Privatizarea CFR Marfa este intrerupta, deoarece strategia nu a primit avizul CSAT

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 3 octombrie 2012, 19:28 Economie | Companii

CFR Marfa
Foto: AGERPRES
Procedura de vanzare a CFR Marfa este intrerupta si nu va putea fi finalizata pana la sfarsitul anului intrucat strategia de privatizare nu a primit avizul CSAT, a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, Horatiu Buzatu, secretarul general adjunct al Ministerului Transporturilor, transmite Mediafax.

Buzatu a aratat ca ministrul Transporturilor s-a prezentat la ultima sedinta CSAT cu proiectul de hotarare de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa, dar nu a primit avizul necesar.

Proiectul avea avizul ministerele Finantelor, al Administratiei si Internelor, al Apararii Nationale, al Justitiei si al Consiliului Concurentei.

"Ultimul aviz trebuia sa soseasca din partea CSAT (...) Ne-a venit un comunicat de presa in care am fost informati ca membrii CSAT au fost informati", a spus Buzatu, mentionand ca din punctul de vedere al ministerului ar fi fost foarte important sa afle ce reprosuri exista "la concret" din partea CSAT.

"Avem de-a face cu incapacitatea institutiilor statului de a raspunde provocarilor si necesitatilor momentului", a afirmat el.

Oficialul Ministerului Transporturilor a adaugat ca procesul de privatizare a CFR Marfa nu este blocat, ci doar intrerupt sau ingreunat.

Intrebat daca in aceste conditii privatizarea mai poate fi incheiata pana la finele anului, Buzatu a afirmat ca "poate fi o problema respectarea termenului de 31 decembrie".

Oficialul MTI a mai afirmat ca in cazul CFR Marfa solutia managementului privat ca o alternativa la privatizare ar fi un paliativ si un surogat.

Proiectul de strategie privind privatizarea companiei a fost modificat recent, Guvernul relaxand semnificativ conditiile impuse eventualilor investitori la CFR Marfa legate de cuantumul garantiei si al taxei de participare la licitatia de privatizare, cum a procedat si in cazul Oltchim.

Guvernul intentioneaza sa vanda prin licitatie cu strigare un pachet de actiuni reprezentand 100% din capitalul social al CFR Marfa, precum si pachetul care va fi detinut de stat in urma conversiei datoriilor societatii in actiuni si cel rezultat in urma compensarii datoriilor CFR Marfa catre CFR S.A.

Initial, ministrul de resort anuntase ca strategia de privatizare a CFR Marfa va fi aprobata in sedinta Guvernului din 26 septembrie.

Ministerul a anuntat ca isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in luna decembrie, obiectiv care va fi atins si in cazul celui mai pesimist scenariu.











1428 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Domnilor (Miercuri, 3 octombrie 2012, 19:43)

    skolko [utilizator]

    Opriti toate privatizarile pana la schimbarea guvernului ponta. Acesta este cel mai incompetent si vandut guvern din ultimii 20 de ani. Un guvern antiromanesc, care negociaza contractul de privatizare in forta, sub amenintarea puscariei cumparatorului daca nu accepta clauzele vanzatorului, descurajand practic orice viitor investitor roman sau strain!
  • +4 (4 voturi)    
    privatizare CFR ca la Petrom in stilul PSD (Miercuri, 3 octombrie 2012, 20:44)

    mirceacr [utilizator]

    Daca ar fi sa anticipam privatizarea CFR conform modelului Petrom facuta de Nastase cand au dat odata cu compania si resursele, inseamna ca la CFR odata cu privatizarea vor vinde activele societatii cu tot cu terenurile pe care se intinde reteaua de cai ferate, nunumai compania si serviciul de prestari servicii in sine ....

    PSD, USL ..pamblicari ordinari
  • +3 (3 voturi)    
    indolenta (Miercuri, 3 octombrie 2012, 21:01)

    pragmatism [utilizator]

    Pai ... din cate am vazut in toata presa ... ministrul/sinistrul Silaghi a fost fff busy in timpul sedintei CSAT ... "intretinandu-se" cu "fetitele" pe facebook fiind mult prea plictisit de subiectul CFR Marfa! Halal ... guvern de amatori si impostori!
  • 0 (0 voturi)    
    "Referendum pentru privatizari" (Joi, 4 octombrie 2012, 14:02)

    Mihai_31 [utilizator]

    Privatizarea companiilor mari, ramase in proprietatea statului, ar trebui sa aiba loc numai in urma unui referendum national.
    Pentru ca nu sunt nici proprietatea lui Victor Ponta, nici a d-lui Buzatu sau a FMI.
    Oamenii de la noi din tara au muncit pentru construirea unui combinat ca Oltchim sau a altor fabrici si au fost construite cu banii nostri, ai parintilor, ai bunicilor.
    Si, cu o repeziciune fantastica, in ultimii ani a fost distrusa munca unor oameni. Combinatele au devenit "fier vechi", iar angajatii au ramas fara locuri de munca.
    Parca ar fi fost un concurs: sa fie distruse fabricile mai repede decat au fost construite.
    Este foarte bine ca CSAT-ul nu a dat avizul pentru privatizarea CFR Marfa. Ar trebui oprite privatizarile tuturor companiilor strategice.
    Fiind perioada de criza, nu are nimeni bani sa cumpere la un pret de recuperare a investitiei.
    Vanzarea sub pretul corect nu poate fi considerata "inselaciune deosebit de grava" sau subminarea economiei nationale?
    Inainte de a se realiza privatizarea companiilor de stat, ar trebui sa se publice care este valoarea activelor, iar CSAT-ul sa nu permita vanzarea prin "incredintare directa", la orice pret.
    Daca guvernantii vand companiile de stat pe nimic, nu pot fi acuzati de tradare a interesului national?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri