International Airlines Group (IAG), grupul-mama al companiilor aeriene British Airways (BA) si Iberia, a raportat pentru primele sase luni ale anului 2012 o pierdere de 390 de milioane de euro, avertizand ca "nu va fi capabil sa evite pierderile de locuri de munca", relateaza BBC.

In aceeai perioada a anului trecut, IAG inregistrase un profit inainte de taxare de 39 milioane de euro.

Transportatorul aerian spaniol Iberia a fost cel mai puternic afectat din cadrul grupului, costurile sale de operare majorandu-se la 263 milioane de euro in primele sase luni. IAG a anuntat ca va finaliza un plan de restructurare pentru Iberia pana la sfarsitul lunii septembrie.

Fata de aceeasi perioada a anului trecut, veniturile grupului au crescut de la 7,8 la 8,5 miliarde de euro, pe fondul cresterii numarului de pasageri.

Totusi, aceasta majorare a veniturilor nu a reusit sa compenseze cresterea cu 25% a costurilor cu combustibilii si a celor provenite din procesul de restructurare a afacerii.

Pe de alta parte, in ciuda cresterii costurilor cu combustibilii, compania aeriana BA din Marea Britanie a reusit sa obtina un mic profit, de 13 milioane de euro, in prima jumatate a anului.

Principalele probleme ale grupului raman concentrate asupra transportatorului spaniol Iberia.

Intr-o declaratie, directorul executiv IAG, Willie Walsh, a avertizat: "Problemele Iberia sunt adanci si structurale si mediul economic intareste nevoia unei schimbari structurale permanente. Lucram in prezent la un plan de restructurare pentru Iberia, despre care anticipam ca va fi finalizat pana la sfarsitul lui septembrie".

"Inevitabil, nu putem fi capabili sa evitam pierderile de locuri de munca ca parte a acestui proces", a adaugat el.

Alaturi de costurile cu platile compensatorii, Iberia se confrunta si cu problemele generate de inrautatirea conditiilor economice de pe piata din Spania.

La inceputul sedintei de tranzactionare de pe bursa din Londra, actiunile IAG au scazut cu 4,4%.

IAG este unul dintre cele mai mari grupuri aeriene din lume, transportand mai mult de 50 de milioane de pasageri in fiecare an. Acesta este al treilea cel mai mare grup din Europa si al saselea din lume din perspectiva veniturilor obtinute.