Metrorex, companie aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor, va trece in subordinea Primariei Capitalei. Cel putin asa sustine premierul Victor Ponta care a afirmat la inceputul sedintei de Guvern de miercuri ca, in perioada urmatoare, vor fi luate cateva masuri in domeniul transporturilor. Ponta a criticat faptul ca au fost deschise mai multe santiere pentru constructia magistralei V. Primaria Capitalei va fi aceea care va prioritiza aceste lucrari, a adaugat Ponta. Sumele alocate pentru proiectul "Magistrala V. Drumul Taberei-Universitate" au fost reduse cu mai mult de jumatate in urma rectificarii bugetului pe 2012. Practic, Metrorex a ramas fara banii necesari continuarii lucrarilor conform graficelor de executie.

  • "O sa va propunem sa adoptam, in perioada imediat urmatoare, cateva masuri pe care demult trebuia sa le luam. Prima dintre ele ar fi trecerea metroului la Primaria Municipiului Bucuresti pentru ca trebuie continuate investitiile. S-a vorbit destul de mult de tronsonul spre Drumul Taberei si trebuie continuat, dar trebuie nu sa spunem noi de la minister pe tot felul de interese obscure cum sapam in sapte directii metrou si de fapt nu terminam nicaieri. Trebuie Primaria Generala, cu sprijin de la Guvern si cu propriile forte, sa decida prioritizarea. Intai fac linia spre Drumul Taberei, dupa aceea cea spre Pantelimon. Sapam in sapte locuri de sapte ani si o sa terminam in 70 de ani", a afirmat Ponta, la inceputul sedintei de Guvern.

UPDATEChiar daca va trece in subordinea primariei, compania Metrorex va continua sa fie finantata din bani de la bugetul statului, a spus premierul la finalul sedintei de Guvern. "Guvernul va continua sa finanteze. Tronsonul spre Drumul Taberei e de 600 milioane euro si evident ca nu se poate face doar din fondurile primariei. Va fi un avantaj faptul ca acei bani care vin de la bugetul de stat pot fi completati cu bani ai comunitatii locale", a afirmat Ponta. Potrivit acestuia, va decide comunitatea locala "daca intai trebuie facut spre Pantelimon sau intai spre Drumul Taberei". "Cred ca e legitim sa foloseasca banii pe care Guvernul ii va da in continuare pentru investitii alaturi de alti bani ai municipalitatii, dar sa stabileasca ei prioritatile, nu sa le stabileasca Ministerul Transporturilor", a precizat premierul.

De la 380,9 milioane de lei, suma alocata initial pentru 2012, fondurile au fost reduse la 178,9 milioane de lei, in urma rectificarii. O astfel de diminuare de fonduri are si consecinte negative. "Urmare acestui aspect, pot aparea intarzieri, amanari sau in cel mai rau caz, sistari temporare ale lucrarilor, cu consecinte negative in plan economic, financiar si social", potrivit unui raspuns oficial al Metrorex furnizat la solicitarea HotNews.

Mai mult, reprezentantii companiei afirma ca ar fi necesara suplimentarea fondurilor cu 99,2 milioane de lei in vederea respectarii clauzelor contractuale. "Pentru obiectivul sus amintit (n.red.Magistrala 5), in cadrul contractului de executie statii si tunele pe sectiunea Raul Doamnei - Hasdeu este necesara suplimentarea fondurilor cu suma de 99.200 mii lei in scopul respectarii clauzelor contractuale si a graficului de executie", arata Metrorex.

Ulterior,Metrorex a revenit cu un nou raspuns care il contrazice pe primul."Ordonatorul de credite - Ministerul Transporturilor si Infrastructurii s-a asigurat insa ca prin rectificarea bugetara sumele alocate sa fie suficiente pentru derularea lucrarilor pana la sfarsitul acestui an, urmand ca pentru anul viitor suma necesara sa fie prinsa in buget", arata Metrorex in cel de-al doilea raspuns.