Anca Boagiu: Suma de pornire la licitatia pentru CFR Marfa te face sa razi. Privatizarea CFR Marfa cu siguranta ascunde ceva

de Alina Neagu     RFI Romania
Luni, 8 aprilie 2013, 10:50 Economie | Companii

Privatizarea CFR Marfa "cu siguranta ascunde ceva", declara intr-un interviu la RFI prim-vicepresedintele PDL, Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor. Ea sustine ca valoarea reala a companiei ar fi undeva la doua miliarde de euro, in conditiile in care licitatia pentru pachetul de 51% din actiunile CFR Marfa va porni de la un pret de 798,05 milioane de lei (180 de milioane de euro).

Anca Boagiu crede că "din păcate, această privatizare se va înscrie şi ea în linia privatizărilor făcute de dragul de a fi făcute. Este evident că activele companiei nu au fost evaluate şi din ce ştiam noi, în momentul în care eram la guvernare, compania în ansamblul ei ar putea valora circa două miliarde de euro. Preţul de pornire este unul care te face să râzi, cu atât mai mult cu cât compania are datorii acumulate din dezinteresul managementului pe care l-a avut şi lipsa de susţinere din partea miniştrilor, de circa patru sute de milioane de euro".

Fostul ministru al Transporturilor susţine că "este până la urmă o privatizare care cu siguranţă ascunde ceva, ceva care nu face cinste actualei guvernări, o privatizare pe care ministrul şi Guvernul actual USL o fac acuzând FMI-ul şi Comisia că sunt obligaţi s-o facă. Nimeni nu te obligă să faci nimic, atâta vreme cât tu nu eşti sigur pe ceea ce faci".



Anca Boagiu consideră că "la CFR Marfă trebuia continuat testul investitorului prudent, trebuia continuată schema de ajutor de stat pentru datoriile pe care compania le avea, trebuia evaluată compania, astfel încât preţul de vânzare să fie preţul corect. Îi aud pe Fenechiu şi pe premierul Ponta strigând "hoţii!". Eu ştiu că de obicei hoţul strigă "hoţii!" şi cred că suntem într-o astfel de situaţie".

Licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă va porni de la un preţ de 798,05 milioane de lei (180 de milioane de euro), iar câştigătorul licitaţiei va fi stabilit la jumătatea lunii iunie, potrivit anunţului de privatizare lansat vineri de Ministerul Transporturilor.

Ministrul Relu Fenechiu afirmă că până în prezent opt "companii importante" şi-au manifestat interesul de a participa la privatizarea CFR Marfă.













Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

4235 vizualizari

  • -8 (16 voturi)    
    si ? (Luni, 8 aprilie 2013, 11:28)

    cunoscatoru' [utilizator]

    Ce importanta mai are daca valoreaza 2 md euro si produce paguba de inca 2 ? Sau ... nu va vindeti tara , care oricum e de ....?
    • +15 (19 voturi)    
      pai se pare ca nu-i chiar asha (Luni, 8 aprilie 2013, 11:42)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cunoscatoru'

      Daca valoarea e de 2 mld si datoriile de 500 mil, tot raman 1.5 mld eur active. Adica daca cumparatorul vrea sa vinda activele, obtine 1.5 mld eur. Se poate face si privatizare pe 1 leu, dar cu obligativitatea de a nu vinde activele timp de 10 ani, de a pastra personalul timp de 5 ani, de a investi 1 mld in retehnologizare, etc.
      Asha, vine miine cumparatorul, da 180 mil, poimiime vinde tot si obtine 1 mld, si gata afacerea.
      parerea mea e ca va fi o noua privatizare de succes, marca Oltchim.
      • +1 (3 voturi)    
        sau marca FAUR......... (Luni, 8 aprilie 2013, 18:29)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        va mai amintiti , ca pana prin anul 2004 a existat o mare uzina bucuresteana, care producea motoare diesel pt. nave fluviale. locomotive diesel, fabrici de ciment, prese de vulcanizat, ap. pt. calea ferata, etc......avea in dotare cca.6000 de mas. unelte, 90 ha de infrastructura, teren de fotbal, etc.....a fost "vanduta" cu succes de tov. ovidel musetescu-ex. ministru in per. nastase, cu cca. 3 mil. de euro,prietenilor de gasca fesenista,fratii cristescu de la bega-com s.r.l. .
    • +12 (14 voturi)    
      nu-i asa (Luni, 8 aprilie 2013, 12:16)

      danzigk [utilizator] i-a raspuns lui cunoscatoru'

      vezi ca CFR Marfa e singura care aduce profit (din amalgamul CFR)
      • +4 (6 voturi)    
        Dar o doreste (Luni, 8 aprilie 2013, 14:44)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui danzigk

        Burci, patronul GFR (cel care datoreaza o multime de bani celor de la CFR Marfa)
        • +2 (4 voturi)    
          Burci (Luni, 8 aprilie 2013, 15:21)

          lambda [utilizator] i-a raspuns lui Kecske

          nu mai e patronul GFR
          dar poate ca e interesat de CFR marfa
  • -10 (14 voturi)    
    De ce nu 4 sau 7 sau 32 miliarde? (Luni, 8 aprilie 2013, 11:58)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    Daca nu s-a facut evaluarea de unde stie madama asta de cat pot sa fie activele? E jenant sa-ti dai astfel cu parerea sa spui ca nu sti dar fiindca e vorba de ceilalti sti tu ca ascund ceva. Si eu stiu ca relatia madamei asteia cu bas ascunde ceva si la ce-mi foloseste? In schimb pot sa-mi dau seama de incompetenta si lipsa inteligentei ministrilor lui bas.
    • +11 (13 voturi)    
      Pai faci si tu niste adunari si niste inmultiri... (Luni, 8 aprilie 2013, 12:18)

      Traficantu_De_Influentza [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      ...si constati ca daca duci toate locomotivele si vagoanele la fier vechi, iei mai multi bani decat cer astia. Nu mai zic de alte proprietati ce mai tin de CFR Marfa. Ce-i asa greu?
    • +13 (15 voturi)    
      Poctacu uselist (Luni, 8 aprilie 2013, 12:28)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      Voi sunteti in stare sa plaudati useleul si daca vinde CFR-ul pe un leu, dar sa zica ceva de rau de Basescu.
      Daca nu s-a facut o evaluare exacta a activelor CFR marfa, inseamna ca nu se poate face una aproximativa? Adica nu putem calcula cite sedii sunt * pret mediu pe sediu? Sau cite locomotive/valoane sunt * pret mediu pe vagon/locomotiva?. Si daca din evaluarea asta aproximativa rezulta undeva spre 2 mil, si stapinii tai vind cu 200 mil, Boagiu n-are voie sa atraga atentia?

      Tie, asha in particular, lasand la o parte aparteneta politica, ti se pare normal ca CFR marfa sa fie evaluat cam cit arena nationala?

      Sau esti doar un postac platit sa injure la basisti, ca sa-si poata ai tai stapini sa-si faca de cap in liniste???
      • 0 (2 voturi)    
        Voi ati aplaudat pt un dolar (Luni, 8 aprilie 2013, 17:15)

        La Tour Eiffel [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Daca astia ar fi vandut pe un dolar cum a facut bas cu flota eram curios ce ati fi zis. Ca voi inca il aplaudati si il ridicati in slavi pe bas pentru afacerea asta. Numai ca el e milionar, in euro binenteles, iar voi capatati cateva firimituri probabil pt postarile voastre.
    • +7 (9 voturi)    
      Nu s-a facut evaluare? (Luni, 8 aprilie 2013, 13:25)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      Pai cum vinzi ceva ce nu ai evaluat?

      Asa cum altii au stiut sa evalueze macar fierul vechi la 2mld eur, desteptii care ne conduc nu au putut?

      Scopul e numai sa vindem, asa-i?
      Tu daca vrei sa iti vinzi masina ce faci? Nu te uiti un pic cat ar putea valora, chiar daca nu iti mai permiti sa bagi benzina in ea?
  • +9 (9 voturi)    
    pai da... (Luni, 8 aprilie 2013, 12:11)

    Xorciser [utilizator]

    ascunde doar o liniuta...de la CFR la GFR...
    • +2 (6 voturi)    
      Corecta (Luni, 8 aprilie 2013, 14:47)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      observatie. Traiasca Burci, patronul GFR si sponsorul psd
  • -3 (9 voturi)    
    Sa spuna ea un pret (Luni, 8 aprilie 2013, 12:12)

    finutza [utilizator]

    Si apoi, cat a fost ministresa, de ce nu a privatizat ea compania pe o valoare reala? Sau... erau buni banii "scosi" de-acolo...
  • -4 (8 voturi)    
    ei na... (Luni, 8 aprilie 2013, 12:22)

    rochiri [utilizator]

    o sa ii iasa si PDL-ului ceva ... dar mai putin ca sunt in opozitie...itai in PSD-ul , PNL-ul, pc-ul....
  • +9 (11 voturi)    
    HOTIE LA SCARA MARE (Luni, 8 aprilie 2013, 12:44)

    alex1234 [utilizator]

    ====================================
    900 locomotive * 1 mil $ locomotiva performanta ca putere (ca a noastre) la pret de Second hand
    = 900 milioane $

    42000 vagoane * 25 mii dolari vagon la Pret de Second Hand (0.025 mil $) = 42 * 25 = 1050 milioane $
    ======================================
    DOAR VAGIOANELE SI LOCOMOTIVELE FAC APROX. 2 MILIARDE DOLARI
    ======================================
    si Guvernul Ponta face o evaluare de doar
    180 000 milioane euro (800 00RON : 4.5)...va dati seama ce Hotie Ordinara???????????
    =======================================

    Justificativ pentru calculul meu:
    ---------------------------------------
    1. DOVADA CATE VAGOANE SI LOCOMOTIVE ARE CFR MARFA

    http://www.finantistii.ro/companii/batalia-pentru-preluarea-cfr-marfa-86-de-companii-interesate-74926

    CFR Marfa este lider pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, cu o cota de piata de 61,1% pentru marfuri transportate.

    Cu un parc specializat de vagoane pentru transport carbune, de circa 10.000 model Eacs si 4.900 model Fals,CFR Marfa este singura companie care dispune de suficient material rulant pentru a prelua la transport productia nationala de carbune.

    Compania detinea in 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 locomotive.

    2. CAT COSTA UN VAGON NOU ? COSTA 50000 $ DOLARI
    http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_railway_wagon_cost
    The price varies according to the type of the wagon-bottom discharge,side discharge hopper etc.The cost for the standard open bogie type wagon is about 2-3 million Indian rupees( around 50,000$ USD).

    3. CAT COSTA O LOCOMOTIVA NOU? COSTA INTRE 1.5-2.3mil$
    http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_a_real_locomotive_cost

    4. Statul converteste in actiuni datoriile transportatorului feroviar
    Deci nici macar datoriile nu vor mai fi recuperate.
    • +4 (8 voturi)    
      multam' (Luni, 8 aprilie 2013, 15:26)

      lambda [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Apreciez efortul de calcul si explicatii pentru informare.
      Totusi, pentru beneficiarii de ulei, galeti si bere 180 milioane euro sunt o gramada de bani si au impresia ca scapam de o gaura in buget cu o gaura si mai mare in care ii cupride pe toti (noi, fraierii platitori de taxe si impozite care vom lua teapa).
  • -1 (1 vot)    
    Din nou... (Luni, 8 aprilie 2013, 21:27)

    lis.nc [utilizator]

    am luat teapa. Vreau sa-i vad pe cei ce acum aplauda aceasta ''privatizare'' impusa peste un an sau doi, sa comenteze atunci cum de pe urma unei intreprinderi construita din munca noastra sau a parintilor nostri din timpurile ''de vesela amintire'', s-a mai pricopsit cineva cu ceva milioane de euro sau a mai crescut o vila in curtea vreunui politician, binenteles, necorupt!
  • +1 (1 vot)    
    experienta..... (Marţi, 9 aprilie 2013, 0:47)

    nedumeritul [utilizator]

    Experienta si concluziile la care au ajuns firmele straine care au desfasurat activitati economice in Romania in cei doua zeci de ani vor face ca nici o firma straina sa nu vrea cumpere CFR Marfa.Daca o va cumpara in mod sigur o va face cu intentia de a o distruge si nici o clauza nu va reusi sa-i impiedice sa o faca.
    Relatia Romania fata de firmele straine a fost un permanent joc de-a soarecele si pisica.In nici un caz colaborare reciproc avantajoasa.
    De aceea eu cred ca se vrea ca CFR marfa sa fie data "cadou" unor romani si care neavand bani suficienti s-a stabilit acest pret......asa cum s-a procedat cu aproape intreaga industrie romaneasca.
    Macar de ar da-o unor oameni de calitate, dar astia au exterminat oamenii de calitate mai agresiv si cu mai multa ura decat au facut-o comunistii.
  • +1 (1 vot)    
    exercitiu de logica (Marţi, 9 aprilie 2013, 1:10)

    nedumeritul [utilizator]

    Sa luam patronul privatizat al CFR marfa.Teoretic si practic el face firma profitabila. Acelasi om pe aceasi pozitie executiva angajat la stat o face falimentara.Nu vi se pare ca ceva miroase foarte urat in treaba asta ?.Comunistii au reusit sa-l oblige sa o tina profitabila.Cei de acum nu ?Sau nu vor? Vor sa o mantuie?Tara nu are nevoie de cale ferata?
  • +1 (1 vot)    
    Ceva se ascunde (Marţi, 9 aprilie 2013, 1:37)

    Costache2009 [utilizator]

    "este până la urmă o privatizare care cu siguranţă ascunde ceva"... Trecerea pe la Ministerul transporturilor a unui anumit ministru si a protejatei lui, basca varu' Mihai Necolaiciuc - (fost) membru PD, ala cu delapidarea CFR, pe mana lu' Bucsaru. ;)


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri