Principalii retaileri de produse IT&C au anuntat duminica seara vanzari peste asteptari cu ocazia campaniei de shopping Black Friday 2012, derulata in perioada 23-25 noiembrie. Altex Romania a anuntat ca a inregistrat la finalul celor trei zile de reduceri vanzari record de peste 15 milioane de euro in magazinele Altex si Media Galaxy. Flanco a anuntat vanzari de 55 milioane lei (n.a 12,1 milioane euro) cu 80% mai mult decat la prima editie, pe o suprafata de vanzare cu 20% mai mare decat anul trecut. De asemenea, conducerea retailerului online eMag a anuntat sambata pentru HotNews.ro ca a vandut produse in valoare de peste 12 milioane euro de Black Friday.

Vanzari de Black FridayFoto: Altex
  • "Consumatorul roman si-a construit un orizont de asteptare in legatura cu Black Friday si cand nu a mai gasit online ofertele pe care le cauta, s-a orientat catre magazine, asta ne demonstreaza ciferele. Au existat magazine din orasele mari - Cluj, Constanta, Bucuresti, Timisoara - care au vandut si 500.000 de euro in cele trei zile de promotii", a declarat Dan Ostahie, presedinte &CEO Altex.

In cadrul acestui lant de magazine, cele mai cautate produse de Black Friday au fost televizoarele LED, produsele IT, frigiderele si masinile de spalat.

Cel mai mare volum de vanzari a fost inregistrat in ziua de 23 noiembrie, vineri, a doua zi ca volum de vanzarii fiind ziua de 25 noiembrie, duminica, au mai comunicat oficialii Altex.

Si retailerul Flanco sustine ca vanzarile cu ocazia Black Friay au depasit asteptarile.

  • "Am mobilizat resurse importante in zona operationala, avand experienta anului trecut, iar avantajele competitive s-au convertit in rezultate de vanzari mai mari decat estimarile.", a declarat Violeta Luca, CEO Flanco.

Conform oficialilor Flanco, in acest an, stocul produselor din oferta Black Friday a numarat peste 230.000 de unitati pentru 1.000 de repere unice incluse in campanie, cu reduceri intre 10% si 60%. Doar in prima zi de campanie Black Friday, magazinele Flanco au generat vanzari cat intr-o luna intreaga".

Cele mai cautate produse din oferta Black Friday au fost televizoarele cu ecran plat, notebook-urile, tabletele, aparatele foto, masinile de spalat si produsele electrocasnice incorporabile.

De asemenea, Iulian Stanciu, director general al retailrul online eMag, a precizat sambata pentru HotNews.ro ca "s-au vandut produse in valoare de peste 12 milioane euro de Black Friday, ceea ce inseamna aproape media unei intregi luni".

UPDATE1:F64 Studio, furnizor de echipamente foto, a anuntat luni ca in cele trei zile de reduceri a inregistrat a inregistrat 5.800 de comenzi, dintre care 74% au venit exclusiv online, prin intermediul site-ului f64.ro. Valoarea totala a comenzilor inregistrate in ultimul weekend al lunii noiembrie s-a ridicat la 1,47 milioane euro.

Conform companiei, "peste 80% dintre comenzi au fost livrate, urmand ca toate celelalte colete sa fie trimise in cel mai scurt timp".

UPDATE 2:Furnizorul de solutii de comert electronic PayU a anuntat luni ca magazinele online care au implementat promotii pe 23 noiembrie 2012 - Black Friday - si-au majorat vanzarile cu 325% fata de ziua anterioara, conform datelor din sistemul furnizorului de plati.

"Fata de Black Friday din 2011, numarul mai mare de magazine participante la Black Friday a dus la o crestere a numarului de tranzactii de 104% pe 23 noiembrie 2012 fata de 25 noiembrie 2011. Cele mai mari cresteri au fost inregistrate de segmentul IT&C, romanii cheltuind vineri cu 307% mai mult pentru produse din aceasta categorie fata de alte zile ale saptamanii trecute. Din acelasi segment provine si tranzactia cu cea mai mare valoare, insumand 6900 de euro. Alte cresteri importante au avut loc si pe segmentul site-urilor de reduceri (61%), jucarii, carti, bijuterii (20%) in timp ce cresteri moderate au fost observate in categoria fashion (8%)", se arata in comunicatul PayU.

Conform furnizorului de plati electronice, in ceea ce priveste valoarea medie a unei comenzi cu plata online, cresteri semnificative s-au manifestat in industria IT&C, de la 118 euro la 138 de euro, in timp ce pentru alte categorii de produse, cosul mediu nu a inregistrat evolutii semnificative.

UPDATE 3:Magazinul online Koyos.ro a anuntat luni ca "numarul comenzilor de Black Friday s-a ridicat la peste 6000, cele mai dorite produse fiind laptopurile, telefoanele mobile si produsele pentru baie, acestea din urma fiind in premiera in Black Friday. Pana la ora acestui comunicat Koyos.ro a onorat aproximativ 85% din comenzi, iar reprezentantii magazinului online pregatesc cate un voucher cu discount pentru toti clientii ale caror comenzi nu au putut fi onorate".

UPDATE 4evoMAG.ro: De Black Friday valoarea comenzilor a ajuns la 970.000 euro

Mihai Patrascu, directorul general al evoMAG.ro a declarat pentru HotNews.ro ca pe 23 noiembrie, cu ocazia reducerilor de Black Friday magazinul a inregistrat 6174 comenzi, in valoare de 970.000 de euro. In aceasta zi s-au comandat 9321 de produse, iar stocul a fost vandut in proportie de 93%. Campania de Black Friday a tinut si in weekend pe evoMAG.ro, cand am avut inca 1730 de comenzi in valoare de 140.000 euro.

Denumirea Black Friday, sarbatoare a shopping-ului american ce vine exact dupa Ziua Recunostintei (Thanksgiving Day) s-a referit la origini la faptul ca traficul devenea extrem de aglomerat in Philadelphia dupa Ziua Recunostintei. In anii 70' retailerii americani au inceput sa ofere reduceri semnificative in aceasta zi care de atunci marcheaza deschiderea sezonului de shopping pentru sarbatorile de iarna, o perioada fasta pentru comercianti.

In SUA, Vinerea Neagra este un fenomen si se fac vanzari totale de miliarde de dolari.