HARTA Metrorex a obtinut finantare elvetiana pentru studiile necesare extinderii Magistralei 4 de la Gara de Nord la Gara Progresul

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 17 iulie 2012, 11:54 Economie | Companii

Extindere M4 Gara de Nord - Gara Progresul (verde punctat)
Foto: Hotnews
Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO) al Confederatiei Elvetiene a aprobat finantarea studiului de prefezabilitate si fezabilitate al magistralei de metrou M4 Gara de Nord - Gara Progresul, anunta Metrorex. Proiectul, propus spre finantare de catre Metrorex, are o valoare totala de 10 milioane CHF, iar elvetienii ar urma sa contribuie la acest proiect cu 8,5 milioane de franci, adica aproximativ 7 milioane de euro. Potrivit Metrorex, odata cu finalizarea Magistralei 4 si conectarea cu linia metroului de la Aeroportul Otopeni, Capitala va dispune de cea mai lunga diametrala de metrou pe axa Nord-Sud, in lungime de circa 33 km si 28 de statii cu puncte intermodale de transport.

Potrivit Metrorex, "actiunea se circumscrie masurilor cuprinse in Acordul-cadru incheiat intre Consiliul Federal Elvetian si Guvernul Romaniei privind implementarea Programului de cooperare elvetiano-roman pentru reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse, semnat la data de 7 septembrie 2010".

In cadrul acordului mai sus mentionat, Metrorex a depus Proiectul privind realizarea "Studiului de pre-fezabilitate (SPF) si a studiului de fezabilitate (SF) pentru constructia Liniei 4 de metrou: Lac Straulesti - Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu".

In cadrul Proiectului, concomitent cu elaborarea Studiului de pre-fezabilitate (SPF) si a Studiului de fezabilitate (SF), se are de asemenea in vedere realizarea a doua studii privind transportul multimodal in municipiul Bucuresti ce va evidentia impactul asupra transportului de suprafata a Liniei 4 de metrou si privind cresterea traficului pe Linia 4 de metrou, precum si incheierea unui parteneriat institutional intre Metrorex si companii de transport public din Elvetia.

"Odata cu elaborarea documentatiilor tehnico-economice necesare promovarii acestui proiect, S.C. Metrorex S.A trece la o noua etapa in procesul de dezvoltare a retelei de metrou si anume acela de extindere a Liniei 4, pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu", precizeaza Gheorghe Udriste, director general al Metrorex.

Potrivit lui Udriste, odata cu finalizarea Magistralei 4 si conectarea cu linia de legatura a metroului cu Aeroportul International Otopeni, Capitala va dispune de cea mai lunga diametrala de metrou pe axa Nord-Sud, in lungime de circa 33 km si 28 de statii cu puncte intermodale de transport la conexiunile cu cele doua aeroporturi - Otopeni si Baneasa - si cele patru gari de cale ferata: Baneasa, Basarab, Gara de Nord, Gara Progresu.

Potrivit informatiilor de la Ministerul Transporturilor, extinderea M4 de la Gara de Nord la Gara progresul va costa circa 950 de milioane de euro si va consta in 15 kilometri de cale dubla de metrou si aproximativ 20 de statii.
  • Vezi mai jos o HARTA INTERACTIVA a metroului din Bucuresti cu liniile existente, liniile in constructie si cele planificate. Da click pe elementele de pe harta pentru mai multe informatii
  • Subiectul articolului vizeaza extinderea M4 de la Gara de Nord la Gara Progresul (culoarea verde punctat pe harta)


Vezi Harta Mare in ArcGIS.comHarta de baza - Bing Maps Road - Microsoft Corporation and its data suppliers este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Nota: Harta folosita ca fundal (Basemap) este harta "Bing Maps Road" a Microsoft Corporation. Eventualele denumiri sau reprezentari gresite pe harta de fundal (Ex: Denumirea de "Gheorghe Gheorghiu-Dej" pentru orasul Onesti) nu tin de HotNews.ro sau de Esri Romania.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   












Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

19435 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    elvetienii astia arunca cu bani (Marţi, 17 iulie 2012, 12:25)

    adma [anonim]

    pt ca eu ma intreb cat din banii astia o sa fie deturnati spre alte buzunare ca doar nu sunt prosti romanii nostri sus puşi.
  • +3 (5 voturi)    
    aha (Marţi, 17 iulie 2012, 12:57)

    Adrian [anonim]

    deci elvetienii ne dau 7 milioane de euro pentru proiectarea extinderei retelei de metrou in capitala.

    Bine ca Ponta si Antonescu dau cu tifla la toti liderii europeni. Cu siguranta e un mod mai sovietiv de a-si face noi amici.
  • +3 (7 voturi)    
    Extraordinar (Marţi, 17 iulie 2012, 12:57)

    calator [anonim]

    Acum am aflat si ca aeroportul Otopeni este mai putin important decit gara.......Progresul !
    Vai mama noastra......parca nimeni nu gindeste in tara aceasta.
    • +2 (2 voturi)    
      Tunelurile exista (Marţi, 17 iulie 2012, 15:15)

      Narcis [anonim] i-a raspuns lui calator

      Nu stiu care este mai important doar ca tunelurile pe acest traseu EXISTA DINAINTE de '89.

      Iata si motivul pentru care "se studiaza" posibilitatea extinderii metroului.
      • 0 (0 voturi)    
        tunelurile nu exista... (Miercuri, 18 iulie 2012, 10:14)

        cos [anonim] i-a raspuns lui Narcis

        Tunelurile existau doar la nord de statia 1 Mai (extensia pana la Parc Bazilescu realizata acum ~1 an, unde baietii au lucrat doar la finisaje, nu au fost lucrari de structura). La sud de Gara de nord nu exista nimic. Dar imi place ca or sa termine (candva) Bd Uranus, dupa care or sa scurme din nou pe la Piata Virgiliu, pentru metrou.
  • +3 (5 voturi)    
    macar sa faca.. (Marţi, 17 iulie 2012, 13:01)

    d [anonim]

    ..da, probabil si niste nepoti au nevoie de contracte pentru firmele lor dar macar sa-l faca! Metroul ramane cea mai civilizata cale de a te misca in oras. Nu zice nicaieri cand spera sa fie gata?
  • +3 (5 voturi)    
    de ce (Marţi, 17 iulie 2012, 13:03)

    gogoasa [anonim]

    nu se fac inele concentrice care sa acopere suprafata Bucurestiului. In modelul asta la un moment dat o sa am o nebunie la Unirii sau in zonele unde se intersecteaza mai mult de 2 magistrale?
    Am vazut ca majoritatea in afara au implementat modelul inel cu statii de tranzitie de la un inel la altul.
  • -3 (3 voturi)    
    ... (Marţi, 17 iulie 2012, 13:07)

    geco [anonim]

    Trebuie sa fii chiar tampit sa dai bani nerambursabili romanilor sa faca ceva. Cam 70% din bani se vor ''evapora'' in buzunarele politicienilor romani. Eu consideram elvetienii oameni destepti, dar vad ca ei tin neaparat sa investeasca in mafia si coruptia din romania. Eu ca roman nu as da pe mana lor nici macar 5 ron...
    • +1 (1 vot)    
      da.. sunt destepti (Marţi, 17 iulie 2012, 14:09)

      EU [anonim] i-a raspuns lui geco

      In mom de fata Elvetia are pe mana banii totutor evazionistilor din UE si acei bani trebuie folositi, investiti in afaceri profitabile. In cazul de fata nu miroase decat a spalare de bani, mai ales intr-un stat ca al nostru unde justitia nu exista.
      Dupa 1 an petrecut in acea tara, pot spune ca smecheria romaneasca nu exista in comparatie cu a lor, in schimb acel stat are legi prin care isi obliga cetatenii sa se gandeasca de 2 ori in mom in care doresc sa faca o infractiune. Cine crede ca elvetienii sunt cei mai cinstiti, educati sau corecti se inseala. Sunt cei mai avari cetateni si singurul lor tel in viata sunt banii, cine crede ca evreii stabiliti in timpul si dupa cel de-al 2 lea razboi mondial nu si-au spus cuvantul in privinta caracterului poporului elvetian, se inseala!!
  • +1 (1 vot)    
    Studii si iar studii (Marţi, 17 iulie 2012, 13:13)

    Merlin [anonim]

    A , e vorba doar de studii. Vor lua o firma de proiectare cica castigatoare de licitatie si-i vor indesa bani in buzunar ca sa faca un studiu de fezabilitate , studiu de impact ....si se va constata ca e necesar acest metrou. Dar de aici si pana la a se construi ...e cale lunga de vreo 30 de ani.
  • -1 (3 voturi)    
    Voluntari-sos. Alexandriei (Marţi, 17 iulie 2012, 13:38)

    Laur [anonim]

    Nu era mai utila o magistrala din Voluntari pana in sos. Alexandriei (sau finalizare in sos. Giurgiului)?
    Magistrala conform proiectului de acum este inutila intre Izvor si Eroii Revolutiei, insa utila pe Izvor-Gara de Nord, s-ar scurta din timpul pierdut pe bucla Crangasi in drumul spre gara de la Unirii
    In plus, nu ar fi mai bine sa finalizam ce s-a inceput (respectiv Drumul Taberei-Pantelimon), inainte de a incepe alte 100 de santiere sa paralizam orasul?
    Apoi, Magistrala de la 1 mai la Otopeni este inutila (mai ales ca unul din aeroporturi a disparut din peisaj), se putea suplini foarte bine prin prelungirea caii ferate ce trece prin apropiere, pana in incinta aeroportului, la costuri de 1000 de ori mai mici, mai ales ca nu toata lumea merge in fiecare zi la aeroport, asa ca nu-i va deranja sa ia trenul din Gara de Nord.
    • -2 (2 voturi)    
      Da, ai dreptate. Asta e un proiect fantezist. (Marţi, 17 iulie 2012, 14:15)

      Raul [anonim] i-a raspuns lui Laur

      O prostie de idee de linie de metrou. Nu stiu care a fost inteleptul ala care s-a gandit la asa ceva. Linia de metrou e aproape paralela cu magistrala M2. Iar portiunea dintre Parcul tineretului si gara de nord... pur si simplu nu se justifica in cazul in care fondurile sunt oricum minime spre inexistente. Din fericire i-au fraierit pe aia de bani si nu sunt risipiti bani din buzunarul public. Mai bine, cum zicea cineva mai sus, alocau banii aia pt proiectele aflate deja in derulare. Sa le duca pe alea la bun sfarsit.
      • +2 (2 voturi)    
        Oare (Marţi, 17 iulie 2012, 14:44)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Raul

        Daca mergi pe afara o sa vezi ca liniile de metro se mai si intersecteaza, ca sa poata fi de folos. Deci de la Gara de Nord pana la Parcul Tineretului ce vrei sa faca o garnitura de metrou (sa zboare).
        Laur daca ai sta dimineata pe DN1 si ai vedea ce trafic de masini este catre Bucuresti poate ti-ai schimba parerea.
        • +1 (1 vot)    
          Oare (Marţi, 17 iulie 2012, 21:27)

          Laur [anonim] i-a raspuns lui Alex

          Stiu ce trafic e, dar costurile cu magistrala de metrou pana la Otopeni sunt faraonice, mi-e frica sa ma gandesc in cate secole s-ar amortiza magistrala aia. In plus, cati si-ar lasa masina la Otopeni (cat costa parcarea in zona aeroportului?) ca sa mearga mai departe cu metroul? Sunt multi care fac naveta Ploiesti-Bucuresti si care prefera masina in dauna trenului, asa ca nu-i vad mare succes in acest sens.
          Pe de alta parte insa, eu unul nu m-as muta din blocul ceausist la o casa in suburbii pana nu as avea transport asigurat in oras cu tren/metrou; masina se mai strica, copii n-au permis.
        • -3 (3 voturi)    
          Am fost si pe DN1 si pe "afara'' (Marţi, 17 iulie 2012, 23:17)

          Raul [anonim] i-a raspuns lui Alex

          Sunt inginer si lucrez tocmai in proiectare infrastructura de transporturi, nu pot sa cataloghez proiectul ca fiind inutil dar din prisma prioritazarii proiectelor... acesta este un proiect care mai poate sa astepte mult si bine. Sunt alte relatii de trafic mult mai importante care asteapta sa fie deservite de o linie subterana de transport. Nu intru in amanunte, pentru ca unii au impresia ca fondurile sunt nelimitate si ca e bine doar sa se faca ceva, de dragul de a face. Nu are importanta ca folosind aceleasi fonduri ai fi putut obtine ceva mai bun...
          • 0 (0 voturi)    
            DECI... (Miercuri, 18 iulie 2012, 8:44)

            schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Raul

            Tu esti unu' din aia care n-a avut jucarii in copilarie si acum proiecteaza dupa ureche (vezi Pasajul Pipera care se termina brusc intr-un grad, vezi Pasajul Basarab care se termina intr-o intersectie iar pe dedesubt nu poate prelua treficul de pe chei si din Militar).
            • 0 (0 voturi)    
              iar tu esti un roman, tipic, atot-priceput (Miercuri, 18 iulie 2012, 10:47)

              Raul [anonim] i-a raspuns lui schroedinger

              asa e natia asta, crede ca se pricepe la toate...
  • 0 (0 voturi)    
    Statii metrou (Joi, 19 iulie 2012, 6:39)

    Ion [anonim]

    Mai are cineva impresia ca ultimele magistrale proiectate au totusi cam prea multe statii?
    Comparativ cu cele vechi, magistralele noi parca au statiile mult prea apropiate... De-abia pleaca metroul dintr-o statie, si deja trebuie sa puna frana. Pe Drumul Taberei, de exemplu, s-au pastrat statiile de autobuz: Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei...

    Ma lamureste si pe mine cineva? Multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      nu pot sti ce au in cap proiectantii (Marţi, 24 septembrie 2013, 15:56)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      Noi ne-am obisnuit cu statii de metrou la distante MARI, asa cum se faceau inainte de 1989.
      La Berlin sunt considerabil mai dese!
      Statiile apropiate - cum dai exemplul in Drumul taberei - sunt costisitoare, iar realizarea dureaza mult. Chiar si numai exproprierile si sunt de durata si scumpe!
      In plus, indiferent de tehnologia folosita, chiar daca ai tren MAGLEV, tot este nerentabil, nu se poate realzia o viteza medie ridicata. Ce sens are?
      Idee nu este sa inlocuiesti troleibuzul de la orizont la Moghioros cu metrou, ci sa asigur transport eficient pt cei din Drumul taberei!
      Varinat cu statii rare ar fi fost mai ieftina, se termina mai repde, iar in exploatare, ar fi permis viteze mai ridicate!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă