Anunt pentru privatizarea CFR Marfa: Pretul de pornire a licitatiei este de 800 de milioane de lei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 5 aprilie 2013, 12:13 Economie | Companii

 documente
(05 Apr 2013) PDF, 138KB
Ministerul Transporturilor a facut public anuntul de vanzare a 51% din actiunile CFR Marfa, metoda de privatizare fiind una combinata, cu criterii de precalificare, constand in negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, urmata de licitatie cu oferta in plic. Potrivit anuntului, pretul de oferta (pretul de pornire a licitatiei) este de 797.058.000 Lei pentru intregul pachet de actiuni scos la vanzare.

Oferta este valabila 180 de zile de la data publicarii, cu posibilitatea de a fi prelungita.

Plata pretului actiunilor de vanzare se va face intr-o singura transa prin transfer bancar la data finalizarii tranzactiei,
definita potrivit proiectului de Contract de Vanzare - Cumparare de Actiuni.

Dosarul de prezentare al societatii poate fi procurat incepand cu data de 09 aprilie 2013 de la sediul Ministerului Transporturilor. Pentru achizitionarea dosarului este necesara plata a 10.000 de euro.

Criteriile de precalificare constau in experienta relevanta in domeniul transportului de marfa si capabilitati financiare care sa demonstreze posibilitatea preluarii si dezvoltarii afacerii.

Este necesara o declaratie fiscala emisa de o o autoritate fiscala din care sa reiasa exitenta unui venit mediu anual de minim 100 milioane euro rezultat din activitatile de transport de marfa, in ultimii 3 ani financiari.

  • Vezi documentul atasat.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

ANIMATIE GRAFICA. Momentul in care un TIR intra pe contrasens si loveste doua masini. Trei morti: un barbat a ars de viu

Trei oameni au murit intr-un accident infricosator, produs langa Ramnicu Sarat. Masinile lor au luat foc, iar unul dintre soferi, care era in viata dupa impact, a ars de viu pentru ca nu a mai putut sa iasa.








3324 vizualizari
  • +11 (11 voturi)    
    ce idioti (Vineri, 5 aprilie 2013, 13:32)

    ChavaLito [utilizator]

    vand ultimele parghii de relansare ale economiei romanesti sau ce a mai ramas din ea! ardeti in iad boratilor
    • +8 (8 voturi)    
      nu sunt idioti..... (Vineri, 5 aprilie 2013, 15:42)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui ChavaLito

      .....dimpotriva sunt chiar smecheri. Isi dau seama ca prea multe de vandut nu mai are tara si trag tare pe ultima suta.
      Daca CFR ar fi ramas la Stat, sigur s-ar fi gasit unul dintre adevaratii procurori care sa deschida o ancheta si atunci ar fi iesit la iveala toata furaciunea precum si hotii responsabili si ne-am fi trezit cu jumatate dintre politicieni arestati.
      Asa, odata privatizata, se pierde urma jafului si infractorii pot rasufla usurati.
    • +5 (7 voturi)    
      CFR Marfa se vinde sub pretul sau de fier vechi (Vineri, 5 aprilie 2013, 16:28)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui ChavaLito

      Calculele sunt simple:
      - 1 tona fier vechi = 220 Euro.
      - 1 locomotiva = 100 tone.
      - 1 vagon = 20 tone.

      Deci: (900 locomotive*100 tone +39000 vagoane*20 tone)*220 Euro/tona = 191 mil. Euro.

      CFR pret de fier vechi = 191 mil. Euro

      Romania vinde compania cu 180 mil. Euro (800 mil. Lei)!
    • +1 (3 voturi)    
      .....relansarea economiei romnesti (Vineri, 5 aprilie 2013, 17:39)

      luciu08 [utilizator] i-a raspuns lui ChavaLito

      ........care economie acum in Romania?!Nu sunt in stare sa pzeasca de hoti traseele CFR.Au desfiintat barierele la trecere CF,de mor soferii loviti de trenuri!!!
  • +10 (12 voturi)    
    Doar 180 de milioane de euro - HOTIE CURATA (Vineri, 5 aprilie 2013, 13:59)

    alex1234 [utilizator]

    Calculul meu:
    ====================================
    900 locomotive * 1 mil $ locomotiva performanta ca putere (ca a noastre) la pret de Second hand
    = 900 milioane $

    42000 vagoane * 25 mii dolari vagon la Pret de Second Hand (0.025 mil $) = 42 * 25 = 1050 milioane $
    ======================================
    DOAR VAGIOANELE SI LOCOMOTIVELE FAC APROX. 2 MILIARDE DOLARI
    ======================================
    si Guvernul Ponta face o evaluare de doar
    180 000 milioane euro (800 00RON : 4.5)...va dati seama ce Hotie Ordinara???????????
    =======================================

    Justificativ pentru calculul meu:
    ---------------------------------------
    1. DOVADA CATE VAGOANE SI LOCOMOTIVE ARE CFR MARFA

    http://www.finantistii.ro/companii/batalia-pentru-preluarea-cfr-marfa-86-de-companii-interesate-74926

    CFR Marfa este lider pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, cu o cota de piata de 61,1% pentru marfuri transportate.

    Cu un parc specializat de vagoane pentru transport carbune, de circa 10.000 model Eacs si 4.900 model Fals,CFR Marfa este singura companie care dispune de suficient material rulant pentru a prelua la transport productia nationala de carbune.

    Compania detinea in 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 locomotive.

    2. CAT COSTA UN VAGON NOU ? COSTA 50000 $ DOLARI
    http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_railway_wagon_cost
    The price varies according to the type of the wagon-bottom discharge,side discharge hopper etc.The cost for the standard open bogie type wagon is about 2-3 million Indian rupees( around 50,000$ USD).

    3. CAT COSTA O LOCOMOTIVA NOU? COSTA INTRE 1.5-2.3mil$
    http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_real_locomotive_cost
    • 0 (4 voturi)    
      "doar" (Vineri, 5 aprilie 2013, 15:42)

      nepal [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Mai sunt si datoriile pe care le are CFR Marfa, vreo 1,8 miliarde lei. Pe urma, se vand 51% din actiuni nu 100%. Pe urma, n-ar scoate ei $1M de locomotiva cat ii hau'...
      • +4 (4 voturi)    
        De ce minti? (Vineri, 5 aprilie 2013, 16:32)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui nepal

        I. Datoriile in cea mai mare parte a lor vor fi sterse
        ca doar nu-i fraier FMI-ul sa o dea aluia care o va lua pe nimic cu datorii

        traduc pentru tine
         Cauta extinctia partiala a datoriilor catre CRF Infrastructura prin transferul unor aseturi mijlocul-lui Octombrie 2012;

        Normal ca la Oltchim, unde FMI cerea Lichidare datoriile nu se puteau compensa sau sterge.

        S.N. de Transport Feroviar de Marfă “CFR Marfă” S.A.
         Approve privatization strategy document prepared by transaction consultant by end-September 2012;
         Conclude the contract with the software provider for a new payroll module by end-November 2012;
         Pre-qualify bidders for majority share of Marfa by mid-November 2012, with a view to signing the privatization agreement by mid-December 2012;
        S.N. Transport Feroviar de Călători “CFR Călători” S.A.
         Continue to identify savings of RON 300 million to balance the income and expenditure budget for 2012 by end-September 2012;
         Seek partial extinction of debts to CFR Infrastructura by fair value transfer of some assets by mid-October 2012;
         Reorganize SCRL Brasov SA and identify solutions for effective branch activity by end-November 2012;
         Scrap and valorify 200 depreciated cars by end-December 2012.

        Clear all arrears and penalties owed by CFR etc...

        b) O Locomotiva de putere cum are CFR (adica una care nu trage doar 2-3 vagoane ci mai multe)
        costa noua 2.3 milioane de $
        "
        A new locomotive costs more than twice that of a rebuilt locomotive, and while it is more modern, delivery can take up to 10 months. Prices back in 2001 were from about $1,500,000 for DC units like an SD70 to about $2,300,000 for an AC unit such as the SD90MAC, with the average price for a new locomotive at about $1,700,000
        "
        c) pe langa mijloacele fixe mai trebuie sa pui la pret
        - infrastructura : sute de depozite si ateliere de reparatii si intretinere
        - sute de cladiri si terenuri
        - forta de munca
        - piata pe care o are : 62% din toata piata Romaneasc
        • 0 (2 voturi)    
          sigur (Vineri, 5 aprilie 2013, 17:10)

          nepal [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

          Datoriile nu s-au sters, doar (o parte) sunt COMPENSATE prin niste ASSETURI. Stii ce inseamna asta? Eu zic ca nu.

          Repet: presupunand ca ar vrea sa vanda locomotivele, CFR marfa nu va obtine in veci $1M pe bucata, in medie.

          Cineva de la CFR te poate lamuri. Bine, ei (sau cine ii cumpara) n-or sa vanda locomotivele pentru ca au nevoie de ele, dar oricum.

          Mi-a placut aia cu "forta de munca". Ala-i un cost. Sunt niste bani care trebuie platiti lunar. Nu mai zic de banii care vor trebui dati pentru disponibilizarile inevitabile.

          La CFR Marfa a fost un jaf organizat facut de toti care s-au perindat pe la putere... si asta a mai ramas. Cota de piata si bilanturi negative.

          Fie privatizarea va reusi, cu un pret oarecare peste cel de pornire a licitatiei (nu prea mare), fie se va intampla exact ca la Cupru Min: vor veni "prieteni dezinteresati" cu un pret mult prea mare pentru cat face toata sandramaua, ii vor scoate din cursa pe participantii veniti "pe bune", iar in final vor renunta si se va trece la privatizarea "cu investitor strategic", asa cum ne place noua la romani sa facem.
          • +2 (2 voturi)    
            lucrezi pentru USL? (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 5:15)

            alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui nepal

            Mi-ar fi rusine sa vorbesc asa ca tine:

            1. forta de munca "nu reprezinta un cost"
            ci un "asset important" - asta se-nvata la scoala
            Imagineaza-ti ca o firma noua trebuie sa angajeze azi : 3000 de cfr-isti calificati si sa structureze echipele de lucru si sa faca instruirea personalului : i-ar lua 2 ani...
            apoi cfr marfa nu functioneaza fara ceferisti...asta o stie si un copil de clasa I-a
            Costurile cu forta de munca sunt cele mai atractive din UE (costurile cu FM nu-nseamna Forta de Munca)

            2. datorille nu vor fi "compensate" cum minti din nou te faci ca nu stii citi sau te faci ca nu ai citit?

            "Cauta extinctia partiala a datoriilor catre CRF Infrastructura prin transferul unor aseturi
            "
            Transferul de aseturi inseamna ca le platesti prin acele asseturi (cladiri, terenuri, etc..) in loc sa dai bani...

            Adica dai bunuri din casa....

            Problema ta este ca ai indicat o cifra falsa a datoriilor la momentul privatizarii si acum o intorci ca la Braila

            La cat se vor reduce datoriile?

            Vezi ca eu stiu, si tu nu stii.....

            Fa-te de ras si spune public la cat?

            3. ai repetat de 3 ori ca locomotivele nu se vor vinde cu 1 milion
            Pai daca o locomotiva noua de putere vorbesc (de aia care trage 10-15 vagoane nu de-alea care trag 3 vagoane ca la privatii nostri) costa intre la 2-2.3 milioane $ bucata
            Tu la cat ai vinde o locomotiva second hand?

            Vezi sa nu te faci de ars iarasi!


            4. nu vezi ca 200 mil $ e o suma de de 15 ori mai mica decat
            evaluarea
            cladirilor,
            depozitelor,
            terenurilor,
            locomotivelor si
            vagoanelor
            + a cotei de piata
            a fortei de munca gata instruite
            evaluare care face peste 3 miliarde de dolari?

            5. Faptul ca te-a pus cineva sa postezi minciuni pe aici nu-nseamna ca a si nimerit-o cu tine

            6. fa tu evaluarea a ta, a lui CFR Marfa
            si posteaz-o ...
            sa vedem ce-o sa zice lumea
            pana n-o faci abtine-te

            7. Intrebare pentru cei ca tine:
            De ce nu apare evaluarea in oferta guvernului Ponta
  • +4 (6 voturi)    
    nu mai inteleg nimic (Vineri, 5 aprilie 2013, 14:27)

    un dac [utilizator]

    Fenechiu il pune manager la CFR pe nenea care fusese la rusii de la Gazprom, VTB-ul rusesc de stat era interesat de CFR Marfa, iar astia baga chestia asta cu experienta de minim 3 ani in transport de marfa.
    Acum ori lingourile pot fi considerata marfa, ori VTB-ul s-a ocupat in mod direct de plimbarea trenului cu tezaurul romanesc ceea ce ar insemna si experienta in domeniu si profit.
  • +2 (4 voturi)    
    Transformatorul hotoman (Vineri, 5 aprilie 2013, 15:42)

    mircea_cjn [utilizator]

    Nu stiu cum nu-i este rusine acestui Fenechiu !!
    Exprima pretul in lei (800 milioane lei) ca sa nu se vada cat de mic este pretul in euro (180 milioane euro).
    Bine ca nu a exprimat in lei vechi !
    De aici se vede smecheria, reaua intentie a acestui penal! Cum bine s-a mai spus, doar fierul vechi valoreaza de 4-5 ori mai mult.
    Asa ne trebuie cand o armata de creiere spalate au mers la vot ca oile.
  • 0 (2 voturi)    
    Dupa marlaniile din justitie, Cele din economie (Vineri, 5 aprilie 2013, 16:55)

    alex1234 [utilizator]

    Dupa marlaniile din justitie, urmeaza acum cele din economie

    a) Dupa marlaniile din justitie prin care Basescu si Ponta si-au impartit posturile de procurori ca la taraba

    b) Urmeaza finalizarea marlaniilor din Economiei si-anume vanzarea pe nimic a celor mai pretioase companii de transport si energie ale Romaniei

    (CFR Marfa, Romgaz, Tarom, Posta, Transelectrica , Hidroelectrica, Transelectrica, Nuclearelectrica , Metrorex, Termocentralele , Radet+Elcen Bucuresti etc etc...)

    Vanzarea tarii a fost inceputa de Basescu , prin acordul cu FMI conceput de el si semnat de Guvernul lui...
    Si va fi terminata de partea-de-jos a binomului si-anume de Ponta prin acordul cu FMI-ul semnat de Guvernul plagiatorului....

    Pleaca ai nostri, vin ai nostri, noi ramanem tot ca pros.tii !
    • +3 (3 voturi)    
      CFR marfa (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:50)

      proletara [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Romani, nu este normal ca o tara ca a noastra sa nu aiba transport de marfa pe calea ferata.
      De ce sa se vanda ce au facut inaintasii nostri inca de pe vremea regelui Carol I ? S-a vandut PETROMUL, UPETROMUL, TRACTORUL , SIDEX, RESITA, SEMANATOAREA (nu am loc sa le scriu aicii pe toate ) ,
      Guvernanti, gasiti alta solutie sa faceti rost de bani. Generatiile viitoare-daca va mai ramane cineva pe aici- vor fi nevoite sa recumpere CFR marfa , asa cum au facut alte guvernei, care au procedat gresit .
      Facem cheta fiecare roman si cumparam noi compania de transport marfa.
      Obiectivele strategice si casa parinteasca nu se vand !
  • 0 (0 voturi)    
    Eu nu as da banii astia pe 51%! (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 0:52)

    IoanDelaorbeni [utilizator]

    Sint bucuros ca pe site sint si oameni informati,care,ca si mine,au facut parte din sistem!Asa ca,sint sigur ca vor intelege de ce CFR Marfa nu poate fi rentabil acum,indiferent cit de tare este managerul!In primul rind,eu cred ca cifra de 61% din marfuri sint transportate de CFR Marfa este mult umflata,cifra adevarata fiind in jur de 50%!Ceilalti 50% apartin transportatorilor privati,adevarate capuse,societati infiintate de fosti sau actuali barosani din Ministerul Transporturilor!Acestia au angajat personal iesit la pensie de la CFR sau ceferisti dati afara din motive disciplinare,deja scolarizat de CFR, au cumparat locomotive si vagoane de la CFR sau de la companiile de transport pe cf din Ungaria,Bulgaria,Germania si altii,avind putere de decizie,au facut concurenta neloiala CFR Marfa,preluind tot ce inseamna transport navetizat si marsrutizat!Pe intelesul tuturor ASTA INSEAMNA TRENURI COMPLETE,ACEEASI STATIE DE EXPEDITIE,ACEEASI MARFA,ACEEASI STATIE DE DESTINATIE,FARA PRELUCRARI IN PARCURS SAU CU MAXIM 2-3 PRELUCRARI(de exemplu,din 35 de vagoane cisterna cu benzina si motorina de la Ploiesti,15 ramin la Bacau,5 la Roman si 15 la Suceava,la inapoiere cu aceleasi prelucrari,trenul se intoarce la Ploiesti)!Cfr Marfa,pt a compune un tren,trebuie sa colecteze cite un vagon,doua de la o sumedenie de expeditori,de multe ori de la mai multe statii intermediare,timp de mai multe zile,astfel ca un tren de 35 de vagoane care pleaca din Bacau merge 60 de km.pina la Adjud unde este descompus,fiindca vagoanele merg si spre M.Ciuc,Galati,Bucuresti sau Constanta!Zilele trecute am mers la gara Bacau sa-mi iau permisele,cite au mai ramas(SARU'MINA MISS BOAGIU!!!)SI M-AM INTILNIT CU UN SEF DE MANEVRA,ERA ORA 11 SI MI-A SPUS CA IN ACEA ZI NU FACUSE NICI O MISCARE DE MANEVRA(nu cu mult timp in urma avea la ora aceea cel putin un tren triat pe cocoasa!)!Ar fi multe de discutat,chiar si despre CFR Calatori!Pt.asta trebuie sa multumim unui fost ministru,coautor la restructurarea CFR!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică