Francezii trag primele concluzii dupa o luna de la lansarea TGV-ului low-cost care vine in oferta cu peste un milion de bilete la sub 25 euro si permite copiilor sub 12 ani sa calatoreasca la doar cinci euro, noteaza Le Figaro. TGV-ul low-cost numit Ouigo s-a lansat pe 2 aprilie cu numai cateva rute, insa de atunci s-au vandut cateva sute de mii de bilete la aceste trenuri care pleaca din afara oraselor mari, nu au vagon restaurant, au mai multe locuri si ii taxeaza pe calatori pentru bagajele suplimentare.

Ouigo, TGV-ul low-costFoto: Captura YouTube

Din 19 februarie compania feroviara franceza SNCF permite clientilor sa cumpere bilete la un serviciu de TGV special numit Ouigo. Vorbim de o varianta low-cost de TGV la care mobilierul a fost indepartat partial astfel incat intr-o rama sa fie peste 1.250 locuri, fata de o mie in mod obisnuit.

In plus, s-a renuntat la o serie de lucuri care nu erau neaparat necesare, insa calatorii au voie cu doar un bagaj de mana si un alt bagaj in tren, iar pentru fiecare bagaj suplimentar trebuie sa plateasca 5 euro cand face rezervarea. Pretul ajunge la 10 euro/bagaj daca omul vrea sa adauge optiunea mai tarziu, iar daca vine la tren cu valize suplimentare, fara sa fi platit optiunea, costul e de 40 de euro.

Tot inspirat din modelul zborurilor low-cost, trenurile Ouigo nu vor pleca din garile situate in oras, ci din unele situate in afara, cum ar fi Marne-la-Vallée de langa Paris, ceea ce inseamna ca cei care vin din centrul capitalei trebuie sa mai plateasca si transportul interurban pentru a ajunge la TGV.

Partea interesanta este ca, per total, calatorii care costa 70-100 euro cu TGV-ul clasic pot fi efectuate la sub 25 de euro, sau chiar la mai putin de 10 euro daca iti iei biletul din timp. In plus, copii sub 12 ani pot calatori cu 5 euro, iar pana acum o cincime din toate biletele vandute au fost pentru ei, ceea ce inseamna ca TGV-ul low-cost e un real succes in randul copiilor. Totusi, o buna parte dintre biletele Ouigo costa 85 de euro.

Pana acum s-au vandut 300.000 de bilete la acest tip de TGV, din care 60% au fost de sub 25 de euro. SNCF se arata foarte increzatoare si multumita de Ouigo si estimeaza ca va vinde 4 milioane de bilete la acest serviciu in 2013, din care 400.000 sub 10 euro si un milion la sub 25 de euro. In total, SNCF vinde 100 de milioane de bilete la TGV/an.

TGV Ouigo acopera doar cateva orase mari in sud si centru, insa cei de la SNCF spun ca Ouigo nu "fura" clienti de la TGV-ul clasic ci, mai degraba, permite calatoria cu trenurile de mare viteza unor oameni carora biletele clasice li se par scumpe.

Sefii SNCF admit ca 90% dintre pasageri le-au cerut sa faca eforturi astfel incat preturile calatoriilor cu trenul sa mai scada, iar compania spune ca lansarea Ouigo este un pas necesar, chiar daca nu suficient, pentru a-i multumi pe clienti.