Noul director al CFR SA vrea sprijin american si israelian pentru stoparea furturilor din reteaua feroviara: Daca nici ei nu stiu despre security si safety, cine stie?

de I.C.     HotNews.ro
Joi, 4 aprilie 2013, 15:40 Economie | Companii

Directorul general al CFR SA, Dimitrios Sophocleous, va discuta cu reprezentantii ambasadelor SUA si Israelului pentru identificarea unor solutii in vederea stoparii furturilor din reteaua feroviara, care anul trecut au generat pagube de peste 10 milioane de euro, informeaza Mediafax.

Seful companiei care administreaza infrastructura feroviara a afirmat ca exista un proiect pentru asigurarea pazei care prevede cheltuieli anuale de 22,5 milioane lei, bani care ar urma sa fie suportati din bugetul Ministerului de Interne.

Pe de alta parte, el a adaugat ca nu stie cat va dura implementarea acestei proceduri, iar din aceasta cauza trebuie sa existe un plan B. "Eu vad ca exista o problema. Nu sunt specialist, oamenii nostri nu sunt specialisti", a spus el.

Astfel, Sophocleous a contactat ambasadele SUA si Israelului, urmand sa aiba in perioada urmatoare intalniri cu reprezentantii acestora.

"Daca americanii si israelienii nu stiu despre security si safety, cine stie?", a adaugat el.

Seful CFR SA a afirmat ca, din informatiile sale, pedepsele pentru furturile de componente feroviar au crescut.

Sophocleous a precizat ca in prezent 70% din furturi sunt pe ruta Bucuresti - Constanta.

In 2011 pe reteaua feroviara publica au avut loc 4.175 de cazuri de sustrageri, cu o valoare a pagubelor de 32,38 millioane lei, iar in 2012 au existat 3.465 de cazuri, cu o valoare a pagubelor de 46,49 milioane lei (10,4 milioane euro).

Mediafax a prezentat in luna octombrie un document oficial care arata ca CFR nu mai avea rezerve de componente feroviare pentru inlocuirea celor subtilizate de hoti, care au crescut in ultima perioada si afecteaza sectii precum Bucuresti - Constanta, iar durata unei calatorii creste, din cauza verificarilor.

In martie anul trecut, Guvernul a interzis firmelor care lucreaza cu deseuri industriale reciclabile sa mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum sina de cale ferata, argumentand ca furturile de materiale afecteaza grav siguranta circulatiei trenurilor.

Perioada de interdictie este pentru doi ani si poate fi prelungita ulterior prin hotarare de guvern.


Citeste mai multe despre   










2027 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    de la Fr si Be (Joi, 4 aprilie 2013, 15:51)

    Aramis [utilizator]

    sa ceara ajutor, ca in tarile alea fura rrromanii cupru in draci
  • +4 (4 voturi)    
    angajez paznic (Joi, 4 aprilie 2013, 15:51)

    Zeroth [utilizator]

    Poate gasesc vreo firma americana ca Bechtel.
    Oricum e buna treaba asta, angajam manager strain care sa se ocupe de...paza. Intelegeam tenologie pentru transport, modernizare infrastructura dar ca sa pazim sinele ne trebuie asistenta straina?
  • +2 (2 voturi)    
    Nici Mossadul nici CIA.... (Joi, 4 aprilie 2013, 16:00)

    JestersTear [utilizator]

    ... nu s-au confruntat pana acum cu mafia furturilor de "fier vechi".
    Parafrazandu-l pe grec am putea intreba la randul nostru retoric: "Daca minoritarii (ma refer la hoti aici) nu stiu despre cum se fura "fierul vechi", atunci cine stie?"
    Deci, da! Sa vina americanii!
  • +4 (4 voturi)    
    on Jupiter's cock!!! (Joi, 4 aprilie 2013, 16:22)

    damenvals [utilizator]

    ma holbez la partea asta de fraza de o juma de ora si nu-mi vine a crede:
    "Guvernul a interzis firmelor care lucreaza cu deseuri industriale reciclabile sa mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum sina de cale ferata" comert cu sine de cale ferata... oare cati ani i-au trebuit guvernului pana sa se prinda de schema acestui tip de shopping?

    un lucru e clar, e nevoie de legi aspre:
    ai prins hotul, i-ai taiat o mana, nu se potoleste, o tai si pe ailalta samd
    • 0 (0 voturi)    
      Aveam de gand sa spun la fel (Joi, 4 aprilie 2013, 19:18)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui damenvals

      Faceti domnilor parlamentari legile extrem de aspre ca nici macar sa nu gandeasca sa fure asa ceva. Simplu!
      Nu stiati ca frica pazeste bostanii?
  • +4 (4 voturi)    
    masa ei de treaba (Joi, 4 aprilie 2013, 16:59)

    un dac [utilizator]

    pai pe principiul ca americanii stiu despre safety si security, atunci ce cauta un grec sa faca management, ca ei au demonstrat ca nu stiu....

    revenind la problema...70% pe ruta bucuresti constanta din peste 10 milioane pierderi, la un calcul complicat (sic) rezulta peste 7 milioane de euro.
    distanta feroviara B-CT este 226 km. la o performanta britanica de 2km, inseamna 113 lunetisti pe tot traseul pusi in sir indian, la risipa, nu frontal pe directie, ca ar insemna mult mai putin (ar controla aprox 4 km, minus unghiul). la 3,000 euro/luna, inseamna putin peste 4 milioane. Iata cum, intr-un mod elegant si sigur, am facut rost de 3 milioane. Ce ziceti domnule grec, sunt bun de manager?
    • -1 (1 vot)    
      Domnule, ma gandeam la legi dure... (Joi, 4 aprilie 2013, 19:21)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      da ce propui tu, este de'a dreptul discriminare. De ce discriminare? Te las pe tine sa ghicesti.
      Oricum, sa raspund intrebarii tale spun DA si-ti dau cu plus.
      Ura.
      • 0 (0 voturi)    
        discriminare? (Joi, 4 aprilie 2013, 20:51)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

        da, stiu, sigur, este vorba despre lunetistii britanici...ai perfecta dreptate, e discriminare, ar trebui sa fie alesi in urma unui concurs, barbati, femei, albi, negri, galbeni, rosii etc
        ca doar nu te refereai la furrrraciosi?:-)

        PS: imi pare rau ca nu mai exista castele tiganesti. consider ca starea actuala este un esec al colectivizarii, agriculturii fortate, industrializarii fara cap etc. adica al natiei noastre, cu bune si cu rele. si referitor la legile dure, perfect de acord, dar sustin cu tarie ca, desi obligatoriu, aceste legi nu vor rezolva miraculos problemele tarii din 2 motive simple. unul este ca suntem mai saraci decat multi altii, deci si intentia de furt este mai mare, al doilea motiv este ca suntem mai ingeniosi istoric in a gasi solutii. sa nu uitam ca "marii" hoti sunt de fapt eternii saraci.
  • +1 (1 vot)    
    Pai sa socotim... (Joi, 4 aprilie 2013, 19:51)

    lis.nc [utilizator]

    daca guvernul interzice firmelor sa preia de la persoane fizice componente si cabluri electrice (asa cum e in Europa de vest) plus sa creasca pedeapsa ptr. cei prinsi furand de pe calea ferata pana la inchisoare pe viata, o sa vedeti ca f. repede, fara americani si evrei, vor scadea, daca nu disparea aceste probleme. E cam ca in vechea poveste cu dovlecii din caruta, daca spargi doi-trei toti tremura...asa ca totul este in mana autoritatilor, care din pacate stim cum sunt, mai colorate sau ''sponsorizate'' de cei mai dedati cu ...insusirea avutului public.
    Sa auzim numai de bine!
  • +1 (1 vot)    
    Rezolvare simpla (Joi, 4 aprilie 2013, 22:03)

    sorin.sava [utilizator]

    Pentru a rezolva problema:

    1. Desfiintarea centrelor de reciclare Cupru si feroase, ce a fost de furat s-a furat pana acum.

    2. Introducerea in Lege a pedepselor multiplicate in cazul furturilor din avutul public, daca se fura sau se pune in pericol viata sau sanatatea cetatenilor, numarul de ani primiti ca pedeapsa in mod normal sa fie multiplicat cu 3.
    Astfel daca pana acum faceai 2 ani inchisoare daca furai o cale ferata acum vei primi 6 cu executare.

    3. Verificarea sefilor de Centre de reciclare, nu cred ca cei care furau cupru, vagoane si o intreaga cale ferata nu ridicau suspiciuni cand venea vorba de reciclat astfel de lucruri, mai mult ca sigur ca cei de la centrele de reciclare sunt partasi la furt.

    4. Decontarea sumelor sa se faca cu viratul Banilor in Cont, nu numerar si sa existe plafon lunar maxim de decontat.

    5. Investigatii ale politiei in satele si cartierele unde locuiesc persoane cunoscute ca s-ar ocupa cu furtul.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi