Strategia de privatizare a CFR Marfa a fost aprobata de Guvern

de Corina Ionel     HotNews.ro
Miercuri, 13 februarie 2013, 16:28 Economie | Companii

Hotararea de guvern privind privatizarea a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "CFR Marfa" SA si mandatul Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia au fost aprobate in sedinta de Guvern de miercuri, se arata intr-un comunicat de presa al Executivului.

Potrivit Mediafax, saptamana trecuta, actul normativ a fost dezbatut de Guvern in prima lectura, fiind asteptat si avizul din partea Consiliului Economic si Social (CES).

CFR Marfa inregistreaza in prezent datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget si 600 milioane lei catre CFR Infrastructura, restul reprezentand penalitati de intarziere si restante catre furnizori privati.

Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) a avizat strategia de privatizare, solicitand ca aceasta sa se faca cu un investitor strategic si cu respectarea obligatiilor pe care societatea le are fata de MApN, NATO si alte structuri de securitate.

Cu ocazia dezbaterii din Plenul reunit al Parlamentului privind Legea Bugetului de stat, vicepremierul Daniel Chitoiu a declarat ca privatizarea CFR Marfa se va finaliza pana la jumatatea lunii iunie 2013, va fi realizata cu un investitor strategic si va avea o garantie de participare de 10 milioane euro, reprezentand 17% din valoarea nominala a actiunilor detinute de stat.

Conform strategiei, statul va ceda pachetul majoritar al CFR Marfa prin negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, etapa urmata de licitatie cu oferta in plic.

"Ministerul Transporturilor va vinde pachetul majoritar de actiuni din capitalul social al CFR Marfa, inclusiv in privinta pachetului de actiuni care va fi detinut de stat in urma conversiei creantelor statului fata de CFR Marfa in actiuni, in masura realizarii acesteia, daca este cazul, prin metode combinate cu criterii de precalificare a investitorilor, si anume negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante urmata de licitatie cu oferta in plic, conform legislatiei in vigoare. Criteriile de precalificare vor fi stabilite prin dosarul de prezentare si publicate in oferta de vanzare si vor consta in experienta relevanta in domeniul transportului de marfa si capabilitatii operationale si capabilitati financiare care sa demonstreze posibilitatea preluarii si dezvoltarii unei noi afaceri", se arata intr-un proiect de hotarare de Guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfa.

Singurul criteriu de adjudecare a licitatiei va fi pretul oferit.



Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Cursurile care le-ar fi putut salva viata celor 4 eroi SMURD. Autoritatile nu s-au gandit insa ca si ei trebuie antrenati

Cursurile dureaza trei zile si se pot face in doua centre din Constanta. Insa autoritatile nu au luat in calcul faptul ca si salvatorii trebuie antrenati.








1901 vizualizari
  • +5 (5 voturi)    
    CFR marfa e vindut sub pretul de fier vechi (Miercuri, 13 februarie 2013, 16:51)

    dumitrica [utilizator]

    Vinzarea CFR Marfa cu 59 mil. Euro este o escrocherie de proportii si o sursa de cistig imediat pentru asa zisul investitor strategic.
    Cumparatorul face profit de peste 90 mil Euro. doar din vinzarea la fiare vechi a celor 39000 vagoane si 900 locomotive ale CFR Marfa la pretul estimat de 151 mil Euro, vezi calculele de aici:

    http://www.zf.ro/eveniment/ministerul-transporturilor-privatizeaza-cfr-marfa-la-pret-de-fier-vechi-10540558

    Avem de-a face cu un jaf national de proportii uriase!
    • -3 (5 voturi)    
      Ma dumitrica (Miercuri, 13 februarie 2013, 18:03)

      LidiM [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      De ce iti dai ma cu parerea daca esti paralel cu economia? Cumparatorul, in momentul in care cumpara CFR Marfa, acizitioneaza si datoriile (datorii care se ridica la aproximativ 400 milioane Euro).

      Deci daca faci un simplu calcul ma tantalaule, ai sa vezi ca pretul de vanzare se situeaza in jurul sumei de 450 milioane Euro....
      • 0 (0 voturi)    
        ma economistu (Joi, 14 februarie 2013, 11:30)

        woe [utilizator] i-a raspuns lui LidiM

        e prima data cand imi pare rau ca n-am 60 de milioane de euro sa-mi cumpar o treaba.

        Datoriile, peste jumatate se anuleaza ca-s penalitati si datorii la stat, alelalte se reesaloneaza si platesc in maxim 3 ani daca schimbi toti directorii si cativa gestionari cu unii care n-au treaba cu furatul.
  • +4 (4 voturi)    
    CRED CA.... (Miercuri, 13 februarie 2013, 17:04)

    schroedinger [utilizator]

    Trebuie sa fii cel putin idiot sa pierzi timp si bani ca sa emiti asemenea ineptie.
    Care ar fi prostul care ar accepta sa cumpere o astfel de companie, iar apoi sa nu poti sa-ti desfasori activitatea din cauza infrastructurii dezastruoase?
    probabil numai firmele de reciclare care ar taia vagoanele pentru fier vechi, ca altfel....
  • +3 (3 voturi)    
    Al doilea Petrom (Miercuri, 13 februarie 2013, 18:36)

    Radu Pandele [utilizator]

    Priviti cum va fi vandut CFR Marfa la un pret derizoriu!!!
    Nici macar nu se face o evaluare corecta, un audit ca la carte... E strigator la cer, e al doilea Petrom.
    Ganditi-va numai cate terenuri (inclusiv in orase mari), cate depouri si facilitati are compania. La o adunare simpla ne iese peste 1 mld Euro. Deci chiar daca se aduna datorii, tot nu iese calculul...
    E totul cu 'dedicatie' din moment ce pachetul majoritar se va vinde unui 'investitor strategic".
    • +1 (1 vot)    
      intradevar..... (Miercuri, 13 februarie 2013, 20:41)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Radu Pandele

      ....si probabil ca, la fel ca la Petrom, viitorul patron va revinde CFR marfa si va deveni un nou miliardar al romaniei.
      De ce nu "privatizeaza" CFR catre toti lucratorii cailor ferate, ca tot isi dau cu caramida in piept ca tin cu poporul ?????
      Este clar ca nu tin cu poporul ci se tin de buzunarul poporului.
      Halal politicieni !
  • +2 (2 voturi)    
    FMI-ul e mai puternic (Miercuri, 13 februarie 2013, 18:44)

    lis.nc [utilizator]

    decat CSAT, criza mondiala si criteriile financiar-economice sau interesele statului roman.
    Pai anul trecut se voteaza in CSAT sa ramana CFR Marfa in portofoliul statului ca si companie strategica (cum dealtfel sunt mai toate in Europa, exista companii private dar si o puternica companie de stat sau mai bine spus unde statul detine minim 51% din actiuni) cu conditia unui management profesionist, privat care sa aduca compania pe profit. A venit FMI in ''vizita de lucru'' la Bucuresti si gata, nu mai e strategica, hotararea CSAT nu mai are importanta, trebuie sa vindem in timp de criza, cand oricine stie ca nu e indicat sa vinzi nimic! Solutia CSAT, e adevarat nu a fost sau nu a spus lucrurile pana la capat. Nu stiu de ce trebuie noi sa reinventam mereu roata si ibricul cand putem vedea si lua exemplu de la altii unde treburile merg bine. In loc de a reface SN CFR dupa modelul german sau francez am adoptat cea mai proasta varianta! Faramitarea si distrugerea! Si daca ar fi singurele...Sunt curios, la aceasta vanzare v-a exista si un comision?
  • 0 (0 voturi)    
    Daca va fii preluat de profesionisti , (Miercuri, 20 februarie 2013, 8:29)

    BarthaKari [utilizator]

    Eu cred totusi , ca strategia de privatizare sunt prevazute niste clauze. In primul rand vedem ca toti care doresc sa participe , trebuie sa aiba experienta in domeniu , acel 61 mil. euro , ma gandesc ca o sa fie pretul de pornire , apoi cel care o sa castige licitatia , trebuie sa mentina domeniul de activitate , nicidecum sa taie vagoanele si locomotivele pt fier vechi....pentru ca preia niste obligatii fata de MApn...totusi nu cred sa fie ceva asemanator ca privatizarea Oltchim , nici acolo nu trebuia sa se intimple ce sa intimplat . Eu sper sa fie , mai bine dupa privatizare , in primul rand de aceea ca sunt si eu angajat al acestei companii de doua decenii si ceva...si lucrez efectiv pe locomotiva nu in birou.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică