VIDEO Victor Ponta: Flota Tarom va fi asigurata fara ca operatorul sa mai deruleze proceduri de achizitii publice, maine adoptam o ordonanta de urgenta

de V.M.     HotNews.ro
Luni, 15 aprilie 2013, 21:57 Economie | Companii

Flota Tarom va fi asigurata fara ca operatorul sa mai deruleze proceduri de achizitii publice, a declarat luni seara, la postul B1 TV, premierul Victor Ponta, el precizand ca acest lucru va fi posibil dupa ce Guvernul va emite o ordonanta de urgenta in acest sens. Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a suspendat licitatia organizata de Tarom pentru asigurarea flotei, in urma unei contestatii depuse de Astra, actualul asigurator, a anuntat luni agentia Mediafax.

"Maine adoptam in sedinta de Guvern o ordonanta de urgenta - am ajuns sa dau ordonanta de urgenta - ca sa scot Tarom de la procedura prevazuta de OG 34 (Ordonanta de Urgenta 34 din 19 aprilie 2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica-n.r.), pentru ca Tarom, asa cum face in fiecare an, trebuie sa isi asigure aeronavele, ca sa poata sa zboare cu ele. Au facut procedura, au vrut sa semneze contractul cu o firma, nu stiu care, dupa care o alta firma, evident Astra a domnului Adamescu sau cum il cheama, s-a dus la smecherii de la CNSC care au spus "Nu, domne', se suspenda pana nu castiga Astra". Si ne trezim saptamana viitoare ca aeronavele Tarom trebuie sa stea la sol si nu mai zboara", a spus Ponta la B1 TV.

"Si atunci eu vin printr-o ordonanta de urgenta, pentru ca afacerile celor de la CNSC nu pot fi tulburate de nimeni, ca sar Bruxellesul si HotNews, si trebuie sa dau OUG ca Tarom sa functioneze", a adaugat el.

"Pana la urma chiar cred ca o sa schimb legislatia, or sa tipe, or sa se lege la Comisia Europeana de poarta, dar sunt noua luni de cand stau dupa domnii astia, smecherii astia pusi de PDL, care pana nu castiga cine vor ei nu dau drumul", a mai spus Ponta.



Agentia Mediafax a anuntat, luni, ca reprezentantii Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor au suspendat licitatia organizata de operatorul aerian Tarom pentru asigurarea flotei, in urma unei contestatii depuse de Astra, actualul asigurator al aeronavelor companiei de stat.

La inceputul lunii aprilie, Tarom a anuntat ca va organiza o licitatie pentru achizitionarea de servicii de asigurare a flotei, in baza unui contract cu o valoare estimata la 2,4 milioane de dolari. Data prevazuta pentru inceperea procedurilor de adjudecare este 1 mai, se arata in anuntul Tarom.

Flota companiei a fost asigurata in ultimii ani de Astra Asigurari.

"In prezent este in vigoare intre Tarom si Astra Asigurari contractul de servicii de asigurare casco pentru aeronave civile si piese de schimb (inclusiv asigurare de reducere a fransizei casco deductibile la aeronave si motoare de schimb), asigurare de raspundere fata de pasageri, bagaje, marfa, posta, terti. Acest contract a intrat in vigoare la data de 1 mai 2012 si expira la data de 30 aprilie 2013. In perioada 2008-2012 prestatorul serviciilor de asigurare mentionate mai sus a fost de asemenea Astra Asigurari, pe baza de contracte cu durata de valabilitate a cate 12 luni, fiecare contract fiind incheiat in urma procedurilor de licitatie deschisa. Nu putem comunica sumele aferente acestor contracte din motive de confidentialitate prevazute in clauzele contractuale", a comunicat Tarom la solicitarea Mediafax.

Cu o flota de 24 de aeronave, Tarom este cel mai mare client local in domeniul asigurarilor de mijloace de transport aerian.

Premierul Victor Ponta a criticat de mai multe ori, in ultimele luni, activitatea Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor, sustinand ca institutia blocheaza licitatiile publice, iar seful institutiei, Bogdan Lehel, este prieten cu liderii PDL Vasile Blaga si Elena Udrea.

La inceputul anului, Ponta a anuntat ca Guvernul va modifica legea pentru a debloca licitatii oprite de CNSC si ca va explica si Comisiei Europene necesitatea unei astfel de masuri.

Ulterior, el Ponta a declarat ca Guvernul va infiinta la Tribunalul Bucuresti o sectie speciala pentru judecarea contestatiilor la licitatiile publice, astfel incat lucrarile de investitii sa poata incepe mai repede.

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor este institutia care poate influenta orice licitatie publica reclamata, prin acceptarea sau respingerea unei contestatii depuse de catre o firma, pe o piata a achizitiilor publice care reprezinta in jur de 15% din PIB-ul Romaniei.

In luna octombrie, Mediafax a prezentat un document care releva ca oficiali ai Comisiei Europene au avertizat Guvernul ca detin informatii conform carora a fost elaborat, fara consultarea membrilor Comisiei, un proiect de act normativ care schimba organizarea CNSC si au cerut Executivului sa evite orice modificari care afecteaza independenta acestei institutii.

Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a comunicat recent ca a pronuntat, anul trecut, decizii in cadrul unor licitatii cu o valoare estimata de 13,8 miliarde euro, iar 98,1% din decizii au ramas definitive si irevocabile dupa contestarea la Curtea de Apel.













[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2402 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    nesimtirea marea cat casa,guvernul va plati... (Marţi, 16 aprilie 2013, 4:50)

    ..13 [utilizator]

    Cum poti sa te amesteci intr-o licitatie a unei entitati economice, care chiar daca are capital majoritar de stat, ea totusi se conduce dupa niste reguli, legi, nu este asa???

    Ii trimit in direct, free of charge, consultanta domnului Ponta astfel:
    1. pana la acordarea unui nou contract se poate prelungi pe o perioada determinata contractul de asigurare cu operatorul existent - nu este nici o problema din punct de vedere juridic sau economic

    2. CNSC este un organism care si-a probat competenta si probabil ca exista cauze evidente care au determinat o anume pozitie a CNSC prin care se poate demonstra ca in procesul de adjudecare s-au incercat manevre de distorsionare a procesului de adjudecare corecta - CNSC nu are nimic cu Ponta, reciproca nu este valabila in acest caz

    3. Daca intra in instanta acest caz, TAROM poate cere judecarea cu maxima celeritate a cauzei, timp in care vechea asigurare isi poate mentine valabilitatea, deci nici de cum flota TAROM nu va ramane cu picioarele numai pe pamant - poate sa zboare...

    4. Pozitia guvernului in acest caz este una de intruziune in afacerile unei firme, de alterarea a competitiei, ceea ce in orice tara civilizata se sanctioneaza. DL.Ponta si guvernul, prin raspunderea ministeriala pe care o au - vor RASPUNDE pentru deciziile pe care le ia!

    Nu am nici un venit sau nici un interes care sa ma lege de ASTRA ASIGURARI! Chiar as spune ca am cu totul si cu totul alte preferinte ref.asigurari.

    Este a doua oara in decurs de cateva zile in care guvernul se amesteca in afacerile firmelor cu capital majoritar de stat care sunt conduse, deocamdata, de un management privat!
    • 0 (0 voturi)    
      @Someone (Marţi, 16 aprilie 2013, 9:06)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Amice, scrii mult... si prost.
      "Este a doua oara in decurs de cateva zile in care guvernul se amesteca in afacerile firmelor cu capital majoritar de stat care sunt conduse, deocamdata, de un management privat!"
      Pai cine ai vrea mataluta sa se amestece la o societate cu cap. maj. de stat? Adamescu? Sa lasi pe mana firmelor "private" afacerea asta, s-o capuseze? In primul rand confunzi managementul - privat - cu actionarul - statul.
      In curand se va destrama si lozinca aia cu privatu' trebuie sa faca afaceri, ca stie el mai bine... la, la, la si alte tangouri de-astea. In opinia mea serviciile publice de importanta nationala NU trebuie lasate de stat din brate (ex: CFR, Posta, Tarom, sectorul energetic, gaze, sare, ape - SNIF si ANIF- etc.), a se vedea exemplele venite chiar din tari vestice.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version