(P) VIDEO Alina Popa: Asigurarea Coface SMART este unica in Romania, clientul avand control asupra pretului final pentru asigurare

de     Smile Media
Marţi, 23 aprilie 2013, 11:24 Economie | Companii

Alina Popa
Foto: Hotnews
Numarul facturilor neincasate s-a marit constant in ultimii ani, in timp ce durata medie de incasare a creantelor ajunge la 172 de zile, cu doua luni mai mare decat cea anterioara crizei. In ultimii 5 ani, peste 100.000 de companii au intrat in insolventa. Cum se poate proteja o companie impotriva riscurilui de neincasare a facturilor? Ce solutii are o companie pentru a evita problemele financiare si insolventa? Cum poate un manager lua mai usor decizia intrarii pe o piata noua si a extinderii afacerii? Alina Popa, Director Executiv Adjunct Coface Romania, a discutat online cu cititorii despre beneficiile, mecanismul de functionare si costurile unei asigurari de credit comercial.

Alina Popa, Director Executiv Adjunct Coface Romania, a discutat online cu cititorii nostri despre avantajele unei asigurari de credit comercial si beneficiile acesteia pentru IMM-uri, cat si despre solutiile pe care le are o companie pentru a evita problemele financiare si insolventa.

Fragmente din interviul video:
  • Drepturile de despagubire dintr-un contract de asigurare cu Coface sa fie cesionate in favoarea unei banci finantatoare. Procedura este una simpla fiind necesara semnarea unei notificari de catre cele trei parti implicate: Coface, banca si clientul. Ni se va indica contul in care noi vom plati despagubirile, acesta fiind contul bancii si nu contul clientului nostru, asa cum s-ar fi intamplat in mod normal.
  • Cesiunea poate fi de ajutor in contextul in care accesul la finantare este un proces greoi, limitat, iar finantarea este scumpa si o astfel de cesiune poate facilita fie accesul la noi surse de finantare, fie poate contribui la reducerea costurilor de finantare.
  • In cazul clientilor care nu intrunesc criterile de bonitate ale Coface vor putea fi totusi inclusi in polita de asigurare, pentru ca in contractul de asigurare Coface SMART exista ceea ce se numeste facilitate de limita discretionara. valoarea acestei limite fiind de 50% din prima minima pe care clientul nostru este de acord sa o plateasca.
  • Cumparatorii mai mici care nu depasesc ca si expunere aceasta valoare a limitei discretionare pot fi inclusi in asigurare doar in baza experientei comerciale pe care clientul nostru o are in relatia cu ei. Este de mentionat faptul ca procentul de asigurare de care beneficiaza acesti cumparatori este de doar 70% fata de standardul de 85%. Practic nu vom putea despagubi decat 70 % dintr-un sold pe care asiguratul Coface il va avea in raport cu acea companie.
  • Durata pentru incheierea unei asigurari Coface SMART este mult redusa fata de durata incheierii unui contract de asigurare standard, iar orice companie interesata de asigurarea noastra destinata IMM-urilor poate accesa adresa smart.coface.ro.
  • Asigurarea Coface SMART nu este doar unica in Romania ci este si foarte flexibila pentru ca exista control, clientul nostru potential avand control asupra pretului pentru asigurare. Practic din momentul in care un prospect intra pe site-ul Coface si completeaza datele necesare pentru asigurare dureaza doar cateva zile pana in momentul in care devine un asigurat al Coface.

Urmariti integral interviul video



Alina Popa, Director Executiv Adjunct Coface Romania, a absolvit in 2001 Facultatea de Cibernetica, Statistica si Informatica Economica din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti. Incepand din 2011 se alatura echipei Coface, iar 2012 preia conducerea Departamentului Relatii Clienti.



Citeste mai multe despre   












Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

4363 vizualizari

  • Prima (Marţi, 23 aprilie 2013, 14:45)

    Popescu [anonim]

    Buna ziua,

    Ma intereseaza cum se calculeaza suma care trebuie platita pentru aceasta asigurare. Polita se reinnoieste anual?
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 11:02)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Popescu

      Prima de asigurare estimata este calculata prin aplicarea cotei de prima la cifra de afaceri asigurabila estimata de clientul Coface din vanzari cu plata la termen pentru urmatoarele 12 luni (anul de asigurare). Fata de aceasta prima de asigurare estimata, se convine sa se achite o prima minima de 80% din prima estimata, urmand ca la finalul anului de asigurare se existe un calcul de regularizare a primei si sa fie achitata catre Coface diferenta de prima daca exista.
  • Despagubiri (Marţi, 23 aprilie 2013, 15:15)

    Cornelia [anonim]

    In ce conditii sunt acordate despagubi in cazul in care avem de incasat facturi de la o firma aflata in insolventa. Care este procentul care se recupereaza din suma totala? Multumesc
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 11:15)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Cornelia

      In conditiile in care aveti incheiata cu Coface o asigurare de credit comercial, in momentul in care este acceptata cererea de deschidere a procedurii insolventei impotriva cumparatorului dvs., ne veti cere plata despagubirii iar noi o vom achita in maximum 30 de zile. Cuantumul despagubirii achitate este in varinata standard de 85% din soldul nerecuperat de la debitorii cu limita de credit stabilita de Coface si 70% din soldul nerecuperat daca vorbim de debitorii discretionari (debitorii mai mici, inclusi in asigurare fara analiza Coface in baza experientei comerciale pozitive avute)
  • Lobby (Marţi, 23 aprilie 2013, 15:19)

    un dac [utilizator]

    Buna ziua,

    Coface face si lobby privind schimbarea legislatiei in domeniul insolventei, in domeniul platilor etc?
    Ca de la legislatia asta stufoasa si comunista pleaca toate relele dupa parerea mea.

    Multumesc.
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 11:06)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui un dac

      Opinia Coface este ca legislatia ce reglementeaza insolventa necesita imbunatatiri; aceasta opinie a fost exprimata si sustinuta de noi public; in prezent exista un grup de lucru in cadrul caruia se lucreaza la propuneri de imbunanatire/modificare a legislatiei in domeniul insolventei.
  • Clienti (Marţi, 23 aprilie 2013, 15:47)

    Andrei A [anonim]

    Cati clienti pot fi asigurati? Exista o limita minima sau maxima? Pentru clientii noi aparuti dupa incheierea asigurarii cum se procedeaza?
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 11:22)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Andrei A

      Numarul minim de cumparatori asigurati in cadrul unei polite este 5; nu exista o limita maxima, polita este cu atat mai eficienta ca si raport cost/beneficiu cu cat se va merge pe asigurarea unui numar mai mare de cumparatori, de preferat ar fi sa fie inclusi in asigurare toti clientii ce beneficiaza de credit comercial de la furnizorul asigurat.
      De mentionat ca exista o limita minima de 3.000 RON sub care, daca exista creante, acestea nu se vor despagubi, prin urmare clientii cu expuneri foarte mici nu este indicat sa fie inclusi in asiguare.
      In ce priveste clientii noi, acestia pot fi inclusi in asigurare oricand pe parcursul contractului, fara a implica modificarea acestuia in vreun fel.
      Legat de acest aspect, consideram ca polita poate fi de un real ajutor companiilor ce doresc sa isi extinda business-ul catre clienti noi, dar au temeri in a acorda credit comercial acestora: Coface va efectua analiza acestor companii si daca rezultatul este pozitiv, debitorul respectiv va putea intra imediat in asigurare.
  • Client nou (Marţi, 23 aprilie 2013, 16:27)

    simona [anonim]

    Este influentata acceptarea unui nou client (dupa semnarea asigurarii) de datele pe care Coface le are despre respectiva companie? In ce mod?
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 11:31)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui simona

      In momentul in care o companie decide sa incheie o asigurare de creante cu Coface, un beneficiu suplimentar fata de cel legat de plata despagubirii il reprezinta faptul ca va beneficia de suportul unei echipe de profesionisti in activitatea de credit management.

      In acest context, in momentul in care clientul Coface va dori sa includa in asigurare un cumparator nou, Coface va realiza analiza de bonitate a acestuia, tinand cont de date calitative si cantitative, date pe care Coface le detine deja sau le va achizitiona punctual pentru solicitarea respectiva. Este important de mentionat ca vorbim de date din surse publice, dar si de date din baza de date Coface ce vor indica comportamentul cumparatorului respectiv in relatia cu toti furnizorii asigurati de Coface.

      As mai vrea de asemenea sa mentionez ca in momentul de fata Coface Romania asigura pentru clientii sai peste 10.000 de debitori din Romania, expunerea acumulata depasind 1 miliard de euro.
  • cum functioneaza mai exact in romania (Marţi, 23 aprilie 2013, 19:11)

    m. buzoianu [anonim]

    cum functioneaza mai exact in romania acest tip de asigurare ?
    cat este de raspandita in randul IMM-urilor aceasta asigurare ?
    cat timp dureaza , de la lansarea cererii pana la emiterea politei , si
    in cat timp se primesc despagubirile ?
    ce asiguratori au in portofoliu acest gen de asigurare ?
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 11:41)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui m. buzoianu

      Asigurarea de credit comercial functioneaza in Romania similar cu celelalte tari, practic produsul nostru standard nu difera de cel promovat de Coface in celelalte 65 de tari in care este prezent.

      In ceea ce priveste Coface Smart, produsul destinat IMM-urilor, modalitatea de gestiuonare si functionare a acestuia este simplificata fata de cea a produsului standard, fapt ce a facut posibila reducerea primei minime cu care putem vinde asigurarea de la 32.000 RON cat este pentru produsul standard la 12.000 RON - prima minima pentru Coface Smart.

      Incheierea unei polite Coface Smart se poate face foarte rapid, in cateva zile: clientul va accesa http://smart.coface.ro pentru a completa cererea chestionar; ulteriror impreuna cu un reprezentant Coface, tot online, isi va putea customiza contractul accesand diverse optiuni ce vor conduce la reduceri/majorari de cota de prima; apoi se genereaza contractul ce se semneaza.

      Despagubirile se vor achita in maxim 30 de zile de la acceptarea cererii de deschidere a insolventei unui cumparator, iar daca nu este vorba de o insolventa, in maxim 30 de zile de la incheierea perioadei in care Coface va face gratuit demersurile de colectare (aceasta perioada de colectare Coface dureaza 5 luni).
  • Asigurare (Miercuri, 24 aprilie 2013, 0:26)

    stefan.is [anonim]

    Am retinut din articolele publicate pana acum ca este un produs nou. In ce tari a mai fost testat de Coface si cu ce rezultate. Credeti ca va avea succes pe piata din Romania, mai ales in perioada aceasta de criza prelungita?
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 11:51)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui stefan.is

      Produsul standard Coface de asigurare creante nu este nou, el este promovat cu succes de Coface inca din 2007.
      In toata aceasta perioada noi am constatat ca produsul standard nu este atractiv pentru IMM tinand cont de prima sa minima de 32.000 RON, este prea costisitor pentru companii cu cifra de afaceri mica.

      Prin urmare, am decis sa adaptam produsul standard in asa fel incat sa se poata vinde si companiilor mai mici. Am reusit sa lansam un produs ce are costuri de administare mai reduse, dar in acelasi timp este flexibil si usor de achizitionat.
      In ceea ce priveste experientele similare ale altor entitati Coface, va pot spune ca un produs similar a fost lansat de colegii din Polonia in primavara anului trecut, iar experienta lor este pozitiva: peste 100 de contracte vandute pana la final de an 2012.

      Legat de finalul intrebarii, noi consideram ca tocmai tinand cont de criza prelungita prin care trecem un astfel de produs poate avea succes: companiile mici si medii au dificultati in incasarea creantelor, termenul mediu in care reusesc sa le incaseze este de 172 de zile, cu 2 luni mai mul decat anterior crizei. In acest context Coface poate fi de un real ajutor prin serviciile sale integrate in polita de asiguare: analiza si monitorizarea cumparatorilor, colectarea gratuita a creantelor asigurare si la final plata despagubirii.
  • guvernul nu plateste proiect european (Miercuri, 24 aprilie 2013, 5:20)

    GHERZAN DORU [anonim]

    am finalizat din august 2012 proiectul

    guvernul nu plateste cereri de rambursare din 2011

    grav este ca pretinde penalitati si majorari pentru sume pe care nu le plateste-

    situatia de mai sus are ca incadrare juridical:CRIMINALITATE ECONOMICA FINANCIARA

    SOCIETATEA S.C.INFORM care a derulat proiectul este in insolventa urmeaza falimentul

    care este Solutia sa se recupere banii investiti in proiect
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 11:53)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui GHERZAN DORU

      Regret impasul prin care trece compania dvs.; din pacate in astfel de situatii Coface nu poate veni cu o solutie de asigurare: statul/institutiile de stat nu pot fi asigurate pentru riscul de neplata ca si debitori pe polita de asigurare
  • cat dureaza? (Miercuri, 24 aprilie 2013, 9:37)

    laurentiu [anonim]

    Buna ziua,

    Intrebari:
    - In cat timp isi poate incasa facturile restante o companie care are aceasta asigurare?
    - Se poate ajunge tot la instanta daca o alta firma nu-si plateste facturile catre o firma care are asigurarea asta?
    - Daca se ajunge la situatia asta, in cat timp isi poate incasa banii compania care a incheiat polita de asigurare?
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 12:01)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui laurentiu

      In conditiile in care furnizorul-creditor incheie un contract de asigurare cu Coface, daca facturile pe care le are de incasat devin restante, furnizorul va transmite care Coface notificarea acelor restante (in maximul 30 de zile le de scadenta facturii neachitate) si cererea de incepere a procedurii de colectare. Aceasta va dura maxium 5 luni, la finalul acestor 5 luni daca nu s-a reusit recuperarea integrala a soldului asigurat se va achita despagubirea (in maximum 30 de zile).
      Demersurile de colectare sunt preluate de Coface si se fac gratuit pentru solduri asigurare, vorbim atat de colectare amiabila cat si de colectare in instanta daca e cazul.

      In acest sens, daca se accepta cererea de deschidere a procedurii de insolventa, despagubirea se va plati in baza acestui eveniment in maxim 30 de zile.

      De mentionat ca exista pentru activitatea de colectare o echipa de profesionisti (avocati, executori), iar daca sumele de colectat sunt de la companii din afara tarii avem suportul partenerilor nostri din tara respectiva, iar colectarea ramane gratuita pentru clientul Coface.
  • care sunt costurile (Miercuri, 24 aprilie 2013, 9:52)

    Dominic [anonim]

    Ma intereseaza:
    - Cat costa in Romania asigurarea aceasta?
    - Care sunt costurile unui asemenea produs in alte tari din regiune?
    - Aveti un exemplu dintr-o alta tara UE legat de beneficiile aduse IMM-urilor prin genul acesta de asigurare?
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 12:10)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dominic

      Costul asigurarii va varia intre 12.000 RON si 70.000 RON depinzand de activitatea de asigurat, mai ales de cifra de afaceri estimata a se realiza din vanzari cu plata la termen asigurate in cele 12 luni ale contractului de asigurare.

      In contextul in care beneficiile nu sunt legate doar de despagubire, ci si de intreaga procedura de credit management ce va fi preluata de Coface (analiza si monitorizare cumparatori, colectare creante restante) noi apreciem ca este un cost pe care un IMM il poate gestiona, un cost mai mic decat cel cu infiintarea unui departament de credit management in compania respectiva, acesta fiind estimat de noi la min 15.000 EUR pe an.

      Tinand cont de experienta colegilor din Coface Polonia, costurile sunt comparabile, iar produsul a fost bine primit si are succes acolo prin urmare clientii au vazut care ar fi beneficiile, la care de altfel am facut referiri deja (analiza si monitorizare clienti, colectare solduri restante, despagubire).

      Un beneficiu suplimentar pe care as vrea sa il mentionez este pozibilitatea cesionarii politei in favoarea unei banci finantatoare, ceea ce poate reprezenta acces la surse suplimentare de finantarea sau reducerea costurilor cu finanatarea deja obtinuta.
  • Problema cash flow (Miercuri, 24 aprilie 2013, 10:00)

    anonim [anonim]

    Buna ziua,

    In ce masura poate o astfel de asigurare sa ajute o firma in legatura ca cash flowul?

    Multumesc.
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 12:16)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui anonim

      Beneficiile legate de cash-flow-ul clientului nostru sunt clare in cazul in care un cumparator al sau intra in insolventa, pentru ca asa cum stim acest lucru se poate produce in cateva zile daca insolventa este ceruta din initiativa debitorului. Din momentul in care cererea de deschidere a procedurii de insolventa este admisa, Coface va va achita despagubirea in maximum 30 de zile.

      In situatia in care nu vorbim de o insolventa, ci de neplata creantei din orice alta cauza, este necesar sa putem desfasura si noi demersuri de colectare pe durata a 5 luni, urmand ca la finalul acestei perioada sa fie achitata despagubirea (in maximum 30 de zile). Sigur ca daca se produce intre timp insolventa, aceasta va fi baza pt plata despagubirii si nu mai este necesar sa asteptam finalul celor 5 luni.
  • Clienti din afara tarii (Miercuri, 24 aprilie 2013, 10:06)

    howl_cra [anonim]

    Pot fi acceptati si clienti noi din afara tarii, dupa semnarea contractului de asigurare? Daca da, pot fi si din tari in care Coface nu e prezent?
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 12:20)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui howl_cra

      Inca din momentul semnarii contractului sunt deja acoperite mai multe tari mentionate in conditiile de asigurare: in principal acestea sunt tarile din UE mai putin Grecia, precum si Elvetia, Japonia, SUA etc.

      Acest lucru apare in contractul standard, chiar daca la momentul semnarii acestuia nu ar fi necesare.
      Daca pe parcursul anului de asigurare clientul nostru va dori sa exporte intr-o tara ce nu este inclusa in lista mentionata, acest lucru se va putea face simplu printr-un act aditional la contract, fara un impact in prima minima de asigurare datorata.
  • ce compani sunt acceptate? (Miercuri, 24 aprilie 2013, 10:22)

    cetatean [anonim]

    Va rog sa ne spuneti care sunt conditiile de acceptare a clientilor eligibili pentru asigurare:

    1. Aveti o lista a clientilor acceptati pentru asigurare?
    Ex ( Cora, Carrefour,Metro etc).

    2.Se percepe o taxa de verificare a unui client pentru a verifica daca este eleigibil?

    3. Care este cifra de afaceri minima acceptata pentru a fi un client eligibil asigurat de coface (atat pentru solicitant cat si pentru clientii acestuia pe care vrea sa ii asigure)?
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 12:28)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui cetatean

      Nu exista o lista limitativa cu clientii ce pot fi asigurati, asa cum mentionam in momentul de fata Coface Romania asigura riscul pentru peste 10.000 de companii din Romania ca si debitori ai clientilor nostri.

      Se percepe o taxa de analiza si monitorizare a debitorilor aceasta fiind de 200 RON + TVA pentru debitori romani si 250 RON + TVA pentru debitori din afara tarii.

      Nu exista o cifra de afaceri minima pentru solicitantul asigurarii, dar prima nu poate fi mai mica de 12.000 RON iar numarul de debitori nu poate fi mai mic de 5.

      In ce priveste cifra de afaceri minima a unui debitor ca si criteriu pentru preluarea sa in asigurare, nu exista o astfel de valoare, analiza de bonitate tine cont de intregul echilibru bilantier, de evolutia companiei si sigur ca exista o corelatie intre limita ce se doreste a fi asigurata si cifra de afaceri a debitorului, dar si restul elementelor de bilant.
  • portofoliu clienti (Miercuri, 24 aprilie 2013, 11:49)

    Dan [anonim]

    Buna ziua,

    Stiu ca in trecut se practica doar asigurarea intregului portofoliu de clienti (din care desigur erau eliminati cei care nu prezentau bonitate).

    Acum este posibil sa asiguram doar anumiti clienti ?

    Multumesc
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 12:35)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      De dorit ar fi sa fie inclusi in asigurare toti clientii ce beneficiaza de credit comercial: acest lucru este indicat nu doar din perspectiva Coface - pentru a exista o buna dispersie a riscului in orice portofoliu, dar si pentru clientul Coface: raportul cost /beneficiu se imbunanatateste in situatia in care cifra de afaceri asigurabila este mai mare (cota de prima este invers proportionala cu cifra de afaceri, prin urmare mai multi debitori ar insemna o cifra de afaceri mai mare si o cota de prima mai mica).

      Este posibil sa existe o selectie a debitorilor de asigurat, dar criteriu de selectie trebuie sa fie unul obiectiv si sa nu ramana mai putin de 5 debitori in portofoliul de asigurat.
  • proces (Miercuri, 24 aprilie 2013, 12:42)

    dan [anonim]

    Buna ziua,

    In cazul in care avem de recuperat o creanta , s-a castigat procesul dar inca nu am recuperat nimic, putem apela la serviciile Coface ?

    Exista un produs specific pentru acest caz ?

    Multumesc
    • raspuns (Miercuri, 24 aprilie 2013, 16:11)

      Alina Popa. [hotnews.ro] i-a raspuns lui dan

      In cazul in care discutam de o creante deja restanta existenta anterior incheierii unei polite de asigurare Coface, o solutie poate veni din partea Coface in sensul in care, intre serviciile pe care le oferim in Romania se afla si cele de colectare; practic se poate semna un contract de colectare cu Coface prin care demersurile de colectarea amiabila sau pe cale legala sunt preluate de noi. Insa in conditiile in care ati intreprins deja chiar dvs. aceste demersuri este posibil sa nu putem veni cu o valoare adaugata semnificativa.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă