Guvernul a discutat propunerile de privatizare a CFR Marfa

de Corina Ionel     HotNews.ro
Marţi, 22 ianuarie 2013, 20:46 Economie | Companii

Guvernul a aprobat in sedinta marti o nota privind istoricul si propuneri de derulare a procesului de privatizare a CFR Marfa, se arata intr-un comunicat de presa, citat de Agerpres.

Potrivit documentului, societatea va fi privatizata in luna august, cand un investitor privat va prelua 51% din capitalul companiei, precum a precizat marti ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, la sfarsitul discutiilor cu misiunea Fondului Monetar International, aflata la Bucuresti.

"Discutiile au vizat atragerea de fonduri europene si restructurarea companiilor cu pierderi, precum si calendarul stabilit impreuna. In ceea ce priveste CFR Marfa, desi eu nu mi-as fi dorit, am ajuns la concluzia ca va trebui sa privatizam 51% din actiunile companiei deoarece situatia economico-financiara din prezent poate fi redresata doar printr-o infuzie masiva de capital privat", a spus ministrul Transporturilor.

CFR Marfa, companie aflata pe calendarul privatizarilor nu a putut fi privatizata in 2012 deoarece Consiliul Suprem pentru Apararea Tarii (CSAT) a respins privatizarea pachetului majoritar de actiuni la societate, fiind considerata companie de interes strategic.

Desi fusese trecuta in memorandumul incheiat cu institutiile financiare internationale, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a anuntat in luna octombrie ca finalizarea privatizarii integrale a CFR Marfa in 2012, conform memorandumului cu FMI, va fi amanata in lipsa unui aviz din partea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii.

Ministerul Transporturilor primise toate avizele din partea celorlalte ministere pentru privatizarea integrala a societatii, iar reprezentantii sai au anuntat ca, in perioada urmatoare, in lipsa unui aviz de la CSAT, aviz necesar avand in vedere ca CFR Marfa este o companie strategica, ministerul va continua evaluarea terenurilor companiei si realizarea altor proceduri, pentru pregatirea privatizarii ulterioare a societatii.

Compania detinea in 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 de locomotive.

CFR Marfa era lider pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, cu o cota de piata de 61,1% pentru marfuri transportate, pe primul semestru al anului 2011.












380 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    Administrare eficienta in loc de privatizare (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 13:27)

    Mihai_31 [utilizator]

    Sper ca CSAT sa se opuna in continuare privatizarii, iar CFR Marfa sa ramana companie de stat, ca o companie strategica.
    In primul an, ar trebui sa i se dea o sansa guvernului actual, pentru o mai buna administrare.
    In transportul de calatori, statul acorda companiilor private subventii mai mari decat companiei de stat.
    Daca statul nu ar mai acorda subventii companiilor private si ar utiliza banii pentru investitii in companiile de stat, atunci poate ca acestea ar deveni competitive. Iar CFR Marfa nu ar mai pierde "licitatii dupa licitatii"...
    FMI-ul transmite recomadari, insa este doar o banca, nu este suveran la noi in tara.
    Nu se poate renunta la un nou imprumut, iar guvernantii sa incerce sa se trezeasca si sa administreze mai bine resursele naturale si intreprinderile, terenurile care mai sunt in proprietatea statului...?
    Perceptia oamenilor obisnuiti este ca, cei care conduc tara, "nici macar nu sunt <baieti destepti>.
    Daca ar fi destepti, si tot vor sa vanda companiile din administrarea statului, macar sa fie vandute romanilor. Profitul ar ramane in tara. Asa vand totul strainilor, incaseaza un comision care se duce intr-un an si ne trezim ca, dupa 20 de ani, noua, romanilor, nu ne-a mai ramas nimic. Si sunt fabrici pentru care tot romanii au muncit. Poate ca tehnologia a fost adusa din afara, dar a fost platita tot de tara noastra. Iar la vanzare e totul subevaluat: terenuri, cladiri, utilaje..."
    Iar romanii sunt tinuti pe un salariu mic, de supravietuire. Daca salariul pe ora ar fi la nivel european, in orice domeniu de activitate: invatamant, sanatate, servicii, constructii etc., atunci ar creste nivelul de trai, consumul, s-ar intoarce la stat un TVA mai mare, sistemul de asigurari si pensii ar fi finantat normal si poate ar mai ramane bani sa cumparam actiuni la diverse companii, pe bursa.
    Oamenii din tara sunt dezamagiti, guvernul actual ar trebui sa incerce sa nu mai repete greselile celor dinainte, ci sa repare, ceea ce se poate repara...


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri