YM
Mai mare|Mai mic

Rusia suspenda temporar importurile de porumb modificat genetic produs de Monsanto

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 26 septembrie 2012, 14:24 Economie | Companii

Rusia a suspendat importul de porumb modificat genetic comercializat de gigantul american al industriei agro-alimentare Monsanto, dupa publicarea unui studiu-soc legat de toxicitatea acestui produs, scrie AFP.

Agentia rusa pentru protectia consumatorilor Rospotrebnadzor precizeaza, intr-un comunicat postat pe site-ul sau, ca "importul sau comercializarea in Rusia a porumbului OGM NK603 (produs de Monsanto, nr) este temporar suspendata", perioada in care cercetatorii rusi vor examina studiul si in care UE isi va exprima pozitia.

O echipa de cercetatori condusa de Gilles-Eric Séralini, profesor de biologie moleculara la Universitatea din Caen (France), a realizat un studiu alarmant care indica patologii grave, in special tumori, la sobolani care au fost hraniti cu porumb modificat genetic comercializat de Monsanto.

Un purtator de cuvant al Monsanto, citat de Wall Street Journal, a minimizat importanta deciziei Rusiei pentru societate.

"Rusia este un exportator net de cereale, deci impactul acestei suspendari temporare ar trebui sa fie minim", a spus acesta.

Citeste mai multe despre

Articol sustinut de Superbrands

AmCham  - 25 de ani de impact in Romania, prin sustinerea consultarii intre mediul public si privat, pentru dezvoltarea Romaniei

Camera de Comert Americana in Romania (AmCham Romania) este de 25 de ani intre cele mai reprezentative asociatii ale comunitatii de afaceri din Romania, fiind recunoscuta drept un promotor al dialogului public-privat pe teme ce privesc mediul de afaceri, politicile publice cu impact asupra economiei, competitivitatea Romaniei sau dinamica relatiilor comerciale intre SUA si Romania.