Grupul japonez Sharp intentioneaza sa desfiinteze peste 10.000 de locuri de munca, circa 18% din totalul fortei de munca, si a inceput negocierile pentru vanzarea mai multor fabrici in incercarea de a reveni pe profit, au declarat doua surse apropiate situatiei pentru Bloomberg.

Sharp negociaza cu Foxconn vanzarea unor fabriciFoto: Reuters

Reducerile de posturi si vanzarea fabricilor de televizoare din Mexic, China si Malaezia, precum si a companiei Recurrent Energy din SUA, sunt incluse intr-un plan prezentat luni, 24 septembrie, de Sharp creditorilor companiei, au precizat sursele citate de publicatia americana.

Sharp negociaza cu producatorul chinez de componente electronice Foxconn Technology Group vanzarea celor trei fabrici de televizoare.

Producatorul nipon Sharp a inregistrat pierderi record in ultima perioada vazandu-se nevoit sa vina cu propuneri de redresare principalelor banci creditoare, Mizuho Financial Group si Mitsubishi UFJ Financial Group, incercand sa obtina sprijin pentru refinantarea datoriilor. Potrivit surselor, bancile in discutie ar urma sa contribuie cu imprumuturi totale de circa 360 miliarde de yeni (4,6 miliarde de dolari).

Sharp a anuntat la inceputul lunii august ca renunta la 5.000 de angajati, aproape o zecime din efectivele totale, in contextul in care a postat pierderi trimestriale de peste un miliard de euro si se asteapta la un an financiar extrem de slab. Sharp s-a infiintat in 1912, iar presa japoneza noteaza ca nu a mai fost nevoit sa ia masuri atat de drastice din 1950 incoace.

Compania hotarase la acea vreme ca pentru a redeveni rentabila trebuie sa renunte la 5.000 de angajati din cei 57.000 pana in martie 2013. Initial se dorea suprimarea a 3.000 de posturi, insa dupa ce pierderile din primul sfert al anului finanicar 2012-2013 au fost de 1,4 miliarde euro s-a decis ca trebuie sa se ia o masura radicala.

Cifra de afaceri a companiei a scazut cu 28% in trimestrul aprilie-iunie, iar vanzarile de televizoare, telefoane si alte echipamente audiovizuale au scazut cu 54%, in timp ce la LCD-uri si panouri solare cu circa 20%. De vina, spun cei de la Sharp, sunt conditiile foarte grele din pietele europene, dar si din Japonia.