YM
Mai mare|Mai mic

Rusia suspenda temporar importurile de porumb modificat genetic produs de Monsanto

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 26 septembrie 2012, 14:24 Economie | Companii

Rusia a suspendat importul de porumb modificat genetic comercializat de gigantul american al industriei agro-alimentare Monsanto, dupa publicarea unui studiu-soc legat de toxicitatea acestui produs, scrie AFP.

Agentia rusa pentru protectia consumatorilor Rospotrebnadzor precizeaza, intr-un comunicat postat pe site-ul sau, ca "importul sau comercializarea in Rusia a porumbului OGM NK603 (produs de Monsanto, nr) este temporar suspendata", perioada in care cercetatorii rusi vor examina studiul si in care UE isi va exprima pozitia.

O echipa de cercetatori condusa de Gilles-Eric Séralini, profesor de biologie moleculara la Universitatea din Caen (France), a realizat un studiu alarmant care indica patologii grave, in special tumori, la sobolani care au fost hraniti cu porumb modificat genetic comercializat de Monsanto.

Un purtator de cuvant al Monsanto, citat de Wall Street Journal, a minimizat importanta deciziei Rusiei pentru societate.

"Rusia este un exportator net de cereale, deci impactul acestei suspendari temporare ar trebui sa fie minim", a spus acesta.

Citeste mai multe despre

Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.