Compania OMV Petrom ar fi dispusa sa demoleze rafinaria Arpechim, daca nu gaseste un cumparator

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 21 februarie 2013, 14:12 Economie | Companii

OMV Petrom ar putea demola rafinaria Arpechim Pitesti, in cazul in care nu va fi niciun investitor dispus sa o cumpere, a anuntat Mariana Gheorghe,  directorul general al OMV Petrom, cu ocazia unei conferinte de presa. Aceasta a precizat ca va fi continuata activitatea de conservare a rafinariei, iar in cazul in care nu va fi nimeni interesat sa o cumpere, OMV Petrom va solicita autorizatia de demolare, a preziat Mariana Gheorghe.

OMV Petrom si-a dat acordul de principiu pentru cedarea integrala a Arpechim inca de pe vremea fostei guvernari. Pretentiile din partea OMV Petrom sunt, in pricipal, preluarea obligatiilor de mediu si achitarea unei sume modice pentru activele inca utilizabile.

Problema este ca pana acum nu s-au aratat investitori dispusi sa preia Arpechim la pachet cu Oltchim. Aceasta chiar daca pozitia oficiala a reprezentantilor statului si cei ai combinatului este ca Oltchim nu poate sa functioneze fara Arpechim. Repornirea rafinariei Arpechim, cu reluarea furnizarii de materie prima (nafta) pentru productia de PVC, ar necesita costuri uriase, de sute de milioane  de euro.

Preluarea Arpechim inseamna, de fapt, preluarea celei de-a doua parti din rafinarie. In urma cu doi ani, Oltchim a preluat o prima parte, adica platforma petrochimica  Bradu din cadrul Arpechim Pitesti. Au fost facute niste investitii, insa insuficiente in conditiile in care instalatia este extrem de veche. Astfel, aceasta  preluare a unei parti din Arpechim nu a ajutat prea mult Oltchim. Oltchim a intrat in insolventa la sfarsitul lunii ianuarie. Are datorii de circa 800 de milioane de euro. Guvernul a cerut liderilor Comisiei Europene aprobarea unui ajutor de stat de 45 de milioane de euro pentru repornirea combinatului.


Citeste mai multe despre   










10677 vizualizari

  • +15 (23 voturi)    
    cred ca este un santaj ordinar (Joi, 21 februarie 2013, 14:43)

    UnchiuSam [utilizator]

    Santaj ordinar din partea Petrom-ului, bineinteles. Din cate am citit in presa, prin contractul de vanzare a actiunilor, statul roman s-a angajat sa plateasca costurile de mediu aferente in cazul dezafectarii instalatiilor.
    Asa ca logica Petrom este simpla: ori cumparati Arpechim (cu cat vrem noi), ori sunteti buni de plata, pentru ca vrem sa o demolam (si asta ar costa poate si mai mult).
    Multumim, Adrian Nastase!!!
    • +3 (3 voturi)    
      mda... (Joi, 21 februarie 2013, 15:58)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui UnchiuSam

      cred ca asta a fost planul de la inceput.

      ca doar nu cumparau o rafinarie pentru a o utiliza si puneau conditie in contract sa nu plateasca taxe , daca o demoleaza.
      • +4 (6 voturi)    
        Interzicerea Exportului de metale! (Vineri, 22 februarie 2013, 10:31)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Prin legislatie se poate opri exportul de fier ?

        In tara fierul vechi se cumpara doar pt export, daca interzicem exportul de fier vechi vreo 5 ...10 ani... putem sa luam alte masuri pt protejarea acestei parti importante a industriei romanesti !

        Si asa amanam si ecologizarea, si nici pasarile de prada n'or sa sara peste gard pentru cate un sac de fier !

        Solutii exista!
        • -1 (1 vot)    
          nope (Sâmbătă, 23 februarie 2013, 21:10)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

          Intram in infringement pentru "libera circulatie a serviciilor si marfurilor".
          Si oricum, fierul vechi merge la SIDEX, in cea mai mare parte.
      • -1 (1 vot)    
        oarecum... (Sâmbătă, 23 februarie 2013, 21:09)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Chestia cu "ecologizarea" se refera, in proportie covrsitoare, la terenurile pe care fusesera amplasate sonde si care erau poluate la greu, de pe urma activitatii de foraj (noroaie cu substante toxice, ape de sonda radioactive samd.).
        Avea si ARPECHIM o pondere, bineinteles. acolo, activitatea de "ecologizare" se referea si la diverse emisii aferente productiei si alte chestii poluante - dar, bineinteles, statul nu si-a indeplinit obligatiile! Nu ca n-ar fi fost FOARTE "rau" intocmit contractul - dar... l-ai semnat? L-ai semnat!
    • +5 (7 voturi)    
      nu e santaj, e prostie romaneasca (Joi, 21 februarie 2013, 17:44)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui UnchiuSam

      Nu e santaj. Atata doar ca OMV pur si simplu nu are nevoie de Arpechim si nu a avut nevoie de la bun inceput. Dar a pastra in conservare un astfel de obiectiv inseamna bani aruncati pe fereastra, daca tot nu o vei folosi niciodata.
      Si aici ai mare dreptate - si ma bucur ca mai sunt romani care sunt informati - in caz de demolare costurile de ecologizare se ridica la vreo 600 milioane de euro, adica cam cat a platit OMV in prima faza pentru Petrom. Aici putem sa ii multumim cu varf si indesat lui Adrian Nastase! In alte tari ar fi judecat pentru inalta tradare....
      Cat despre binomul Arpechim - Oltchim, aici e o situatie cumva tragica. Oltchim are nevoie de Arpechim, dar Arpechim nu poate functiona NUMAI pentru Oltchim. Arpechim, ca sa fie profitabila, trebuie sa funtioneze ca si rafinarie, si doar de in jur de 18% din anumite produse secundare are nevoie Oltchim.
      Branculescu spunea ca Oltchim poate functiona si fara Arpechim, daca aduce materie prima din alta parte. Dar Arpechim... chiar nu vad cum ar putea fi pusa din nou in functiune.
      Adica OMV, Rompetrol, Lukoil au fiecare rafinarie proprie in Romania, nu le mai trebuie alta. Ar fi o idee cu Gazpromul, care acum vrea sa isi dezvolte o retea proprie de benzinarii in Romania, dar in Europa, peste tot, in prezent se inchid rafinarii..... nu cred ca Gazprom ar avea nevoie de Arpechim, aduce combustibilii din alta parte, mai ales ca piata de carburanti din RO e deja full! Rompetrol trebuie sa exporte la greu de la rafiaria lor din Romania dupa modernizare, ca sa isi foloseasca rafinaria la capacitatea maxima!
      Sincer, trebuie minte foarte luminata si noroc porcesc ca Arpechim sa mai porneasca vreodata! Si s-o tii in conservare pe termen nelimitat e extrem de scump! Si nu are sens! Nici pentru OMV, nici pentru statul roman, nici pentru nimeni! Asa ca, tare ma tem ca unica solutie va fi cea propusa de OMV, de demolare a ei, chiar daca suna - si este - foarte trist!
      • -1 (1 vot)    
        pai cine a negociat contractul? (Sâmbătă, 23 februarie 2013, 21:12)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Nastase?
        Oare?
        Nu ca nu mi-ar fi antipatic - dar... n-ar fi rau de "sapat" dupa cine a negociat, ca doar Nastase nu e chimist, petrolist samd... >:)
      • 0 (0 voturi)    
        conservarea - inca o taraca... (Luni, 25 februarie 2013, 8:54)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

        Imi pare ca prea se grabesc cei de la OMV...

        Mai domol, mai asezat, inca o taraca pana la decizia finala...

        Lucrurile se mai schimba, se mai reaseaza, domoliti-va. Intre timp poate se reia ancheta cu pretul benzinei in RO!

        Banutii pentru demolare - lasa ca se organizeaza licitatie pentru curatenia locului - nu va bucurati chiar asa...
  • -1 (11 voturi)    
    O.F.I. (Joi, 21 februarie 2013, 14:55)

    florian3619 [utilizator]

    ARPECHIM este un "obiect fara intrebuintare" (O.F.I), ca si OLTCHIM; chiar in cazul integrarii celor doua unitati rezulta un OFI gigant ; producta are O contracte fiind energofaga!!
    Solutia este DEMOLAREA!!
  • +11 (11 voturi)    
    asta-i pt ponta ? (Joi, 21 februarie 2013, 15:04)

    liviusmaximus [utilizator]

    e o propunere catre ponta, sa o cumpere statul, care oricum nu a incasat nimic atunci cand a cedat-o ? buna afacere :)
    • +2 (2 voturi)    
      re (Joi, 21 februarie 2013, 16:06)

      razek [utilizator] i-a raspuns lui liviusmaximus

      asta-i po(A)nta ?
      • +4 (4 voturi)    
        pariez ca nu ! (Joi, 21 februarie 2013, 19:40)

        liviusmaximus [utilizator] i-a raspuns lui razek

        stay tooned si ai sa vezi :)
        nu vrei sa mai platesti si tu la omv niste "cheltuieli modice"si pe cele de mediu (rafinaria nefunctionand de fapt) ? daca ai rabdarea sa citesti istoria preluarii petrom, vei vedea conexiunile si importanta acestei rafinarii pt omv. asa inchisa cum a fost...asa ca, nu, nu-i o poanta ! m-am cam saturat sa platesc cu anii furaciunile politice, asta-i tot.
  • +10 (12 voturi)    
    e usor... (Joi, 21 februarie 2013, 15:16)

    lyth [utilizator]

    E usor de demolat, mai greu de construit. Bursucii din Pitesti ii bagam in uzina la Mioveni sau ii trimitem in Spania la capsuni? Ei oricum lasa la pompa Petrom jumatate din somaj... e aproape comic, daca n-ar fi tragic
  • +2 (4 voturi)    
    ei si ? (Joi, 21 februarie 2013, 15:24)

    ilie22sute [utilizator]

    Nu ma doare OMV TOATEactivitatile incepute in dec '89 "jos directorii , contabilii sefi , jurist consultii " , si continuate in '90 ABROGAND LEGILE COMUNISTE CC in vigoare din 01 09 1887 , Codul Cooperatiei bazat pa AIC ( RO membra fondatoare in 1895 ) modificat conform AIC 1966Sau ati uitat Cererile ? : " Subsemnatul Stan Papusa de buna voie si nesilit de nimeni solicit sa intru in GAC Slabanoaga cu urmatorul inventar ..." AU UN NUME Imixtiune in forma de organizareA PERSOANEI JURIDICE , IMIXTIUNE FINANCIARA , BUGETARA SI PATRIMONIALA adica arti165 din C P ,art 248 din C P et c... Locul vostru e la penitenciar si la " casa de nebuni "teroristul nr 1 e POPORUL ROMAN conform rezolutiei congresului V PCR din1931 de la Moscova!
  • +6 (10 voturi)    
    omv n-ar putea sa se duca acasa, (Joi, 21 februarie 2013, 15:28)

    sconcsu [utilizator]

    la crescut capre si vaci.

    uitati-va la poporul demn bulgar cum isi castiga libertatea!
  • +11 (13 voturi)    
    Oltchim nu este Hidroelectrica (Joi, 21 februarie 2013, 15:36)

    Alex007 [utilizator]

    Oltchim nu este Hidroelectrica ca sa poata fi pusa pe picioare.E pacat de oamenii de acolo.Petrom gandeste din punct de vedere business,de asta au ajuns sa aiba profit extraordinar.
    Daca Petrom ramanea pe mana statului,era capusata pana ajungea in faliment,toti politrucii isi bagau copii in consiliile de administratie si sugeau cat puteau.
    • 0 (0 voturi)    
      si e acelasi lucru (Joi, 21 februarie 2013, 16:23)

      ilie22sute [utilizator] i-a raspuns lui Alex007

      E acelasi lucru :imixtiune in forma de organizareA PERSOANEI JURIDICE , IMIXTIUNE FINANCIARA , BUGETARA SI PATRIMONIALA din '89 pana azi ,adica arti165 din C P ,art 248 din C P et c... La Oltchim ,Posta si Hidreoelectrica a aparut DJ OSPPI ( angajati prima data la firmele de insolventa si dupa aia stat ) pentru care BURSA e un fel de BURTA (de aia au scos -o din CODUL COMERCIAL )Pentru guvernanti teroristul nr 1 e POPORUL ROMAN conform rezolutiei congresului V PCR din1931 de la Moscova!
  • +3 (3 voturi)    
    :) (Joi, 21 februarie 2013, 15:48)

    Analfabet [utilizator]

    dar vreau sa stiu si eu cat costa?
  • +2 (4 voturi)    
    nesimtire maxima... (Joi, 21 februarie 2013, 16:17)

    ravyre [utilizator]

    azi au anuntat un profit urias (petrom), oare cum se poate pe timp de criza?!?
    ar fi bine sa luam exemplul bulgarilor- astia isi bat joc de oameni...impreuna cu ai nostri guvernanti desigur...
    • 0 (0 voturi)    
      lasa ca au iesit in strada taximetristii... (Luni, 25 februarie 2013, 8:57)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui ravyre

      care au spus ca au costurile prea mici pentru curse...

      Sa nu te apuce nervii???
      Tara de manipulati...
  • +2 (6 voturi)    
    asta e! (Joi, 21 februarie 2013, 16:25)

    Codruta N [utilizator]

    La un amarat care incearca sa-si faca o pensiune pe la tzara, unde are clienti din cand in cand, ii baga Statul mana in buzunar, si-i zice "daca nu esti in stare sa aduci profit, MORI, tzarane!!! IA fa bine si plateste tu un forfetar!!"

    Atunci, DE CE o fieratenie care nu e in stare sa aduca decat PIERDERI (de miliarde!!!) ar trebui sa "traiasca"?!!

    Sa moara! Macar daca o taie, poa' sa vanda ceva la fier vechi!!
    • +3 (5 voturi)    
      apropo de taiat la fier vechi (Joi, 21 februarie 2013, 19:23)

      razek [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      De acord cu tine Corduto ca "fieratania" poate fi taiata dar spre informarea ta 51,01% din malaiu' de pe fierul vechi merge la straini. Vezi mai jos:

      copy-paste de pe situl OMV.com : 2004 Largest acquisition in the history of the company: 51% of the Romanian Oil and Gas Group Petrom
      • +1 (1 vot)    
        pai tot ia bani, nu? (Sâmbătă, 23 februarie 2013, 21:16)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui razek

        Sa ia statul roman impozit pe profitul din vanzari - atata paguba!!
        Si daca fierul (de fapt e mult mai mult si mai valoros decat "fier", ca sunt si o gramada de "site", "cabluri" samd. - IA vedeti din ce sunt facute "sitele" >:) sta acolo, aduce vreun profit sau cevaaa...? Sta mort - si atat!

        Ca sa citez din clasici: "intariti-va Statul!"
        • 0 (0 voturi)    
          Codruta, mama... (Luni, 25 februarie 2013, 9:05)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          .. la o ora de micro-economie am avut ca exercitiu exact aceasta situatie - am spus repede - inchideti-o!

          Profa mi-a spus ca intai se analizeaza pe toate partile si in ultima instanta se inchide si se taie pentru fier vechi...

          Jeffrey Franks a spus la fel: restructurare, privatizare sau inchidere...

          Au fost multe valori create in tara, pe care dupa 1989 nu am stiut sa le valorificam - sa ne intretinem, sa le exploatam daca suntem in stare, sau sa le vindem daca nu putem altfel.

          Este ca o casa pe care trebuie sa te decizi daca o vinzi sau o inchiriezi -- efectel financiare pe termen lung te asigur ca are inchirierea - sau in petrol taza de redeventa/concesiune/exploatare - si nu vanzarea...

          Daca este in inchiriere - ai si bunul in proprietate ai si venituri minim garantate din exploatarea sa... Chestiunea este cum il alegi pe cel care iti exploateaza?ai un contract care sa fie interesant pentru el???

          Cam la fel se pune problema si la OLTCHIM

          Deci usor cu coboratul pe scari...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi