Cauti informatii despre partenerii de afaceri inainte de semnarea unui nou contract? Ce aspecte urmaresti pentru a-i alege pe cei mai potriviti? Care este pretul potrivit de informare pentru evitarea unor pierderi majore in afaceri?

Informatii despre afaceriFoto: Coface Romania

Deciziile eficiente presupun deopotriva valorificarea oportunitatilor si minimizarea riscurilor, viteza de reactie si planificarea atenta, flexibilitate si prudenta. In domeniul afacerilor, armonizarea acestor cerinte reprezinta adevarate teste de performanta pentru manageri si ceilalti factori de decizie, cei mai multi dintre acestia bazandu-se in adoptarea deciziilor pe experienta profesionala, structura si abilitatile personale sau chiar pe intuitia privind evolutia viitoare a diverselor situatii de afaceri. Indiferent insa de specificul deciziei ce trebuie adoptata sau de criteriile utilizate de catre decidenti, disponibilitatea unui volum suficient si relevant de informatii de afaceri este decisiva pentru asigurarea nivelului optim de obiectivitate si acuratete oricarei decizii.

Alegerea si evaluarea partenerilor de afaceri ideali nu fac exceptie de la aceste reguli, principala provocare in procesul de selectie a clientilor venind din necesitatea oferirii unor conditii comerciale (termene si conditii de plata) atractive, concomitent cu asigurarea incasarii la timp a contravalorii bunurilor sau serviciilor livrate. Din aceasta perspectiva, informatiile necesare adoptarii celor mai bune decizii trebuie sa ofere decidentului raspunsul la cateva intrebari esentiale:

  • Cine detine si administreaza firma cu care vreau sa fac afaceri? 
  • Care este situatia financiara actuala a firmei si cum a evoluat ea in ultimii ani?
  • Cum isi onoreaza firma obligatiile de plata catre terti? 
  • Este potentialul client implicat in litigii sau incidente comerciale care ii pot afecta solvabilitatea?

Platforma online Coface InfoQuickofera solutia ideala de obtinere in numai cateva minute a tuturor raspunsurilor, reunind informatiile intr-un raport online cu 4 sectiuni, fiecare avand functionalitati bine determinate in vederea evaluarii situatiei comerciale a oricarei companii din Romania:

I. Informatii generale

  • Prezentarea actionarilor si administratorilor firmei impreuna cu datele de identificare si statusul altor societati comerciale in care sunt inregistrati, ofera posibilitatea stabilirii notorietatii si istoricului de afaceri al acestora, precum si definirea structurii grupului de firme din care face parte compania 
  • Enumerarea punctelor de lucru impreuna cu data de infiintare permite stabilirea ariei regionale in care firma isi desfasoara activitatea, precum si identificarea perioadelor de timp si a zonelor geografice alese de firma pentru extinderea activitatii 

II. Informatii financiare

  • Indicatorii financiari preluati din situatiile financiare pentru ultimii 4 ani permit atat stabilirea pozitiei financiare curente a companiei, cat si observarea modificarilor in timp a acesteia cu ajutorul indicilor de evolutie anuala 
  • Prezentarea indicatorilor de performanta financiara calculati si ilustrarea grafica a evolutiei lor la nivel comparativ cu media sectoriala ofera posibilitatea realizarii unei evaluari rapide a firmei din punctul de vedere al solvabilitatii, capitalizarii si rentabilitatii, precum si pozitionarea financiara a acesteia in cadrul domeniului sau de activitate

III. Comportamentul de plata

  • Verificarea incidentelor de plata inregistrate la CIP (Centrala Incidentelor de Plata) este realizata in timp real la momentul generarii raportului si prezinta informatii detaliate despre numarul, tipul si severitatea incidentelor cu instrumente de debit inregistrate in ultimii 7 ani, aparitia unor astfel de incidente indicand existenta unor probleme serioase de lichiditate si reprezentand unul dintre cele mai importante indicii de crestere a riscului de insolventa al firmei 
  • Situatia datoriilor restante la Bugetul de Stat completeaza informatiile necesare estimarii modului de onorare a obligatiilor de catre firma, existenta acestor datorii reprezentand un serios semnal de alarma referitor la probabilitatea aparitiei unor proceduri de executare silita si a altor masuri ce pot afecta capacitatea sa de plata 

IV. Situatia juridica

  • Verificarea procedurilor de insolventa publicate de BPI (Buletinul Procedurilor de Insolventa) reprezinta cel mai critic punct in evaluarea unui potential client, existenta unor asemenea informatii impiedicand practic desfasurarea oricaror relatii de afaceri cu firma respectiva 
  • Dosarele deschise in instanta impotriva firmei subiect sunt selectate in functie de criterii relevante legate de impactul pe care il pot avea asupra riscului comercial si chiar al mentinerii in afaceri a firmei (cereri de insolventa, somatii de plata, alte litigii comerciale).

Functionalitatile prezentate ale raportului, impreuna cu usurinta de utilizare a platformei online si posibilitatile rapide de creare a unui cont de utilizator recomanda utilizarea InfoQuick in orice situatii care necesita evaluarea urgenta a partenerilor de afaceri, indiferent de marimea lor sau valoarea tranzactiei comerciale implicate, solutia fiind accesibila din punctul de vedere al costurilor oricarei companii din Romania. De altfel, randamentul utilizarii informatiilor comerciale in vederea evaluarii situatiei partenerilor de afaceri poate fi considerat unul extrem de ridicat in conditiile in care cu investitii minime se pot evita pierderi financiare considerabile, ce pot rezulta din derularea de tranzactii comerciale cu firme insolvabile sau rau-platnice.