UPDATE Guvernul Ponta vrea sa transfere Metrorex la Primaria Capitalei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 5 septembrie 2012, 12:09 Economie | Companii

Metrorex, companie aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor, va trece in subordinea Primariei Capitalei. Cel putin asa sustine premierul Victor Ponta care a afirmat la inceputul sedintei de Guvern de miercuri ca, in perioada urmatoare, vor fi luate cateva masuri in domeniul transporturilor. Ponta a criticat faptul ca au fost deschise mai multe santiere pentru constructia magistralei V. Primaria Capitalei va fi aceea care va prioritiza aceste lucrari, a adaugat Ponta. Sumele alocate pentru proiectul "Magistrala V. Drumul Taberei-Universitate" au fost reduse cu mai mult de jumatate in urma rectificarii bugetului pe 2012. Practic, Metrorex a ramas fara banii necesari continuarii lucrarilor conform graficelor de executie.

  • "O sa va propunem sa adoptam, in perioada imediat urmatoare, cateva masuri pe care demult trebuia sa le luam. Prima dintre ele ar fi trecerea metroului la Primaria Municipiului Bucuresti pentru ca trebuie continuate investitiile. S-a vorbit destul de mult de tronsonul spre Drumul Taberei si trebuie continuat, dar trebuie nu sa spunem noi de la minister pe tot felul de interese obscure cum sapam in sapte directii metrou si de fapt nu terminam nicaieri. Trebuie Primaria Generala, cu sprijin de la Guvern si cu propriile forte, sa decida prioritizarea. Intai fac linia spre Drumul Taberei, dupa aceea cea spre Pantelimon. Sapam in sapte locuri de sapte ani si o sa terminam in 70 de ani", a afirmat Ponta, la inceputul sedintei de Guvern.
UPDATE  Chiar daca va trece in subordinea primariei, compania Metrorex va continua sa fie finantata din bani de la bugetul statului, a spus premierul la finalul sedintei de Guvern. "Guvernul va continua sa finanteze. Tronsonul spre Drumul Taberei e de 600 milioane euro si evident ca nu se poate face doar din fondurile primariei. Va fi un avantaj faptul ca acei bani care vin de la bugetul de stat pot fi completati cu bani ai comunitatii locale", a afirmat Ponta. Potrivit acestuia, va decide comunitatea locala "daca intai trebuie facut spre Pantelimon sau intai spre Drumul Taberei". "Cred ca e legitim sa foloseasca banii pe care Guvernul ii va da in continuare pentru investitii alaturi de alti bani ai municipalitatii, dar sa stabileasca ei prioritatile, nu sa le stabileasca Ministerul Transporturilor", a precizat premierul.

De la 380,9 milioane de lei, suma alocata initial pentru 2012, fondurile au fost reduse la 178,9 milioane de lei, in urma rectificarii. O astfel de diminuare de fonduri are si consecinte negative. "Urmare acestui aspect, pot aparea intarzieri, amanari sau in cel mai rau caz, sistari temporare ale lucrarilor, cu consecinte negative in plan economic, financiar si social", potrivit unui raspuns oficial al Metrorex furnizat la solicitarea HotNews.

Mai mult, reprezentantii companiei afirma ca ar fi necesara suplimentarea fondurilor cu 99,2 milioane de lei in vederea respectarii clauzelor contractuale. "Pentru obiectivul sus amintit (n.red.Magistrala 5), in cadrul contractului de executie statii si tunele pe sectiunea Raul Doamnei - Hasdeu este necesara suplimentarea fondurilor cu suma de 99.200 mii lei in scopul respectarii clauzelor contractuale si a graficului de executie", arata Metrorex.

Ulterior, Metrorex a revenit cu un nou raspuns care il contrazice pe primul.  "Ordonatorul de credite - Ministerul Transporturilor si Infrastructurii s-a asigurat insa ca prin rectificarea bugetara sumele alocate sa fie suficiente pentru derularea lucrarilor pana la sfarsitul acestui an, urmand ca pentru anul viitor suma necesara sa fie prinsa in buget", arata Metrorex in cel de-al doilea raspuns.


Citeste mai multe despre   












Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

3041 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    CFR ! nu primăria capitalei ! (Miercuri, 5 septembrie 2012, 12:18)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    CFR ! nu primăria capitalei !
  • +8 (8 voturi)    
    Prima idee buna a lui Ponta (Miercuri, 5 septembrie 2012, 12:23)

    madriano [utilizator]

    In sfarsit o idee buna iesita din capul primului ministru. Primaria capitalei ar trebui sa se axeze pe dezvoltarea si modernizarea transportului in comun, nu pe halucinatii "suspendate" ale primarului mult-iubit. Toate orasele mari din Europa incearca sa scape de traficul rutier, numai Oprescu construieste bulevarde, pasaje si drumuri expres prin oras.
    • +1 (1 vot)    
      lol (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:05)

      e.u. [utilizator] i-a raspuns lui madriano

      o fi citit pe aici :-D la cate propuneri de bun simt avem noi ce-o fi zis saracu ..
  • +3 (7 voturi)    
    Titluri aiurea (Miercuri, 5 septembrie 2012, 12:41)

    _Un stelist_ [utilizator]

    Poate Guvernul Romaniei, nu Guvernul Ponta
  • 0 (2 voturi)    
    foarte bine (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:53)

    cosminrs [utilizator]

    si sa fie platite liniile noi din bugetul orasului nu din bugetul tarii.
  • +1 (1 vot)    
    info (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:13)

    bedexe [utilizator]

    1. intre timp au schimbat sefu de la metrorex si d-aia au modificat comunicatul. :P

    2. PMB, MT, CFR, CUCU... exista Autoritatea de Transport Bucuresti.
    Dpdv al organizarii transportului, toate ar trebui sa se supuna cooordonarii acesteia. indiferent de sursa de finantare.

    Ca sa nu fie zone supra-incarcate cu mijloace de transport - gen Mihai Bravu (metrou, tramvai, autobuz, chiar si troleu) si in altele lipsa.
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:00)

    a.nonim [utilizator]

    "Tronsonul spre Drumul Taberei e de 600 milioane euro si evident ca nu se poate face doar din fondurile primariei"... Uitati cu ce primarie si ce primar avem de-a face. Adica noi avem doua miliarde de euro pe autostrazi suspendate, si n-avem o bagatela de 600 de milioane pentru metrou?
  • +2 (2 voturi)    
    Drumul Taberei (Joi, 6 septembrie 2012, 10:40)

    Raju [utilizator]

    Ar trebui ca Ponta=Plagiatorul sa afle unde se gaseste Drumul Taberei si in ce situatie se afla astazi. Toti locuitori cartierului au acceptat o catastrofa a transporturilor si a vietii de fiecare zi cu conditia ca lucrarile de suprafata sa fie terminate la inceput de 2013. Apoi inca un an pentru terminarea metroului in subteran. Daca situatia se blocheaza asa cum este acum s-a terminat cu Ponta si Uniunea Super Lichelelor sale!!!
  • 0 (0 voturi)    
    metroul din Bucuresti... (Joi, 6 septembrie 2012, 11:23)

    Liviu-Ludovic [utilizator]

    La Viena cum este ? Scopul schimbarii este modul in care se folosesc fondurile de investitii. Exista restrictii imense din partea FMI privind bugetul de stat, dar se pare ca la Primaria Bucuresti exista mai multe sanse de atragere a fondurilor... In principiu, in toate soselele, toate cladirile, retelele edilitare, soselele, etc ar trebui sa nu greveze fondurile statului. Daca o firma isi face calculele si crede ca este necesara si profitabila o linie de metrou, sa o faca pe banii ei si sa isi recupereze apoi singura banii din bilete... Sa renuntam la ideile faraonice mostenite din vechiul regim pentru ca in spatele lor sunt doar interese financiare si coruptie pe banii statului.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi