Presedintele Traian Basescu a explicat miercuri ca privatizarea CFR Marfa a fost respinsa deoarece se propunea o varianta de vanzare prin strigare, ca la Oltchim, dar compania poate fi scoasa la vanzare, insa in vederea identificarii unui investitor strategic.

"CFR Marfa a fost respins la privatizare pentru ca se propunea privatizare cu strigare, ca la Oltchim, or sa vrei sa validezi cea mai riscanta varianta de privatizare pentru o companie de asemenea talie mi s-a parut inadmmisibil. CFR Marfa poate fi privatizata, dar nu prin privatizare cu strigare", a precizat seful statului, intrebat cum comenteaza afirmatia premierului potrivit careia CFR nu a putut fi privatizata in urma unei decizii a CSAT.

Traian Basescu a explicat ca el vede o privatizare "cu un investitor strategic, o mare companie europeana, care sa-i ridice valoarea", si nu pentru a face "un show la televizor".

Ministrul Finantelor, Daniel Chitoiu, afirmase, cu o zi in urma, ca "la CFR Marfa vom face privatizare majoritara", in conditiile in care societatea "nu poate fi rentabilizata in conditiile actuale, are pierderi de la o luna la alta, pierde licitatii pe scara rulanta, categoric trebuie privatizat".

La jumatatea lunii ianuarie, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, afirmase ca va incerca sa convinga reprezentantii FMI sa fie de acord ca CFR Marfa sa nu mai fie privatizata. Declaratia facuta de Relu Fenechiu vine in contextul in care ministrul Economiei, Varujan Vosganian, i-a informat, joi, pe reprezentantii Camerei de Comert Romano-Germana despre "intentia Guvernului roman de a pastra in portofoliul statului o serie de domenii, precum energia, caile ferate si industria de aparare".

"Cand toate tarile isi fac propriile companii de transport marfa, noi o vindem. Dar e un angajament pe care domnul Basescu (presedintele Traian Basescu, n. red.) l-a luat in fata FMI, si angajamentele cu FMI trebuie respectate. Eu voi incerca sa conving FMI sa nu vindem CFR Marfa, daca voi putea. Daca nu, ma voi supune angajamentelor, bineinteles", a declarat Relu Fenechiu, pentru Mediafax.

Cateva zile mai tarziu, guvernul a discutat propunerile de privatizare a CFR Marfa, potrivit careia societatea va fi privatizata in luna august, cand un investitor privat va prelua 51% din capitalul companiei.

Compania detinea in 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 de locomotive.

CFR Marfa era lider pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, cu o cota de piata de 61,1% pentru marfuri transportate, pe primul semestru al anului 2011.