Relu Fenechiu: Voi incerca sa conving FMI sa nu vindem CFR Marfa

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 18 ianuarie 2013, 17:00 Economie | Companii

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat vineri ca va incerca sa convinga reprezentantii FMI sa fie de acord ca CFR Marfa sa nu mai fie privatizata. Declaratia facuta de Relu Fenechiu vine in contextul in care ministrul Economiei, Varujan Vosganian, i-a informat, joi, pe reprezentantii Camerei de Comert Romano-Germana despre "intentia Guvernului roman de a pastra in portofoliul statului o serie de domenii, precum energia, caile ferate si industria de aparare".

"Cand toate tarile isi fac propriile companii de transport marfa, noi o vindem. Dar e un angajament pe care domnul Basescu (presedintele Traian Basescu, n. red.) l-a luat in fata FMI, si angajamentele cu FMI trebuie respectate. Eu voi incerca sa conving FMI sa nu vindem CFR Marfa, daca voi putea. Daca nu, ma voi supune angajamentelor, bineinteles", a declarat Relu Fenechiu pentru Mediafax.

Intrebat ce companii din subordinea institutiei vor fi privatizate, ministrul nu a facut nominalizari, afirmand ca de la preluarea mandatului a avut discutii cu mai multi consultanti, iar deciziile vor fi luate dupa "analize temeinice": "Exista mai multe solutii de eficientizare a companiilor, exista managementul privat, exista vanzarea unor pachete minoritare de actiuni catre actionari strategici care sa vegheze la transparenta decizionala a companiilor, exista posibilitatea vanzarii unor pachete majoritare sau privatizarea integrala", a spus Fenechiu.

El a precizat ca in prezent exista discutii si propuneri de strategii pentru companii precum CFR Marfa, CFR Calatori, Tarom si pentru aeroporturi: "Eu vin din business-ul privat si am multi prieteni, multi cunoscuti, proprietari, actionari in mari companii. Orice manager adevarat, orice om care stie business, isi vinde afacerea in momentul in care ea este in varf. Nu stiu cum Dumnezeu statul vinde afacerile numai cand acestea sunt la pamant, adica atunci cand ia cei mai putini bani pe acestea. Vreau sa incerc sa conduc ministerul cum mi-as conduce propria companie".

Declaratia facuta de Relu Fenechiu vine in contextul in care ministrul Economiei, Varujan Vosganian, i-a informat, joi, pe reprezentantii Camerei de Comert Romano-Germana despre "intentia Guvernului roman de a pastra in portofoliul statului o serie de domenii, precum energia, caile ferate si industria de aparare". Totodata, Varujan Vosganian a precizat ca se urmareste diminuarea rolului statului in economie, "cu mentinerea rolului sau de reglementator si garant al unei piete concurentiale".

Ministrul Economiei s-a intalnit joi, 17 ianuarie, cu oameni de afaceri germani, in cadrul receptiei de Anul Nou organizate de Camera de Comert si Industrie Romano-Germana.

Varujan Vosganian estimeaza pentru 2013 "o crestere a volumului schimburilor comerciale bilaterale romano-germane peste suma de 20 de miliarde de euro", potrivit unui comunicat de presa al ministerului.

La randul sau, premierul Victor Ponta declarase, marti, ca membrii Consiliului Suprem de Aparare a Tarii se vor reuni la sfarsitul lunii ianuarie pentru a discuta inclusiv despre situatia CFR Marfa, aratand ca aceasta pierde in continuare "cam toate contractele", iar statul nu dispune de banii necesari pentru a investi in companie astfel incat sa faca fata concurentei cu firmele private: "CFR Marfa a fost trecut ca privatizare majoritara in scrisoarea de intentie din februarie 2012. Anul trecut, in ultima sedinta de CSAT, a fost o decizie sa nu vindem CFR Marfa si avem sedinta acum, la sfarsitul lunii ianuarie, cand o avem din nou pe ordinea de zi. Problema cu CFR Marfa este urmatoarea: in continuare pierde cam toate contractele, nu am reusit, o sa punem zilele acestea manageri privati, dar managerul privat nu stiu daca poate sa... si nu sunt bani de investitii, si atunci cei din privat, pentru ca sunt companii private care investesc care se descurca mai bine, practic in fiecare zi castiga din CFR Marfa", a spus primul ministru la Realitatea TV.

Intrebat de ce vrea sa vanda CFR Marfa si daca aceasta companie trebuie neaparat vanduta in conditiile in care alte state nu si-au cedat actiunile la companii feroviare de marfa, premierul a explicat ca statul roman nu dispune in prezent de banii necesari pentru a investi in companie astfel incat sa faca fata concurentei cu firmele private.

Anterior, premierul afirmase ca atat el, cat si presedintele Traian Basescu trebuie sa discute cu delegatia FMI referitor la CFR Marfa, explicand ca, daca Romania s-a razgandit in ceea ce priveste privatizarea acestei companii, si partenerii financiari externi trebuie sa fie de acord.













Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1979 vizualizari

  • -15 (19 voturi)    
    BRAVO FENECHIU (Vineri, 18 ianuarie 2013, 17:13)

    alex1234 [utilizator]

    bravo fenechiu,
    sper insa sa nu ramana doar vorbe goale ...
    • -4 (8 voturi)    
      :) (Vineri, 18 ianuarie 2013, 17:31)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Hai bre ca astia nu stiu cum sa dea mai repede CFR Marfa GFR-ului :)
    • +6 (6 voturi)    
      clar (Vineri, 18 ianuarie 2013, 18:10)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Conu' Fenechiu faţă cu reacţiunea :D
    • +12 (14 voturi)    
      Păi (Vineri, 18 ianuarie 2013, 18:27)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      banii pentru usl de unude să vină altfel? Că ENEL deja s-a privatizat și ... NU MAI CUMPĂRĂ TRANSFORMATOARE DE LA NENEA RELU!
    • 0 (0 voturi)    
      alt marxist? (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 11:55)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      tata Marx nu stia ce e bursa, ce e pachet de control etc. Daca pui pe bursa 49% din CFR Marfa nu raman statul cu controlul? Dar trebuie sa iesi din marxism pt. asta....
    • 0 (0 voturi)    
      Normal, mai bine sa vanda spitalele (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 13:36)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      CFR-ului, cum intentiona! Aia afacere imobiliara: CFR 2 din nordul Bucurestilor, par exemplu are o amplasare de vis, si o curte maaare... ca mai poti construi un Sofitel acolo! Vezi doar cum il convingeti pe baronul Dragnea care nu-i de acord momentan... sugerez o participare la afacere...
  • +12 (14 voturi)    
    din ciclul electoral: sa dam vina pe FMI (Vineri, 18 ianuarie 2013, 17:20)

    Gryphus [utilizator]

    FMI NU cere privatizarea CFR marfa ci doar ca aceasta sa nu mai risipeasca bani, sa nu mai fie in pierdere.

    USL trebuie sa le arate celor de la FMI ca are un proiect managerial de aducere a CFR marfa pe profit.

    - manager privat
    - concedieri
    etc
    • -1 (3 voturi)    
      Da, dar nu toti vad asta... (Vineri, 18 ianuarie 2013, 20:08)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Vezi comentariile de mai sus ale antenistilor... Pai la situatia din Romania, eu unul nu as cumpara CFR-ul marfa nici daca mi l-ar vinde cu 10 lei (desi poate da, dar doar ca sa vand pe bucati ce se mai poate si sa scap de el). Problema e ca in situatia Romaniei (si nu ma refer numai la cea politica, ci si economica si geografica) e foarte greu sa faci CFR-ul marfa rentabil. Pentru asta, ar trebui ca preturile de transport sa fie foarte mici, dar castigurile sa fie mari, ceea ce e cam greu. Ce intreprinzator privat ar fi dispus sa plateasca:
      1. Manopera pentru incarcare intr-un TIR sau camion, etc.
      2. Transport pana la o gara sau alt punct de acces la vagoanele CFR.
      3. Manopere pentru descarcare din TIR si incarcare in vagon
      4. Transport CFR
      5. Manopere descarcare din vagon si incarcare in TIR
      6. Transport pana la destinatie
      7. Manopera descarcare.
      A se compara cu transportul auto (TIR de ex):
      1. Manopera pentru incarcare intr-un TIR sau camion, etc.
      2. Transport
      3. Manopera descarcare la destinatie.
      Deci daca totalul punctelor 2-6 din primul caz sunt mai mari decat punctul 2 din al doilea caz, CFR-ul nu se justifica. Poate doar in cazul unor cantitati foarte mari de marfa sau a unor distante foarte lungi (care nu prea sunt in Romania) Sau daca ai acces direct la linii ferate atat la plecare cat si la destinatie. Asa ca nu prea vad mari sanse CFR-ului marfa. Ar trebui redus la un minim strict necesar, poate doar atunci va fi si eficient.
      • 0 (0 voturi)    
        B.S.!!! (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 10:17)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        I-auzi brau'! S-a intalnit hotu' cu prostu'! De-aia se-nvart toti marii rechini si sacali in jurul CFR-ului Marfa sau Calatori! Ca nu merita! Si vine un destept sa ne lumineze pe noi, prostii de ce nu merita! Liviut baiatule, ia asculte care-i treaba cu CFR-ul in general:Pamantul traverseaza o criza energetica, din cauza scaderii productiei de petrol. Din acest motiv pretul petrolului a crescut foarte mult in ultimii ani. Se mananca rahat in presa cum ca ar exista resurse suficiente pentru sute de ani, dar acelea sunt nisipusi si sisturi bituminoase care nu doar sunt prea poluante pentru a fi exploatate dar si extrem de nerentabile, consuma la fel de multa energie pe cat se obtine. Daca vom folosi in viitorul apropiat tot mai mult din acest tip de petrol, pretul se va urca la cer. Cand va fi 6Euro litrul de combustibil CFR -ul va fi singura optiune si va fi de importanta STRATEGICA. Asta se va intampla in cam 10 ani, asa ca lasa aburelile ieftine si canta la alta masa!
      • 0 (0 voturi)    
        Nu e mare manopera, ... (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 14:00)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        ... daca pe TIR si pe tren pui containere.

        Cam asa se face transportul in orice tara civilizata. Toata marfa din China circula spre Europa si America in containere. Crezi ca incarca si descarca cineva un TIR cu cutii de pantofi sau lazi cu portocale in marile porturi si gari de marfa din tarile dezvoltate? La sursa se pun toate intr-un container si abia la destinatie se desface containerul.

        Sa pui un container pe un TIR sau sa-l muti de pe un TIR pe un vagon de marfa e aproape gratis, cu mult mai ieftin decat te costa sa muti marfa din containerul respectiv dintr-un capat in altul de tara cu TIR-ul. DHL, una din cele mai mari firme de curierat, foloseste containere si transport pe apa si feroviar pentru majoritatea marfii pe care o transporta tocmai din cauza faptului ca e mai ieftin.

        Costul mai mic vine din multi factori. Pretul unui TIR vs. pretul unei locomotive, raportat la cantitatea de marfa pe care o transporta fiecare, pretul curentului electric vs. pretul benzinei/motorinei raportat la cantitatea de marfa transportata, pretul unui km de autostrada vs pretul unui km de cale ferata electrificata, toate arata ca transportul pe calea ferata e mult mai economic decat transportul auto la absolut toate capitolele. Atat de mult mai ieftin, incat serviciile in plus de incarcare/descarcare de care zici matale, cata vreme se folosesc containere, nici macar nu merita luate in discutie, ba chiar pot fi oferite gratis de CFR Marfa fara sa afecteze semnificativ profitul.

        Problema cu CFR marfa e ca n-are bani de investitii, si e prost administrata. De-aia, aproape nimeni nu foloseste containere, in afara celor carora le impun partenerii (straini) treaba asta. Bani de investitii si administrare mai buna n-au de unde veni cata vreme firma e detinuta de statul roman.

        Asa ca dupa parerea mea privatizarea macar partiala e absolut necesara, daca vrem eficientizare.
  • +9 (13 voturi)    
    luciiciu@gmail.com (Vineri, 18 ianuarie 2013, 17:22)

    lucadd [utilizator]

    "Cand toate tarile isi fac propriile companii de transport marfa, noi o vindem. Voi incerca sa conving FMI sa nu vindem CFR Marfa".
    De ce oare? Mai este de furat? Vaca mai poate fi mulsa?
    Mister Fenechiu, in toate tarile astea, cred europene, nu se fura ca in codru, iar companiile de Stat, sau mai exact cu participatie de la Stat se gestioneaza ca intreprinderi particulare, cu experti in domeniu, alesi pe competente si care ii dubleaza pe cei numiti politic.
    Asa ca discursul asta, noi nu ne vindem tara, care mergea dupa 1989, si care a permis capusarilor autohtoni sa se imbogateasca (dv. fiind un reprezentant de seama) nu mai merge acu cu FMI.
    In asteptarea sentintei, dv. cele bune!
    • 0 (0 voturi)    
      In plus, in tari ca Germania sau Japonia ... (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 14:10)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui lucadd

      ... privatizarea companiilor de stat care nu-s profitabile e o masura standard de asanare a economiei.

      In mod particular, caile ferate germane tot de-aia au ajuns sa fie privatizate, ca atata vreme cat au fost in posesia si administrarea exclusiva a statului german aduceau doar pierdere. Crede Fenechiu ca statul roman e mai bun administrator ca cel german?
  • +12 (16 voturi)    
    incearca mai bine..... (Vineri, 18 ianuarie 2013, 17:37)

    translativus [utilizator]

    ....sa le vinzi niste transformatoare "manglite", poate ii fraieresti.
    Bazaconii pentru prosti, FMI vrea sa ne vinda "imperialistilor" dar nu vor reusi caci "marele iubitor de tara, Fenechiul cel viteaz , le-o spune de la obraz"
    Sictir !
  • +11 (13 voturi)    
    transformatorul vopsit (Vineri, 18 ianuarie 2013, 17:57)

    prenume [utilizator]

    he,he,he....
    cate transformatoare vopsite pot cumpara astia..... cum naiba sa-i vinzi!
  • +7 (9 voturi)    
    Mai bine (Vineri, 18 ianuarie 2013, 18:26)

    Danavincze [utilizator]

    Eu as încerca sa-l conving pe ministrul liberal sa nu mai ne vândă gogosi. Sa plece el acasă ca are licitații la care sa participe si transformatoare de vândut.
  • +8 (10 voturi)    
    Fenechiu vs Femeiu (Vineri, 18 ianuarie 2013, 18:34)

    Don Ciccio [utilizator]

    Culmea tupeului: USL-amistul penal - "transformatorul" Fenechiu - se da mare negociator in relatia cu FMI!
  • +8 (10 voturi)    
    probabil (Vineri, 18 ianuarie 2013, 18:57)

    corvus coraX [utilizator]

    ...la CFR trebuie iar schimbate transformatoarele...
  • +5 (7 voturi)    
    Imi permiteti sa nu-l cred? (Vineri, 18 ianuarie 2013, 19:36)

    mariage [utilizator]

    Pentru propria afacere a vandut statului transformatoare de la fier vechi ca noi, vrea sa ne spuna ca va incerca sa vanda vagoanele de marfa ruginite dea lungul liniilor CFR firmei lui Fenechiu ca noi? daca va face asta voi fi primul care-i va cere scuze
  • +1 (1 vot)    
    aiurit (Vineri, 18 ianuarie 2013, 20:07)

    argoman [utilizator]

    Ce liberal de carton!Sau probabil ca doreste pastrarea patrimoniului de stat neschimbat ca sa mai aiba ce capusa si sifona.Daca ar fi privatizate nu ar mai avea la cine sa revanda la suprapret toate transformatoarele.
  • -1 (1 vot)    
    ADIO (Vineri, 18 ianuarie 2013, 21:02)

    SRA [utilizator]

    Acest Relu FENECHIU vine din târgul IASI lor, crede ca ce face la IASI poate si in UE, se inseala.

    In 2013 trebuie terminat liberalizarea serviciilor, de altfele este thema principala de DAVOS.

    Românii nu pot face ce doresc, ei trebuie sa se alineze angajamentelor luate.
    Exista si varianta non respect, atunci via din UE.

    A propos,
    MME PIVNICERU si Dsa incearca sa faca cei care o platesc, dar nu se poate.
    Se va intoarce sau intoarsa de la Bruxelles se va dezumfla si sunt sigur ca va demisiona sau va reveni in CSM.
    Poate daca va mai fi admisa.

    O remarca, ROMANII ma refer la guvernanti, ei cred ca merge cum vor ei, ADIO !!!
  • +1 (3 voturi)    
    ai dreptate tovarase... (Vineri, 18 ianuarie 2013, 21:17)

    serbancc [utilizator]

    dar pe jumatate , "Cand toate tarile isi fac propriile companii de transport marfa, noi o vindem" . Problema este ca tu si ai tai nu vreti sa vindeti CFR-ul pt ca sa puteti sa furati in continuare. Inca 20 de ani cu voi la guvernare si ne intoarcem la carute
    • 0 (2 voturi)    
      Chiar mai putin de jumatate... (Vineri, 18 ianuarie 2013, 22:22)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui serbancc

      Si-or fi facand societati de transport (presupunand ca nu au) dar nu de tip CFR. Pentru tari mici si cantitati nu foarte mari de marfa, transportul auto e mult mai eficient, vezi comentariul meu de mai sus... Si inca la noi CFR-ul are "norocul" ca salariile (deci manopera) sunt mici, altfel...
  • 0 (0 voturi)    
    Crede (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 8:18)

    NicolaeA [utilizator]

    Delegatia FMI discuta cu chelnarul despre CFR ? Si chelnerul crede ca o sa primeasca bacsis CFR-ul ?
  • 0 (0 voturi)    
    Oare de ce i-o fi frica? (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 13:46)

    Eu the first [utilizator]

    Pana acuma PSD era campion la privatizari - mai ales frauduloase, ce-i drept. De ce vor acuma dintr-o data sa _nu_ privatizeze ceva? N-au cumparator in partid, sau le e frica ca daca se vinde CFR marfa iese la lumina gunoi suficient cat sa-i ingroape complet?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă