​​PROFIL DE ORAS Cugir, posibila destinatie pentru investitia Daimler

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 23 aprilie 2013, 19:23 Economie | Companii

Harta Cugir
Foto: Google Maps
Cotidianul german Handelsblatt a anuntat, pe surse, ca grupul auto german Daimler vrea sa faca o investitie mare pentru a produce componente pentru cutii de viteze in Romania, pe locul societatii mixte existente la Cugir, judetul Alba. De ce la Cugir? Ce califica acest mic oras (26.000 de locuitori) din centrul Romaniei pentru o astfel de investitie? Nicolae Emil Muntean, directorul general al Parcului Industrial Cugir, da detalii despre uzina pe care Daimler o are deja in oras.

Consiliul de Supraveghere al Daimler ar urma sa ia miercuri o decizie in ceea ce priveste investitia de la Cugir. Nicolae Emil Muntean, directorul general al Parcului Industrial Cugir, societate in subordinea Consiliului Judetean, si presedintele Consiliului de Administratiei al Uzinei Cugir a declarat pentru HotNews.ro ca, la Cugir, Daimler produce deja elemente pentru cutii de viteza si ca fabrica ar putea fi extinsa, in 2006 compania cumparand 4,5 ha de teren de la Consiliul Judetean pentru extinderea fabricii.

"La Cugir exista o fabrica de cutii de viteza - Star Transmission - apartinand grupului Daimler. Poate se face o extindere a acesteia. Aceasta fabrica functioneaza din 1996, un joint venture intre concernul Daimler Chrysler si Uzina Mecanica Cugir. Daimler detinea 51% din actiunile de la Star Transmission, iar Uzina Cugir 49%. Ulterior, Daimler a devenit actionar majoritar avand 78% din pachetul de actiuni, iar Uzina 22%. In urma cu trei saptamani, Uzina Mecanica Cugir a vandut si pachetul sau de actiuni (22%) contra sumei de 3.850.000 milioane de euro. Acum, eu nu mai stiu ce vrea sa faca Daimler. In 2006, Consiliul Judetean a vandut 4,5 ha de teren catre Star Transmission pentru extinderea fabricii", a declarat Nicolae Emil Muntean, directorul general al Parcului Industrial Cugir, societate in subordinea Consiliului Judetean.

Profilul orasului Cugir

Orasul Cugir se afla in judetul ALBA, la 45 km de Alba - Iulia, 97 km de Sibiu, 45 de km de Deva si 149 km de Cluj-Napoca. Orasul se intinde pe o suprafata de circa 500 ha si are o populatie de circa 26.000 de locuitori. Potrivit datelor de pe site-ul Primariei Cugir din cei 25.977 locuitori, 51,5% sunt femei, iar restul de 48,5% sunt barbati.

Jumatate din populatia orasului este activa, jumatate inactiva. Din populatia activa, 1.700 de persoane sunt in cautarea unui loc de munca, iar 10.000 de persoane muncesc.

In 2013, bugetul orasului Cugir este de 29 milioane lei. Circa 6 milioane de lei vor fi cheltuiti pentru dezvoltarea infrastructurii stradale.

Potrivit Strategiei de dezvoltare a orasului Cugir, aprobata in 2010, punctele tari ale acestui oras sunt:
- resurse umane bine pregatite;
- cultura tehnica deosebita de 200 de ani odata cu infiintarea fabricii in anul 1799;
- existenta unei infrastructuri industriale disponibile;
- diversificarea activitatilor industriale si depasirea pragului de oras.

Ca si oportunitati, Strategia de dezvoltare identifica potentialul ridicat de utilizare a suprafetelor industriale ce dispun de infrastructura de baza.

Industria
In ceea ce priveste industria, Cugirul este un oras cu traditie in acest sens. In anul 1799 se infiinteaza la Cugir Fabrica de Fier si Otel, una din primele fabrici cu profil siderurgic din Transilvania a carei istorie se continua pana astazi. In prezent, in oras sunt doua mari industrii: Uzina Mecanica Cugir si Fabrica de Arme Cugir.

De asemenea, Consiliul Judetean a infiintat in urma cu peste 10 ani Parcul Industrial Cugir. Acesta se desfasoara pe o suprafata de 6,5 ha, terenul apartinand Consiliului Judetean Alba. Societatea "Parcul industrial Cugir", ale carei actiuni sunt detinute de Consiliul Judetean Alba, administreaza acest teren si cladirile pe care le inchiriaza firmelor interesate sa isi desfasoare activitatea acolo. "In acest moment in Parcul Industrial Cugir isi desfasoara activitatea 36 de societati comerciale. Firmele care functioneaza aici se bucura de facilitatile prevazute in Codul Fiscal - sunt scutite de la plata impozitului pe cladiri si teren. Prioritatea noastra este sa cream locuri de munca. In Parcul Industrial Cugir lucreaza circa 400 de persoane", a declarat pentru Nicolae Emil Muntean, directorul general al Parcului Industrial Cugir.

Si primarul Cugirului, Adrian Teban, vrea sa faca un parc industrial in parteneriat cu Uzina Mecanica Cugir.  "Una dintre prioritatile administratiei locale in anii urmatori este aceea de a atrage cat mai multi investitori. Pentru a putea face acest lucru administratia locala trebuie sa aiba o oferta concreta si completa. Acest lucru inseamna in primul rand spatii cu utilitati. Dupa cum stiti Uzina Mecanica Cugir poseda numeroase hale de productie dezafectate care pot constitui viitoarea platforma a parcului industrial. Am avut mai multe discutii cu reprezentantii uzinii care au fost deacord ca impreuna cu administratuia locala sa contribuie la constituirea unei astfel de zone industriale. Suntem convinsi ca in felul acesta putem atrage investitii, revigorand si dezvoltand economia locala" a precizat Adrian Teban pe site-ul Primariei.

Primarul Cugirului a mentionat faptul dupa acordul de principiu dat de Consiliul Local, se va demara actiunea de indentificare a terenurilor si spatiilor care pot deveni baza de dezvoltare a viitorul parc industrial.

Infrastructura
Orasul Cugir se afla la:
- 11 km de DN Arad-Sibiu;
- 100 km de Aeroportul International Sibiu;
- la 10 km de Culuarul IV European.

Istoricul industrial

Potrivit datelor de pe site-ul Primariei, in anul 1799 se infiinteaza la Cugir Fabrica de Fier si Otel, una din primele fabrici cu profil siderurgic din Transilvania. Calitatea otelului produs aici era apreciata atat in imperiul Austro-Ungar cat si in afara acestuia.

Dupa anul 1925 fabrica devine proprietatea Statului Roman, numindu-se Uzinele Metalurgice Copsa Mica Cugir, odata cu infiintarea societatii mixte Uzinele Copsa Mica Cugir printr-o intelegere cu firma londoneza Vikers Armstrong Ltd. In anul 1926, se porneste extinderea uzinei prin construirea de noi hale de productie. Printr-o colaborare cu firma Skoda, uzina se doteaza cu masini si materiale electrice. In timpul celui de al doilea razboi mondial, actiunile firmei sunt preluate de concernul german Herman Garing iar productia se diversifica facandu-se si productie de tehnica militara.

Dupa terminarea celui de al doilea razboi mondial, uzina cunoaste o puternica dezvoltare, astfel ca in anul 1946 s-au realizat la Cugir primele masini de cusut casnice si industriale, un an mai tarziu reusindu-se fabricarea primelor masini unelte. Pana la revolutia din 1989, Cugirul era un oras monoindustrial, viata orasului fiind indisolubil legata de viata uzinei metalurgice. Dupa acest an au aparut noi unitati de productie, unele pastrand traditia orasului de prelucrare a metalului. Cea mai reprezentativa in acest sens este S.C. STAR TRANSMISSION S.A., nascuta in urma colaborarii uzinei cugirene cu concernul Daimler Chrysler, colaborare inceputa inca din anul 1996 prin executarea unor angrenaje a cutiei de viteze pentru automobilul Mercedes A CLASSE.


Citeste mai multe despre   











Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

10979 vizualizari

  • 0 (8 voturi)    
    Herman Garing (Marţi, 23 aprilie 2013, 22:18)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    suna cam ca Adalf Hotler, sai Winsten Churchall sau Franklen Dilano Roosebelt.
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Miercuri, 24 aprilie 2013, 10:03)

    cartograful [utilizator]

    ma intreb cand vor invata romanii ce e aceea discretie in negocieri...Pana acum si-au sabotat singuri nenumarate potentiale investitii divulgand "pe surse" cum se spune acum date in timpul negocierilor.
    • +5 (5 voturi)    
      nope, nu ai dreptate (Miercuri, 24 aprilie 2013, 12:31)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      sabotarea investitiilor straine nu a fost facuta prin divulgari ale datelor negociate, ci prin faptl ca ORGANELE ROMANESTE LE-AU CERUT SPAGA INVESTITORILOR. Aici ma refer in special la FPS, AVAS, ...dar si la directorii companiilor supuse privatizarii.
      Stiti ca in anii 1990 a venit Wolkswagen in Romania sa cumpere Dacia Pitesti?? Dar le-a cerut FPS-ul spaga...si aia au ramas muti de uimire:::...,,pai venim sa investim, sa producem masini germane in tara vostra, ca poi sa le exportam, si voi ne cereti spaga....???!!" si au plecat din Romania. S-au dus la Skoda, care producea masini mai proaste decat Dacia in acea perioada, si au creat Skoda Octavia si ce a mai urmat dupa.
      Asa ca spaga si birocratia au alungat investitorii...
      • +1 (1 vot)    
        ... (Miercuri, 24 aprilie 2013, 13:34)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        e perfect adevarata si treaba cu spaga dar e adevarata si treaba cu discretia. De mai multe ori cate un sef de CJ sau cate un primar de comuna incet la minte si rapid la gura au slobozit informatii din timpul negocierilor. Ori asta in multe cazuri inseamna "stop joc". Pt. ca denota neseriozitate, pt ca informeaza concurenta asupra unor mutari strategice ale companiei investitoare, pentru ca salta pretul terenurilor (uneori la modul aberant) in zona, samd. Dar asa suntem noi, spunem "hop" inainte sa sarim.
  • -1 (3 voturi)    
    hmm (Miercuri, 24 aprilie 2013, 10:40)

    eduard2700 [utilizator]

    fara emotii... sanse mari ca investitia sa se realizeze undeva pe la debrecen sau iar in kecskemet.
  • +1 (1 vot)    
    hmmm (Miercuri, 24 aprilie 2013, 11:50)

    Cryptos [utilizator]

    Era vorba sa se faca la Arad...acuma apar informatii ca vor la Cugir...?
  • +1 (1 vot)    
    Succes Cugirului !!! (Miercuri, 24 aprilie 2013, 12:29)

    I.Micu [utilizator]

    Ca tot a venit vorba in articol de masinile de cusut ce se fabricau pe vremea inpuscatului la Cugir va aduc aminte de o gluma ce circula in acea vreme.Un muncitor care nu reusea sa gaseasca in comertul socialist o masina de cusut Ileana preodusa la ei in fabrica se hotaraste sa "subtilizeze" una.Cum ar fi fost greu sa o scoata pe poarta fara sa fie descoperita la control decide sa o scoata piesa cu piesa si sa o ansambleze acasa.Aici alta dandana.Desi a montat-o si demontat-o de cateva ori tot pistol mitraliera iesea.
    Vorbind serios ma bucur pentru Cugir si doresc ca investitia sa se materializeze.Ma bucura deasemenea interesul investitorilor pentru Transilvania si Banat.
  • 0 (0 voturi)    
    ok (Miercuri, 24 aprilie 2013, 14:04)

    solvay77 [utilizator]

    Interesul investitorilor straini pentru Romania...ai vrut sa spui...cred!
    • 0 (0 voturi)    
      ramane asa (Miercuri, 24 aprilie 2013, 15:48)

      I.Micu [utilizator] i-a raspuns lui solvay77

      Am vrut sa spun exact ceea ce se vede scris:
      "interesul investitorilor pentru Transilvania si Banat. "


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă