Anunt pentru privatizarea CFR Marfa: Pretul de pornire a licitatiei este de 800 de milioane de lei

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 5 aprilie 2013, 12:13 Economie | Companii

 documente
(05 Apr 2013) PDF, 138KB
Ministerul Transporturilor a facut public anuntul de vanzare a 51% din actiunile CFR Marfa, metoda de privatizare fiind una combinata, cu criterii de precalificare, constand in negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, urmata de licitatie cu oferta in plic. Potrivit anuntului, pretul de oferta (pretul de pornire a licitatiei) este de 797.058.000 Lei pentru intregul pachet de actiuni scos la vanzare.

Oferta este valabila 180 de zile de la data publicarii, cu posibilitatea de a fi prelungita.

Plata pretului actiunilor de vanzare se va face intr-o singura transa prin transfer bancar la data finalizarii tranzactiei,
definita potrivit proiectului de Contract de Vanzare - Cumparare de Actiuni.

Dosarul de prezentare al societatii poate fi procurat incepand cu data de 09 aprilie 2013 de la sediul Ministerului Transporturilor. Pentru achizitionarea dosarului este necesara plata a 10.000 de euro.

Criteriile de precalificare constau in experienta relevanta in domeniul transportului de marfa si capabilitati financiare care sa demonstreze posibilitatea preluarii si dezvoltarii afacerii.

Este necesara o declaratie fiscala emisa de o o autoritate fiscala din care sa reiasa exitenta unui venit mediu anual de minim 100 milioane euro rezultat din activitatile de transport de marfa, in ultimii 3 ani financiari.

  • Vezi documentul atasat.


Citeste mai multe despre   











3323 vizualizari
  • +11 (11 voturi)    
    ce idioti (Vineri, 5 aprilie 2013, 13:32)

    ChavaLito [utilizator]

    vand ultimele parghii de relansare ale economiei romanesti sau ce a mai ramas din ea! ardeti in iad boratilor
      #showComment#showComment#showComment
  • +10 (12 voturi)    
    Doar 180 de milioane de euro - HOTIE CURATA (Vineri, 5 aprilie 2013, 13:59)

    alex1234 [utilizator]

    Calculul meu:
    ====================================
    900 locomotive * 1 mil $ locomotiva performanta ca putere (ca a noastre) la pret de Second hand
    = 900 milioane $

    42000 vagoane * 25 mii dolari vagon la Pret de Second Hand (0.025 mil $) = 42 * 25 = 1050 milioane $
    ======================================
    DOAR VAGIOANELE SI LOCOMOTIVELE FAC APROX. 2 MILIARDE DOLARI
    ======================================
    si Guvernul Ponta face o evaluare de doar
    180 000 milioane euro (800 00RON : 4.5)...va dati seama ce Hotie Ordinara???????????
    =======================================

    Justificativ pentru calculul meu:
    ---------------------------------------
    1. DOVADA CATE VAGOANE SI LOCOMOTIVE ARE CFR MARFA

    http://www.finantistii.ro/companii/batalia-pentru-preluarea-cfr-marfa-86-de-companii-interesate-74926

    CFR Marfa este lider pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, cu o cota de piata de 61,1% pentru marfuri transportate.

    Cu un parc specializat de vagoane pentru transport carbune, de circa 10.000 model Eacs si 4.900 model Fals,CFR Marfa este singura companie care dispune de suficient material rulant pentru a prelua la transport productia nationala de carbune.

    Compania detinea in 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 locomotive.

    2. CAT COSTA UN VAGON NOU ? COSTA 50000 $ DOLARI
    http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_railway_wagon_cost
    The price varies according to the type of the wagon-bottom discharge,side discharge hopper etc.The cost for the standard open bogie type wagon is about 2-3 million Indian rupees( around 50,000$ USD).

    3. CAT COSTA O LOCOMOTIVA NOU? COSTA INTRE 1.5-2.3mil$
    http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_real_locomotive_cost
      #showComment
  • +4 (6 voturi)    
    nu mai inteleg nimic (Vineri, 5 aprilie 2013, 14:27)

    un dac [utilizator]

    Fenechiu il pune manager la CFR pe nenea care fusese la rusii de la Gazprom, VTB-ul rusesc de stat era interesat de CFR Marfa, iar astia baga chestia asta cu experienta de minim 3 ani in transport de marfa.
    Acum ori lingourile pot fi considerata marfa, ori VTB-ul s-a ocupat in mod direct de plimbarea trenului cu tezaurul romanesc ceea ce ar insemna si experienta in domeniu si profit.
  • +2 (4 voturi)    
    Transformatorul hotoman (Vineri, 5 aprilie 2013, 15:42)

    mircea_cjn [utilizator]

    Nu stiu cum nu-i este rusine acestui Fenechiu !!
    Exprima pretul in lei (800 milioane lei) ca sa nu se vada cat de mic este pretul in euro (180 milioane euro).
    Bine ca nu a exprimat in lei vechi !
    De aici se vede smecheria, reaua intentie a acestui penal! Cum bine s-a mai spus, doar fierul vechi valoreaza de 4-5 ori mai mult.
    Asa ne trebuie cand o armata de creiere spalate au mers la vot ca oile.
  • 0 (2 voturi)    
    Dupa marlaniile din justitie, Cele din economie (Vineri, 5 aprilie 2013, 16:55)

    alex1234 [utilizator]

    Dupa marlaniile din justitie, urmeaza acum cele din economie

    a) Dupa marlaniile din justitie prin care Basescu si Ponta si-au impartit posturile de procurori ca la taraba

    b) Urmeaza finalizarea marlaniilor din Economiei si-anume vanzarea pe nimic a celor mai pretioase companii de transport si energie ale Romaniei

    (CFR Marfa, Romgaz, Tarom, Posta, Transelectrica , Hidroelectrica, Transelectrica, Nuclearelectrica , Metrorex, Termocentralele , Radet+Elcen Bucuresti etc etc...)

    Vanzarea tarii a fost inceputa de Basescu , prin acordul cu FMI conceput de el si semnat de Guvernul lui...
    Si va fi terminata de partea-de-jos a binomului si-anume de Ponta prin acordul cu FMI-ul semnat de Guvernul plagiatorului....

    Pleaca ai nostri, vin ai nostri, noi ramanem tot ca pros.tii !
      #showComment
  • 0 (0 voturi)    
    Eu nu as da banii astia pe 51%! (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 0:52)

    IoanDelaorbeni [utilizator]

    Sint bucuros ca pe site sint si oameni informati,care,ca si mine,au facut parte din sistem!Asa ca,sint sigur ca vor intelege de ce CFR Marfa nu poate fi rentabil acum,indiferent cit de tare este managerul!In primul rind,eu cred ca cifra de 61% din marfuri sint transportate de CFR Marfa este mult umflata,cifra adevarata fiind in jur de 50%!Ceilalti 50% apartin transportatorilor privati,adevarate capuse,societati infiintate de fosti sau actuali barosani din Ministerul Transporturilor!Acestia au angajat personal iesit la pensie de la CFR sau ceferisti dati afara din motive disciplinare,deja scolarizat de CFR, au cumparat locomotive si vagoane de la CFR sau de la companiile de transport pe cf din Ungaria,Bulgaria,Germania si altii,avind putere de decizie,au facut concurenta neloiala CFR Marfa,preluind tot ce inseamna transport navetizat si marsrutizat!Pe intelesul tuturor ASTA INSEAMNA TRENURI COMPLETE,ACEEASI STATIE DE EXPEDITIE,ACEEASI MARFA,ACEEASI STATIE DE DESTINATIE,FARA PRELUCRARI IN PARCURS SAU CU MAXIM 2-3 PRELUCRARI(de exemplu,din 35 de vagoane cisterna cu benzina si motorina de la Ploiesti,15 ramin la Bacau,5 la Roman si 15 la Suceava,la inapoiere cu aceleasi prelucrari,trenul se intoarce la Ploiesti)!Cfr Marfa,pt a compune un tren,trebuie sa colecteze cite un vagon,doua de la o sumedenie de expeditori,de multe ori de la mai multe statii intermediare,timp de mai multe zile,astfel ca un tren de 35 de vagoane care pleaca din Bacau merge 60 de km.pina la Adjud unde este descompus,fiindca vagoanele merg si spre M.Ciuc,Galati,Bucuresti sau Constanta!Zilele trecute am mers la gara Bacau sa-mi iau permisele,cite au mai ramas(SARU'MINA MISS BOAGIU!!!)SI M-AM INTILNIT CU UN SEF DE MANEVRA,ERA ORA 11 SI MI-A SPUS CA IN ACEA ZI NU FACUSE NICI O MISCARE DE MANEVRA(nu cu mult timp in urma avea la ora aceea cel putin un tren triat pe cocoasa!)!Ar fi multe de discutat,chiar si despre CFR Calatori!Pt.asta trebuie sa multumim unui fost ministru,coautor la restructurarea CFR!


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă