Victor Ponta: Cinci consortii sunt interesate de realizarea autostrazii Pitesti-Craiova

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Miercuri, 8 mai 2013, 14:39 Economie | Companii

Premierul Victor Ponta sustine ca cinci consortii sunt interesate de realizarea autostrazii Pitesti-Craiova. De asemenea, in cazul autostrazii Comarnic-Brasov se trece deja la dialogul competitiv, a mai spus Ponta la inceputul sedintei de Guvern de miercuri. Premierul Victor Ponta a anuntat, marti, ca a fost instiintat de catre ministrul Dan Sova ca de miercuri incep negocierile pentru incheierea contractului de constructie a autostrazii Comarnic -Brasov.

Ponta a spus, totodata, ca negocierile pentru centura Sud a Capitalei si cele pentru autostrada Pitesti - Craiova sunt in faza avansata.

"Domnul Sova m-a instiintat ca practic de maine (8 mai - n.r.) incep negocierile care trebuie sa finalizeze contractul pentru Comarnic - Brasov. La fel, suntem in faza avansata cu centura Sud a Bucurestiului si cu autostrada Pitesti - Craiova. Deci, partea de infrastructura categoric trebuie imbunatatita", a spus premierul.

CNADNR a primit oferte din partea unei companii din China si a trei asocieri de firme pentru proiectarea, constructia, finantarea si operarea tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, printre ofertanti fiind si companiile Vinci si Aktor, care s-au retras din acest proiect in urma cu trei ani.

Astfel, pe lista s-au inscris compania China Communications Construction si asocierea formata din din firmele Spedition UMB si Tehnostrade, asocierea formata din Vinci, Strabag si Aktor, precum si asocierea formata din Impregilo si Salini.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Tronsonul Comarnic-Brasov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani in total 4,8 miliarde de euro.


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2879 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    vrem sa stim!!! (Miercuri, 8 mai 2013, 14:58)

    foarte-curios [utilizator]

    cat va costa mersul pe autostrada in urmatorii 30 de ani (este parte din negociere si din contract)!!! diferenta intre ce se incaseaza direct si cheltuiala constructorului va fi suportata de buget! vrem ca Sova sa nu se dea in barci si in spaga pe impozitele noastre!
  • +3 (3 voturi)    
    chear asa? (Miercuri, 8 mai 2013, 15:12)

    patratel [utilizator]

    CINCI este numarul lui Ponta, cinci consortii, cinci companii, cinci trusturi, cinci.. prim ministrii...numai cinci ...care rezolva totul spre gloria , spera el, ETERNA, a tripletei de la putere.
  • 0 (0 voturi)    
    Wiki va da de gol! (Vineri, 20 septembrie 2013, 19:14)

    antrax [utilizator]

    Pe Wiki versiunea lb Engleza la autostrazi in Romania apare o autostrada A6 care ar pleca din A1 de langa Lugoj pana la Calafat - Craiova - Alexandria - Bucuresti. Poza insa nu contine si sectiunea Craiova - Alexandria - Bucuresti. Bucata Lugoj - Craiova nu o contest, cred ca partea Lugoj-Calafat e parte din Coridorul IV, si sa legi si Craiova de o iesire din tara e un lucru bun. Dar in conditiile in care din aceasta autostrada pana la Bucuresti ar lipsi doar bucata Craiova-Pitesti (aprox 120km), ce argument mai exista pt a face autostrada Craiova - Alexandria - Bucuresti (aprox 230km) in afara de faptul ca domnul Dragnea e ales in Teleorman???

    Articol:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Highways_in_Romania

    Poza:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Romania_Motorways_DE.svg

    PS: iata, suntem 4 luni mai tarziu, domnul Sova nu are cu ce se lauda...rusinica dottore!


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version