Corespondenta din Germania

Un gigant german din constructia navala intra in insolventa

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Joi, 6 septembrie 2012, 15:30 Economie | Companii

Santierele navale P+S au intrat in insolventa, 1.800 de locuri de munca sunt in pericol. Conducerea P+S Werften Gmbh a depus joia trecuta cererea de insolventa la Tribunalul din Stralsund, oras hanseatic de la Marea Baltica. Presedintele consiliului de administratie al firmei, Rüdiger Fuchs, a declarat ca "au fost analizate toate solutiile posibile, pentru a evita insolventa". "Acum este insa clar ca o solutie favorabila tuturor celor care emit pretentii nu e posibila in afara instantei de judecata". In ciuda catorva comenzi importante, datoriile firmei au crescut constant, ajungand la peste o jumatate de milliard de euro. In plus, constructia unor nave s-a orientat dupa parametri gresiti.

Astfel, feriboturile Scandlines construite de P+S sunt mult prea grele. Din informatiile preluate de Abendblatt.de de la agentia de presa dpa, masuratorile indica la feribotul "Berlin" o supragreutate de 200 de tone. Operatorul de curse navale Scandlines se teme ca navele construite de P+S nu vor putea fi angajate pe anumite linii, din cauza greutatii suplimentare, care le scufunda mai adanc. "E vorba de 22 de centimetri" a explicat un inginer. Specialistii consultati sunt sceptici in privinta unei remedieri lipsite de complicatii.

"Avem o supragreutate care depaseste cadrul contractual" a recunoscut administratorul provizoriu de insolventa, Berthold Brinkmann. In varianta optimista, "Berlin" si sora sa "Copenhaga" vor primi totusi autorizatiile de lansare la apa. In varianta pesimista, s-ar impune modificari ce afecteaza capacitatea de transport a navelor si suplimenteaza costurile. In varianta cea mai "neagra", Scandlines va refuza feriboturile. Ar fi o adevarata lovitura sub centura pentru P+S, caci feriboturile Scandlines au fost contractate pentru 200 de milioane de euro si sunt un proiect-cheie al constructorului de nave.

Volumul total de comenzi pe care le are P+S ar fi de peste un milliard de euro. Livrarile prevazute imediat nu pot avea insa loc din cauza problemelor tehnice mentionate. Suma datoriilor firmei la marii creditori este de 511 milioane de euro: banca Nord LB – 326.000.000 euro, asiguratorii VHV Allgemeine Versicherung si QBE Insurance Europe – 115.000.000 euro, institutul financiar Landesförderinstituts – 70.000.000 euro. La acestea se mai adauga cateva milioane datorii catre creditori mai mici si furnizori.

P+S a solicitat tribunalului "insolventa in regie proprie", o varianta in care conducerea poate inca administra finantele firmei. Pana acum, tribunalul n-a dat o decizie in acest sens. In urmatoarele doua luni, administratorul provizoriu de insolventa urmeaza sa verifice daca o astfel de insolventa este in interesul creditorilor si va depune un raport in acest sens.

Statul prin administratia landului Mecklemburg-Vorpommern au incercat in mod repetat sa salveze santierele navale de la insolventa. Masurile luate au fost si in sensul salvarii locurilor de munca. Momentan, la P+S sunt 1.771 angajati si 116 de elevi-ucenici. Sindicatul acestora s-a reunit saptamana aceasta, pentru a vedea ce e de facut. O speranta raman eventualii investitori, care sa preia firma. Dupa informatii aparute in presa germana, si-au manifestat interes in acest sens Bremer Lürssen-Werft si Rostocker Tamsen-Werft. Ca investitori de varf figureaza insa arabii de la Abu Dhabi Mar, care detin deja un santier naval in Germania, Nobiskrug-Werft.

P+S este unul dintre cele mai moderne santiere navale din Germania. La 8 iunie 2010, firmele de traditie in constructia de nave Volkswerft Stralsund Gmbh si Peene-Werft GmbH au fuzionat, alcatuind actualul P+S Werften Gmbh. La acordarea distinctiei „European Structural Steel Award“ in 1999, juriul de la Londra a spus despre Volkswerft Stralsund Gmbh: E una dintre cele mai mari hale de montaj de nave din lume. In ciuda masurilor gigantice, hala denota fantezie si e in armonie cu mediul”. In portofoliul de produse al P+S se afla productia proprie de nave comerciale, pentru transportul de pasageri si speciale, ca si reparatii ale navelor altor companii, armate sau state.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1764 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă