Miercuri, 27 iunie 2012, 14:39)

    alba_ca_zapada [utilizator]

    Stimate Domn,

    Art 30 & Art 31 al Constitutiei Romaniei prevede printre altele libertatea presei, dreptul la informatie al cetatenilor si interzicerea cenzurii a presei.
    Din pacate acestea sint incalcate, RCS-RDS SA incalca dreptul la libera concurenta, pentru ca refuza fara nici o motivatie sa introduca in grila de programe un post de televiziune romanesc, pentru care nu se solicita nici un fel de taxe din partea NASUL TV.
    cum vedeti Dvs. o asemenea incalcare majora a constitutiei Romaniei?

    va multumesc,
  • carduri de fidelizare (Miercuri, 27 iunie 2012, 14:39)

    oaspetele [anonim]

    Cu totii cunoastem asa-zisele carduri de fidelizare prin care se promoveaza farmaciile de lant (care au de fapt in spate un depozit = import - distributie - vanzare en detail). Daca in cazul OTC-urilor (medicamente fara pret impus) nu ar fi o problema, in cazul Rx-urilor (mediamente ce se elibereaza pe baza de prescriptie medicala) aceasta practica poate fi catalogata drept publicitate a acelor medicamente, fapt interzis de lege. Cum comentati ?
    Totodata, cum poate fi vorba de concurenta loiala in cazul lanturilor de farmacii care au depozite in spate ?
    Si care, cum se amintea mai sus, aprovizioneaza cu precadere farmaciile proprii ? Mai mult, de cele mai multe ori, farmaciile, care au sediul fiscal in Romania sunt pe pierdere, iar depozitele, desi au profituri mari, nu prea varsa nimic in tara, avand sediile in diferite zone exotice ??
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:19)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui oaspetele

      Vezi un raspuns de mai sus legat de piata farma.
  • RCS&RDS (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:09)

    Simona [anonim]

    Care sint masurile care se impun in conditiile in care refuza sa introduca in grila de program televiziunea NASUL.TV -- oferit GRATUIT
    Mentionez ca solicitarile sint f. multe la aceasta firma iar raspunsul este invariabil acelasi "Astepta sa adunam mai multe solicitari "
    Conseder ca este o incalare grava si o incurajare a CONCURETEI NELOIALE fata de NASUL.TV
    In consecinta solicit masuri reparatorii cele care sint in concordanta cu LEGEA fata de RCS&RDS
  • evaziune (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:10)

    owl [utilizator]

    Din punctul meu de vedere, cea mai mare problema a acestei tari este evaziunea fiscala, tolerata de toate guvernele de pana acum, si se pare ca si de cel curent - din ce se vede pana acum.
    Firmele care lucreaza doar legal sunt puse in imposibilitatea de a concura in mod real cu cele care nu au nici o treaba cu plata taxelor catre stat.

    Ce masuri concrete aveti de gand sa luati in aceeasta privinta?

    Singurul raspuns pe care nu-l accept este acela ca evaziunea determina preturi mai mici - ceea ce va multumeste consumatorii. Pentru ca fara cinste in afaceri, nu exista locuri de munca reale, nu exista antreprenori adevarati, nu exista bunastare. Doar hoti.
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:20)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui owl

      Vezi raspunsul de mai sus legat de ANAF
  • Investigatie CECCAR (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:31)

    Igriculescu [utilizator]

    Buna ziua,

    Ce s-a mai intamplat cu investigatia asupra Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania ?
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:22)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Igriculescu

      Consiliul a sanctionat Corpul Expertilor Contabili cu peste 9% din veniturile lor anuale (aprox. un milion de euro) pentru cartelizare - stabilirea unor preturi minime sub care nu aveau voie sa coboare. Decizia noastra a fost atacata si procesul e pe rolul instantelor, iar sanctiunea a fost platita.
  • Servicii postale (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:31)

    Alin [anonim]

    De ce nu investigheaza CC piata serviciilor postale unde Posta Romana pierde foarte mult bani din cauza concurentei neloiale practicate de firme ca Total Post, DirectPost, DiD, care incalca drepturile de furnizor universal al Postei Romane? Desi ANCOM aplica amenzi aproape in fiecare luna, aceste companii continua sa incalce legea si sa distorsioneze climatul competitional din piata serviciilor postale.
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:23)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alin

      Posta Romana are monopol pentru livrarile de scrisori (sub 20 gr) pina la finalul acestui an, dupa care piata va fi complet liberalizata. In caz ca exista incalcari ale acestui monopol legal al Postei Romane, sanctiunile le da ANCOM.
      Consiliul a investigat insa Posta Romana si a amendat-o pentru discriminare intre partenerii ei comerciali.
  • RDS internet (Miercuri, 27 iunie 2012, 15:45)

    Luminita [anonim]

    Recent am fost in situatia de a afla ca RDS a pornit un adevarat razboi impotriva companiilor care subcontractau serviciile de oferire a internetului de la ei. Astfel, saptamana trecuta, mai multe companii din portofoliul companiilor respective s-au trezit la usa cu agentii de vanzari RDS care le-au cerut imperativ sa renunte la contractul in curs si sa semneze contract direct cu RDS. In caz contrar erau amenintati ca nu vor mai avea internet, caci RDS urma sa taie furnizarea de semnal internet catre companiile subcontractoare. Foarte multi au cedat amenintarilor. In acest caz am cateva intrebari:
    1. Comportamentul RDS cade sub incidenta autoritatii CC?
    2. Poate CC sa se autosesizeze, si daca da, in ce conditii?
    3. Care sunt repercursiunile pe care le poate suporta RDS?

    Multumesc
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:27)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Luminita

      Daca sintem sesizati, o sa analizam cazul. Nu ma pot pronunta doar pe informatiile pe care mi le-ati dat.
  • Nasul TV (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:06)

    adrian [anonim]

    Ne puteti totusi da un termen pana cand CC se poate pronunta pe abuzul RCS-RDS fata de Nasul TV ? Nu ne putem permite ca libertatea de exprimare sa fie suprimata pana anul viitor, cand CNA va solutiona aceasta problema in mod automatic.
    • r (Miercuri, 27 iunie 2012, 16:27)

      Bogdan Chiritoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adrian

      Vezi raspunsul de mai sus
  • Nasul la RCS-RDS (Luni, 22 octombrie 2012, 12:16)

    elena [anonim]

    Constat ca RCS-RDS face modificari permanent in grila, dar nu tine cont de cererile noatre, ba mai mult, nici nu ne cere parerea. Cand se vor sesiza CNA , Consiliul Concurentei si Protectia consumatorului? Am ajuns prizonierii acestor firme de cablu, care ne trnsmit ce vor ei, instaleaza retele unde si cand vor ei( ma refer la zonele rurale, unde este un adevarat dezastru). Nu se pot face niste reglementari pe care sa fie toti obligati sa le respecte, bani ne iau cu gramada, dar uita sa ne respecte cerintele.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri